Jump to content

Debitmetru dus?


Recommended Posts

Salut,

Am tot cautat dar nu am gasit nimic care sa ma ajute, asa ca m-am decis sa postez.

Toata vara m-am laudat cu un consum bun zic eu: 7.4 - 7.6 l/100km in regim de oras, vara.

De cand a dat frigul s-a dus in 9, ceea ce mi se pare foarte mult, chiar daca e iarna.

In urma unui test am aflat ca am, pe langa debitmetru dus, si toate cele 4 bujii sunt moarte.

Masina porneste bine in fiecare dimineata. Am spus bine, nu foarte bine.

Nu o ia chiar la sfert, dar invarte cam o secunda pana porneste, ceea ce mi se pare acceptabil pentru -3 grade.

Iar ca mers, primele 10 secunde merge putin mai ciudat, adica sta pe la 1000 rpm, dupa care se linisteste si ne intelegem.

 

E posibil sa fie de vina dibitmetrul pentru consumul marit?

Ce se poate intampla rau daca il mai las asa o perioada?

 

Prietenul care mi-a facut testul mi-a zis ca e posibil sa fie schimbate bujiile dar sa nu fie sterse erorile.

La fel si debitmetrul. Mi le-a sters pe moment si nici nu au mai aparut. Dar ma gandesc ca era motorul cald si nu a avut nevoie de bujii si de aceea nu a mai depistat eroarea. A ramas ca maine sa refacem testul ca sa vedem daca le gaseste din nou.

 

Marea mea intrebare este Ce se poate intampla in cel mai rau caz, daca aman schimbarea debitmetrului?

 

Multumesc!

Edited by humaila
Link to comment
Share on other sites

daca e de la debitmetru, o sa ai amestec bogat, deci consum marit.

 

la relantiu cu motorul pornit, scoate mufa din debitmetru, ar trebui sa moara motorul daca functioneaza bine debitmetru, daca nu, motorul merge la fel.

 

la relantiu sta normal?

Link to comment
Share on other sites

daca scoti mufa si merge la fel atunci nu iti merge debitmetrul, daca o scoti si merge mai rau atunci poti trage concluzia ca nu functioneaza, insa la fel de bine poate functiona insa nu in parametrii optimi, lucru care se poate verifica pe tester facand un live data si citind valorile...fa-i o diganoza la un membru de pe forum care are un tester bun si stie ce are de facut si ce sa caute...altfel o sa bati campii mult si bine.. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Faza cu scosul mufei debitmetrului este valabila doar la benzina cu "la relantiu cu motorul pornit, scoate mufa din debitmetru, ar trebui sa moara motorul daca functioneaza bine debitmetru, daca nu, motorul merge la fel." Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

daca scoti mufa si merge la fel atunci nu iti merge debitmetrul, daca o scoti si merge mai rau atunci poti trage concluzia ca nu functioneaza, insa la fel de bine poate functiona insa nu in parametrii optimi, lucru care se poate verifica pe tester facand un live data si citind valorile...fa-i o diganoza la un membru de pe forum care are un tester bun si stie ce are de facut si ce sa caute...altfel o sa bati campii mult si bine..

 

Recomanda-mi, te rog, pe cineva care se pricepe.

Inca nu am comandat debitmetrul si nici nu as vrea sa il iau aiurea.

Exista vreo testare pe care sa o pot face eu, fara sa am nevoie de vreun device anume?

Link to comment
Share on other sites

Faza cu scosul mufei debitmetrului este valabila doar la benzina cu "la relantiu cu motorul pornit, scoate mufa din debitmetru, ar trebui sa moara motorul daca functioneaza bine debitmetru, daca nu, motorul merge la fel."

 

acum am vazut ca are diesel :rolleyes: :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

la diesel daca nu i functioneaza debitmetrul la plecarea de pe loc in forja ii da in nas ...

 

la ce zici plecare in forta?

mers in relanti in tr I si calcata la podea sau efectiv demaraj mai sportiv?

plec de la birou in cateva minute si vreau sa o incerc

scriu cand ajung acasa

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am tot cautat dar nu am gasit nimic care sa ma ajute, asa ca m-am decis sa postez.

Toata vara m-am laudat cu un consum bun zic eu: 7.4 - 7.6 l/100km in regim de oras, vara.

De cand a dat frigul s-a dus in 9, ceea ce mi se pare foarte mult, chiar daca e iarna.

 

consumul de 9 in oras pe timp de iarna pentru 320d mie mi se pare OK. ce zici tu de 7.4 nu era real in nici un caz. vei vedea ca la pompa comsumul real nu bate cu cel afisat care-l vezi tu pe bord.

 

In urma unui test am aflat ca am, pe langa debitmetru dus, si toate cele 4 bujii sunt moarte.

Masina porneste bine in fiecare dimineata. Am spus bine, nu foarte bine.

 

nu sunt duse toate 4 bujiile mai mult ca sigur, ci releul/computeru de bujii. e o problema foarte des intalnita la e46 diesel si chiar la unele e90/e60.

se poate verifica cu softurile de diagnoza bmw (DIS si ISTA-D) daca e dus releul de bujii sau bujiile).

 

Nu o ia chiar la sfert, dar invarte cam o secunda pana porneste, ceea ce mi se pare acceptabil pentru -3 grade.

la bmw E46 diesel, la rece, nu porneste niciuna la sfert, din cauza unei protectii la starter. se poate face cu un releu sa porneasca si la sfert ca la alte marci daca vrei, dar nu e safe.

 

Iar ca mers, primele 10 secunde merge putin mai ciudat, adica sta pe la 1000 rpm, dupa care se linisteste si ne intelegem.

e normal la rece sa stea turata si sa scada dupa putin timp... e socul automat.

 

E posibil sa fie de vina dibitmetrul pentru consumul marit?

binenteles. nu ca e posibil ... e SIGUR : cand debitmetru e dus -> creste consumul si in unele cazuri nefericite ai intreruperi sau scaderi de putere

 

Ce se poate intampla rau daca il mai las asa o perioada?

nimic rau, in afara de neplacerile mentionate mai sus. ai grija sa cumperi unul NOU si neaparat BOSCH sau OEM. altfel il vei schimba curand si pe cel nou :)

 

Prietenul care mi-a facut testul mi-a zis ca e posibil sa fie schimbate bujiile dar sa nu fie sterse erorile.

La fel si debitmetrul. Mi le-a sters pe moment si nici nu au mai aparut. Dar ma gandesc ca era motorul cald si nu a avut nevoie de bujii si de aceea nu a mai depistat eroarea. A ramas ca maine sa refacem testul ca sa vedem daca le gaseste din nou.

prietenul care ti-a facut testul se pare ca nu se prea pricepe. exista test separat de air mass system (debitmetru) in timp real, fara sa se bazeze pe DTC-uri stocate vreodata. de asemenea exista si test separat de releu de bujii.

 

Marea mea intrebare este Ce se poate intampla in cel mai rau caz, daca aman schimbarea debitmetrului?

nimic din ce nu ti-am spus mai sus.

dar schimbarea releului de bujii ar trebui s-o faci cat mai repede deoarece pornirea masinii se realizeaza in momentul de fata cu ajutorul unei compresii bune, si duce la o uzura accentuata si grabita a motorului.

 

 

 

 

la diesel daca nu i functioneaza debitmetrul la plecarea de pe loc in forja ii da in nas ...

 

nu-i adevarat :)

eu am avut debitmetru dus si nu am observat nici un neajuns in realitate, decat consum marit.

am avut aceeasi putere si fara intreruperi.

doar pe tester am vazut ca e dus, avand valori duble DOAR la relanti.

Link to comment
Share on other sites

la ce zici plecare in forta?

mers in relanti in tr I si calcata la podea sau efectiv demaraj mai sportiv?

plec de la birou in cateva minute si vreau sa o incerc

scriu cand ajung acasa

 

In demaraj sportiv. Daca pleci in demaraj cu ea si e debitmetrul dus prima replica va da senzatia ca se opreste motorul si abia apoi trage ...

 

relanti si calcata la podea merge numai la automata dar nu la asta ma refeream...

 

consumul de 9 in oras pe timp de iarna pentru 320d mie mi se pare OK. ce zici tu de 7.4 nu era real in nici un caz. vei vedea ca la pompa comsumul real nu bate cu cel afisat care-l vezi tu pe bord.

 

 

 

nu sunt duse toate 4 bujiile mai mult ca sigur, ci releul/computeru de bujii. e o problema foarte des intalnita la e46 diesel si chiar la unele e90/e60.

se poate verifica cu softurile de diagnoza bmw (DIS si ISTA-D) daca e dus releul de bujii sau bujiile).

 

 

la bmw E46 diesel, la rece, nu porneste niciuna la sfert, din cauza unei protectii la starter. se poate face cu un releu sa porneasca si la sfert ca la alte marci daca vrei, dar nu e safe.

 

 

e normal la rece sa stea turata si sa scada dupa putin timp... e socul automat.

 

 

binenteles. nu ca e posibil ... e SIGUR : cand debitmetru e dus -> creste consumul si in unele cazuri nefericite ai intreruperi sau scaderi de putere

 

 

nimic rau, in afara de neplacerile mentionate mai sus. ai grija sa cumperi unul NOU si neaparat BOSCH sau OEM. altfel il vei schimba curand si pe cel nou :)

 

 

prietenul care ti-a facut testul se pare ca nu se prea pricepe. exista test separat de air mass system (debitmetru) in timp real, fara sa se bazeze pe DTC-uri stocate vreodata. de asemenea exista si test separat de releu de bujii.

 

 

nimic din ce nu ti-am spus mai sus.

dar schimbarea releului de bujii ar trebui s-o faci cat mai repede deoarece pornirea masinii se realizeaza in momentul de fata cu ajutorul unei compresii bune, si duce la o uzura accentuata si grabita a motorului.

 

 

 

 

 

 

nu-i adevarat :)

eu am avut debitmetru dus si nu am observat nici un neajuns in realitate, decat consum marit.

am avut aceeasi putere si fara intreruperi.

doar pe tester am vazut ca e dus, avand valori duble DOAR la relanti.

 

 

Eu de exemplu am avut exact simptomele astea, cu toate ca la inceput masina tragea liniar si un mecanic de la otopeni mi a zis ca va pica debitmetrul ,nu l am crezut si dupa o saptamana imi dadea in nas chiar si la plecari simple de pe loc, si l am schimbat si trage liniar.

 

Deci se poate si altfel...

Edited by serban78
Link to comment
Share on other sites

corect. de aia am zis, ca atunci cand pica debitmetru sunt multe simptoame, care mai de care mai ciudate. dar nu e musai sa fie cum ti s-a intamplat tie. la unii de exemplu li se oprea masina in mers din cauza lui.

 

Man, mersi mult pentru raspunsul atat de explicit.

Eu oricum mi-am luat bujii. Si intentionez sa le schimb. Masina are 195k si nu cred ca au fost schimbate pana acum.

Ai idee cine ma poate ajuta un test cat mai amanuntit?

Astazi am refacut testarea si mi-au aparut doar bujiile (toate)ca fiind duse, debitmetrul nu a mai aparut.

De tras - trage, are nerv, nu ma pot plange de ea. Oare o fi prima faza a "bolii"? Sa ma astept in curand si la "balbaieli"?

Mai ciudat este nu am observat foarte mare diferenta intre pornirea la rece si pornirea la cald.

Maine dimineata filmez pornirea la prima cheie, iar cand ajung la birou o opresc si ii mai dau o cheie si postez filmuletele, sa imi spuneti ce parere aveti.

Inca o data mersi de raspuns si poate ma indrumi catre un "testator" bun.

Link to comment
Share on other sites

Am fost aseara la testare.

Mi-au iesit din nou bujiile duse, in schimb nu a mai aparut debitmetrul.

Va rog sa ma faceti sa inteleg: sunt mai multe feluri de teste care se pot face?

Eu as vrea sa il fac pe cel mai amanuntit, unul care sa imi spuna mura-in-gura, ca la prosti, care e treaba in motor.

Sau, ma rog, vreau sa mi-l faca cineva care sa stie sa interpreteze rezultatele cat mai bine.

 

Aici este si un filmuletul de care ziceam ieri, cu pornirea mea de astazi de dimineata, ora 8:26, -1 grad, dupa 8 ore de stationare.

Sorry pentru sunetul de avertizare de temperatura, e cam suparator.

 

http://www.youtube.com/watch?v=95VUuFz2gMM

 

Va rog sa imi spuneti ce parere aveti despre pornirea asta.

E ok? Am bujiile moarte? Calculatorul de bujii?....

Link to comment
Share on other sites

pai si mie mi se pare ok, dar pe tester apar toate bujiile moarte (4212,4222,4232,4242)

daca era benzina, mai ziceam, dar la fel porneste si la -5 si la +35 de grade, si cu motorul cald, si cu motorul rece

vi se pare ca are TOATE bujiile duse?

vi se pare ca are releul dus?

Link to comment
Share on other sites

pai si mie mi se pare ok, dar pe tester apar toate bujiile moarte (4212,4222,4232,4242)

daca era benzina, mai ziceam, dar la fel porneste si la -5 si la +35 de grade, si cu motorul cald, si cu motorul rece

vi se pare ca are TOATE bujiile duse?

vi se pare ca are releul dus?

 

Oricum nu-ti poate spune nimini sigur daca sunt bujiile sau releul,doar daca desfaci si masori cu un multimetru bujiile sau cat ajunge-n fisa bujiei sa vezi daca functioneaza releul.

Link to comment
Share on other sites

ba da. merge testat releul in DIS sau ISTA-D.

 

Nu te contrazic :rolleyes: dar eu spun cum a fost la mine prima data cand chiar am avut releul dus si nu mi-a aparut nici o eroare la testarea din DIS a releului (poate depinde ce anume este dus in el- firele alea sau din placa).

Link to comment
Share on other sites

pai trebuie sa-i dai activate/deactivate ... el va face activarea pentru 5 secunde. daca e dus va da eroare. daca nu da eroare inseamna ca bujiile sunt duse.

am facut asa la 5-6 masini pana acum si nu am dat gres niciodata. tot timpul a fost releul, sau bujiile indicate.

Link to comment
Share on other sites

sal am si eu o problema asemanatoare. mi se pare ca a inceput sa consume f mult! simtomele sunt ca nu prea mai are puterea pe care o avea si acel ac care iti arata onsumul instant sta numai peste 10 chiar daca accelerez usor,o alta simtoma este ca atunci cand scot din viteza trebuind sa opresc sau la o curba ceva eu franez iar acel ac creste in continuara pana la 15 si apoi scade chiar daca masina este stationata.a patit cineva ceva de genu sau idee de la ce ar fi? va multumesc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.