Jump to content

X5 - Directie activa


ryso

Recommended Posts

Salut

 

Dupa sarbatori voi comanda un X5 40d. M-am cam hotarat la configuratie insa nu sunt sigur ca vreau directia activa. Ii rog pe cei care au condus X5/X6 cu si fara Active Steering sa-mi spuna parerea lor. Mentionez ca servotronic este standard la X5 Facelift (pana la facelift era la pachet cu directia activa). Unii sustin ca directia activa pare "artificiala" si-si cam pierde feelingul acela de BMW pe care-l stim cu totii. Altii sustin ca directia activa este atat de precisa incat X5-ul devine un GT( asta chiar mi-ar placea :))

 

P.S.: Masina va avea urmatoarele dotari:pachet sport, Adaptive Drive, navi professional, comenzi vocale, sunet hi-fi professional 16 difuzoare 600w, trapa panoramica, oglinzi antiorbire automate int. + ext., jante 20" tip 336, scaune confort electrice cu memorii, incalzite, volan M cu padele, bare longitudinale BMW Individual din aluminiu satinat, faruri cu xenon, adaptive cu asistent faza lunga, geamuri fumurii spate BMW Individual, senzori de parcare. Culoarea va fi Sparkling Bronze, interiorul cu piele Nevada Sand Beige si lemn de bambus.

Link to comment
Share on other sites

Prostii, am si active steering si adaptive drive pe X5-ul meu.

 

Dupa 125.000 km pot sa-ti spun ca poti sa traiesti linistit fara active steering.

 

La adaptive drive exista totusi o diferenta in sensul in care o sa vrei pe autostrada sa-l lasi pe sport, iar pe "drumurile judetene" sa-l dezactivezi ca altfel o sa joci in scaun la viteze mai mari. Diferenta de stabilitate sa zic ca e undeva la 30-40% deci face sens.

 

La active steering unicul avantaj pe care l-am gasit este ca dai mai putin din volan la parcari. In rest, directia devine uluitor de moale, intotdeauna o sa te intrebi pe unde o ia masina. Ce e drept, am avut inainte un M3 E46 si diferenta e mare.

De altfel intr-o vreme am avut sofer profesionist angajat (ca, deh, am uitat carnetul pe la politie) si asta a fost si prima lui observatie. Obisnuia sa ma enerveze spunandu-mi ca tirul pe care-l conduce are directia mai precisa:)

Link to comment
Share on other sites

@Kuky, vorbesti fix ca americanii aia care imediat ce a aparut o chestie la BMW care e diferita decat ce au condus ei pana acum e naspa.

Asa au facut cu directia electrica de la ultimele modele BMW sau chiar si cu active steering.

 

Dupa vreo 4 luni de zile de mers cu F10 care are tot ce misca pe ea dpdv tren de rulare si directie, am trecut pe X3 care are servotronic. Aveam impresia ca e stricat X3-ul si pe strazile inguste serpuiam de numa.

Ce vreau sa spun. Active steering necesita obisnuinta. Nu stiu ce ai face daca ai avea asa cum e pe F01, F10 si alte F-uri, Integral Active Steering care iti vireaza si spatele... cu siguranta ai zice ca e naspa :p

 

Ca se poate trai fara toate sistemele astea, cu siguranta. Dar sa ai un BMW si sa nu-l iei cu o gramada de chestii care le-a inventat BMW care fac conducerea mai placuta, mai sportiva, mai dinamica, mai fun, si iti permiti toate astea, mi se pare o greseala.

 

Stii cum e cu soferii de tir urcati la volanul unei masini bune? Precut taranul cu ciocolata, pastreaza ambalajul si-arunca bucata.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

@Kuky, vorbesti fix ca americanii aia care imediat ce a aparut o chestie la BMW care e diferita decat ce au condus ei pana acum e naspa.

Asa au facut cu directia electrica de la ultimele modele BMW sau chiar si cu active steering.

 

Lol, dupa 4 ani de mers si 125.000 km in spate as zice ca am stat ceva timp sa ma gandesc :)

 

 

Ca se poate trai fara toate sistemele astea, cu siguranta. Dar sa ai un BMW si sa nu-l iei cu o gramada de chestii care le-a inventat BMW care fac conducerea mai placuta, mai sportiva, mai dinamica, mai fun, si iti permiti toate astea, mi se pare o greseala.

Pai, exact, ai pus punctul pe I. Pt. un sofer care vrea o masina comoda si relaxant de condus e f. posibil ca directia activa sa-l faca sa urle de entuziasm. Cat despre "mai sportiva, mai dinamica", aceste atribute n-au nici cea mai vaga legatura cu directia activa.

Pana la urma e o chestie de optiune...

Link to comment
Share on other sites

Absolut de acord cu afirmatiile tale.

Dar sa stii ca la BMW-urile astea mai noi ai optiune pentru SPORT+ si atunci sa vezi ce directie chirurgicala ai iar pe viraje, IAS (integral active steering) te lasa cu gura cascata cum se inscrie masina... indescriptibil in cuvinte sentimentul. Put si simplu se face covrig pe viraj... ceea ce pentru o masina asa de mare, e o treaba.

 

P.S. multumesc ca mi-ai inteles sensul glumet al afirmatiilor, pe alocuri :p

Link to comment
Share on other sites

@ryso

 

Trapa mi s-a stricat dupa 50 de utilizari si cei de la service mi-au spus in mod neoficial ca se intampla frecvent.

Scaunele confort incalzite si cu perne sunt obligatorii, sunt excelente.

Volanul cu padele, nu stiu la ce naiba l-ai folosi; partea manuala a cutiei o folosesti rar, cu exceptia cazului in care vrei sa omori cutia, motorul si cauciucurile.

In general padelele sunt bune cand faci schimbari multe si dese ale vitezelor ca sa tii motorul in plaja optima, dar la X5-ul meu pana trece dintr-o treapta in alta bei o cafeluta (exagerez evident)

Link to comment
Share on other sites

X5-ul nou beneficiaza de cutia rapida si isteata. Schimba foarte repede, aproape la fel de repede ca DSG si oricum, mai repede decat ai putea schimba in mod normal la o cutie manuala.

 

Eu folosesc des padelele pentru ca oricat de desteapta e cutia, nu stie sa anticipeze o curba, o depasire, o panta, o frana de motor mai puternica. Chiar daca sunt in D (drive), cand dau de padele trece temporar pe manual si apoi, de la sine, revine cuminte in D.

Link to comment
Share on other sites

X5-ul nou beneficiaza de cutia rapida si isteata. Schimba foarte repede, aproape la fel de repede ca DSG si oricum, mai repede decat ai putea schimba in mod normal la o cutie manuala.

 

Eu folosesc des padelele pentru ca oricat de desteapta e cutia, nu stie sa anticipeze o curba, o depasire, o panta, o frana de motor mai puternica. Chiar daca sunt in D (drive), cand dau de padele trece temporar pe manual si apoi, de la sine, revine cuminte in D.

 

Mi-ai luat cuvintele din gura:) Noua cutie cu 8 trepte e de vis. Si exact pentru asta sunt padelele, pentru situatiile in care vrei controlul total al cutiei. Mai astept si alte pareri cu privire la Active Steering.

Link to comment
Share on other sites

Dar nu ai unde sa faci test cu masina cu AS? Ca vad ca esti la curent cu multe date despre ea.

Cel mai bine ar fi sa mergi cu ea dar iti spun, fara sa mergi mai mult, cam degeaba faci testul, necesita o oarecare obisnuinta.

 

O sa incerc sa fac si un test drive dar dupa cum ai spus si tu, iti trebuie o oarecare acomodare cu directia, de cateva ore macar pana sa iti dai seama daca iti place sau nu, asa ca nu stiu cat ar fi de relevant.

Link to comment
Share on other sites

d-rive,stiu ca ai active stering pe x3 si vroiam sa te intreb daca se aude un sunet gen clonc cand pui contactul?

La mine se aude si cand pun contactul,dar si cand scot cheia din contact. :twitch:

mi se pare ceva ciudat!

am citit pe alte forumuri ca asa se manifesta active steeringul,cica se pune in functiune o supapa...altii spun ca nu este in regula ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.