Jump to content

pompa servo. Pareri


ebenize

Recommended Posts

D_ul CatuXXX,

 

supapa nu are nici o legatura cu aerisirea instalatiei si, daca se produce o uzura in supapa sau in cilindrul ei, presiune nu creste, scade. In general pierderi de ulei sunt cauzate in pompa de la uzura semeringului iar in caseta de un burfuf rupt care lasa sa intre apa care, la randul ei, rugineste cremaliera care strica semeringuri.

 

Pe cat tine de "spuma" in rezervor ea apare, in afara de cand se schimba ulei in instalatiei, daca furtun da aspiratie al pompei, adica cel care lega pompa cu rezervor, nu este etanjat bine sau are microfracturi asa ca, cand pompa trage ulei din bazin trage si un pic de air fals care face emulsie. In situatie din asta se verifica daca coliere sunt etanjate bine sau se schimba furtun, se face aerisirea si se a scapat chiar cu bine, deci un furtun si 2 coliere nu costa cat o pompa. Dar, daca pompa face zgomot iar nu e "spuma" in rezervor, nu fortun e de vina.

 

Acelas lucru se intampla cu pompele cu rezervor "in spate" (318d/320d E46 - 32 41 6 756 575) daca o-ring, care asigura sigilare intre pompa si rezervor, se "coace": pompa trage air fals si face spuma in rezervor.

 

la un lucru ati dreptate 100%: lipsa de ulei este ca o condamna de moarte pentro o pompa. Bine ca pompele cu paleti nu sunt asa de fragili ca pompele cu pistoanele (ca cele de la BMW 7/E32 cu suspensie autonivelante) dar daca functioneaza fara ulei placi se "mananca" destul de repede.

 

Foarte corect ce ati spus, defapt este cam la fel cu ce am zis si eu dar cu termeni ceva mai tehnici.

Pierderile de ulei nu sunt cauzate tot de pompa ? daca supapa nu mai functioneaza corect si nu mai reuseste sa asigure aerisirea instalatiei asa cum trebuie, normal ca presiunea in instalatie creste, nu ? si de aici apar scurgeri de ulei.

Daca ne gandim pe partea cealalta, pompa capata uzura din pricina uleiului si uite asa ne invartim in cerc.

Spuma (ca la o halba de bere :thumbsup: , numai ca rosie) in borcan face in momentul aerisirii instalatiei, apoi apar doar niste "bule"

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa se vada ulei care se invarte in rezervor si nivel scade cat un pic cand se actioneaza volanul. dar, daca nu aveti spuma in rezervor cu greu fortunele sunt de vina, deci problemele cu fortunele se recunosc dupa simptomele lor: spuma in rezervor nedatorata pompei cand se rupe furtunul de aspiratiei sau pierdere de uleie cand se rupe celealalte doi.

 

dar cand dau stanga dreapta , nu ar trebui sa bolboroseasca ? gen sa se modifice nivelul in vas? la mine pare sa ramana la fel, totusi o sa mai verific. Stiu ca la un ford fiesta tot asa bazaia servo , a fost dus la casa auto si acolo i-au schimbat un furtun de retur.

 

Asta tine de norocul al fiecaruia: o binecuventare de la un calugar, se zice, poate ajuta :)

 

mie mi-e teama sa nu cumva sa schimb pompa si dupa 1 an sa pice iar din cauza vreunui furtun

Edited by MEDES CALAN
Link to comment
Share on other sites

Mda...vad ca sunteti in tema, ce sa mai, ma dau batut :goodjob: .

 

 

P.S. Mie mi s-a sugerat sa schimb si furtunele cand a picat pompa dar costau si alea destul de mult. Cert este ca dupa schimbarea pompei, furtunele nu mai sunt uleiate sunt chiar curate insa pe la "gura de aerisire" de la borcan "arunca" ulei mai mereu, adica sterg borcanul si il gasesc la loc cu ulei pe el. Nivelul uleiului este pe maxim si neschimbat de cand am pus pompa si au trecut cam 2 ani de atunci.

Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat trebuie schimbate furtune (daca nu sunt rupte , of course) cand se schimba o pompa: daca spalati bine instalatia cu ulei (ZF scrie in instructiuni ca instalatie trebuie spalata cu lichid de frana, dar eu nu l-as face nici mort) deobicei "pilitura" care fost produsa de la uzura pompei se aduce.

 

Pe cat tine de problema D_vs daca nu auziti nici un zgomot atuncia ati un problem destul de ciudat, dece ulei iese din borcan sau daca ati pus peste nivel (ce care nu ati facut) sau daca face spuma, dar spuma fara zgomot cam nu exista.

 

S-ar putea ca, daca ati curatat interiorul rezervorului, ati miscat ceva ca acuma face ca ulei care se intoarce in el sa fie deviat in sus (filtru din rezervor?) dar, cum va zic, e destul de ciudat. De asta puteti sa va dati seama daca deschideti rezervor in timp ca motor merge si va uitati daca ulei face o "fantana" care trece peste marginea rezervorului.

 

Sau sunt numai gropi care transfoarma rezervor, din cand in cand, intr-un "shaker" si ulei "shakerat" fuge de la gura de aerisire. Datorit faptul ca in 2 ani ati pierdut practic numai stropuri de ulei asta imi pare cel mai probail caz.

 

Mda...vad ca sunteti in tema, ce sa mai, ma dau batut :goodjob: .

 

 

P.S. Mie mi s-a sugerat sa schimb si furtunele cand a picat pompa dar costau si alea destul de mult. Cert este ca dupa schimbarea pompei, furtunele nu mai sunt uleiate sunt chiar curate insa pe la "gura de aerisire" de la borcan "arunca" ulei mai mereu, adica sterg borcanul si il gasesc la loc cu ulei pe el. Nivelul uleiului este pe maxim si neschimbat de cand am pus pompa si au trecut cam 2 ani de atunci.

 

Pe cat tine de tema fac meseria asta din 1986 si nici imaginati de cate ori m-am :bashwall: cu problemele ciudate. In viata viitoare ma fac politician: mai multi bani si mai putine probleme :winkcool: !

Edited by MEDES CALAN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.