Jump to content

e 46 proiectoare tensiune slaba


Boom

Recommended Posts

masina nu a avut instalatie de proiectoare si am cumparat una si tot ce trebuia,este legata peste tot lagaturile sunt facute de un electrician auto,eu ma intreb daca este posibil ca releul sa nu fie bun, poate nu are putere sau poate trebuie cate unul pentru fiecare bec?el a pus unul, dar faza e ca daca il las sa mearga cu un bec nu se schimba nimic
Link to comment
Share on other sites

E de ajuns un releu pe ambele.

La releu, ori se aprind, ori nu se aprind sau palpaie daca nu face contact cum trebuie.

 

Sincer sa fiu, daca sunt ca lumanarile cum spui tu, suspectez ca sunt de 24volti in loc de 12 volti. Alta explicatie eu nu am.

 

Daca ar fi fost legate in serie, cand intrerupeai unul, nu mai mergea nici celalalt. Deci sunt legate corect.

Asa ca scoate becul din unul din ele si verifica ce scrie pe el.

Link to comment
Share on other sites

... sau poate s-a legat de un plus cu tensiune redusa (8 sau 6 in loc de 12v) :scratchchin: . Un multimetru la intrarile din proiectoare (si masurat si inainte de releu, astfel poti vedea daca e bun sau nu si releul,ca sa fii sigur), masurat si vazut. Butonul de comanda al proiectoarelor e montat corect ?

 

Bafta ! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

De unde ai scos-o pe asta cu plusul de tensiune redusa? :)

 

Probabil ai o pana de contact pe undeva. Masoara ce tensiune ajunge pe bec cu el aprins. Masoara caderile de tensiune atat pe firul de plus cat si pe cel de minus. In functie de asta vezi ce mai verifici: ori conexiunea de masa, ori circuitul de plus - releu, siguranta, etc.

Link to comment
Share on other sites

De unde ai scos-o pe asta cu plusul de tensiune redusa? :)

 

De exemplu, la VW Passat, exista anumite elemente (exemplu fiind termocupla cu 2 trepte, element care se regaseste si la BMW) pe care plusul de alimentare are 8v in treapta 1 si 12 in treapta 2.

 

De acolo am scos-o. ;)

Link to comment
Share on other sites

La bmw turatia electroventilatorului e comandata de un modul electronic, practic poate avea si cateva sute de trepte de viteza. Ceea ce ai vazut tu la passat, adica acel grup de trei rezistente pe lonjeronul din dreapta sint pt. ventilatorul de la clima.
Link to comment
Share on other sites

De exemplu, la VW Passat, exista anumite elemente (exemplu fiind termocupla cu 2 trepte, element care se regaseste si la BMW) pe care plusul de alimentare are 8v in treapta 1 si 12 in treapta 2.

 

De acolo am scos-o. ;)

Ai scos-o eronat.

Una-i una, alta-i alta!

Nu are absolut nicio legatura termocupla cu tensiunea. E ca si cand ai spune ca la BMW ai si 3,6V alimentare, deoarece telefonul are acumulator de 3,6V.

 

La masina exista o singura alimentare de putere, cea pe 12V. Nu exista circuite de alimentare care furnizeaza alta tensiune.

Daca un modul are nevoie de o tensiune mai mica, exista un stabilizator de tensiune local care-i furnizeaza acea tensiune. Daca ventilatorul este alimentat in treapta intai la o tensiune mai mica, asta nu inseamna ca pe masina exista circuite de alimentare cu mai multe tensiuni, ci ca acel ventilator este alimentat printr-o rezistenta, de aceea tesniunea este mai mica.

Link to comment
Share on other sites

La bmw turatia electroventilatorului e comandata de un modul electronic, practic poate avea si cateva sute de trepte de viteza. Ceea ce ai vazut tu la passat, adica acel grup de trei rezistente pe lonjeronul din dreapta sint pt. ventilatorul de la clima.

 

True. :) Dar exista. Eu doar incercam sa argumentez o posibilitate. :unsure:

 

Am gasit de exemplu si la E46-le meu plus cu tensiune scazuta (in manunchiul din spatele torpedoului mic), insa nu am avut aparatul la mine , ci doar lampa, asa ca nu pot spune voltajul de pe fir.

 

Ai scos-o eronat.

Una-i una, alta-i alta!

Nu are absolut nicio legatura termocupla cu tensiunea. E ca si cand ai spune ca la BMW ai si 3,6V alimentare, deoarece telefonul are acumulator de 3,6V.

 

La masina exista o singura alimentare de putere, cea pe 12V. Nu exista circuite de alimentare care furnizeaza alta tensiune.

Daca un modul are nevoie de o tensiune mai mica, exista un stabilizator de tensiune local care-i furnizeaza acea tensiune.

 

Poate regulator sau rezistenta. Stabilizatorul face altceva din cate stiu eu. :rolleyes: ... si nu am pomenit nimic de telefoane... :bigyellowgrin: ...

 

Oricum, back on-topic, pana nu se masoara tensiunile de la proiectoare si releu, degeaba ne dam toti cu parerea. :argue:

 

App, Paul, nu primesti PM ?

Link to comment
Share on other sites

 

Am gasit de exemplu si la E46-le meu plus cu tensiune scazuta (in manunchiul din spatele torpedoului mic), insa nu am avut aparatul la mine , ci doar lampa, asa ca nu pot spune voltajul de pe fir.

 

 

 

 

Daca ai e46 nFl pe luminile de pozitie spate ai doar 3.8V (bec de 21w) iar cand apesi frana 'vin' toti cei 12v si aprind becul mai tare. Toata treaba e din lcm.

Link to comment
Share on other sites

Poate regulator sau rezistenta. Stabilizatorul face altceva din cate stiu eu. :rolleyes: ... App, Paul, nu primesti PM ?

Regulator sau stabilizator de tensiune sunt totuna.

E totusi impropriu sa spui ca o rezistenta ar avea aceste roluri.

 

Primesc PM, de ce intrebi? De la tine nu am primit nimic.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai e46 nFl pe luminile de pozitie spate ai doar 3.8V (bec de 21w) iar cand apesi frana 'vin' toti cei 12v si aprind becul mai tare. Toata treaba e din lcm.

 

 

Bun. Asadar, lasand la o parte toate discutiile legate de rezistente, module si circuite,la simpla intrebare daca exista posibilitatea de intalni la masina un fir de tensiune care are, la un moment dat, o valoare mai mica de 12v, raspunsul ar fi da. Corect ?

 

P.S. - da, e nFl. :thumbsup:

 

Regulator sau stabilizator de tensiune sunt totuna.

E totusi impropriu sa spui ca o rezistenta ar avea aceste roluri.

 

Primesc PM, de ce intrebi? De la tine nu am primit nimic.

 

 

The member paul cannot receive any new messages. Poate din cauza ca sunt utilizator nou ? :pardon:

 

Vroiam sa te rog sa muti topicul meu din FAQ/Masina mea la Diverse/Masina mea, pentru ca nu mai pot da nici un reply, nimic. Multumesc ! :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Nu :).

Nu exista nicio sursa de tensiune de uz general pe masina care furnizeze o alta tensiune in afara de 12V.

Tensiunile la care faci referire nu sunt disponibile pentru a fi utilizate de alti consumatori in afara de cei pentru care au fost proiectate.

 

Vroiam sa te rog sa muti topicul meu din FAQ/Masina mea la Diverse/Masina mea, pentru ca nu mai pot da nici un reply, nimic. Multumesc ! :drinks:

Problema nu e ca nu pot primi eu, ci ca nu poti trimite tu, pana nu faci un numar de posturi.

Pana atunci, pentru asemenea probleme poti da un report si unul din moderatori te va ajuta.

Link to comment
Share on other sites

Nu :).

Nu exista nicio sursa de tensiune de uz general pe masina care furnizeze o alta tensiune in afara de 12V.

Tensiunile la care faci referire nu sunt disponibile pentru a fi utilizate de alti consumatori in afara de cei pentru care au fost proiectate.

 

:surrender: Sunt de acord cu ceea ce spui. Totusi, initiatorul topicului, BOOM, a mentionat ca instalarea a fost efectuata de un electrician auto, si cred ca esti de acord cu mine cand spun ca exista o caruta sh'un morman de "meseriasi" auto. Nu e rocket science, dar nu ai de unde sa stii pe unde si-a bagat mainile si cum a facut legaturile. Eu am vazut lucrari din genul, facute de mantuiala, care s-au soldat cu fum. Si tot din instalari de accesorii aparent banale.

 

Oricum, ma repet, in cazul lui BOOM, pentru ca totusi suntem pe topicul lui, aparatul de masura isi va spune cuvantul.

 

Problema nu e ca nu pot primi eu, ci ca nu poti trimite tu, pana nu faci un numar de posturi.

Pana atunci, pentru asemenea probleme poti da un report si unul din moderatori te va ajuta.

 

:naughty: Las' ca le fac acuma :D . Mersi pentru ajutor, raman dator. :give_rose:

Link to comment
Share on other sites

Nu am vazut xenoane in proiectoare care sa nu orbeasca la modul criminal. Eventual alea cu lupa sunt mai blande.

Iar la faruri, asemenea, daca ai cu lupa, atunci e cat de cat ok, atlfel... Poti sa pui si mama pleaopelor, nu prea influenteaza lumina farurilor. Ca sa nu orbesti pe altii ar trebui sa acoperi partea de jos a farurilor, alea dau lumina in sus.

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca orbesc cu proiectoare pentru ca bat jos iar la faruri mi-am pus pleoape sa nu mai orbesc

In primul rand, ai anulat singurul scop pe care il au proiectoarele de ceata, si anume, sa te ajute pe ceata, toata lumea stie ca lumina alba de xenon e fix pix la ceata, de aceea te ajutau proiectoarele cu bec halogen, si daca stai cu ele aprinsa cand nu e ceata, meriti titulatura de "cocalar cu bemveu", nici cu xenonul in loc de halogen nu ar trebui sa te mandresti, mai ales sa vii cu aberatii de gen: mi-am pus pleoape sa nu orbesc, AIUREA! ti-ai pus pleoape pentru simplul fapt ca iti place cum arata, nu te-ai gandit 1 secunda macar la faptul ca vai doamne cu pleoape nu mai rup ochii participantilor la trafic :thumbsd:

Edited by rain
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.