Jump to content

Seria 3 E30


Nick

Recommended Posts

Salut, am gasit si eu de curand un E 30 de vanzare, masina e cazan, dar e la bani putini.

 

Propietarul zice ca nu stie prea multe despre ea, acum ori nu stie ori nu vrea sa zica.

 

Masina e in 4 usi din 1984, are servo directie, oglinzi electrice si motor de 1.8.

 

E cam mancata de rugina dar stata de 3 luni, dupa cum zice proprietarul si praful de pe ea, a luat-o la prima cheie. Motorul nu bate, nu trancane si a ramas ca sambata asta sa ii umflam rotile si sa o luam un pic la plimbare.

 

Acum, inainte sa o cumpar am si eu cateva intrebari si cred ca aici e cel mai bun loc pentru a putea primi raspunsuri.

 

1. Exista vreo posibilitate sa verific seriile sau numarul masinii , ca din cate stiu eu , sunt multe cu probleme.

2. Sunt scumpe piesele, pe la dezmembrari ? Adica masina are ceva problemute - manerul de la trapa, maneta de la stergatoare atarna din bloc deci e rupta, rugina cam peste tot (aripi si praguri - aici e mai dificil, cu cele din spate cum se poate rezolva? ca am inteles ca sunt parte de caroserie nu se detaseaza si din pacate alea par cele mai mancate de rugina) si alte problemute asemenea.

3. Am pornit motorul si mi s-a parut ciudat ca elicea de la ventilator nu se invartea, e cumva electric si porneste cand se incalzeste ? Precizez ca elicea e legata de o tulumba care are o curea pana la alternator.

 

Pe mine m-ar mai interesa, dupa ce o pun la punct cu tabla, sa-i mai bun si geamuri electrice, inchidere centralizata si eventual aer conditiona. Merita asemenea investitie sau sunt prea scumpe sa ma mai obosesc.

 

Mai vreau sa zic ca eu nu prea am bani dar am o mare pasiune pentru masini in general si mi-ar place sa o pot restaura si sa arate/mearga cat mai bine. E foarte dificil acest lucru la un E 30 d.p.d.v financiar?

 

Cam atat pentru acum, sper sa primesc raspunsuri cat mai repede si multumesc anticipat :blink:

 

EDIT: Am uitat sa intreb, masina are cumva computer de bord sau e prea veche pt asa ceva :)

 

Ca raspunsuri:

1 seriile se verifica la RAR sau doar daca cineva cunoscut tie este mai priceput in BMW-uri si poate verifica cu mana seriile, daca nu cel mai bun raspuns il poate da RAR-ul la autentificare.

2 Daca dispui in viitor de resurse financiare mai mari o poti luat si o poti face la un tinichigiu bun, in sensul ca se poate repara orice cu sudura la autogen + maiestrie, doar sa ai banii necesari. De rentat nu stiu cat renteaza ca bani, in sensul cat dai tu pe ea + tinichigerie +vopsitorie= un urs mai in mintile lui pe la 3000 care il gasesti mai des la vanzare. Ca piese unele sant relativ mici - filtru ulei 45 lei, filtru de aer 35 lei, curea alternator 18lei, placute frana 90 lei spate, 130 fata, dar sant si unele care iti rup madibula daca ar fii sa le iei noi ex: fise 6 cil motronic 930 intrebat de mine la magazin, sh am dat pe ele 150lei. Cap la cap daca esti un om al muncii si castigi peste 1000 lei pe luna o poti face frumoasa, dar sa nu muncesti, sa nu iti placa munca si sa astepti la mama si la tata iti va fi greu.

3 Elicea aceea ae in centrul ei un "bimetal" care se numeste vascocuplaj, unul bun de obicei se invarte o data cu motorul, nu la aceeasi turatie iar pe masura ce motorul se incalzeste (automat si ea) incepe sa se invarta la aceeasi vitaza ca si restul fuliilor.

Bafta multa si incerca sa mergi cu cineva care le mai are ca mecanica sa nu dai banii aiurea. Ai grija

Link to comment
Share on other sites

Salut, am gasit si eu de curand un E 30 de vanzare, masina e cazan, dar e la bani putini.

 

Propietarul zice ca nu stie prea multe despre ea, acum ori nu stie ori nu vrea sa zica.

 

Masina e in 4 usi din 1984, are servo directie, oglinzi electrice si motor de 1.8.

 

E cam mancata de rugina dar stata de 3 luni, dupa cum zice proprietarul si praful de pe ea, a luat-o la prima cheie. Motorul nu bate, nu trancane si a ramas ca sambata asta sa ii umflam rotile si sa o luam un pic la plimbare.

 

Acum, inainte sa o cumpar am si eu cateva intrebari si cred ca aici e cel mai bun loc pentru a putea primi raspunsuri.

 

1. Exista vreo posibilitate sa verific seriile sau numarul masinii , ca din cate stiu eu , sunt multe cu probleme.

2. Sunt scumpe piesele, pe la dezmembrari ? Adica masina are ceva problemute - manerul de la trapa, maneta de la stergatoare atarna din bloc deci e rupta, rugina cam peste tot (aripi si praguri - aici e mai dificil, cu cele din spate cum se poate rezolva? ca am inteles ca sunt parte de caroserie nu se detaseaza si din pacate alea par cele mai mancate de rugina) si alte problemute asemenea.

3. Am pornit motorul si mi s-a parut ciudat ca elicea de la ventilator nu se invartea, e cumva electric si porneste cand se incalzeste ? Precizez ca elicea e legata de o tulumba care are o curea pana la alternator.

 

Pe mine m-ar mai interesa, dupa ce o pun la punct cu tabla, sa-i mai bun si geamuri electrice, inchidere centralizata si eventual aer conditiona. Merita asemenea investitie sau sunt prea scumpe sa ma mai obosesc.

 

Mai vreau sa zic ca eu nu prea am bani dar am o mare pasiune pentru masini in general si mi-ar place sa o pot restaura si sa arate/mearga cat mai bine. E foarte dificil acest lucru la un E 30 d.p.d.v financiar?

 

Cam atat pentru acum, sper sa primesc raspunsuri cat mai repede si multumesc anticipat :blink:

 

EDIT: Am uitat sa intreb, masina are cumva computer de bord sau e prea veche pt asa ceva :)

 

Ca raspunsuri:

1 seriile se verifica la RAR sau doar daca cineva cunoscut tie este mai priceput in BMW-uri si poate verifica cu mana seriile, daca nu cel mai bun raspuns il poate da RAR-ul la autentificare.

2 Daca dispui in viitor de resurse financiare mai mari o poti luat si o poti face la un tinichigiu bun, in sensul ca se poate repara orice cu sudura la autogen + maiestrie, doar sa ai banii necesari. De rentat nu stiu cat renteaza ca bani, in sensul cat dai tu pe ea + tinichigerie +vopsitorie= un urs mai in mintile lui pe la 3000 care il gasesti mai des la vanzare. Ca piese unele sant relativ mici - filtru ulei 45 lei, filtru de aer 35 lei, curea alternator 18lei, placute frana 90 lei spate, 130 fata, dar sant si unele care iti rup madibula daca ar fii sa le iei noi ex: fise 6 cil motronic 930 intrebat de mine la magazin, sh am dat pe ele 150lei. Cap la cap daca esti un om al muncii si castigi peste 1000 lei pe luna o poti face frumoasa, dar sa nu muncesti, sa nu iti placa munca si sa astepti la mama si la tata iti va fi greu.

3 Elicea aceea ae in centrul ei un "bimetal" care se numeste vascocuplaj, unul bun de obicei se invarte o data cu motorul, nu la aceeasi turatie iar pe masura ce motorul se incalzeste (automat si ea) incepe sa se invarta la aceeasi vitaza ca si restul fuliilor.

Bafta multa si incerca sa mergi cu cineva care le mai are ca mecanica sa nu dai banii aiurea. Ai grija

 

 

multumesc mult pentru sfaturi, voi tine cont

 

de muncit eu muncesc, nu astept de la mama si de la tata ca n-au, "daca aveau imi dadeau" hehehe

 

oricum ar fii a treia masina pe care mi-o cumpar si tot din banii mei o iau, cu banii mei o fac, iar de muncit mi-ai ghicit salariul la fix :)

 

masina e 800 euro si prietenul care a fost cu mine sa o vedem a zis ca sa o fac tutz, din bara in bara m-ar duce cam 2000 , deci 2800 , foarte aproape de ce mi-ai zis tu

 

multumesc si pentru exemplele la piese, ma ajuta mult sa-mi fac o idee la ce ma inham

 

Salve si asfalt uscat :)

 

PS: Sambata dupa drive test :) ma hotarasc ce si cum, mai dau eu pe-aici si sper sa fiu inca un fericit posesor de e30 in curand (daca totul merge bine la probe)

Link to comment
Share on other sites

:) fratilor si posesorii de ursi,am si eu unul din 90 cu M40 pe el.nu mai imi tine frana de mana:(

M-am uitat la ferodouri si.....mai sunt nu au uzura f mare.

Am mai intins si cablul si tot dejaba.A tinut atunci putin mai bine dupa ce l-am starns dar si-a dat drumul repede.

Are cineva habar ce se petece de nu mai imi tine bine frana de mana? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fratilor,cine ma ajuta si pe mine sa pun un motor M40 din nou pe punc?i-am schimbat cureaua de distributie si acum nu il mai pot pune pe punct.

Va multumesc mult!

 

 

 

Incearca sa nu se slabeasca cblul de la frana da mana.

dar nu e slab cablul.l-am intins cat s-a putut de tare.Mai mult nu merge si....tot degeaba :blink:

Edited by rhymes95
Link to comment
Share on other sites

:) fratilor si posesorii de ursi,am si eu unul din 90 cu M40 pe el.nu mai imi tine frana de mana:(

M-am uitat la ferodouri si.....mai sunt nu au uzura f mare.

Am mai intins si cablul si tot dejaba.A tinut atunci putin mai bine dupa ce l-am starns dar si-a dat drumul repede.

Are cineva habar ce se petece de nu mai imi tine bine frana de mana? :blink:

Salut, mai intai trebuie sa fii sigur ca mai ai ferodouri, inauntru in tambur in partea de jos ai cate un regulator pe fiecare parte,aceste regulatoare se regleaza dupa ce pui taburul la loc, prin-truna din cele 4 care sunt (acestia trebuiesc curatati , sa poti sa dai in sus sau in jos pentru regaj prin gaura accea)cablurile trebuiesc slabite de sub maneta inainte de a te apuca sa faci reglajul( vezi sa nu iasa cablurile dupa acele locasuri de sub maneta, te incurca la reglaj) reglajul se face in felul urmator dupa ce te-ai asigurat ca mai ai ferodouri si cilindri nu-ti pierd si ai facut si o curatenie ca tot ai desfacut acolo....:)....slabesti la maxim calurile amandoua, te duci la tamburi, de preferat sa-ti pui si rotile ca sa poti invarti mai usor rotile (masina fiind suspendata pe ambele parti de spate) insurubezi doi buloni in si prin gaurile celalalte cauti sa gasesti regulatorul, incepi sa faci reglajul pana cand roata incepe sa sa infraneze usor (foarte putin),apoi treci si pe partea cealalta,dupa ce ai facut si partea cealalta tragi de cateva ori frana pana sus si vezi cati dinti tine, faci si cateva apasari pe frana de picior. dupa care tragi doi dinti la frana de mana si te duci sa verifici cu se prezinta situatia la roti ,daca pe ambele parti sunt usor infranate...(reglezi iarasi daca este nevoie regulatorii si repeti testul pana vezi ca ambele parti sunt la fel. apoi incepi sa faci reglajul la cabluri,(iti trebuie un pic de ajutor adica inca o presoana inauntru ca sa nu faci ture pe langa masina), se strang cablurile cate putin din ambele parti (fiind cu frana la doi dinti)si verifici rotile pana se infraneaza (greoi la invartit)...asta este reglajul...bafta

:)

Link to comment
Share on other sites

:) fratilor si posesorii de ursi,am si eu unul din 90 cu M40 pe el.nu mai imi tine frana de mana:(

M-am uitat la ferodouri si.....mai sunt nu au uzura f mare.

Am mai intins si cablul si tot dejaba.A tinut atunci putin mai bine dupa ce l-am starns dar si-a dat drumul repede.

Are cineva habar ce se petece de nu mai imi tine bine frana de mana? :blink:

Salut, mai intai trebuie sa fii sigur ca mai ai ferodouri, inauntru in tambur in partea de jos ai cate un regulator pe fiecare parte,aceste regulatoare se regleaza dupa ce pui taburul la loc, prin-truna din cele 4 care sunt (acestia trebuiesc curatati , sa poti sa dai in sus sau in jos pentru regaj prin gaura accea)cablurile trebuiesc slabite de sub maneta inainte de a te apuca sa faci reglajul( vezi sa nu iasa cablurile dupa acele locasuri de sub maneta, te incurca la reglaj) reglajul se face in felul urmator dupa ce te-ai asigurat ca mai ai ferodouri si cilindri nu-ti pierd si ai facut si o curatenie ca tot ai desfacut acolo....:)....slabesti la maxim calurile amandoua, te duci la tamburi, de preferat sa-ti pui si rotile ca sa poti invarti mai usor rotile (masina fiind suspendata pe ambele parti de spate) insurubezi doi buloni in si prin gaurile celalalte cauti sa gasesti regulatorul, incepi sa faci reglajul pana cand roata incepe sa sa infraneze usor (foarte putin),apoi treci si pe partea cealalta,dupa ce ai facut si partea cealalta tragi de cateva ori frana pana sus si vezi cati dinti tine, faci si cateva apasari pe frana de picior. dupa care tragi doi dinti la frana de mana si te duci sa verifici cu se prezinta situatia la roti ,daca pe ambele parti sunt usor infranate...(reglezi iarasi daca este nevoie regulatorii si repeti testul pana vezi ca ambele parti sunt la fel. apoi incepi sa faci reglajul la cabluri,(iti trebuie un pic de ajutor adica inca o presoana inauntru ca sa nu faci ture pe langa masina), se strang cablurile cate putin din ambele parti (fiind cu frana la doi dinti)si verifici rotile pana se infraneaza (greoi la invartit)...asta este reglajul...bafta

:)

Man,nu pot decat sa iti multumesc din suflet.Cred ca maine ma bag sa vad daca reusec.Nu prea am inteles unde trebuie sa fie gaura aia pe care ai mentionat-o dar.......poate o gasesc.Din cate stiu eu am un singur surub cu cap imbus in tambur sper ca la ala te referi.Iti multumesc deocamdata si o sa iti spun daca s-a rezolvat sau nu.Pana atunci......numai bine si multa bafta!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut tuturor.

 

Cochetez cu idea de a-mi lua un ursulet.Initial am vrut un 324 td insa dupa ce am discutat subiectul cu prietenii am renuntat la idee si m-am reorientat spre un 318is.Problema e ca sint destul de rare asa ca acum ma gindesc si la un eventual 320i.

Mi-ar prinde bine o parere mai ales a celor care au sau au avut,condus aceste masini.

 

ps; In cazul ambelor variante as vrea varianta in 2 usi. Vreau masinuta asta pt . ca mi-am dorit un ursulet de cind eram copil. si ar fi a doua masina asa ca e un fel de hobi.

Si inca ceva, cam cit o fi o masinuta ca cele doua in germania?

Link to comment
Share on other sites

Salut tuturor.

 

Cochetez cu idea de a-mi lua un ursulet.Initial am vrut un 324 td insa dupa ce am discutat subiectul cu prietenii am renuntat la idee si m-am reorientat spre un 318is.Problema e ca sint destul de rare asa ca acum ma gindesc si la un eventual 320i.

Mi-ar prinde bine o parere mai ales a celor care au sau au avut,condus aceste masini.

 

ps; In cazul ambelor variante as vrea varianta in 2 usi. Vreau masinuta asta pt . ca mi-am dorit un ursulet de cind eram copil. si ar fi a doua masina asa ca e un fel de hobi.

Si inca ceva, cam cit o fi o masinuta ca cele doua in germania?

 

 

Sal.

Man sunt f ok si varianata de 1.8is si cea de 2.0.

Din germania daca vrei sa iti iei unul super frumos,intretinul si cu km putini .....te ajunge pana in 3000 E varianta cabrio care are 1,8is-ul pe ea.

Sa dea Doamne sa iti gasesti asa pe placul tau si sa postezi niste foto cu ea dupa ce ti-o cumperi.

Multa bafta!

Link to comment
Share on other sites

Salut !

In primul rand as vrea sa aflu de unde si cu cat merita sa cumperi un E30 (316i - luand in vedere , consum + taxa si asigurare).

La ce tre sa fiu atent la cumparare ?

Probleme fregvente la modelul de 1,6 i ?

Din pacate, mai mult ca sigur ca prin Decembrie o sa pornesc la vanat `Ursi` :twoup:

 

Mersi !

 

Ps: Cam la asaceva mam gandit:

post-10874-1209832777_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.