Jump to content

Motorina In Baia De Ulei+Ulei In Admisie = Motor Terminat


Recommended Posts

Bmw E46 320D touring din 2003 150 CP .

 

Motorul meu e intepenit dupa ce a luat-o pe ulei.

 

Chiar dupa ce am dat actele la control in vama , motorul mergand normal la ralanti,pornesc de pe loc,accelerez usor se ies din vama, mergeam normal cu vreo 50, am accelerat usor pana la 90 ,am simtit ca motorul incepe sa trepideze am tras dreapta, calc ambreiajul, motorul se tureaza singur! Fac greseala sa iau jos contactul la cheie...motorul incepe sa se tureze si mai tare... disperat ii dau iar contact, si motorul isi scade turatia si se opreste singur in 5 sec.(Credeam ca s-a dus turbosuflanta). Pun masina pe platforma si hai acasa. :cry:

 

Practic am pierdut motorul in mai putin de 1 minut!!! (intre momentul cand a inceput sa trepideze si pana s-a oprit)

Daca stiam ce urmeaza, ar fi trebuit sa inec motorul ridicand piciorul de pe ambreiaj cu frana calcata...

 

Cand a fost desfacut motorul,motorul teapan! Sa vedem ce s-a intamplat:

 

S-a dovedit din cauza unui rahat de simering intre axul pompei de injectie si distributie, a intrat motorina in baia de ulei, astfel a crescut nivelul uleiului pana mai apoi a ajuns ulei + motorina in admisie.

 

Am avut grija de masina, schimburi de ulei la max 12-13k km,ulei bmw , consumabile bune, nu am facut in viata mea un drift (poate de-asta m-a lasat motorul :) )

Ulei verificat nivelul cu 300 km inainte de patania asta. Deci GHINION! DECI NASOL!

 

 

Imi cer scuze daca eventual am postat gresit.

Link to comment
Share on other sites

S-a intamplat exact ca in acel video,doar ca a durat doar 10-15 secunde. Am 180.000 km si schimb vitezele in general la 3000-3500. In ziua respectiva am condus chiar mai lejer decat de obicei.

Daunele exacte nu le stiu, motorul e teapan si inca blocul nu e desfacut pe bucati.

 

Problema ta este cu turbina din ce inteleg.

Link to comment
Share on other sites

Problema ta este cu turbina din ce inteleg.

motorul e intepenit, iar tu zici ca e dusa turbina???Nu inteleg. Turbina e data jos, nu e itepenita, nu are joc...

in schimb la pompa de motorina-cea controlata prin distributie-,mai exact la simering se vede problema: cauciucul ala nu mai tinea motorina in pompa si o lasa sa treaca spre distributie-in baie, a crescut nivelul de ulei etc...!atunci de ce zici de turbo? intradevar si turbo poate baga ulei in admisie...dar nu cred ca e cazul de fata.

Edited by ferossu007
Link to comment
Share on other sites

Acel simering de la pompa de injecție s-a uzat in momentul in care masina ”a luat-o pe ulei”. Motorina nu avea cum sa ajungĂŁ pe acolo in baia de ulei. Motorul pur și simplu a facut aprindere cu uleiul din carter. Asta datorita unui motor uzat, sau ruperii unor segmenți, sau din cauza admisiei. Daca acum ai sa verifici, ai sa vezi ca lipseste ulei din baie. Acest lucru se intâmpla ”des” la motoare diesel asta datorita modului in care se face aprinderea.(presiune si temperatura)
Link to comment
Share on other sites

Nu va mai grabiti sa raspundeti pana nu cititi. Nu ajutati pe nimeni asa, ba din contra.

Daca acum ai sa verifici, ai sa vezi ca lipseste ulei din baie.

Nu numai ca nu are ulei putin, dar nivelul a crescut atat de mult incat se pare ca a ajuns in admisie.

 

Problema ta este cu turbina din ce inteleg.

Initiatorul spune ca i s-a intepenit motorul, si tu intelegi ca e de la turbina? :unsure:

 

Initiatorul topicului a spus:

S-a dovedit din cauza unui rahat de simering intre axul pompei de injectie si distributie, a intrat motorina in baia de ulei, astfel a crescut nivelul uleiului pana mai apoi a ajuns ulei + motorina in admisie.

Daunele exacte nu le stiu, motorul e teapan si inca blocul nu e desfacut pe bucati.

Se pare ca i-a intrat ulei+motorina in admisie. Acestea sunt incompresibile, si ca urmare motorul a suferit un soc hidraulic, ca in cazul in care trage apa pe admisie.

 

In asemenea situatii daunele pot fi destul de mari - pistoane, biele, supape, etc.

Link to comment
Share on other sites

Acel simering de la pompa de injecție s-a uzat in momentul in care masina ”a luat-o pe ulei”. Motorina nu avea cum sa ajungă pe acolo in baia de ulei. Motorul pur și simplu a facut aprindere cu uleiul din carter. Asta datorita unui motor uzat, sau ruperii unor segmenți, sau din cauza admisiei. Daca acum ai sa verifici, ai sa vezi ca lipseste ulei din baie. Acest lucru se intâmpla ”des” la motoare diesel asta datorita modului in care se face aprinderea.(presiune si temperatura)

de ce nu putea ajunge motorina la distributie pe langa axul pompei de inalta presiune?Din cauza inaltei presiuni???

motor uzat inseamna motor mai puturos, consum de ulei,cred ... motorul se comporta exact ca acum 3 ani am schimbat uleiul in ianuarie anul trecut si pana acum doua saptamani(12-13000 km) a consumat ulei pana la linia de jos a nivelului de ulei de pe joja...cam 600g ulei..nu cred ca e o uzura a motorului .poate gresesc

 

Nu ti s-a aprins in bord martorul galben pt nivelul de ulei?...acela trebuie sa anunte si un nivel prea mare in baie, nu doar un nivel scazut de ulei. :scratchchin:

nu am vazut nimic aprins pe bord.E posibil sa fie aprins si sa nu vad pt ca afara era zi? acu 2 ani odata cand s-a aprins martorul de ulei pe bord am observat imediat. :no:

 

cat d sigur esti de cei 180.000 km?

Masina am adus-o personal din Belgia acu 3 ani. Dar am auzit ca poti cumpara carti service in alb..deci nu stiu cat de reali pot fi acei km...eu credeam ca sunt reali, dar acum ce sa cred...???habarnam

Edited by ferossu007
Link to comment
Share on other sites

Paul,la ce daune pot fi dupa socul hidraulic, nu risc sa carpesc motorul.Imi schimb motorul si pompa de inalta presiune.

 

Ce ziceti cum as putea verifica turbina? La control manual nu pare nimic in neregula cu turbina, nu e intepenita, nu are joc la ax. M-am gandit s-o verifice un specialist. Am intrebat in Oradea pe cineva care se ocupa de turbine undeva pe Borsului, sa vad daca mi-ar verifica turbina. Raspunsul lui m-a pus pe ganduri: zice ca imi face constatarea gratuit dupa ce mi-o desface dar turbina n=o mai poate monta cu aceleasi piese si trebuiesc inlocuite unele piese si deja de-aci vorbim de rectificare, care ma costa minim 800 lei.

Voua nu vi se pare ca e cam neserios???

 

Ce imi recomandati? tebuie sa caut sa verific turbina la un specialist ? imi recomandati ceva meserias serios la un pret/calitate decente? Poate turbina n-a patit nimic desi era plina de ulei..

Link to comment
Share on other sites

de ce nu putea ajunge motorina la distributie pe langa axul pompei de inalta presiune?Din cauza inaltei presiuni???

motor uzat inseamna motor mai puturos, consum de ulei,cred ... motorul se comporta exact ca acum 3 ani am schimbat uleiul in ianuarie anul trecut si pana acum doua saptamani(12-13000 km) a consumat ulei pana la linia de jos a nivelului de ulei de pe joja...cam 600g ulei..nu cred ca e o uzura a motorului .poate gresesc

 

 

a mea are 250.000 km si in 15-16000 cat trece intre schimburi nu consuma nici un milimetru

Edited by seba_seby
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca sunt 2 cauze care au dus la blocarea motorului: 1. Daca ti-a crescut nivelul la ulei ti-a intrat motorina in ulei astfel reducand vascozitatea acestuia, caz in care nu mai asigura ungerea corespunzatoare --> motor calat; 2. De la turbina cum s-a mai spus si anume: turbina isi face ungerea la ax cu ulei, cand turbina se uzeaza poate scapa ulei pe partea de evacuare (caz in care da cu fum albastru la accelerari) sau pe partea de admisie a turbinei, ulei care in timp se acumuleaza in intercooler si pe furtunele de pe admisie si, la un moment dat, ca si in cazul tau, este tras pana in capul pistoanelor unde se autoaprinde (fenomen incontrolabil) --> masina se accelereaza singura. Poti incerca sa opresti motorul in viteze si cu piciorul pe frana (risti sa farami ceva si in cutia de viteze) sau poti sa ii iei cumva aerul (dar nu ai timp sa faci asta).
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca sunt 2 cauze care au dus la blocarea motorului: 1. Daca ti-a crescut nivelul la ulei ti-a intrat motorina in ulei astfel reducand vascozitatea acestuia, caz in care nu mai asigura ungerea corespunzatoare --> motor calat; 2. De la turbina cum s-a mai spus si anume: turbina isi face ungerea la ax cu ulei, cand turbina se uzeaza poate scapa ulei pe partea de evacuare (caz in care da cu fum albastru la accelerari) sau pe partea de admisie a turbinei, ulei care in timp se acumuleaza in intercooler si pe furtunele de pe admisie si, la un moment dat, ca si in cazul tau, este tras pana in capul pistoanelor unde se autoaprinde (fenomen incontrolabil) --> masina se accelereaza singura. Poti incerca sa opresti motorul in viteze si cu piciorul pe frana (risti sa farami ceva si in cutia de viteze) sau poti sa ii iei cumva aerul (dar nu ai timp sa faci asta).

am patit asa ceva la un vito care a fost rasturnat cu rotiile in sus . a ajuns ulei in admisie , nu am stiut si l am pornit dupa ce l am intors.

a mers 1 2 min normal apoi a inceput sa se tureze si scotea fum mult , am luat contactul si nimica, apoi repede am scos o borna si tot nimica :))) toti cei cu care eram la masina au inceput sa se retraga, dar ma durea sufletul sa o las asa si am zis sa incerc sa ii opresc motorina si am taiat toate furtunele de la filtrul de motorina - toata actiunea asta a fost cel mult 20-30 de secunde ...sa oprit ft repede,cam 5 secunde maxim dupa ce am taiat alimentarea . apoi l am pornit din nou peste cateva zile si mergea perfect ...

 

daca il opreai inainte sa se opreasca el, sigur il salvai ...

Link to comment
Share on other sites

daca il opreai inainte sa se opreasca el, sigur il salvai ...

in 10-15sec cum a patit el nu prea aveai timp mai de nimic decat daca stiai exact ce sa faci: ori sa bagi in ultima treapta si sa iei piciorul brusc de pe ambreiaj cu piciorul pe frana ori sa obturezi admisia de aer. Dar in asemenea momente te cam pierzi.

Link to comment
Share on other sites

in 10-15sec cum a patit el nu prea aveai timp mai de nimic decat daca stiai exact ce sa faci: ori sa bagi in ultima treapta si sa iei piciorul brusc de pe ambreiaj cu piciorul pe frana ori sa obturezi admisia de aer. Dar in asemenea momente te cam pierzi.

 

exact! :thumbsup: acum stiu, dar pe moment nu am sesizat ce urmeaza...si nu a durat mai mult de 15sec din momentul in care am tras pe dreapta.s-a oprit singur in 2-3 sec dupa ce i-am dat contact din nou. pe cand m-am dumirit, era deja oprit.

Edited by ferossu007
Link to comment
Share on other sites

in 10-15sec cum a patit el nu prea aveai timp mai de nimic decat daca stiai exact ce sa faci: ori sa bagi in ultima treapta si sa iei piciorul brusc de pe ambreiaj cu piciorul pe frana ori sa obturezi admisia de aer. Dar in asemenea momente te cam pierzi.

 

Si daca e transmisie automata? Scoti o punga de seminte si te bucuri de spectacolul de fum si lumini, banuiesc...

@ initiator - imi pare rau de ce ti s-a intamplat, e un cosmar...

Edited by cipsu
Link to comment
Share on other sites

Si daca e transmisie automata? Scoti o punga de seminte si te bucuri de spectacolul de fum si lumini, banuiesc...

@ initiator - imi pare rau de ce ti s-a intamplat, e un cosmar...

Ii obturezi admisia de aer. II scoti canalul de aer ce intra in canalul spre filtrul de aer.

 

O dai pe S si incepi sa-i dai!!! :super:

Daca o dai pe S nici nu mai e nevoie sa accelerezi, va accelera singura :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Paul,la ce daune pot fi dupa socul hidraulic, nu risc sa carpesc motorul.Imi schimb motorul si pompa de inalta presiune.

 

Ce ziceti cum as putea verifica turbina? La control manual nu pare nimic in neregula cu turbina, nu e intepenita, nu are joc la ax. M-am gandit s-o verifice un specialist. Am intrebat in Oradea pe cineva care se ocupa de turbine undeva pe Borsului, sa vad daca mi-ar verifica turbina. Raspunsul lui m-a pus pe ganduri: zice ca imi face constatarea gratuit dupa ce mi-o desface dar turbina n=o mai poate monta cu aceleasi piese si trebuiesc inlocuite unele piese si deja de-aci vorbim de rectificare, care ma costa minim 800 lei.

Voua nu vi se pare ca e cam neserios???

 

Ce imi recomandati? tebuie sa caut sa verific turbina la un specialist ? imi recomandati ceva meserias serios la un pret/calitate decente? Poate turbina n-a patit nimic desi era plina de ulei..

am avut si eu un diesel si stiu ca atunci cand m-am apucat de revizia serioasa am dat jos si turbina si am dus-o la o firma pentru verificat.....insa mie pe langa inspectia vizuala am mai pus-o pe un stand de proba unde au simulat ceva presiune.....nu vreau sa spun prostii, insa nu au desfacut-o, ci au masurat ceva presiuni.

sper sa te ajute!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.