Jump to content

Zgomot Distributie N42


Recommended Posts

Astazi ,in timp ce rulam cu masina un bmw e46 318i motor n42b20a , eram in viteza a doua cu 40-50km/h , deodata motorul pierde din putere pedala de acceleratie nu mai raspunde cum trebuie si din partea fata a motorului incepe sa se auda ca un zgomot de lant sarit nici nu stiu cum sa va explic....un zornait delant cum ar atinge in ceva sau ar merge in gol ...opresc motorul ma dau jos ridic capota ma uit la motor,curele,fulie vibrochen,compresor, totul in regula ,astept 10min verifica nivelul ulei la fel totul in parametri ...deschid busonul de ulei ma uit la lant parea in regula nu era rupt sarit ......pornesc din nou motorul o ia la sfert acceleratia raspundea bine , se tura normal,nici o eroare in bord, dar un zgomot profund ca de lant sarit in partea dn fata a motorului ......am oprit motorul gandidu-ma ca s-a dus patina sau intinzatorul de la lant am pus-o pe platforma si am dus-o in fata blocului acum sun la mecanicul meu si ii povestesc intamplarea ii zic ca banui patina sau intinzatorul si imi zice sa nu mai incerc sa pornesc deloc motorul ca de se rupe lantul cumpar motor nou ....voi ce parere aveti sa fie patina ,intinzatorul sau altceva?orice parere e binevenita macar sa stiu de unde sa incep cu verificarile .....
Link to comment
Share on other sites

in bord nu s-a aprins nimic .....dupa ce am repornit motorul acceleratia si-a revenit se tura normal, doar zgomotul puternic dn fata motorului, capacul de la tacheti nu e greu de dat jos dar mare lucru nu ai ce vedea acolo , habar nu am ce e de desfacut sau ce implica schimbarea patinelor ?trebuie dat jos motorul de pe masina? a mai facut cineva operatiunea asta ?e posibil sa scap doar cu schimbarea intinzatorului stiu ca au fost ceva probleme cu intinzatoarele de lant pe motoarele astea si a iesit pe piata un model nou revizuit care remediaza problema......inainte de patania de azi motorul nu a dat nici un semn de oboseala totul functiona normal se accelera cum trebuie pe tester 0 erori .....am mai auzit ca au fost ceva probleme si cu patinele de lant pe motoarele asta ca ar fi din plastic si cedeaza la un moment dat ..astept in continuare pareri sfaturi orice e binevenit multumesc
Link to comment
Share on other sites

in bord nu s-a aprins nimic .....dupa ce am repornit motorul acceleratia si-a revenit se tura normal, doar zgomotul puternic dn fata motorului, capacul de la tacheti nu e greu de dat jos dar mare lucru nu ai ce vedea acolo , habar nu am ce e de desfacut sau ce implica schimbarea patinelor ?trebuie dat jos motorul de pe masina? a mai facut cineva operatiunea asta ?e posibil sa scap doar cu schimbarea intinzatorului stiu ca au fost ceva probleme cu intinzatoarele de lant pe motoarele astea si a iesit pe piata un model nou revizuit care remediaza problema......inainte de patania de azi motorul nu a dat nici un semn de oboseala totul functiona normal se accelera cum trebuie pe tester 0 erori .....am mai auzit ca au fost ceva probleme si cu patinele de lant pe motoarele asta ca ar fi din plastic si cedeaza la un moment dat ..astept in continuare pareri sfaturi orice e binevenit multumesc

 

cel mai probabil a sarit de la punct din cauza patinei , se desface in fata la distributie . Cum a zis si el nu mai porni masina ca nu are rost .

Link to comment
Share on other sites

nici nu intra in discutie pornirea motorului o las asa pana luni la prima ora is la service ......o alta nelamurire :daca e sa schimb patina e recomandat sa schimb si lantul?distributia se regleaza cu vreo scula speciala daca e mai complicat cu alinierea distributiei ma gandesc sa ma duc in reprezentanta bmw ....voi ce parere aveti?am gasit pe net distributie pe producator swag germany e buna de ceva e durabila? sau sa merg pe original de la reprezentanta ?

din poza atasata trebuie schimbat patina nr 2 cu bolturile 9,10 piesa nr 3 cu 16,11 lantul piesa nr.1 intinzatorul 7 cu 8 ar mai fi ceva ?

 

post-51255-0-00424600-1340452975_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

nu ma poate ajuta nimeni ? a mai avut cineva probleme cu distributia la n42 ? trebuie scula speciala pt alinierea distributiei ? am vb la reprezentanta bmw ma costa undeva la 2600ron schimbarea distributiei cu piese cu tot mi se pare un pic piperat pretul, am un mecanic foarte bun pana acum nu am fost dezamagit de el, dar nu are scule speciale pt aliniera distibutiei si ma costa in jumate schimbarea distributiei la el ....mi-e frica sa nu dau din lac in put, ma bucur ca am dat mai putin cu 1500ron si dupa sa raman cu motorul in pioneze .....daca a mai schimbat cineva distributia pe motoarele astea va rog ajutati-ma cu un sfat
Link to comment
Share on other sites

Ai nevoie de niste scule speciale pentru alinierea distributiei. Partea proasta este ca nu prea le are nimeni in afara de cei de la bmw.

Diferenta de bani intre piesele originale si cele pe producator este foarte mica, asa ca iti recomand originale.

Edited by dxdx
Link to comment
Share on other sites

da exact despre cale sau kit calat am vb azi cu mecanicul meu pe care el din pacate nu il are, am scos o foaie dupa un program auto in care explica pas cu pas schimbarea distributiei si desigur se cere acel kit calat am inclusiv codul pt el .....inca nu am desfacut capacul la distributie pt ca nu are rost sa inceapa mecanicul meu treaba si sa o termine aia de la bmw ...clar trebuie sa ma duc in reprezentanta sa vad care e buba dar mai mult ca sigur e patina rupta desi azi mi-a mai dat cineva o idee posibil sa fie si un pinion sau lantul de la pompa de ulei ...nu am nimic impotriva celor de la reprezentanta, sunt profesionisti numai ca de fiecare data nu stiu cum se face de zice 100 ron si iese 500ron ca mai gasesc ei ceva care pica pe parcurs sau apar unele complicatii si ma incarca la factura ....am sa stau si eu de fata de la inceput pana la final sa vad si eu cum schimba distributia ca is pasionat de mecanica sau daca cunoaste cineva un mecanic care are kit calat in iasi sau imprejurimi poate sa imi lase un nr pe pm sau aici dau o bere
Link to comment
Share on other sites

Si eu am trecut prin ceva asemenator, insa eu nu am ajuns chiar in stadiul tau, si din momentul in care imi facea un pic de galagie la pornire, am schimbat intinzator+patine(sunt doua, ca in atasament); la cat costa, ai putea sa iei si lantul ca nu e o avere.

Legat de punerea la 0 si reglare distributie, prima oara mi s-a parut ceva complicat, insa dupa mult stress-cand am schimbat cele enumerate, a doua oara (schimbare semeringuri supape) mi s-a parut destul de logic si nu este complicat deloc (daca respecti pasii din instructiuni)- insa din pacate in Romania exista tot felul de mecanici specialisti in arta improvizatiei+ o serie de scule improvizate care inlocuiesc setul de cale.

 

Ce iti recomand este sa mai cumperi si garnitura capac culbutori ca e greu sa o mai folosesti pe actuala, si eventual semering-ul de la vibrochen

 

Gasesti instructiuni si imagini in bmw tis.......daca mecanicul are setul de cale, si urmareste instructiunile, nu are cum sa dea gres

 

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/03/84

 

 

bafta!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am cautat in tot orasul un service cu sculele necesare schimbarii distributiei, nu am gasit , m-am dus la reprezentanta miercuri e programata in service am comandat toata distributia: lant+ambele patine+bolturi+garnitura capac+pinionul de jos+alte cateva maruntisuri ,am comandat si role +curea ,am zis daca tot le dau jos sa pun altele noi, va tin la curent cand se desfac capacele la distributie sa vad exact ce e acolo, sper sa fie intr-un ceas bun si sa iasa cum trebuie.Cost total: piese + manopera+tester 3200ron ....mi se pare mult dar nu am gasit in alta parte rezolvare la problema mea.
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat , pana la urma a fost intinzatorul de vina a ramas blocat ,cand au dat jos patinele si lantul erau ok in consecinta cred ca am facut o cheltuiala fara rost cumparand kit-ul de distributie, fiind necesar doar un intinzator nou si aliniera distributiei ,omu cat traieste din greseli invata :wacko:

S-au montat patinele noi cu lantul si pinionul de la pompa de ulei astazi finalizandu-se lucrare ..mare stress la prima cheie dupa finalizarea lucrarii, desi cei de la reprezentanta mi-au spus "ca domne sa vezi ca trebuie dat _chiulasa_ jos, is duse supapele e gata motorul nspe mii de euro te costa" am zis nu si am mers pe mana mea cu schimbarea distributiei si alinierea la punct......am avut dreptate masina a pornit la prima cheie , motorul ruleaza perfect fiind mai silentios ca inainte am facut si un test drive masina parca a castigat cativa caluti trage foarte bine is multumit de cum a decurs totul dar pretul a fost pe masura.Am pus si testerul de 2 ori pe ea unu facut inainte de test drive si unul dupa a iesit cu 0 erori .....

P.S:pt cei care aveti moare pe benzina n42 si aveti urmatoarele simptome schimbati de urgenta intinzatorul de lant

-pierderi de putere mai ales in turatii joase

-zgomot ciudat de la motor la prima pornire

- eroare senzori ax came {aici poate fi din cauza distributiei care a sarit de la punct}

etc

Link to comment
Share on other sites

 

P.S:pt cei care aveti moare pe benzina n42 si aveti urmatoarele simptome schimbati de urgenta intinzatorul de lant

-pierderi de putere mai ales in turatii joase

-zgomot ciudat de la motor la prima pornire

- eroare senzori ax came {aici poate fi din cauza distributiei care a sarit de la punct}

etc

 

deci tu spui ca zgomotul ala care apare uneori la prima pornire dimineata e de la intinzatorul de lant ? e vb de cel care se afla in exteriotul motorului in zona rolelor ? Pt ca ala e relativ usor de schimbat , practic doar se inlocuieste si pretul e mic 150 ron

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/09/93 Din ce stiu piesa noua e diferita fata de cea 2002

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

da intinzatorul e cel din zona rolelor cel care se vede si in video postat de tine si in diagrama din tis ....se schimba relativ usor trebuie doar sa ai grija sa nu rupi coturile de apa de langa ,costa in jur de 150 ron pe original nu recomand sa iei pe producator......eu aveam acel zgomot dimineata si am banuit ca e pompa de ulei sau sorbul infundat dar s-a dovedit a fi intinzatorul, era semi-blocat si nu se amorsa cu ulei intr-un final a cedat blocandu-se complet de aici si problemele care le-am avut descrise in posturile de mai sus

intinzatorul nou e reproiectat ,revizuit cei care au schimbat cu modelul nou au scapat de problema ,am atasat mai jos cateva pagini de forum cu cei care au avut probleme asemanatoare cu n42-ul:

 

 

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?p=900298

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?p=919943

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?p=918365

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?p=912252

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2003-316i-n42-timing-chain-guides-t115614/

 

etc etc

Link to comment
Share on other sites

Cand am avut si eu probleme(uruia din ce in ce mai tare motorul si ulterior tremura groaznic de tare pana nu a mai pornit),cei de la Filaret cand mi-au pus distributia la punct,au schimbat si porcaria aia de surub.L-am vazut ulterior pe cel vechi in portbagaj :)

http://www.bloomfieldgarage.ie/hints_and_tips/read.html?id=5

Exact ce se zice aici.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut

 

As avea si eu o intrebare. Stie cineva daca aceasta problema comuna a distributiilor (intinzatorul de lant) de la motoarele N42 a fost remediata pe motoarele din generatia urmatoare N46 care echipeaza e87 respectiv e90 (118i ; 120i respectiv 318i ; 320i)??

Mentionez ca detin un 320i E90 din 2006 si am 101.000 Km la bord.

Singura problema pe care am avut-o a fost cu acea scurgere de ulei de la pompa de vacuum. Am rezolvat problema cu silicon de la LOCTITE. Exista un DIY pe forum cu aceasta solutie.

Am cumparat masina la 76.000 km si merge foarte bine doar ca uneori are un sunet mai ciudat la pornire. As vrea sa stiu daca a avut cineva probleme cu intinzatorul de lant sau distributia la acest motor N46.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

As avea si eu o intrebare. Stie cineva daca aceasta problema comuna a distributiilor (intinzatorul de lant) de la motoarele N42 a fost remediata pe motoarele din generatia urmatoare N46 care echipeaza e87 respectiv e90 (118i ; 120i respectiv 318i ; 320i)??

Mentionez ca detin un 320i E90 din 2006 si am 101.000 Km la bord.

Singura problema pe care am avut-o a fost cu acea scurgere de ulei de la pompa de vacuum. Am rezolvat problema cu silicon de la LOCTITE. Exista un DIY pe forum cu aceasta solutie.

Am cumparat masina la 76.000 km si merge foarte bine doar ca uneori are un sunet mai ciudat la pornire. As vrea sa stiu daca a avut cineva probleme cu intinzatorul de lant sau distributia la acest motor N46.

 

Multumesc.

Nu stiu daca se aplica si la tine , insa eu stiu ca modelul de intinzator a fost revizuit in 2003-2004 chiar si la N42; pe de alta parte, stiu pe cineva cu un Mini care se plangea de aceeasi problema.

 

pe realoem apare ca si data de inlocuire a infamului intinzator 2007, deci poate merita sa il schimbi, mai ales ca are un pret de aprox 150 ron iar schimbarea nu este grea deloc.

 

07 CHAIN TENSIONER 1 03/2007 11311439851 ENDED

07 CHAIN TENSIONER 1 11317567680 $42.83

 

aici vezi unde se foloseste vechea piesa...cea cu ended, apare si 320i:(

 

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=11311439851&showeur=on

 

iar piesa noua apare din:

 

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=11317567680&showeur=on

 

succes!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
AM reusit sa schimb intinzator lant distributie la n42 (o problema de fabricatie).Pt a nu avea surpeize pe viitor cu distrugerea patinei si sa sara distributia.Si acum avetzi nevoie de o tubulara de 26 si un cot,pt a nu rupe furtunele.Se desface se scoate afara,dupa care se pune intinzatorul cel nou.Cand il bagati inapoi apasati cu degetu pana prinde filetu dupa care strangetzi cu cheia.Pozele fac cat o mie de cuvinte..spor la treaba.

post-37288-0-43515800-1359537725_thumb.jpg

post-37288-0-53885700-1359537743_thumb.jpg

post-37288-0-79667600-1359537757_thumb.jpg

post-37288-0-90822100-1359537785_thumb.jpg

post-37288-0-30979500-1359537807_thumb.jpg

post-37288-0-53003400-1359537819_thumb.jpg

post-37288-0-57437800-1359537849_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

am si eu balaria asta de problema. initial am banuit altceva dar acum stiu clar ca e ceva de la distributie. acum, nu stiu daca e sarita de la punct, cert e ca motorul nu merge deloc rotund la relantiu si ca uneori mai da sa si moara.

zgomot foarte mare nu face, se aude ceva galagie in special cand o turezi dar nu face cine stie ce galagie. oare trebuie sa schimb doar intinzatorul sau sa schimb si patina pe care vine lantul?!?

:D

Link to comment
Share on other sites

am si eu balaria asta de problema. initial am banuit altceva dar acum stiu clar ca e ceva de la distributie. acum, nu stiu daca e sarita de la punct, cert e ca motorul nu merge deloc rotund la relantiu si ca uneori mai da sa si moara.

zgomot foarte mare nu face, se aude ceva galagie in special cand o turezi dar nu face cine stie ce galagie. oare trebuie sa schimb doar intinzatorul sau sa schimb si patina pe care vine lantul?!?

:D

 

oare oare oare , macar un oare ai putea rezolva , adica sa schimbi intinzatorul pt ca degeaba amani , trebuie schimbat oricum . :pardon:

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Myx, maine dimineata comand intinzatorul si il schimb. Am vorbit cu mecanicul acum si mi-a spus ca in cazul in care era sarita de la punct distributia nu mai pornea masina la sfert de cheie si ca daca pornea facea ca toate aratarile. Deja incep sa-mi revin putin dupa ce am avut azi o discutie cu alti mecanici care spuneau ca e sarita distributia si ca-mi recomanda sa merg la BMW pt ca ei nu au trusa magica. Apropo, eu am gasit trusa aia la un magazin de piese auto in oras (30 de lei chiria pe zi). Sper sa nu fie nevoie sa o inchiriez si eu.

 

Cand ma apuc de treaba o sa filmez toata isprava. Oricum ar fi o sa va anunt ce-am facut :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.