Jump to content

ulei in vasul de expansiune e46 318D


cassius

Recommended Posts

Salut tuturor.

 

De o saptamana s-a aprins martorul de la ulei(galben) in mers ...se stingea doar dupa cateva secunde de la oprirea motorului. Initial am crezut ca nu mai este bun senzorul de nivel din baia de ulei dar verificand joja de ulei...uleiul era la minim asa ca am completat pana aproape de maxim. Dupa trei zile de mers cu masina s-a aprins iar martorul galben de ulei( m-am uitat la joja si iar nivelul era la minim). Din greseala m-am uitat in vasul de expansiune si am gasit tot uleiul pierdut acolo.

Intrebarea mea este : se poate sa fie garnitura de chiulasa arsa ( desi apa la motor a stat numai la 90 de grade, fum albastrui nu mi-a scos pe teava de esapament) sau racitorul de ulei ( termoflotul )la care am vazut ca isi face racirea cu antigel ?? Din ce stiu garnitura de chiulasa arsa trebuie sa aiba apa in ulei nu ulei in apa.

Masina este un 318D FL din 2001. Multumesc !

Edited by cassius
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca este garnitura de _chiulasa_ pentru ca nu vad nici o legatura dintre acel racitor de ulei si filtru de ulei unde este asezat, decat doua furtune cu antigel care intra in el si atat.

E posibil sa fie fisurata _chiulasa_ si uleiul avand presiune se duce in apa si nu invers.

Link to comment
Share on other sites

Am descoperit de unde era problema : am scos furtunele de intrau in racitor si le-am legat intre ele . Dupa, am pornit masina sa vad daca imi curge ulei din racitor pe unde intrau furtunele de antigel ( tur si retur) si surpriza curge. Trebuie schimbat racitorul de ulei(termoflotul).
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Am avut aceeași problemĂŁ la un 316ti și a fost de vinĂŁ termoflot ul (rĂŁcitor ulei). Verificarea a fost destul de simplĂŁ : se demonteazĂŁ termoflot ul, se curĂŁțĂŁ cu benzinĂŁ și apoi, pe partea pe unde circulĂŁ uleiul se umple cu benzinĂŁ apoi se așeazĂŁ ĂŽn echilibru cu partea prin care circulĂŁ antigenul ĂŽn jos, pe o hârtie poroasĂŁ (șervețel de bucĂŁtĂŁrie) . DupĂŁ 2-3 ore se verificĂŁ dacĂŁ hârtia este pĂŁtatĂŁ cu benzina sau s-a adunat benzinĂŁ pe cotul de la termoflot, pe circuitul antigelului. DacĂŁ da, un termoflot nou. DacĂŁ nu.... E garnitura de chiuloasĂŁ sau mai rĂŁu, chiulasa. Verificarea ĂŽnsĂŁ e simplĂŁ și te scutește de bani aruncați aiurea, atât timp cât orice mecanic de obicei ĂŽți spune scurt:termoflot nou și apoi mai vedem... CurĂŁțirea instalației de rĂŁcire am rezolvat-o la fel de simplu: golire instalație pe motor rece-calduț, apoi umplere instalație inițial cu o jumĂŁtate litru de soluție Pentru desfundat țevi w5 de la Lidl,și apĂŁ de robinet. LĂŁsat apoi motorul sa meargĂŁ pânĂŁ la temperatura de lucru(+5 minute cu caldura datĂŁ la maxim ĂŽn n mașinĂŁ). Apoi golitĂŁ instalația de rĂŁcire complet. Operație repetatĂŁ de 2 ori. DupĂŁ o mie km am mai gĂŁsit ĂŽn vasul de expansiune câteva picĂŁturi de ulei, care nu aș putea spune cĂŁ m-au deranjat.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.