Jump to content

debitmetru aer pt 520d e39


alinfgu

Recommended Posts

Salut!De unde as putea sa cumpar sau sa comand un debitmetru nou \second-hand pt un e 39?dar vreau sa nu ma duca mult la pret,pt k deja m a costat mult sa mi repar computerul sau ce era ala de la pompa de injectie.se monteaza greu?

manopera cam cat o sa ma coste?

Link to comment
Share on other sites

daca e din 2003 e modelul nou si teoretic ar merge sa schimbi doar senzorul de la debitmetru. nu cred ca mai e nevoie de resoftare.

 

PS - cei de la BMW spun ca debitmetrul se inlocuieste complet. la Bosch am gasit un kit de reparatie ce costa doar aprox 100 euro.

Edited by cat
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu cu un 520d din 2001 cu debitmetru. Exista 2 variante: ori il schimbi pe tot ceea ce nu-ti recomand k te ajunge cam mult si nu merita ori doar senzorul care are o rezistenta..in principiu aia se cam duce in timp. Mie mi-a explicat un mecanic principiul, k se incalzeste prea repede si nu-si mai face amestecul de combustibil cu aer prea bine...in fine. Se poate schimba doar sezorul care intra in debitmetru. Eu l-am comandat si trebuie sa-mi vina luni. Mai sunt si alte firme care le fac, si la preturi mai mici dar iti recomand tot Bosch. Eu momentan merg cu mufa de la debitmetru scoasa...se simte diferenta in sensul k trage motorul cum trebuie dar si consuma putin mai mult decat normal..nu foarte mult, cam cu 1/100 in plus in orash. Si nu se intampla nimik, adik nu afecteaza chestia asta motorului. Asa k ia numai senzorul, si nu stiu dc e novoie sa mai setezi in calculator, la tine poate k da fiind din 2003 dar din cate stiu nu e nevoie. Good luck!
Link to comment
Share on other sites

spune mi si mie te rog care au fost simptomele tale,adica cum ti ai dat seama ca este de la debitmetru,pt k la mine alterneaza mersul prost cu cel ok,si la altii nu am mai auzit de un astfel de comportament.cine ti a scos mufa de la debitmetru(sau ti ai scos o chiar tu;daca da ,invata ma si pe mine) si de unde esti asa de sigur ca nu afecteaza motorul ,pentru ca am auzit variante cum ca ar afecta.cat te costa doar senzorul?astept cu nerabdare raspunsultau!multumesc! :blink:
Link to comment
Share on other sites

daca reusesc sa scot mufa(sau daca mi o scoate altcineva care se pricepe ),inseamna ca pot sa mi dau seama daca masina nu merge bine din cauza la debitmetru,nu?eu nu sunt asa de sigur ca este de la debitmetru pentru ca simptomele mele sunt putin cam diferite fata de altele pe care le ma mai citit pe forum(adica, repet:are reprize,cateodata isi mai revine cateodata merge prost,nu trage.Cand merge prost urca greu turatia ,consumul instantaneu nu trece de 9l(cand apas pedala la fund),sau daca trece ,trece foarte greu si incet,la fel cum trage si masina.Asta ca o adaugare ca sa te lamuresti mai bine si sa faci o comparatie cu simptomele tale.
Link to comment
Share on other sites

La mine era in felul urmator. Pleca greu la inceput pana ajungea in jur de 2000-2500 rpm cand intra turbina si pleaca mai repede, dar tot nu crestea asa de mult. Deci in concluzie trebuia sa-i dau demaraj mai lung, sa ma duc cu pea pana pe la 4000 rpm ca sa simt ceva. Am fost la service, dar nu la reprezentanta ca te rupe de bani, si i-am schimbat filtrele de polen, filtrul de aer si de motorina. I-am spus mecanicului cum se comporta si el mi-a dat ideea sa-i scot mufa de la debitmetru, sa vad dc se simte diferenta, ca sa stiu dc e de la ala. Si s-a simtit imediat, adik urca f repede in turatie, pleaca chiar de la 1000 la 4000 f repede de parca ar fi pe benzina. Ca sa intelegi asa i-am dat skirtzit si in a 2-a, ceea ce n-am reusit pana acum. In fine asta mai putin conteaza. La mine nu urca mai mult de 170 km/h si asta f greu pe autostrada. Acum m-am dus pana la 215 Km/h, si asta cu cauciucurile de iarna. Deci mai mult ca sigur si la tine e tot de la debitmetru. Mufa se afla imediat sub capacaul de la motor, cum desfaci capacul de protectie din plastic in fatza. Are 5 pini, e ca o mufa de alimentare la calculator. Poti sa o scoti fara nici o problema. Nu afecteaza deloc motorul. Am intrebat 3 mecanici, inclusiv la reprezentanta la Bavaria. Singura diferenta e k o sa-ti creasca putin consumul, k nu mai trece controlul prin calculator si iti baga mai mult combustibil in functie de cat apesi tu pedala. Atat!! Oricum la consum f putin a crescut. Max 1% in plus in oras. Dar e bine sa-ti iei senzorul. Poti sa te duci la orice magazin de piese auto cu piese din import si faci comanda si-ti aduce. Ii spui exact modelul masinii sau te duci cu talonul cel mai bine si de acolo stiu ei ce sa faca. :blink: Mie mi l-a adus in 2 zile. Luni ma duc sa-l montez sa vad cum e, dc se simte diferenta si iti spun. Take care!
Link to comment
Share on other sites

Debitmetrul sondeaza temperatura printr-un termistor,care sse verifica usor,la 10 gC rezistenta este de aprox 34 k ohm si scade in funtie de caldura primita ...iar cantitatea de aer se masoara printr-o lamela metalica care vibreaza,poate maine am sa fac o poza sa explic mai bine...iar referitor la kit pentru debitmetru nu sti ce poate sa-ti dea,poate termistorul dar este enorm de scump la pretul de 100 eu.iar partea de cantitate de aer ..este un modul electronic compact izolat intr-o carcasa de silicon care nu poate fi schimbata.
Link to comment
Share on other sites

Debitmetrele moderne sunt de tip hot film air mass meter. Acestea au inlocuit debitmetrele tip hot wire air mass meter si pe cele mecanice cu clapeta.

 

Acest tip de debitmetru este impropriu denumit debitmetru, deoarece masoara mai mult decat debitul aerului, masoara masa lui, deci tine cont atat de debitul cat si de densitatea aerului care intra in motor.

 

Masurarea masei aerului se face masurand curentul electric necesar mentinerii la o anumita temperatura a unui senzor racit de fluxul de aer care intra in motor.

Link to comment
Share on other sites

Debitmetrele moderne sunt de tip hot film air mass meter. Acestea au inlocuit debitmetrele tip hot wire air mass meter si pe cele mecanice cu clapeta.

 

Acest tip de debitmetru este impropriu denumit debitmetru, deoarece masoara mai mult decat debitul aerului, masoara masa lui, deci tine cont atat de debitul cat si de densitatea aerului care intra in motor.

 

Masurarea masei aerului se face masurand curentul electric necesar mentinerii la o anumita temperatura a unui senzor racit de fluxul de aer care intra in motor.

166659[/snapback]

 

Practic este mult mai destept.Tine cont de pulsatiile de aer,stie din ce directie vine aerul,nu este influentat de EGR si de schimbarile de temperatura.

In principiu ,pentru densitate se foloseste un senzor barometric.

Link to comment
Share on other sites

maine o sa fac si eu cum mi ai spus tu batman73,o sa caut sa scot mufa de la debitmetru si o sa vad daca se simte diferente;sper sa fie de la el,ca sa fac si eu exact ce ai facut tu,adica sa mi comand senzorul.In ceea ce priveste problema cu afectatul motorului o sa te cred pe tine,si oricum nu o sa merg mult cu mufa scoasa.cred ca o sa mi fac comanda de senzor de la bosch,chiar daca o sa ma coste putin mai mult.abia astept sa fac proba la mine si abia astept sa ne spui tu daca la tine s a rezolvat.mult noroc si costuri putine!

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.