Jump to content

Izolare fonica / insonorizare


Recommended Posts

Ma intereseaza unele sfaturi de la oameni care lucreaza in domeniu si/sau se pricep la izolari acustice/insonorizari.

Scopul meu: suplimentarea izolarii fonice a masinii fata de zgomotul exterior. Vreau sa stiu produse, materiale, tehnici de aplicare, samd pentru un rezultat cat mai bun (evident si costurile sunt importante).

 

Pana acum m-am gandit la urmatoarele:

a ) izolarea plafonului / portierelor / panourilor interioare spate (aripilor) / montantilor B/C / capacului de la portbagaj

b ) aplicarea unui insonorizant tip pasta pe arcadele rotilor pentru diminuarea zgomotului de rulare

 

Pentru punctul a) am nevoie de recomandari de materiale sau combinatii de materiale pentru fiecare suprafata mentionata a.i. efectul de izolare sa fie maxim (sau foarte bun). De asemenea, tehnici de aplicare, numar de straturi pentru fiecare produs(e) recomandat(e) etc etc. La punctul b ) am gasit ceva de genul asta pana acum.

 

O sa repet inca o data: scopul este izolarea fata de zgomotul exterior, nu dedicat muzicii (poate conteaza in alegerea materialelor).

Link to comment
Share on other sites

Eu am insonorizat Jimny de zici ca-i Mercedes. Nimic nu se mai aude in ea... comparativ cu coaja care era inainte.

Aluband de hidroizolatii sau pe unde se mai foloseste si tub din ala izolator termic pentru tevi taiat pe lung si lipit cu silicon universal pe zonele mai mari.

Izolat podea, usi, aripi spate (ca sunt in interior la jimny) si acum e fericire.

 

Vezi ca e un magazin in Vitan cu produse mult mai ieftine decat cele de pe be-loud.ro

Link to comment
Share on other sites

bre, am din asta scum, da, e mai gros putin, foaia e mai...mare si mai ...utila. dar nu, nu merita banii. ce, ca l-au inscriptionat? da-i la boala, niste hoti. un deseu pe-o folie de aluminiu. asa-s toate.
Link to comment
Share on other sites

Aluband nu cred ca rezista la temperaturi ridicate daca e lipit pe suprafete de tabla mari.

Pana acum am primit recomandari pentru Dynamat (Xtreme, ma gandesc eu) si STP - simplu si cu panza. :unsure:

 

 

http://www.be-loud.ro/data/product264.jpg http://www.be-loud.ro/data/product2751.jpg

 

 

Adica:

http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii_instalare/Insonorizare/Dynamat/Xtreme_Bulk_Pack/

http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii_instalare/Insonorizare/Standartplast/STP_AK_10/ (cred)

Link to comment
Share on other sites

Aluband REZISTA la temperaturi mari. Bai frate, am scris mai sus ca am pus si/si.

 

 

of.

 

 

faceti mai cum vreti. cand o sa vedeti cat costa REAL asa ceva, o sa va zambesc. trist. pt ca nici eu nu am ascultat la vremea aia si am f..t o caruta de bani aiurea.

 

 

spor la lipit Dynamat. :)

Link to comment
Share on other sites

Dar pentru ce vrei sa izolezi masina ? BMW face masini bine antifonate .

De stiut este ca daca o faci pentru muzica, prin asa zisul proces de "antifonare" urmaresti atat sa reduci zgomotele ce provin din exteriorul habitaclului cat si sa rigidizezi anumite elemente pe care se vor monta difuzoare . Materialele specializate ofera o mai buna rigidizare decat aluband deoarece suportul deauminiu este MULT mai gros . Doi la mana materialele de antifonare vin in grosimi diferite . (de exemplu la ultima masina bricolata am avut asa STP BOMBA DE 4MM pe panourile de tabla de dinauntrul usilor, pe fata de tabla exterioara ,dinspre habitaclu , stp bomba de 4mm dublata cu inca o folie de 2mm in dreptul gaurilor de vizitare si de 4mm in zona din jurul difuzoarelor , peste folie strat dublu de pasta brax , pe fata de usa de carton inca 2 straturi complete de 2 mm + 2 maini pasta Brax + 3 Straturi Vata Minat, podea 4mm , plafon 4mm , sub bord 4mm dublat pe langa gurile de ventilatie coloana directie etc cu strat de 2 mm ). De asemenea iti recomand cu caldura pasta Brax . Este o pasta "miraculoasa" , vine la galeata de 2 sau 4kg si prezinta ca un amestec uniform gros gri . Se aplica cu pensula si in contact cu aerul se intareste si devine ca un fel de ciment . Antifoneaza excelent si rigidizeaza foarte bine . Este recomandabil sa folosesti aceasta pasta pe tabla usilor si pe panourile fetelor de usa peste foliile de antifon.

NOTA : 1 O antifonare facuta foarte bine si comomplet costa destul de mult si te lasa fara masina cel putin 3-4 zile (demontat tot interiorul +/- bord aplicat bine materialul pe toate suprafetele + remontat) . Eu am luat numai din usi(adevart , mari si facute cu simt de raspundere = seif ) aproximativ 30kg (am cantarit materialele:) )Fa un calcul aproximativ de greutate pentru o masina intreaga .

2. Am folosit Dynamat , Stinger , Stp , Caliber . Cel mai bun raport calitate pret il are claaar STP . Caliber este varza(se mai gaseste?) si Dynamat nu aduce nimic in plus .

3. Folie cu sport textil este bine de folosit numai pe podea . In rest folie cu suport Aluminiu .

4. Aluband poate fi folosit pentru antifonare dar te chinui . Folia de Aluband este foarte subtire , ca sa scoti grosime corecta in zonele cheie trebuie sa laminezi straturi de te uita Dumnezeu. Merge si in strat unic dar nu obtii rezultate comparabile(depinde f mult si ce iti doresti sa obtii). Recomandarea mea este sa nu faci o ieftineala pentru ca dupa e greu de dat jos si sa mai pui peste inca un strat de folii ...nasol cu cantarul . Mai bine o faci pe bucati .

P.S. Daca a iesit postul cu erori imi cer scuze dar tastatura e cam bolnava de la o vreme . Numai de Bine !1

Link to comment
Share on other sites

Aluband are 2mm.

Este incredibil de usor de aplicat si se muleaza perfect si adera foarte bine si usor la suprafata.

 

Insonorizarea se face in puncte cheie si nu trebuie sa pui peste tot, inutil, crescand la fel de inutil greutatea masinii.

 

Daca vrei sa faci o insonorizare de competitie e una. Ceva low budget dar cu rezultate destul de bune, e alta, si relativ usor de facut.

Sunt dispus oricand sa fac o comparatie cu decibelmetru si sa dovedesc oricui ca pentru ureche, diferenta dintre o insonorizare sofisticata si cu materiale asa zis de top, este insesizabila comparativ cu o insonorizare "ieftina".

 

Si da, chinuiti-va sa faceti alea, alea... Vin cu o intrebare incuietoare.

Suprafata vitrata ocupa o arie destul de mare din aria totala care va inconjoara intr-o masina. Pe geamuri cum lucrati? La alea ce le faceti?

Nu e nimic de facut si pierderile termice si acustice sunt atat de mari incat iti taie enorm din munca facuta pe tabla.

 

 

Singura solutie e o masina insonorizata de fabrica cu geamuri duble, alea, alea... daca tot vorbim de o treaba bine facuta.

In rest, chiar si cu un buget restrans, se pot obtine rezultate evidente, satisfacatoare.

Link to comment
Share on other sites

Eu am zis ca merge si Aluband dar nu iese chiar la fel. Personal n-as (mai) face asta pe o masina care nu e gandita pentru competitii de SQ pentru ca , dupa cum ziceam , dai putin cantarul peste cap (si nu mi-a crescut remap-ul consumul cat l-a crescut insonorizarea :D ). Legat de spatiul vitrat ... acolo n-ai ce-i face . Iei un coupe cu suprafata vitrata mai mica si ramforsezi sistemul de deschidere a geamurilor ca sa scapi macar de vibratii si zgomote neplacute . Ai cam pus degetul pe proverbiala rana din car audio. :goodjob:

Drive . La ce te gandesti cand zici ca izolezi doar zonele cheie ? ( nu fac misto , pur si simplu sunt curios sa aflu si rezolvarile voastre ) Numai de bine :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.