Jump to content

Limited Slip Differential


Iulika0069

Recommended Posts

Am ales titlul topicului pt a putea fi folosit si pt alte eventuale discutii despre LSD

 

Ceea ce as vrea sa dicutam acum este urmatorul lucru: intentionez sa imi iau zilele astea un E30 325iA din '90, fara LSD.. Intrebarile mele ar cam fi:

 

- se poate schimba diferentialul original (atentie, e cutie automata, nu cred sa conteze totusi) cu unul autoblocant?

- e mult de munca? am citit niste articole pe net si nu pare asa greu..

- exista mai multe tipuri de LSD? ma refer mai mult la rapoartele de demultiplicare; as prefera unul mai lung, cutia avand doar 4 trepte de viteza, iar cei 172CP + un eventual chip ar putea fi modelati elastic :blink:, sa nu devina lenesa masina..

 

Ar mai fi consideratii legate de pret, dar cred ca cu 100E piesa + 50E manopera scap..

 

P.S. Daca stiti mai multe despre acest tip de diferential (bestial, in opinia mea), nu ezitati, eventual cu link-uri, descrieri etc

Link to comment
Share on other sites

- se poate schimba diferentialul original ...cu unul autoblocant?
R: Da. Problema este insa ca un LSD te ajuta in mod real in doua situatii:

- iarna (pe departe, principalul avantaj);

- cand mergi cu masina la curse pe circuit (unde, in Romania?!), iei curbele cu o roata din spate foarte descarcata (in aer, sau aproape in aer) si ai nevoie de tractiune cealata roata, care are aderenta foarte buna.

Mai este o stituatie: iti place sa faci demo-uri macho man cu spatele in alunecare laterala.

Un LSD are si ceva dezavantaje. In principiu, consumi o idee mai mult (ai frecari mai mari in transmisie), iar pe ploaie iti fuge spatele mai usor.

e mult de munca?
R: Nu e mult de munca si, mai interesant, nu trebuie decat sa mergi cu masina la o rampa / groapa / elevator, sa desfaci niste suruburi, scoti diferentialul vechi, pui pe cel "nou" la loc, strangi suruburile. Avand in vedere ca e piesa grea, e bine sa mai ai pe inca cineva sa te ajute, sa nu il scapi pe jos, sau, mai rau, in capul tau.
exista mai multe tipuri de LSD? ma refer mai mult la rapoartele de demultiplicare
R: Caracteristica 'LSD' este indiferenta de raportul angrenajului. Un LSD, spre desosebire de unul obisnuit, are in plus cateva module de discuri de frictiune, montate in partea din dreapta. In functie de numarul de module, variezi gradul de LSD (standard e 25%).
Ar mai fi consideratii legate de pret
R: Nu stiu cu cati bani o sa faci rost de unul, dar retine ca, la un LSD, se uzeaza in timp discurile de frictiune, efectul fiind reducerea (sau practic anularea) acestei caracteristici. Avand in vedere varsta si uzura (in Km) a diferentialelor pentru E30, daca nu gasesti unul in stare buna si cu rulaj mic, ai toate sansele ca gradul de LS sa nu mai fie 25%, ci poate 10%, sau nici atat. Care este cvasi-inutil. E o vorba, "intreaba-ma de unde stiu". :blink: In principiu, cam orice LSD care a trecut de 150.000Km e uzat. Dar, nu ai cum sa testezi gradul de uzura altfel decat la banc specializat (exista asa ceva in Romania?!).

 

Varianta cea mai buna ar fi sa cumperi modulele de discuri de frictiune necesare (mi se pare ca un 25% are doua sau trei module, nu mai stiu exact). In felul acesta, transformi un diferential non-LSD intr-un LSD ca nou, sau un LSD uzat intr-un LSD ca nou. Dar, aici te lovesti de doua probleme majore:

- pretul este exorbitant, pur si simplu nu merita;

- schimbarea discurilor de frictiune nu este o operatiune gen scoti ceva si bagi altceva la loc. Trebuie facuta de cineva care stie sa regleze diferentiale BMW (jocul intre pinionul de atac si coroana). Altfel, rezultatul este un diferential LSD care face zgomot si/sau care isi canibalizeaza angrenajul in cateva mii de Km - cu exceptia cazului in care esti super norocos si iti ies reglajele din pura intamplare.

 

Evident, gasesti pe Net o groaza de aticole in care sunt prezentate lucrurile din punct de vedere tehnic. Eu am vrut sa ti le prezint din punct de vedere practic.

Link to comment
Share on other sites

Legat de verificarea unui diferential "la fata locului"..

 

"Used Differentials or Quality Rebuild

 

Used parts are always a gamble, especially if you're buying them long distance. If you buy a used diff from a reputable dismantler and it makes noise, then they'll probably be quite willing to take it back. The problem is they might not have another one, especially if you were hunting around for something rare. Moreover, you'll be out labor, either your own or someone else's, as well as shipping charges to send back the faulty diff and get another one. But if you can check the thing out before you buy it there's one key item that will almost always ensure a good diff-cleanliness.

 

Take a 3/8-in. ratchet, a 17mm socket and a 10mm allen socket along with you. Drain the oil, remove the cover and have a look-see. Differential oil is supposed to be changed approximately every 30,000 miles. Is the inside of the housing clean and gray? Do the gears and internals look clean? What about the oil that you just drained out? Is it reasonably clean, or does it look like French Roast? Another clue to diff maintenance is the drain plug itself. After being removed and replaced a few times, the drain plug will bear some scars. If it looks like it's never been out, it probably hasn't. On the other hand, don't summarily reject a diff just because it's not crystal clean inside, especially if it's a limited slip unit with a rare gearset; instead, just offer a lower price. I bought an extremely rare 4.27 LSD for my '91 318is for only $350. It was pretty black inside but works great so far."

 

http://www.e30eta.com/ecdiff.htm

 

Ar mai fi un avantaj: daca iti place semi-offroad-ul sau te crezi stapanul mocirlelor, un LSD te poate scoate din (cenzurat) :blink:

 

Cred ca nu am inteles f. bine partea cu "indiferenta de raportul angrenajului"

Io ma refeream la raportul final de demultiplicare, sau cum naiba ii zice, adica 3.91, 4.1, 3.73 etc

Link to comment
Share on other sites

R: Nu stiu cu cati bani o sa faci rost de unul, dar retine ca, la un LSD, se uzeaza in timp discurile de frictiune, efectul fiind reducerea (sau practic anularea) acestei caracteristici. Avand in vedere varsta si uzura (in Km) a diferentialelor pentru E30, daca nu gasesti unul in stare buna si cu rulaj mic, ai toate sansele ca gradul de LS sa nu mai fie 25%, ci poate 10%, sau nici atat. Care este cvasi-inutil.

Evident, gasesti pe Net o groaza de aticole in care sunt prezentate lucrurile din punct de vedere tehnic. Eu am vrut sa ti le prezint din punct de vedere practic.

15804[/snapback]

Acest 25% se refera la cantitatea maxima de cuplu care poate fi transferata pe o roata atunci cand cealalta patineaza?

 

Intreb pt ca am citit cred undeva ca un LSD poate transfera pana la 100%

Asta ce inseamna, ca e facut special sa transfere pana la 100% (mai multe discuri de frictiune), sau toate sunt asa?

Link to comment
Share on other sites

e facut special sa transfere pana la 100% (mai multe discuri de frictiune), sau toate sunt asa?
Un diferential LSD 25% transmite catre roata care se invarte mai incet 25% din cuplul aplicat rotii care se invarte mai repede (limitand, astfel, patinarea acesteia, de unde si denumirea de LSD). Daca ai o roata care patineaza, ca sa-ti transfere "100%" catre roata care ere aderenta ar insemna sa ai un diferential care boate sa se blocheze (adica, practic, sa anulezi tocmai rolul, conceptul pentru care a fost creat diferentialul).

Nu uita, diferentialul a fost instalat pe masini cu o anumita logica.

Repet, un diferential LSD are avantaje doar intr-un numar redus de situatii - asa cum spuneam mai sus, iarna (atunci cand iti patineaza o roata) si atunci cand mergi cu masina la limita, avand o roata practic in aer. In restul situatiilor de trafic (adica, aproape tot timpul), un LSD mai mult te dezavantajeaza.

Pe asfalt umed, accentueaza comportamentul supravirator (pleaca spatele), pentru ca ambele roti pot pierde aderenta mai repede. Pe asfalt uscat, accentueaza comportamentul subvirator, pentru ca ambele roti din spate tind sa impinga masina pe directia inainte (adica, tangent la curba). Si intr-un caz, si in celalalt, un LSD da un comportament nedorit. Care este cu atat mai accentuat, cu cat procentul LS este mai mare.

Link to comment
Share on other sites

alex, ascunde-te undeva intr-o groapa sa nu mai ridem :)

autoblocant = lsd in romana de balta a mecanicilor si a "tunerilor" autohtoni de cartier.

15972[/snapback]

Pai la asta ma refer din cate stiu autoblocantul facut de tunerii de cartier blocheaza roata complet sau asa se lauda un nenea la un moment dat :)

Eu prin asta inteleg autoblocant adica blocheaza roata,in fine nenea ala care era undeva prin Colentina afirma cum spunea si Iulika ca daca o roata patineaza s-ar transfera pana la 100% pe cealanta roata,imi cer scuze dar mai multe detalii nu stiu caci asta se intampla acum vreo 3 ani si nu aveam Bmw-ul pe atunci.De aicea si impresia mea ca LSD= 25% autoblocant=100% :blink:

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Un "aotoblocant" se numeste asa de ce... pentru ca d.p.d.v. mecanic... se blocheaza roata din exteriorul virajului... sau roata care derapeaza in gol. Unitatea LSD contine 2 discuri de ambreiaj... acestea incep sa se apropie si franeaza roata care da in gol... atunci automat si natural roata din interior incepe sa se invarte si dansa... pentru ca asta e principiul unui diferential. Daca n-ar avea autoblocant... o roata da in gol si cealalta sta pe loc... autoblocantul franeaza roata care da in gol... astfel incepe sa se miste si cealalta.

 

acum despre procente... un procent folosit cu succes pe masinile BMW de strada este 25%... adica franeaza roata din exterior atat cat sa transfere 25% cuplu pentru roata din interiorul virajului care altfel s-ar invarti doar din inertie ca o mortaciune... fara sa traga...

 

in curse sunt folosite pana la 45% LSD pe puntea spate... in rare cazuri se foloseste chiar si 60% dar niciodata mai mult... dar se poate rupe planetara in primul viraj de 90 de grade. Iar la 60% LSD trage de rupe roata din interior... fara planetare de curse nu rezista nimic.

 

cat despre 100% este kiar aiurea... non sens... nu exista... e ca si cum ai avea rotile legate cu o bara... nu mai ai nevoie de diferential.

 

eu am 25% si sunt foarte multumit. am vrut sa incerc 45% dar costa vreo 600 euro si nu prea am viraje unde sa-l folosesc asa ca am lasat-o mai moale...

 

cat despre comportamentul subviratoriu al unui LSD... ideea este ca instalezi o astfel de piesa pe o masina ce totusi o setezi sport... nu pe un seria 5 diesel sau un 318 usor de bot... Deci se regleaza geometria puntii fata cu o cadere de peste 1,5 pe fiecare roata. Multe bmw-uri mai ales E30 325 vin deja setate asa si daca au suspensie eventual m tehnic e kiar perfect. Astfel nu exista nici o subvirare... decat senzatii tari... si dispare supravirarea bmw-ului clasic. Masina rupe asfaltul si fiecare viraj il poti lua cu mult mai multi kilometri in plus... cel putin 25Km/h in plus.

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

diesel sau un 318 usor de bot... Deci se regleaza geometria puntii fata cu o cadere de peste 1,5 pe fiecare roata. Multe bmw-uri mai ales E30 325 vin deja setate asa

 

"cadere", adica asa: /\ ? la mine sint asa din uzura si accidente :)

numai eu nu-mi gasesc LSD :blink:

Link to comment
Share on other sites

Repet, un diferential LSD are avantaje doar intr-un numar redus de situatii - asa cum spuneam mai sus, iarna (atunci cand iti patineaza o roata) si atunci cand mergi cu masina la limita, avand o roata practic in aer. In restul situatiilor de trafic (adica, aproape tot timpul), un LSD mai mult te dezavantajeaza.

15813[/snapback]

 

imi pare rau dar nu este asa... si scriu din experienta.

 

nu este nevoie sa mergi cu o roata in aer ca sa intre LSD-ul. El intra imediat cum simte ca roata din exterior se invarte prea repede decat cea din interior... ceea ce inseamna ca roata din interior merge la sub 25% din capacitatea sa de rotatie... si asta se intampla extrem de des... cand iei un viraj banal cu 80Km/h se intampla sa intre LSD-ul...

 

Fara LSD masina BMW se va ridica de fund in sus si se duce in exterior si se amplifica deraparea... mai mult... masina face ca o barca cand mergi pe viraje stanga dreapta repetate chiar la viteze mici gen serpentine de munte... din cauza ca nu ai tractiune suficienta pe roata din interior... poate ai vreo 5%...

 

Cand instalezi LSD-ul vei fi uimit... masina si in viraje simple luate cu 60-80Km/h este cu totul alta... ESTE TARE. La viteze mari de 160Km/h in viraje lejere... largi... vei fi absolut SOCAT de avantaje... se lipeste spatele masinii de asfalt... si nu mai permite sa se miste ca o barca...

 

Inventia autoblocantului mecanic pentru tractiunea spate n-a fost aruncata nici macar in zilele noastre cand electronica (ASC-ul) a preluat toate masinile de serie. M3-ul E46 are tot diferential mecanic autoblocant in ziua de azi... singurul care face treaba buna.

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

Hehe, stiti zicala "ai grija ce-ti doresti, ca poate ti se implineste (dorinta) :)"

O sa reproduc cele 2 posturi depe "Manuala vs. Automata", sper sa ma lamuresc daca problema mea este dela LSD.. So:

 

"Daaa, am cumparat pana la urma masina.. se prezinta intr-o stare destul de buna, dar am o problema mare de tot; sa va explic:

 

In momentul in care dau intr-o groapa (mica, nimic deosebit.. 1-2-3 cm adancime) masina fuge de fund destul de tare.. de fapt nu fuge de fund, fuge cu totul dar isi revine imediat

Cel care mi-a vandut-o mi-a zis ca asa fac masinile cu cutii automate!!! Ma rog, greu de crezut, dar poate cei care ati mai condus imi puteti confirma sau infirma..

 

Am verificat spatele, nu sunt probleme (amortizoarele sunt ok, arcurile nu sunt rupte)

La drum intins, daca tragi de volan stanga-dreapta (ca si cum ai verifica directia) nu face figuri, sta ok pe sosea

 

Si, ca sa fie tacamul complet, azi eram intr-o curba destul de lejera, luata cam cu 80; inainte de curba am accelerat putin (depaseam pe dreapta pe unu') si mi-a schimbat automat dintr-a 4-a intra 3-a (nici o problema pana aici)

Am continuat accelerarea (repet, nu era o accelerare violenta) si aproape de iesirea din curba a skimbat la loc in a 4-a; eh, in momentul ala aproape ca am pierdut controlul, spatele mi-a fugit ingrozitor! WTF?

 

Intr-un fel e normal ma gandesc sa se intample asa.. una din regulile skimbarii vitezelor era sa nu o faci niciodata in curbe.. dar, totusi, reactia masinii a fost mult prea violenta!"

 

 

Ei bine, conform testelor si TIS, pe aceasta masina ESTE deja instalat LSD

E posibil ca acest comportamant sa fie dat de LSD??

535? :blink:

Link to comment
Share on other sites

e bine ca ai LSD... foarte rar pe automatice un LSD... e o piesa super buna... mai ales ca ursuleturile nu au avut ASC... LSD-ul e super pentru ele.

 

dar ce se intampla la tine n-are legutura cu LSD-ul... Ce era ceva balta de 10cm pe jos? zapada groasa ?

 

mai mult ca sigur convergenta rotilor din spate e gresita... foarte deschise.... Ursuletul trebe sa mearga cu rotile inchise pentru ca e usoara de spate si derapeaza imediat... verific-o... si spune-ne ce-ai gasit... parerea mea ca trebuie sa ai cel putin 1,7 convergenta inchis pe fiecare roata... vezi ce gasesti...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.