Jump to content

Ventilator A/C e39 2001


Recommended Posts

Bmw e39 , 2001, benzina 2.2

Am observat ca ventilatorul de la A/C nu mai porneste.

Am mai dezvoltat problema intr un alt thread dar titlul era diferit si era alta problema.

 

Am verificat:

Siguranta de 100 A din spate si e ok

Am verificat siguranta 75 din bord, cea de 50 A si este ok

Am verificat firul (galben cu rosu) ce ajunge la ventilator. Traseul lui de la DME pana in fata si nu e intrerupt.

Am verificat relee de sub torpedou(1) si 4 din fata de sub filtru (doar desfacut si uitat la ele daca e ceva dubios) dar nu mi s a parut nimik neinregula.

 

Am incercat sa alimentez de la baterie direct plus si minus pe mufa cu 3 pini, dar nu a functionat... pe alt topic am vazut ca nu are cum sa porneasca deoarece ii trebe impulsul de la firul care vine din DME.

 

In timp ce mergea masina am decuplat mufa si in timp ce merge si AC ul, cumplam mufa si dupa cum se vede in filmuletul care l am facut, incearca sa se clinteasca, dar nu merge.

 

 

Am citit pe un forum din strainatate ca ar trebui sa am 4-6V la firul galben cu rosu dar eu nu am. Care sa fie problema si cum as putea sa testez daca e bun sau nu ventilatorul? Din ce cauza nu porneste? Inca nu am reusit sa l dau jos.

 

Dupa ce am lasat masina sa mearga vreo 10 min.... am dat DME jos si frigea foarte tare...e normal? :bye: :no:

Rezolvarea mea poate fi si rezolvarea altcuiva, dati va cu parerea :)

Link to comment
Share on other sites

pe mufa aia cu pini care vine de la ventilator am ceva osclinat 8.8-9-10, Valoarea asta mi a dat intre firele groase, si intre firul ala mai mic si plus tot aceeasi valoare imi da.

Iar la mufa cu gaurele...(care vine din masina am inteles, intre firele groase am tensiune 12.8(si cu masina pornita cam 13-14)si valoarea dintre firul cel subtire care vine din DME si plus am tot 12.8 ... iar intre masa si firul de la DME nu am nimic.

 

http://www.amarys.ro/bmw/mufa%20bmw%20electrovenitlator%20e39.jpg

 

Linkul asta m a indrumat mai mult...ce parere ai?

http://www.justanswer.com/bmw/1gjfu-cooling-fan-e39-2000-2-8i-touring.html

Edited by Fan_XBMW
Link to comment
Share on other sites

daca rezolvi ceva, mai ales daca ai de gand sa l repari anunta ne.... ne mai ajutam si noi... vad ca nu se inghesuie lumea la postat si la ajutat... sau sunt toti la mare? :)

 

corado la tine probabil a fost "piesa cu tepi" ...piesa aia costa in jur de 100e...

am schimbat o si eu dar simptomele erau altele :)

Link to comment
Share on other sites

o sa intreb maine, vad ca pica ventilatoarele intr-o veselie la E39..inainte nu-mi mergea deloc ca avea firele intrerupte, le-au legat cum trebuie si a mers ok o perioada, acum vad ca da s-o ia, dar n-are zvac, desi azi a luat-o la un moment dat si facea ca avionul..banuies ca-i inceputul sfarsitului oricum, ma gandesc sa-l schimb cu totul ca am gasit la 850 de ron, astea originale cica aveau un defect de proiectare si se bulea controllerul care e turnat si nu se inlocuieste decat cu ventilator cu tot..
Link to comment
Share on other sites

tensiunea e ok ,daca e asa cum zici, pe firul subtire e in regula cat e 12 si, cand incepe sa scada tensiunea de pe el va da comanda sa porneasca ventilatorul,poti sa probezi pornind clima si masoara firul subtire cu masa si tensiunea o sa scada cu cat scade mai mult cu atat mai mult se va invartii ventilatorul.

acuma ca am lamurit ,problema e strict dupa mufa spre ventilator, motorul de ventilator are in spate pe unde intra firele alea groase un capac de plastic care se da jos cu grija si pui acolo tensiune, atunci vei stii daca e motorul sau modulul care da comanda, bafta

:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

daca rezolvi ceva, mai ales daca ai de gand sa l repari anunta ne.... ne mai ajutam si noi... vad ca nu se inghesuie lumea la postat si la ajutat... sau sunt toti la mare? :)

 

corado la tine probabil a fost "piesa cu tepi" ...piesa aia costa in jur de 100e...

am schimbat o si eu dar simptomele erau altele :)

 

 

nu te va ajuta nimeni pentru ca aici e numai bisnita! desfa l si tu bucati si vezi ce reusesti sa i faci! nu e un singur model, sunt mai multe si au principii de functionare diferite. unele au controller electronic, altele nu,

 

tensiunea e ok ,daca e asa cum zici, pe firul subtire e in regula cat e 12 si, cand incepe sa scada tensiunea de pe el va da comanda sa porneasca ventilatorul,poti sa probezi pornind clima si masoara firul subtire cu masa si tensiunea o sa scada cu cat scade mai mult cu atat mai mult se va invartii ventilatorul.

acuma ca am lamurit ,problema e strict dupa mufa spre ventilator, motorul de ventilator are in spate pe unde intra firele alea groase un capac de plastic care se da jos cu grija si pui acolo tensiune, atunci vei stii daca e motorul sau modulul care da comanda, bafta

:thumbsup:

 

 

nu e chiar asa simplu. eu am desfacut cel putin 4 sau 5 modele, numai 1 sau 2 aveau controller digital cu placa asa cum zici tu si nici la alea nu le am pus 12v pe placa

 

o sa intreb maine, vad ca pica ventilatoarele intr-o veselie la E39..inainte nu-mi mergea deloc ca avea firele intrerupte, le-au legat cum trebuie si a mers ok o perioada, acum vad ca da s-o ia, dar n-are zvac, desi azi a luat-o la un moment dat si facea ca avionul..banuies ca-i inceputul sfarsitului oricum, ma gandesc sa-l schimb cu totul ca am gasit la 850 de ron, astea originale cica aveau un defect de proiectare si se bulea controllerul care e turnat si nu se inlocuieste decat cu ventilator cu tot..

 

 

nu e nici un defect de proiectare, pur si simplu sunt supuse intemperiilor datorita locatiei, intra apa si mizerie prin nari si direct la ventilator. nu ti recomand sa pui din ala la 850 ron, eu personal am luat de la bmw cu 270 eur si ca ironia sortii apoi am reusit sa l repar pe cel vechi si l am vandut cu 150 eur.

Link to comment
Share on other sites

maine voi da jos totul si ma voi lamuri...sper sa am noroc... am citit si pe bmw tips...cum l au reparat cu wd-40 ... l au invartit...l au curatat si pana la urma a luat o.... sper sa rezolv si eu problema asa. :)

Bisnita la putere :)

Link to comment
Share on other sites

nu te va ajuta nimeni pentru ca aici e numai bisnita!

 

Usurel cu astea...

 

Aici este un forum. Accesul este gratis pentru oricine.

 

Pentru solutii urgente exista service-uri. Bine, alea sunt intotdeauna pe bani.

 

Timpul in care primesti raspuns depinde de mai multi factori: de perioada, de problema, daca userii au timp sa raspunda si nu il ultimul rand: daca vad respectivul topic.

Link to comment
Share on other sites

eu am zis sa alimenteze numai motorul de la ventilator sa vada daca merge, pentru ca nu isi putea da seama care e problema, daca are sau nu un controller nu trebuie decat sa il ocoleasca, daca motorul merge,in situatia mentionata, atunci e controllerul de vina

 

 

nu toate electroventilatoarele au structura : 3 fire - controller - 2 fire - motoras.......exista si modelul asta dar mai sunt si altele in care nu poti pune 12v direct pe motoras

 

Usurel cu astea...

 

Aici este un forum. Accesul este gratis pentru oricine.

 

Pentru solutii urgente exista service-uri. Bine, alea sunt intotdeauna pe bani.

 

Timpul in care primesti raspuns depinde de mai multi factori: de perioada, de problema, daca userii au timp sa raspunda si nu il ultimul rand: daca vad respectivul topic.

 

 

am vazut ca asa e trend ul pe aici. nu e primul topic pe care l am vazut in situatia asta

Link to comment
Share on other sites

Am reusit cu greu sa-l desfac de tot.. atasez niste poze cu ce am gasit "patologic" in el:

 

http://amarys.ro/bmw/ventilator%20e39%20problemaa.jpg

http://amarys.ro/bmw/ventilator%20e39%20problema.jpg

 

Contactele erau toate astupate la propriu cu "calcar" nu stiu cum sa zic, din 10 picioruse nici unu nu era curat... era un fel de rugina cu calcar depus pe ele... aceste 10 picioare intra in 10 lacasul in bobinaj.... nici picioarele din bobinaj nu erau curate si nu faceau contact deloc...

Din cele 10 picioare, fire din bobinaj doar 4 perechi au continuitate...1 pereche nu avea continuitate ceea ce insemna ca era intrerupt firul.... cu greu am desfacut de tot si am observat discontinuitatea firului.

 

Cand l am desfacut dupa cum se vede in prima poza.. am gasit o bucata de magnetel rupta... sincer nu stiu cum s a rupt si ce face acel cerc acolo....

 

Problema o fi din cauza acelui fir rupt? sau si din cauza partii rupte din cerculetul magnetic respectiv?

Ar fi trebui sa mearga chiar si cu un fir rupt?

Nu stiu acum daca are rost sa l rebobinez... daca e cineva priceput la electronica,,,sa NE LUMINEZE!

Doamne ajuta!

Edited by Fan_XBMW
Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceeasi problema.Chiar azi am desfacut mufa cu 3 fire.Cum nu am aparat de masura ci doar o lampa , am constatat ca firul maro gros e minus,cel negru plus ,iar cu cel subtire...cum spuneti voi.Eu am un E39 520d din 2000.Unde mai am sigurante in afara de portbagaj langa baterie?

Daca cineva rezolva problema ,la modelul cu 3 fire, rog ajutor.Multi spuneau ca e vorba de periile motorului.Multumesc

Link to comment
Share on other sites

mai ai sigurante in torpedou... in partea pasagerului... sub torpedou..nu in blocul ala cu sigurante multe.... e fix deasupra picioarelor...scoti aparatoarea aia si te uiti in spate si in sus...sunt 2 sigurante,rezistente ... una rosie si una portocalie..una de 50A si una de 40A.

 

hitman1234 vezi ca esti un coleg pe forum care a rezolvat...era tot asa nituit...si l a reparat.., nu mai gasesc postarea acum da o sa revin....

 

Calin78 crezi ca nu imi merge pentru ca e intrerupt firul de la bobinaj? :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.