Jump to content

am atins doua fire


Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca tot mergi la reprezentanta, sa ne anunti si pe noi care-i diagnosticul si la ce suma fabuloasa vei ajunge cu reparatul. dar sper sa nu ajungi pe la ei. mai bine cauti un electrician bun. eu sunt de parere ca ai ceva relee bulite, sudate lamelele pe "deschis". o alta varianta ar fi contactul...firele care ai facut tu scurt merg la difuzoare, la comenzi in volan(daca ai) si la contact. daca zici ca merg non stop stergatoarele, dezaburirea, alea normal nu merg cand contactul nu este pus. de altfel, clima iar nu merge daca nu-i pus contactul. ceva este in scurt, ori fire, ori relee sau integrate. Edited by andrewbenito
Link to comment
Share on other sites

ii chiar asa greu sa faca ce am zis? sau ii chiar asa absurd? sau tu esti unul din aia "ghitza contra"?

 

Greu nu este, absurd da, este, iar gica contra nu sunt, mie imi place logica, atunci cand exista... no ofense, dar un releu sa fie "in scurt", nu ar avea cum sa actioneze contactele ce le comanda bobina releului...

Edited by dy2
Link to comment
Share on other sites

Dragut. Daca iti merg stergatoarele si nu se mai opresc se verifica sigurantele. Logic.

Pe logica ca atunci cand nu merge un bec siguranta este intrerupta, inseamna ca atunci cand ceva merge si nu se mai opreste, siguranta este supraconductoare. Sau o fi un scurtcircuit in siguranta? :unsure:

 

Sugestia mea legata de sigurante se referea la partea cu nefunctionarea portbagajului, bordului, samd Bineinteles, era o problema daca nu mai era "scurtcircuit" in vreuna sau mai multe din ele.

Cat despre faptul ca nu se mai opresc stergatoarele, as spune ca din cauza curentului de scurtcircuit s-au sudat ceva contacte ale vreunui releu sau s-a creat vreo cale de alimentare a stergatoarelor prin vreun modul.

Cat despre supraconductibilitate....e cam cald afara ptr asa ceva (din cate imi mai aduc aminte legat de subiectul asta).

Link to comment
Share on other sites

Am impresia ca nu prea se mai folosesc relee, totul e comandat cu mosfeti. Cel putin la e46 stergatoarele nu sint comandate prin releu clasic cu temporizare. Totul vine din modulul comfort, ceea ce cred ca si la el e problema.

 

Si inca o chestie, contactele unui releu nu se lipesc intr-o fractiune de secunda, e nevoie totusi de un curent mare.

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa gasesti o schema electrica pentru masina ta, poate ai noroc si vezi unde-i buba pana te duci la reprezentanta.

Are logica ce zice Calin, mai iute s-au ars ceva tranzistori/diode, decat releuri in scurt.

Link to comment
Share on other sites

Si inca o chestie, contactele unui releu nu se lipesc intr-o fractiune de secunda, e nevoie totusi de un curent mare

 

Exact. Un curent mai mare decat suporta sigurantele. Si cum sigurantele nu sunt arse...

 

Ionut, din pacate "service" scrie pe masina ta. Nu are sens sa te mai complici cautand fire si defectele. Ceea ce s-a intamplat acolo este mult mai complicat decat un simplu scurtcircuit si o siguranta arsa. Probabil ai trimis +12V pe unul din firele de semnal, sau ai pus la masa vre-un fir de semnal si de aici rezulta aproape intotdeauna tranzistori si/sau integrate prajite....

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca la E91 comanda echipamentelor cu probleme pentru initiatorul topicului se face totusi cu relee mecanice. Acestea se afla in JBE (junction box electronics) si JB.

 

Relays of the JBE (internal and external):

Functions of internal relays (in JBE):

•Drives for rear power windows (F62/F64)

•Drives for central-locking system (F56/F57), except luggage compartment lid and rear window

 

Functions of external relays (on distribution box):

•Drive for rear window wiper

•Drive for wiper stage 1 and wiper stage 2

•Pump for headlight-washer system

•Activation of rear window defroster

•Bistable relay (cutoff with closed-circuit current faults)

 

Mai multe detalii aici:

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/10/97/45

 

Se pare ca s-a intamplat ceva cu modulul JBE. Putin probabil sa fie releele de vina, mai degraba partea electronica.

Link to comment
Share on other sites

Asta e un lucru bun ca sint relee mecanice. Chiar zilele trecute ii blestemam pe cei de la Loewe ca au pus mosfeti in lcm la e39 (clasica problema cu faza lunga aprinsa permanent).

Am luat alt modul, asa ca daca aveti nevoie de doi mosfeti va pot ajuta eu gratis cu ceilalti care au scapat.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt mosfeti :). Sunt niste circuite integrate destul de sofisticate, care au protectie la scurtcircuit si care pot verifica si comunica mai departe daca sarcina este in scurtcircuit sau intrerupta.

 

Exact. Un curent mai mare decat suporta sigurantele. Si cum sigurantele nu sunt arse...

Am si eu o mica curiozitate :). De ce crezi tu ca sunt montate sigurantele pe o masina?

Link to comment
Share on other sites

 

Am si eu o mica curiozitate :). De ce crezi tu ca sunt montate sigurantele pe o masina?

 

Asta ii intrebare pentru prosti, si respectivul nu cred ca este. in fine, referitor la ce a zis el despre un curent mai mare, este posibil atunci cand siguranta a fost schimbata cu una mai mare. de ex in loc de 10A s-a pus una de 20A si in cazul asta releul s-ar putea "suda"

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt tocmai mosfeti desi sarcina printr-un mosfet trece. Sunt niste integrate care functioneaza pe post de intrerupatoare comandate de un semnal logic pe pinul 2. Cand primeste high pe pinul respectiv se comanda mosfetul prin care e cuplata sarcina si pe pinul de feedback (4) primesti high daca a functionat corect si low in caz ca ceva nu e in regula.
Link to comment
Share on other sites

inainte de a o duce la bmw as vrea sa incerc sa pun un alt JBE (se aude in el parca ar si un releu de semnalizare)

stiu ca trebuie codat dar macar sa stiu daca merge si il codez la ei pe urma (motorul merge in avarie si nu prea as vrea sa il mai pornesc (merge dar nu rotund))

voi ce ziceti (merita sa incerc )oricum pretul unui JBE la ei o sa fie enorm

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o mica curiozitate :). De ce crezi tu ca sunt montate sigurantele pe o masina?

 

Poate nu m-am exprimat eu bine. Amperajul curentului necesar pentru lipirea contactelor dintr-un releu este cu mult mai mare decat valoarea sigurantei care protejaza acel circuit. In concluzie, daca sigurantele respective sunt calibrate corect, este imposibil sa se defecteze releul prin lipirea contactelor, deoarece s-ar arde mai intai siguranta, protejand circuitul respectiv si componentele lui.

 

Banuiesc ca reiese din fraza de mai sus care este rolul unei sigurante intr-un circuit electric. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Poate nu m-am exprimat eu bine. Amperajul curentului necesar pentru lipirea contactelor dintr-un releu este cu mult mai mare decat valoarea sigurantei care protejaza acel circuit. In concluzie, daca sigurantele respective sunt calibrate corect, este imposibil sa se defecteze releul prin lipirea contactelor, deoarece s-ar arde mai intai siguranta, protejand circuitul respectiv si componentele lui.

 

Banuiesc ca reiese din fraza de mai sus care este rolul unei sigurante intr-un circuit electric. :rolleyes:

Pai tocmai ca nu reiese. A spus un coleg cat se poate de corect care este rolul sigurantei - sa nu ajungi la stiri. Adica daca ai un scurt circuit sa intrerupa circuitul ca sa nu ia foc instalatia electrica.

 

Multi cred inca ca o siguranta protejeaza consumatorul, ceea ce este cat se poate de neadevarat :) . Siguranta nu protejeaza consumatorii, ci protejeaza instalatia electrica de curenti prea mari, curenti care ar putea provoca un incendiu. Pana sa se arda siguranta, componentele electronice au timp sa se arda de sute de ori.

 

Nu exista neaparat cate o siguranta pentru fiecare consumator in parte. Pot fi mai multi consumatori pe o siguranta, pot fi chiar consumatori de cativa amperi conectati printr-o siguranta de 50A.

 

Nu stiu pe ce te bazezi cand spui ca amperajul necesar pentru lipirea contactelor unui releu ar fi mai mare decat valoarea sigurantei aferente acelui circuit. Repet, siguranta aferenta acelui circuit, nu siguranta care protejeaza acel circuit :) .

 

Ai idee la cati amperi se arde o siguranta de 10A? Nu e o gluma, e o intrebare serioasa.

Link to comment
Share on other sites

Multi cred inca ca o siguranta protejeaza consumatorul, ceea ce este cat se poate de neadevarat :) . Siguranta nu protejeaza consumatorii, ci protejeaza instalatia electrica de curenti prea mari, curenti care ar putea provoca un incendiu. Pana sa se arda siguranta, componentele electronice au timp sa se arda de sute de ori.

 

Perfect adevarat. :)

 

Dar, in cazul de fata nu vorbim de orice componenta electronica ci de contactele unui releu care sunt proiectate sa reziste la ruperea unor curenti mult mai mari decat ce suporta siguranta sau restul instalatiei. Sau ma insel?

 

Ai idee la cati amperi se arde o siguranta de 10A? Nu e o gluma, e o intrebare serioasa.

 

Aici depinde de mai multi factori. Tipul sigurantei, ce circuit protejeaza... etc...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.