Jump to content

Ce Este Aceasta Bijuterie?


Stefanutzu

Recommended Posts

Salutare la toti,aceasta piesa valva ce este (desi nu cred ca este cea ERG) imi da multa baiaie de cap,cand opresc motorul imi face un zgomot ca si cum 2 roti dintzate patineaza una pe alta,timp de 5-6 secunde,chestie foarte jenanta cand opresc masina pe undeva cu persoane pe langa mine.Mi-sa spus ca exista o anume valva care alimenteaza valva erg sau ceva de genu care nu prea ar functiona bine,stiti cumva despre ce este vorba?Somebody can help me ?? :( (320 110kw/150cp 2002 e46)

post-36482-0-36823300-1326476791_thumb.jpg

post-36482-0-37700100-1326476799_thumb.jpg

post-36482-0-82054000-1326476811_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

acum 1 luna am fost la mecanic sa schimb bratele fatza si norocul meu ca atunci cand am oprit masina a facut zgomotul asta!si l-am intrebat de la ce poate fi, mentionez ca nu mereu il face!Astazi fiind oleacutza frumos afara am lasat masina pornita pt ca am un zgomot tampit deasupra capului meu si am ridicat capota sa vad daca este ceva slabit,gandindu-ma ca poate bate si imi raspunde acolo pt ca am dezmembrat pavilionul de vre-o 4 ori si nu am gasit nimic,oke.Am obs ca nu numai cand opresc face asa,are acest zornait/bazait ca nu stiu cum sa il numesc continuu,dar se aude mai putin ca atunci cand o opresc masina(perioada aia de 5-6 sec.),pana sa duc masina la service nu se auzea bazaitul asta in continuu ,mecanicul mi-a spus ca s-a uitat oleaca la acea valva spune el .. de atunci pare ca se aude mereu bazaitul asta :-??
Link to comment
Share on other sites

La fel imi bazaia si mie electrovalva ce comanda vacuumul la egr...dupa ce opream motorul mai facea galagie cateva secunde; dar in aceea perioada, aveam obturat cu un shurupel furtunashul de vacuum ce trebuia sa se prinda de egr. Dupa ce am activat egr, punand furtunashul la loc, am scapat de acel bazait.

 

Probabil, la tine s-a intepenit clapeta din egr, cea care da voie la gazele de eshapament sa intre in egr. Demonteaza egr-ul si curata-l bine si verifica sa fie functional.

Ca sa verifici, inainte sa opresti motorul, scoate-i furtunashul de la egr si lasa-l liber...nu ar mai trebui sa bazaie electrovalva...aceasta se gaseste pe langa servodirectie.

 

La mine, cand anulam egr-ul, aveam eroare pe debitmetru o valoare de 510-520 in loc de 240-250 cat era normal, si un consum crescut, debitmetrul fiind nou.

Fara egr masina raspundea promt la accelerari dar dupa aceea in sarcina tragea mai prost, si dupa cate o talpa, cand opream la semafor parca se ineca motorul, trepida si scotea fum in ralanti 2-3 secunde.

Edited by BeMWeistul
Link to comment
Share on other sites

La fel imi bazaia si mie electrovalva ce comanda vacuumul la egr...dupa ce opream motorul mai facea galagie cateva secunde; dar in aceea perioada, aveam obturat cu un shurupel furtunashul de vacuum ce trebuia sa se prinda de egr. Dupa ce am activat egr, punand furtunashul la loc, am scapat de acel bazait.

 

Probabil, la tine s-a intepenit clapeta din egr, cea care da voie la gazele de eshapament sa intre in egr. Demonteaza egr-ul si curata-l bine si verifica sa fie functional.

Ca sa verifici, inainte sa opresti motorul, scoate-i furtunashul de la egr si lasa-l liber...nu ar mai trebui sa bazaie electrovalva...aceasta se gaseste pe langa servodirectie.

 

La mine, cand anulam egr-ul, aveam eroare pe debitmetru o valoare de 510-520 in loc de 240-250 cat era normal, si un consum crescut, debitmetrul fiind nou.

Fara egr masina raspundea promt la accelerari dar dupa aceea in sarcina tragea mai prost, si dupa cate o talpa, cand opream la semafor parca se ineca motorul, trepida si scotea fum in ralanti 2-3 secunde.

 

 

Sincer nu prea le am cu mecanica nu stiu nici unde se afla egr si nimic .. stiu ca de acolo se aude bazaitul,acum am fost la ceva cumparaturi si cand am oprit masina a facut cam vre-o 15 secunde,din cate mi-ai spus mai sus pare sa fie acea clapeta care nu s-ar deschide/inchide, ceva de genul se aude, cat despre egr il am anulat, cand am cumparat masina acum aproape 2 ani mi-a spus acel mecanic ca este anulata egr , acum pun si eu o intrebare: Dauneaza cu ceva daca nu este pusa in functiune aceasta valva???Imi raspunde bine la comenzi masina ... nu am scaderi de turatii la relanti nu am nimic cum scrie baiatul de mai sus ...Daca puteti sa ma directionati la un DIY pe acest site cum sa curat aceasta valva v-as fi recunoscator,multumiri anticipate!

Link to comment
Share on other sites

??la mine merge perfect cu egr anulat.am facut peste 10 000 cu el anulat. ??

 

 

Nu se desfiinteaza EGR care contrar legendelor nu e doar de fita,sau noxe....

 

 

Oxizii de azot (NOx) sunt poluanţi care provin dintr-o ardere la temperatura ridicată. Această creştere de temperatură poate fi consecinţa mai multor fenomene:

 

Un exces de aer

Un reglaj de avans aproximativ

O presiune de supraalimentare foarte importantă

Un raport volumetric greşit.

 

 

 

Două mijloace permit diminuarea conţinutului de NOx din gazele de eşapament:

 

Calculatorul optimizează punctul de avans în funcţie de sarcină şi de regimul motor.

Sistemul E.G.R. (Reciclarea Gazelor de Eşapament) coboară temperatura de ardere prin înlocuirea excedentului de oxigen cu gazele de eşapament (gaze inerte)..

 

Temperaturile apei, aerului şi motorinei:

 

Aceste informaţii servesc la strategia de comandă a E.G.R.-ului; de exemplu dacă temperatura apei de răcire este prea mică se limitează rata de gaz reciclat, altfel s-ar limita creşterea temperaturii motorului

 

Presiunea atmosferică:

 

Informează asupra altitudinii pentru activarea vanei; cu creşterea altitudinii oxigenul se rarefiază, temperatura de ardere scade, deci nu mi este utilă comandarea vanei.

 

 

Si ar mai fi multe de povestit legat de regimul de ralanti si anticalari,regim de sarcina samd...ideea e ca neamtul nu a pus-o acolo doar de fita sau de noxe....asa ca las-o la locul ei si rezolva cauza nu doar efectul ca va trai si masina mai mult...asta in ideea in care nu o samsaresti de vanzare :thumbsup:

Edited by thunder rock
Link to comment
Share on other sites

eu cand pund furtunasul de vacum la egr imi sta bine relantiul pt cateva minunte si dupa aia imi da sa moara masina scade la 400 la turatie si dupa aia imi revine la normal si face asa pana cand ii scot furtunasul. de la ce sa fie? egr?

 

 

Debitmetrul de aer:

 

Este util la funcĂžionarea ĂŽn buclĂŁ E.G.R. /debitmetru De aer :

 

1 - Calculatorul defineÂşte debitul de aer necesar bunei funcĂžionĂŁri a motorului.

 

2 - Calculatorul comparĂŁ acest debit de aer necesar cu debitul de aer admis Âşi mĂŁsurat prin debitmetru. Se determina de asemenea Âşi cantitatea de gaze de eÂşapament care poate fi reciclat fĂŁrĂŁ sĂŁ influenĂžeze performanĂžele motorului.

 

3 – Se controleazĂŁ raportul de deschidere a vanei cu debitmetrul (dacĂŁ existĂŁ prea mult gaz reciclat, debitul de aer consumat va scĂŁdea).Daca aceste prerogative nu sunt indeplinite se intampla ceea ce ai descris mai sus Deci revin,debitmetrul in parametrii cu soft corect,EGR corect functional si curatat periodic asigura un consum normal si un regim normal de turatii si putere in toata gama de turatii.

Link to comment
Share on other sites

??la mine merge perfect cu egr anulat.am facut peste 10 000 cu el anulat. ??

 

 

Nu se desfiinteaza EGR care contrar legendelor nu e doar de fita,sau noxe....

 

 

Oxizii de azot (NOx) sunt poluanĂži care provin dintr-o ardere la temperatura ridicatĂŁ. AceastĂŁ creÂştere de temperaturĂŁ poate fi consecinĂža mai multor fenomene:

 

Un exces de aer

Un reglaj de avans aproximativ

O presiune de supraalimentare foarte importantĂŁ

Un raport volumetric greÂşit.

 

 

 

DouĂŁ mijloace permit diminuarea conĂžinutului de NOx din gazele de eÂşapament:

 

Calculatorul optimizeazĂŁ punctul de avans ĂŽn funcĂžie de sarcinĂŁ Âşi de regimul motor.

Sistemul E.G.R. (Reciclarea Gazelor de EÂşapament) coboarĂŁ temperatura de ardere prin ĂŽnlocuirea excedentului de oxigen cu gazele de eÂşapament (gaze inerte)..

 

Temperaturile apei, aerului Âşi motorinei:

 

Aceste informaĂžii servesc la strategia de comandĂŁ a E.G.R.-ului; de exemplu dacĂŁ temperatura apei de rĂŁcire este prea micĂŁ se limiteazĂŁ rata de gaz reciclat, altfel s-ar limita creÂşterea temperaturii motorului

 

Presiunea atmosfericĂŁ:

 

InformeazĂŁ asupra altitudinii pentru activarea vanei; cu creÂşterea altitudinii oxigenul se rarefiazĂŁ, temperatura de ardere scade, deci nu mi este utilĂŁ comandarea vanei.

 

 

Si ar mai fi multe de povestit legat de regimul de ralanti si anticalari,regim de sarcina samd...ideea e ca neamtul nu a pus-o acolo doar de fita sau de noxe....asa ca las-o la locul ei si rezolva cauza nu doar efectul ca va trai si masina mai mult...asta in ideea in care nu o samsaresti de vanzare :thumbsup:

de aici se intelege ca foloseste numai impotriva poluarii.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Cu tot respectul ai copiat pur si simplu textele de pe un site cunoscut si sunt convins ca tu personal nu intelegi clar fenomenul reciclarii gazelor de evacuare si nu ai vazut cum arata o galerie de admisie plina de funingine.

Cu acelasi respect recunosc ca a fost un copy al unor informatii pe care le-am pus pentru a usura luminarea in situatia de fata .Cat despre functionarea si rolul acelei vane egr nu fi atat de sigur ca imi este asa de straina.Am avut simptome asemenatoare,le-am rezolvat,am vazut apropos si depunerile la care faceai referire.Am alocat banii necesari si am readus-o la cum era proiectata Deabia actunci am putut dormi linistit.In fond masina pentru mine nu inseamna doar carausul din A in B Dar este o alta discutie la care renunt intrucat timpul dedicat acestor scrieri as putea sa-l dedic altor activitati .Aici termin polemica,daca ai curiozitati legate de fenomen eu zic ca este destula documentatie pe net si poate imi vei da dreptate.Ceea ce nu e neaparat necesar.In fond fiecare isi exploateaza masina cum crede de cuviinta si in functie de cati bani aloca intretinerii acesteia Pacat ,ca sunt totusi niste masini care merita mai mult decat suntarea unor piese pentru ca "merge si asa".

Edited by thunder rock
Link to comment
Share on other sites

Baieti hai sa nu ne contrazicem,sunt informatii care pot fi utile,totusi,mi-a spus mecanicul ca este vb de un motoras anume de nu mai functioneaza cum trebuie .. de inchide si deschide nu mai stiu ce pe acolo,in fine sper sa rezolv bug-ul cat se poate de repede,multumesc pt pareri si postari ! Edited by Stefanutzu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.