Jump to content

Dilema temperatura apa motor


jonnyy_b

Recommended Posts

Am o dilema, poate ma lamureste cineva mai experimentat. La masina mea din semnatura, 525d, e60, am observat o problema ciudata referitor la incalzirea motorului . Si anume : Daca plec dimineta de acasa, merg 2 km, ies pe drum extraurban giurgiu-bucuresti...nu se ridica apa la motor suficient. Adica chiar si pana la intrare in bucuresti, adica 55 km de mers in afara, apa nu sare de limita 4300rpm. .Deasemenea, nici caldura nu baga suficienta daca nu se ridica apa.

Odata intrat in traficul din bucuresti, in 5 minute maxim cred, am apa la temperatura normala, pe la 4600rpm si nu mai scade deloc, si bineinteles baga si caldura cum trebuie.

 

In oras apa se ridica mai repede, dar daca merg incet , si pe drum aglomerat, sau mai ales daca sta masina pe loc se ridica mai repede. Sigur am ceva problema, daca poate saimi spuna cineva cum pot verifica cele 2 termostate, cel principal si cel egr, si care ar fi acestea 2, sau cum imi pot da seama care ar fi problema.

Mentionez ca odata incalzit motorul, apa nu mai scade chiar daca merg in afara sau in oras, totul functioneaza perfect normal.

Edited by jonnyy_b
Link to comment
Share on other sites

Adica chiar si pana la intrare in bucuresti, adica 55 km de mers in afara, apa nu sare de limita 4300rpm. .Deasemenea, nici caldura nu baga suficienta daca nu se ridica apa.

Odata intrat in traficul din bucuresti, in 5 minute maxim cred, am apa la temperatura normala, pe la 4600rpm

Am cateva nelamuriri referitoare la problema ta.

1. Ce inseamna apa la 4300rpm?

2. La ce unitati de masura te referi tu cand vorbesti despre temperatura apei?

3. Unde citesti acesti 4300 - 4600rpm ai apei?

Link to comment
Share on other sites

Ma refer la indicatiile turometrului cu aproximatie, pt ca la e60 ai vazut ca , se ridica acele linii la turometru cand indica temperatura apei. Daca poti vedea pe net un turometru o sa intelegi la ce ma refer. Am exprimat asa pt ca am vazut ca in alt topic s-au folosit aceste exprimari si ceva poze ...

http://www.4tuning.ro/images/bmw-e60-instrumente-bord/bmw-e60-instrumente-bord-5ee5fcd6fd48f1775-0-0-0-0-0.jpg

aici e la temp optima, cum am exprimat eu 4600rpm, ...un 90 grade am presupus. Nu am intrat in meniul acela secret sa vad, dar este foarte clar ca linile nu se retrag decat jumate din cat ar trebui !

Link to comment
Share on other sites

Intai verifica termostatul EGR. Il scoti si sufli prin el. Daca trece aerul foarte greu e bun, daca trece ca printr-un tub gol e cazul sa-l schimbi. Eu l-am schimbat o data.

Iar recent am schimbat si termostatul normal. Ma uitam in meniul secret si apa nu crestea mai mult de 75 grade, iar daca o acceleram scadea brusc pe la 71-72. Am banuit iar cel EGR (as fi vrut eu) dar era bun. L-am schimbat pe cel normal si acum urca foarte repede si sta pe la 92-93 grade constant, indiferent de regimul de mers sau daca e in oras sau nu.

Eu am dat pe cel normal original 195 lei si l-am schimbat singur. Iar cel EGR e undeva la 110lei cu tot cu o-ring. Termostatul normal vine cu garnitura inclusa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
daca nu ma insel, u ar trebui sa ai niste palete in spate la grile in fata radiatorului sau la grila de sub numar, care se inchid,si se deschis in functie de cum ai este necesar radiatorului,in cazul tau au ramas deschise. (in caz ca ai aceasta optiune)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
ce am patit eu...daca apa nu urca mai mult de 80 grade ,in cazul meu la drum lung,nu urca mai mult de 68-69 grade ,nu se regeneraza filtrul de particole si masina nu-mi tragea mai mult de 110-120 km/h,acum le-am schimbat amandoua termostate si este ok,trage ca si inainte.Deci nu a fost turbina.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.