Jump to content

Cauzele si efectele accidentelor cu motociclisti


jaffar

Recommended Posts

@(cine pana mea?!?)

nu cunosc cazuri de persoane care sa mearga cu faza lunga, mai ales ca in momentul in care folosesti faza lunga nu mai ramai cu niciun semn de avertizare care sa functioneze de la distanta... dar s-ar putea ca tu sa fi unul din cei care raman lipiti de banda a 2-a pana incepe sa se brobzeze la lumina farului unui motociclist... :)

17805[/snapback]

 

faza scurta e ok, si sint total de acord cu folosirea ei. eu o folosesc in oras aproape mereu, nu ies niciodata in afara fara a o aprinde si as vota oricind pentru obligativitatea ei. bineinteles, i-as obliga si sa-si regleze farurile intii :)

 

r_marce, scuze, credeam ca faceai referire la observatia mea cu faza lunga de mai sus, dar se pare ca am inteles gresit

 

mike, trebuie sa mergi o data cu mine pina la munte/mare, si o sa intelegi ca nimeni nu respecta mai strict ca mine regulile de circulatie si de bun simt :) pina acum nu am primit flashuri niciodata decit de la diverse specimene care considera ca banda din mijloc li se cuvine, chiar daca toate benzile sint full si e imposibil sa faci loc, sau daca esti in depasire si mai dureaza citeva secunde.

 

a, si mai primesc de la aceia care isi imagineaza ca e85 a fost prevazut degeaba cu o banda de stationare de urgenta pe care _circulatia este interzisa_ si care se infig in spatele tau cu mina pe maneta, chiar daca nu exista trafic din sensul opus si pot depasi fara nici un fel de probleme.

 

cit despre motocicletele care ma depasesc de obicei... o parte au faza lunga aprinsa tot timpul, altii doar dau flashuri in conditiile de mai sus (nu am inteles... daca motorul iti permite sa mergi tare, inseamna ca nimeni nu mai are voie sa-si termine depasirea ci trebuie sa traga pe dreapta instant ?). nici unii insa nu au jena in a se duce pe banda dubla sau chiar dupa ea, pentru ca nu cumva sa frineze vreun pic si sa astepte pina cind pot face depasirea in siguranta.

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 398
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mike ..eu recunosc ..am folosit faza lunga pe timp de zi ...dar din motivele enumerate mai sus. Si va asigur k faza mea lunga la vremea aia, de abia facea cit o faza scurta normala. E foarte important sa fii vazut! nu de multe ori soferii care nu s-au asigurat si au tras de volan cit pe ce sa ma dea jos, au vazut in clipa cind faceau manevra, farul meu in oglinda din stinga si s-au repliat inapoi pe banda. Asta e ...se intimpla! Deoarece soferi sint mult mai multi ca motociclisti, e normal ca numarul "uscaturilor" sa fie direct proportional. (k doar nu 'om fi toti Schumacher-i :) ). Trebuie doar sa constientizam ca nu ne protejeaza numeni ..trebuie sa ne protejam singuri. (si nu pt ca nu ar vrea ..ci doar pt ca NU ne vad in trafic ..nu sint obisnuiti cu noi. Cel putin asta vreau eu sa cred ...si nu ma gindesc iar la varianta cind cineva ar face rau cuiva voit).

 

In rest Mike ..eu vin la intilniri ...cel putin la cele cu moto ...de altele nu stiu! dar daca voi fi invitata voi veni :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cit de bun sofer e Schumi :blink: pe strada ...dar ma refeream intr-adevar la ideea de "pilot". Din pacate, avem prea multi in tara ...

pilotii taximetristi...pilotii soferi de la diverse firme mereu in ciza si crize...pilotii fiul lu' taticul plin de bani... etc etc.

Din nefericire, daca vreun specimen din asta isi ia BMW si face figuri ...se generalizeaza. Daca iarasi unul isi ia super motor cind nu stie nici sa plece de pe loc k lumea si face cine stie ce ...iar se generalizeaza. NU toti sintem la fel, dar asta nu inseamna ca nu sintem oameni de inteles. Sint convinsa ca se pot gasi cai de intelegere. Acum nu luam in considerare fenomenul PFF (prostia fara frontiere) ...din care fac parte anumiti soferi, carora efectiv nu ai ce sa le ceri si carora eu le-as lua permisul pe viata. :) . Trebuie sa recunoasti ca exista ...

Link to comment
Share on other sites

faza scurta e ok, si sint total de acord cu folosirea ei. eu o folosesc in oras aproape mereu
Ultimele studii din lumea civilizata arata ca folosirea luminilor, in timpul zile, de catre vehiculele pe 4 roti afecteaza vizibilitatea in trafic a motociclistilor, biciclistilor si pietonilor - ceea ce poate duce la accidente nedorite.

 

Daytime Running Lights in France and the European Union

 

Daytime running lights and the conspicuity of vulnerable road users

 

In Franta se ruleaza un proiect pilot pentru a stufia efectele interzicerii folosirii fazei scurte la masini in timpul zilei.

 

La motocicletele fabricate in ultimii ani pozitiile se aprind automat la punerea contactului si nu se pot opri.

 

Filtrarea traficului nu este inca reglementata la noi clar, in unele tari e interzisa, in altele nu. De obicei tarile in care e interzisa, aerul este foarte respirabil, si nu e o problema sa stai in spatele unei masini (cu Euro4 binenteles). La noi trebuie sa fii masochist sa stai la gazare in spatele unui autobuz sau camion.

 

Plecatul de la semafor "in tromba" defapt nu e in tromba, e un plecat normal. Binenteles, plecatul pe o roata sunt fitze, dar la o plecare de la semafor normala treci de intersectie pana se pune in miscare prima masina. Nu e ceva "special", e demarajul normal al unei motociclete medii.

 

Tot in tzarile civilizate, se lasa loc pentru cei cu 2 roti (motociclisti, scuteristi) in fata, pentru ca ei pleaca repede si degajaza repede intersectia, ceea ce aduce un plus de siguranta.

 

Trebuie sa acceptam ideea ca in curand vor fi foarte multe vehicule pe 2 roti: motociclete mici (125-250), asa zisele "commutere", scutere si maxi-scutere (pana in 400cmc) si mopede. Este evolutia fireasca a unui oras aglomerat din Europa.

 

La SMAEB se va putea face test-drive.

 

O zi buna.

Edited by Smokey
Link to comment
Share on other sites

Ultimele studii din lumea civilizata arata ca folosirea luminilor, in timpul zile, de catre vehiculele pe 4 roti afecteaza vizibilitatea in trafic a motociclistilor, biciclistilor si pietonilor - ceea ce poate duce la accidente nedorite.

 

Daytime Running Lights in France and the European Union

 

Daytime running lights and the conspicuity of vulnerable road users

 

asta e tare: pietonii, biciclistii, motociclistii sint foarte jenati de pozitiile (parca asta e "daytime running light", nu?) sau faza scurta a masinilor ziua. in schimb, li se pare normal ca _ei_ sa mearga cu faza lunga permanent - asta n-ar deranja pe nimeni, si nu ar produce nici un fel de incidente/accidente. haideti domnilor, sa fim putin seriosi :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cit de bun sofer e Schumi  :) pe strada ...dar ma refeream intr-adevar la ideea de "pilot". Din pacate, avem prea multi in tara ...

pilotii taximetristi...pilotii soferi de la diverse firme mereu in ciza si crize...pilotii fiul lu' taticul plin de bani... etc etc.

ai venit sa corupi si minorii de aici? :)

 

Marcela are dreptate, pilotii astia sunt o mare problema pentru motociclisti. Sa va dau un exemplu de "supravietuire" in trafic.

 

- te apropii de motocileta, verifici ce butoane s-au mai miscat de cand ai plecat, dai jos scaritzele pe care s-au jucat copii cat ai fost plecat, reglezi oglinzile, etc.

- pui casca, manusile, jaka

- pornesti motorul -> e innecat, cineva s-a crezut rossi si s-a jucat la acceleratie

- pornesti motorul, aprinzi farul

- pleci si dai sa intrii in trafic

- vine o masina ... atepti ... trece pleci

- iti iei locul pe banda, undeva spre stanga sa-ti protejezi banda

- pe dreapta se vede un taximetrist, un client tocmai urca ... daca pleaca ... incetinesti

- intr-adevar, taximetristul pleaca si-ti taie calea (nu-i nimic ca l-ai prevazut)

- intri intr-o coloana, mergi frumos pe banda dat..

- te uit in fata, vezi o cucoana care vorbeste la telefon ... red alert!

- esti pe faza, binenteles cucoana face stanga, tu esti prevazator si o lasi

- red alert again ... ar fi bine sa treci de cucoana, poate franeaza aiurea

- nu apuci sa te gandesti si cucoana franeaza, ai timp sa eviti

- scapi de cucoana

- se apropie o intersectie ... :)

- te incadrezi pe banda

- vine unul si forteaza o dublare ... ce sa faci, oamenii..

- da jos geamul, se uita, te intreaba "cat baga" si accelereaza voios

- nu-l bagi in seama si continui

- red alert!! pata de ulei!!! faci o manevra de evitare combinand counter-steering cu target-fixation si scapi cu o volta in vant :blink:

- dupa 100m vezi si camionul care scapa pata de ulei, stai in spatele lui ca-i coloana

- nu mai suporti gazele, te gandesti la euro3-4 si dai dreptate lui basescu sau lu' ala ce o introdus legea si te rogi sa fie aplicata mai drastic

- dai sa depasesti camionul, dar bautorul de unirea nu-l intereseaza si da sa schimbe directia, mai mai sa se urce pe tine.. noroc ca ai ceva demaraj si scapi

- te uiti in oglinda si vezi un pui de shumi facand slalom, masina de firma cu multe abtibilde pe ea ... red alert

- ajunge in dreptul sau, taie calea, te scoate de pe banda, clazoneaza

- n-apuci bine sa te redresezi ca vezi un taxiu iti taie banda si trece de pe banda 3 pe banda 1, ca i-a facut clientul semn

- semafor ... coloana ....

- coloana sta, e loc, poti sa te strecori

- merge ok, taxi in fata ... red alert

- incetinesti si binenteles ca usa se deschide si iese clientul

- ajungi la stop

- da iar unu geamu jos, blonda se uita la tine languros, el turba si accelereaza voios

- pleci repede cu ochii-n 4

- shit! unul a fortat galbenul, noroc ca te asteptai la asta

- ajungi in sfarsit acasa, saluti nevasta si copii, care se nu inteleg de ce ranjesti asa satisfacut :)

 

Ar merita sa filmam o data de pe casca cum arata o tura prin oras cu motorul :)

Link to comment
Share on other sites

smokey, ai perfecta dreptate cu ce povestesti. de ce, atunci, si motociclistii conduc la fel de lipsiti de responsabilitate ? ca sa se razbune ? ca sa le faca in ciuda taximetristilor ? cu totii stim ca taximetristul e o specie sub evoluata care trebuie stirpita, dar totusi..
Link to comment
Share on other sites

asta e tare: pietonii, biciclistii, motociclistii sint foarte jenati de pozitiile (parca asta e "daytime running light", nu?) sau faza scurta a masinilor ziua. in schimb, li se pare normal ca _ei_ sa mearga cu faza lunga permanent - asta n-ar deranja pe nimeni, si nu ar produce nici un fel de incidente/accidente. haideti domnilor, sa fim putin seriosi :blink:

17849[/snapback]

Nu despre asta e vorba, citeste cu atentie.

 

In primul rand nu e vorba de faza lunga. Aia se foloseste doar noaptea, cand esti singur.

 

Despre ce e vorba insa: daca o masina si o motocicleta stau la stop, ambele cu faza scurta, de partea cealalta a intersectiei se vor vedea vag 2 faruri, si unul care vrea sa faca stanga nu-si va da seama ca defapt e si o motocicleta acolo (care are un demaraj mult mai bun) si e foarte probabil sa-i taie calea - asta a fost un exemplu.

 

Daca masinile nu vor folosi faza scurta, ci doar motocicletele, mopedele, scuterele si bicicletele, atunci va fi foarte clar ca far aprins = 2 roti.

 

Nu am inventat eu chestia asta, e vorba de lumea civilizata - cineva a investit bani in studiile astea.

Link to comment
Share on other sites

@Smokey: super tare faza ..si foarte adevarata!

 

Cit ma pot enerva cei care umbla la butoane :) ...sau care se suie pe motor in lipsa ta! Nu am icon-uri suficiente sa imi exprim adevaratele stari de spirit referitoare la asta! Si CULMEA ..cei care umbla nu sint numai copii ...ci si ADULTI! daca va puteti imagina asa ceva! :)

 

Mie mi se intimpla frecvent sa gasesc indivizi pe linga ea, sau cu miinile pe ea. Probabil pt ca merg eu cu ea, au impresia k e de jucarie si k ei sint barbati si pot umbla in voie la butoane..doar stiu ei ce fac, nu? ceeee? ii face pe ei un motor si niste butoane atita timp cit e condus de o fata? :blink:

 

Cum ar fi sa vina unul la masina voastra si sa ii umble sub capota? numai pt k a vazut el intr-un film nusht' ce ...si stie el!

Link to comment
Share on other sites

smokey, ai perfecta dreptate cu ce povestesti. de ce, atunci, si motociclistii conduc la fel de lipsiti de responsabilitate ? ca sa se razbune ? ca sa le faca in ciuda taximetristilor ? cu totii stim ca taximetristul e o specie sub evoluata care trebuie stirpita, dar totusi..

17852[/snapback]

Nu MOTOCICLITII conduc lipsisti de responsabilitate, 1% dintre ei conduc asa, si probabil ca doar 1 sezon, dupa care se lasa, fie din cauza de accident, fie din cauza de 'plictiseala'. A se vedea cazul Fizz.

 

Si noi ne chinuim in cadrul comunitatii noastre sa-i convingem sa adopte "calea ce-a dreapta", sa convingem incepatorii ca nu orice bomba e buna pentru inceput, etc..

Link to comment
Share on other sites

adica exista soferi in halul asta de blambeci incit sa se repeada sa faca stinga daca vad ca pe partea cealalta sint niste faruri (1, 2, 3, 18) care merg inainte ? :blink:

 

bun, am identificat o cauza a accidentelor cu motociclisti, trebuie deci sa educam soferul roman sa intepeneasca pe partea lui de mers pina cind partea cealalta se elibereaza si poate face stinga. oh, daca ati sti de cite ori explic asta pe strada zilnic...

 

din cite am inteles din articole vorba de folosirea luminilor _ziua_. foarte serios intreb, credeti ca exista soferi care ZIUA nu isi pot da seama daca pe partea cealalta e o motocicleta sau o masina decit daca numara farurile ? :)

Link to comment
Share on other sites

Nu MOTOCICLITII conduc lipsisti de responsabilitate, 1% dintre ei conduc asa, si probabil ca doar 1 sezon, dupa care se lasa, fie din cauza de accident, fie din cauza de 'plictiseala'. A se vedea cazul Fizz.

 

Si noi ne chinuim in cadrul comunitatii noastre sa-i convingem sa adopte "calea ce-a dreapta", sa convingem incepatorii ca nu orice bomba e buna pentru inceput, etc..

17855[/snapback]

 

ma bucur sa aflu asta. din primele replici eu aveam impresia ca cei care au postat sint de acord cu incalcarile pe care le-am povestit eu initial.

Link to comment
Share on other sites

ma bucur sa aflu asta. din primele replici eu aveam impresia ca cei care au postat sint de acord cu incalcarile pe care le-am povestit eu initial.

17858[/snapback]

 

 

uite ce am spus eu in primele posturi

 

incercati sa va formati o parere citind niste forumuri de motociclisti. o sa vedeti ca sunt fapte, atitudini, comportamente ale unor motociclisti condamnate de catre ceilalti motociclisti.
Link to comment
Share on other sites

Sunt multe probleme legate de "educatia in trafic", in primul rand pentru ca la scoala de soferi cat. A nu te invata nimic de genul asta, iar daca nu ai experienta in trafic cu cat. B ... esti victima sigura.

 

Spre disperarea noastra, multi incepatori nu stiu cu ce sa inceapa si vor "cea mai tare cea mai mare" : Incepatori

 

De asemenea, dezbatem fiecare accident, pentru ca fiecare sa poate citi si invata din greselile altuia. Accidente

Link to comment
Share on other sites

Smokey,

 

multumim pentru linkuri. am citit cu atentie mare parte din topicurile de acolo. din pacate n-am gasit prea multe posturi diferite de "soferii sint singurii vinovati !!!", "eu n-am chef sa port casca !!!", "eu am chef sa merg cu viteza si sa se dea toti sa-mi faca loc". prea multa bravada... prea putina constiinta. ba chiar un coleg de-al vostru a facut greseala sa spuna ca nu doar soferii sint de vina, ci si cei de pe 2 roti care macar ca merg cu super viteza si tot gresesc... ca ati sarit rapid calare pe el :blink:

 

o sa mai citesc si in alte topicuri, poate gresesc eu si nu asta e tendinta generala.

Link to comment
Share on other sites

Inca o data, atentie la generalizari. Pentru ca motocicleta este mai mica dpdv fizic, este si foarte greu de apreciat viteza uni astfel de obiect - optic vorbind, ochiul uman nu poate sesiza prin focalizare viteza. Atunci, binenteles cand vezi un punct in zare, si dintr-o data trece pe langa tine "fara sa-l vezi" apare senzatia de viteza luminii.

 

Si de aici prejudecatile: nu exista martor in vre-un accident care sa nu spuna ca motociclistul mergea cu o viteza de mama-mama, la toate stirile motociclist=vitezoman=nebun, etc.

 

Conform unor sudii facute prin tarile Europei, cauzele accidentelor care implica motocicletele sunt grosier urmatoarele (cifrele difera in functie de tara, de gradul de civilizatie rutiera si de numarul de motociclete pe cap de vita furajera):

- 60% accidente legate de neacordare de prioritate, cu impact lateral - dintre astea, in mai putin de 20% motociclistul a a avut o parte de vina stabilita de politie

- 15 % accidente in curba, cauzate de lipsa de experienta

- 15 % accidente cazate de depasiri, filtrare in trafic - segmentul de varsta preponderent fiind 16-20 ani

- restul intra la cetegoria "diverse", gen loviri de obstacole, pietoni, etc, cu mare pondere in tarile cu trafic aglomerat (portugalia, grecia, italia, spania).

 

Asadar si prin urmare, cand motociclistii se plang ca "soferii sunt de vina" nu o fac chiar gratuit.

 

Niste linkuri interesante, cu poze si grafice:

In Depth Study of Motorcycle Accidents

Case Study: Motorcycle accidents

Link to comment
Share on other sites

of, am avut aseara o sclipire si mi-am dat seama care e explicatia. din pacate am uitat-o :)

 

la masini se estimeaza ca 10% din soferi sint cei care provoaca tot haosul pe strazi (nu dau doi bani pe prioritate, semafor, limite de viteza etc). la motociclete cam cit ar fi ? ca ii adunam pe cei 10 % ai nostri cu cei xx% ai vostri, ii batem bine, si am rezolvat problema :blink:

Link to comment
Share on other sites

ieri am scos si eu motorul de la iernat...

 

nu fac 500 de metrii... plec de la un semafor... pe sensul opus coloana de masini.. vad un bot de bara care iese de pe o stradutza laterala, de dupa coloana de masini de pe sensul celalalt... ei, in momentul asta daca nu aveam un pic de inspiratie... o *#$^am .... normal ca respectivul a plecat cu scartz...fara sa se asigure (deh, pe sensul meu nu era nici o masina, era liber liber..) dar eu am scapat... tocmai pentru ca ma asteptam la asta... ce sa zic.. decat ca nu e tot...

 

lata si ce nu ma asteptam: si atunci putea sa iasa urat... (derapat spate, frana fata mai-mai ptr. stoppie lol, ca m-am suit de tot pe rezervor..) ....este ca omu' nu numai ca nu s-a asigurat, dar nu a luat-o in stanga lui in directia mea de mers, asa cum ma asteptam eu... ci s-a dus cu masina direct pe trotoarul din dreapta mea... intr-un loc de parcare... perpendicular pe trotuar...

 

m-am dat jos si am inceput sa zbier la el... (eram plin de adrenalina, evident, putea sa ma faca praf.... ori io la zboruri libere peste capota, ori tot eu pe cealalta capota... ),...mi s-a parut destul de socat omul, sau nu stiu daca socat, ci pur si simplu nu realizase ce se intamplase.. sau asa mi s-a parut mie... cred ca nici macar nu si-a dat seama ca era sa ma omoare...

 

am scapat ca nu aveam viteza (in jur de 55km/h... si ca am 2 discuri pe fata..

 

si ca am CASCAT OCHII!!! *#$^sii...

Edited by zixx
Link to comment
Share on other sites

Ma bucur k esti OK! :)

Inca nu ni se simte prezentza in trafic ...nici pe departe! Soferii inca au impresia k e iarna! Pina cind fiecare sofer nu o sa vada macar citiva motociclisti in trafic (k sa nu zic sa se intersecteze cu ei in mod direct ...k sa nu sune periculos) ...nu o sa ne sesizeze prezentza de acum incolo, pe soselele patriei!

 

Okii-n 4! :blink:

Link to comment
Share on other sites

asa cum a spus si Smokey mai sus, dar vreau sa dezvolt putin.

 

dupa parerea mea este una din problemele cele mai mari, faptul ca la scoala de soferi moto nu se face practica in traseu in oras. se invata doar legislatia. deci dupa examen motociclistii pot iesi cu motocicletele direct pe strada intre masini. pe cand ceilalti cu masinile au nevoie de acomodare cu celelalte masini sa vada si ei cum se mananca mersul asta in oras, la drum intins, cu depasiri , cu franari.

 

stiu ca este cam greu sa se faca asa ceva, adica eu chiar nu stiu cum se poate face, cel mai simplu ar fi sa ii oblige pe motociclisti sa faca intai scoala de soferi pt categ B, ca sa vada si ei cum e traficul. asta ar insemna ca nu mai pot lua permisul la 17 ani cei cu categ A1, si totodata ca trebuie sa plateasca si scoala pt categ B.

 

nu stiu cati motociclisti ar fi de acord, sau cati doritori de categ A ar fi dispusi sa faca si scoala pt B, dar e spre binele lor...

 

eu de cand am permis categ B, imi e frica sa merg cu bicicleta in oras, consider ca e mai periculos chiar decat mersul cu motocicleta, pt ca altfel vad lucrurile din postura soferului.

Link to comment
Share on other sites

Scuze ...dar de aia e motociclismul doar pt cei cu singe-n pix! :blink:

Intr-adevar nu inveti mare lucru la scoala moto ..dar ce invati iti foloseste. Sa faci jaloane ...opturi ...sa iti tzi echilibrul pe moto ..astea nu sint degeaba! Ce e mai naspa e acomodarea cu traficul plin de masini. De aceea la inceput se mai iese cind e traficul mai lejer ...sau se merge in regim de automobil. (adik pe toata banda ...etc etc).

Nu ii poti obliga sa isi ia categ B, doar pt k vor A-ul. E adevarat k ajuta mult daca ai intii B-ul, pt ca deja cam stii cum se circula peste tot si esti obisnuit din reflex sa respecti regulile de circulatie. Dar, totodata, sint convinsa ca exista unele persoane care sint motociclisti talentati dar soferi mediocrii, tocmai poate pt ca nu ii pasioneaza cu nimic aceasta din urma.

Edited by jaffar
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.