Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Se pare ca pricepi mai greu decat plumb si esti setat pe 3000 cmc.

Impozitele din ro sunt insuportabile si pentru nemti, nu numai pentru romani. E ceva mai clar? Sau iar bagi aia cu saracii sa nu-si cumpere 3000 cmc.

 

Cand ajungi sa platesti impozit la o masina "de lux" cat la 200 de masini "normale" ceva nu e in regula.

Mirosi de la o posta a "new money" ca tot zici ca esti in UK. Nu ai inteles nimic din ce se intampla acolo si e pacat pentru ca au cea mai mare cultura auto din Europa.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca pricepi mai greu decat plumb si esti setat pe 3000 cmc.

Impozitele din ro sunt insuportabile si pentru nemti, nu numai pentru romani. E ceva mai clar? Sau iar bagi aia cu saracii sa nu-si cumpere 3000 cmc.

 

Cand ajungi sa platesti impozit la o masina "de lux" cat la 200 de masini "normale" ceva nu e in regula.

Mirosi de la o posta a "new money" ca tot zici ca esti in UK. Nu ai inteles nimic din ce se intampla acolo si e pacat pentru ca au cea mai mare cultura auto din Europa.

 

 

Mai ve_, observ ca ai vreo 3 masini, pai vinde-le frate, cum e posibil asa ceva, doar esti sarac!!! mai mult de un logan n-ar trebui sa detii ca doar traiesti in romanica si acolo n-ai voie.:pardon:

 

 

Edit: Aoleu, acuma am vazut mai bine, bai omule vezi ca tu ai acolo numai mastodonti de motoare, de la 2,4 in sus....pai ce inseamna asta? ala e lux frate mai ales e28-ul ala....:hyper:

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

Nu este normal sa exista asa o mare diferenta la impozit intre masini de pana in 2000 si apoi peste 2000 sau 3000. De la 180-800lei si apoi 2500ron. E o mare tampenie.De exemplu un Mercedes de 2200cmc are impozit 800lei pt acei 200cmc in plus. Bataie de joc.
Link to comment
Share on other sites

Offf ce lupta de clasa pentru impozit (bun, rau, cum o fi ca deja mi s-a luat de subiectul asta) si cand colo incep sa se scumpeasca asigurarile usor usor. Vorbim in cativa ani. Sa vedeti atunci topic fierbinte.
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca pricepi mai greu decat plumb si esti setat pe 3000 cmc.

Impozitele din ro sunt insuportabile si pentru nemti, nu numai pentru romani. E ceva mai clar? Sau iar bagi aia cu saracii sa nu-si cumpere 3000 cmc.

 

Cand ajungi sa platesti impozit la o masina "de lux" cat la 200 de masini "normale" ceva nu e in regula.

Mirosi de la o posta a "new money" ca tot zici ca esti in UK. Nu ai inteles nimic din ce se intampla acolo si e pacat pentru ca au cea mai mare cultura auto din Europa.

 

da ma miros a new money doar pentru ca nu sunt in tara ai dreptate, bine ca ai inteles tu tot, explica-ne maeste cum noi romanii avem dreptul suprem de a ne plimba doar cu motoare de 5000cmc ca nivelul nostru de trai e scazut

Link to comment
Share on other sites

viper, de ce nu ne spui ca in UK nici macar nu exista notiunea de "impozit auto"?

aia acolo au de platit doar asigurare si taxa de drum. atat.

daca ar propune vreun politician impozit auto, sigur s-ar gasi cineva sa puna, din nou, niste butoaie cu praf de pusca in subsolul parlamentului.

Link to comment
Share on other sites

nu spun ca masinile demnitarilor costa sute de mii de € platite din contributiile noastre (app, de ce demnitarilor nostri le trebuie mercedes s classe sa se deplaseze de la palatul victoria la palatul cotroceni?), nu spun ca un demnitar nu se deplaseaza cu masina sau cu trenul dintr-o parte a tarii in alta -constient fiind de faptul ca infrastructura e varza- ,ci prefera helecopterul...cum mai vine asta oameni buni? Am uitat, tot noi suntem de vina ca nu avem taxele alineate la "TARILE DIN VEST".

 

nu e totul ideal in vest, sunt si acolo multe chestii naspa... dar sa va zic o mica poveste.

in institutia unde lucram, apartinand de CE eram 1000 de angajati cu un buget de cheltuieli ( aici nu erau incluse salariile) de ~ 30 mil. de euro.

Cate masini credeti ca avea institutia respectiva ? .. doar 1, a directorului, fara sofer.

MAi exista un parc comun cu inca 4 insitutii de dimensiuni similare si in localizate in acelasi oras de aprox 6 microbuze gen vito, care se mai foloseau la luat si dus delegatii de la aeroport, pentru delegatii de grup in alte orase daca era distante pana in 300 de km, si plecau mai multi de 3 deodata si cam atat.

Cine avea nevoie sa plece mergea cu autobuzul, cu tren, cu avion cu ce se putea, exista suma forfetara in functie de distanta si daca vroiai mergeai cu ce vroia muschiul tau, puteai sa mergi pe bicicleta si bagai banii in buzunar sau plecai cu avion clasa business si veneai cu o sacosa de bani de acasa...

suntem in urma cu 100 de ani , si infrastructura e ultima noastra problema... la nivel de mentalitate, si statul si noi cetatenii (vezi cetateanul viper, care o are o sansa deosebita sa vada si alt sistem de organizare, dar sunt unii care vorba aia... se duc la paris....si vin mai rau :) )) suntem undeva la nivelul regimului fanariot..

 

 

IAr asigurarile e normal sa creasca. 1h de manopera prin vest incepe de la 25E/h la un service de cartier si mai la negreanu, si ajunge la 40-50 fara tva. Si cam asa e si pe la noi. sau oricum foarte aproape, intr-un service autorizat RAR si la ce se factureaza la asigurari.

Piesele costa cam la fel, si aici si acolo.

PAi si cum vrei tu servicii si promptitudine ca in Vest cand platesti 100E/an si aia platesc de la 500 in sus, ajung si la 1200-1300E un RCA la incepatori sub 25 de ani...

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

asta cu asigurarile scumpe e cu dus si intors, e bine stiut in toata lumea ca atunci cand este deviz acoperit de Asigurare service-ul factureaza fara numar, si o mana spala pe alta, service-ul umfla asigurarea care la urma lor umfla utilizatorul care nu are decat sa plateasca, iar aia cu asigurari de 100Eur iau nimic de pe urma lor...apoi exista asigurare pe persoana si nu pe masina, care inlatura orice posibilitate de-a fenta regulile, sunt multi tineri in Ro care isi inmatriculeaza masinile pe persoane pensionare sau cu handicap ca sa nu mai plateasca asigurarea care chiar si in Ro este mai mare pentru cei sub 25 ani, dar portita asta se poate inchide foarte usor si nu ii invinuiesc pe cei ce fac asa, evident ca lumea va alege calea mai ieftina. Firmele serioase de asigurari din Ro taxeaza dar si platesc si beneficiezi de servicii, cat am avut la Alianz nu am avut nicio problema cand venea vorba de platit pagube, normal ca cine se duce la EuroIns, sau mai stiu eu ce companie infiintata de te miri ce cioban, plateste putin si de putin sau nimic beneficiaza, e vina celor ce reglementeaza piata asta si a celor ce continua sa faca asigurari la ei! Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

sa va zica viper cum in UK asigurarea obligatorie se face atat pe masina, cat si pe persoana.

Adica, degeaba e masina inregistrata pe numele bunicului pensionar, cu dizabilitati, erou la revolutie si eventual veteran de razboi. Daca asigurarea masinii e pe numele bunicului si o conduce nepotul, fara ca acesta din urma sa fie trecut pe asigurare, masina se confisca de catre politie. Nepotul primeste o amenda deoarece a condus fara asigurare valabila si masina se va recupera de sub sechestru doar daca merita.

majoritatea masinilor cu probleme la asigurare sunt niste junghiuri de masini la care ar costa mai mult sa o recuperezi decat valoarea ei, asa ca, dupa un timp in care nu este revendicata, masina devine o mica servieta.

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

deci cu alte cuvinte nivelul nostru de trai e prea scazut pentru a plati impozite mari la bmw-uri de 3000cc nu?

cu alte cuvinte sa platim de 5 ori mai mult decat in Germania, ca si asa unii platesc cu peste 150% impozit (fara taxa de poluare, inclusa in acel impozit in D) fata de Germania. La noi, din pacate, s-a ajuns la "de la mine fara numar"..

 

 

De parca o masina se intretine cu impozit si atat...asta e problema la un 330i, impozitul. Ca in rest..consumul e decent, piesele ieftine samd.

 

da si nu. cat costa un cap de bara de Peugeot 407 de ex? cat costa 1L de lichid pt dpf de peugeot?( iti spun eu, 90 eur)

 

 

eu nu stiu de unde o scoateti pe asta cu impozitul mare in DE, ca nu e mare nici macar comparativ cu Romania, nu vorbesc comparativ cu salariile lor.

LA masina mea, 2.5l in RO e 900 RON, in DE plateam 180 E, deci mai putin in DE

 

LA una de 3L impozitul din RO e dublu fata de DE.

 

+1 doar ca in DE impozitul la 330i e 214 euro, in ro e 503euro, deci dublu plus jumate.

 

 

Iti dau eu un exemplu legat de chirie si utilitati in It: chiria 550-600+ 150 utilitati (totul inclus) vine undeva la 700-750€ lunar. Cu doua salarii unul de 1500€

gaz iarna 100eur, lumina 25E, internet 25E, apa 15 eur = 165

Link to comment
Share on other sites

Ceea ce nimeni nu evidentiaza este faptul ca taxele in Romania nu au nici o legatura cu realitatile economice, ci reprezinta o modalitate prin care statul isi carpeste bugetul si subtiat (datorita economiei sub-dezvoltate, evaziunii fiscale, necolectarii taxelor, numarului mic de salariati) si furat(de toti care apuca si au posibilitatea). Din pacate ei sunt constienti ca nu o sa reuseasca(mai grav si dureros e ca nici nu incearca) sa puna pe picioare economia, agricultura, sau sa elimine evaziunea fiscala si sa creeze un cadru propice cresterii investitiilor, si de aceea vor taxa si supra taxa orice domeniu din care considera ca se pot obtine venituri suplimentare.

Niciodata (si e si normal) nu vom putea sa avem impozite similare si taxe cu alte economii(gen Germania, UK, etc, care au surse pentru colectarea fondurilor din economie), la fel cum probabil ca s-ar decreta doliu national daca s-ar adopta modelul taxelor din tarile nordice; ca modul inconstant si deloc transparent in care cetatenii (si nu numai ei) sunt tinuti de atata timp (din 2007) in incertitudine (eu ma gandesc ce s-ar intampla daca cineva ar vrea sa devina un dealer onest de masini second hand in Romania si sa comercializeze masini din intreaga UE), este intr-adevar condamnabil, la fel si principiile total incorecte dupa care se fac calcule; pe de alta parte, exceptand taxa minune de poluare, cel putin pentru masinile cu motoare de pana in 2000 cmc taxele (impozit, rca, etc) sunt ok in Romania.

Iar daca tot ne dorim sa adoptam anumite modele fiscale din alte tari (cum sunt cele sus-mentionate), poate toti ar trebui sa incercam sa abordam si alte comportamente din acele tari, incepand cu disciplina fiscala si terminand cu respectul in trafic.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

vezi cetateanul viper, care o are o sansa deosebita sa vada si alt sistem de organizare, dar sunt unii care vorba aia... se duc la paris....si vin mai rau

 

 

eu am dubla cetatenie de mult timp, nu m-am dus acuma sa descopar nici apa calda nici new moeny cum zicea alalalt

 

tot ce am spus e ca mi se pare normal sa platesti exagerat pe un lux, unii platesc exagerat pentru tigari, altii pentru bautura, altii pentru motoare de 5000

 

dar asa e ma eu sunt prostul, romania nu are situatia economica sa plateasca impozite mari la motoare de 5000, dar nimeni nu se intreaba cum de sunt motoare de 5000 daca nu sunt bani si situtie economica

 

am mai spus-o asta cu impozitele exagerate la motoare mari e doar o alta forma de ai impozita pe cei bogati(pentru ca se considera ca doar ce-i bogati isi permit luxul de a avea motoare de 5000) , sau poate ar fi mai bine sa le impoziteze vreo 50% da salar

 

dar in romania nimeni nu vrea sa dea nimic la stat si toata lumea ar vrea sa primeasca totul

 

sa va zica viper cum in UK asigurarea obligatorie se face atat pe masina, cat si pe persoana.

Adica, degeaba e masina inregistrata pe numele bunicului pensionar, cu dizabilitati, erou la revolutie si eventual veteran de razboi. Daca asigurarea masinii e pe numele bunicului si o conduce nepotul, fara ca acesta din urma sa fie trecut pe asigurare, masina se confisca de catre politie. Nepotul primeste o amenda deoarece a condus fara asigurare valabila si masina se va recupera de sub sechestru doar daca merita.

majoritatea masinilor cu probleme la asigurare sunt niste junghiuri de masini la care ar costa mai mult sa o recuperezi decat valoarea ei, asa ca, dupa un timp in care nu este revendicata, masina devine o mica servieta.

 

acuma mai nou trebuie sa ai masina asigurata chiar de nu te plimbi cu ea si o ti in garaj 10 luni pe an, deci alti bani alta distractie

Link to comment
Share on other sites

Bine ma viper, da nu ti se pare normal ca un Aston Martin de 100k sa fie taxat diferit fata de un e34 535i din 1987, care poate sa coste extrem de putin?

 

(de la 1000-3-5000eur, depinde de starea lui, de proprietar etc)

 

La fel cum si casco diferta mult la cele doua, ba chiar e34 nu ti-l mai asigura nimeni ca e considerat rabla..

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

mie mi s-ar parea normal sa fie impozitul in functie de valoare bineinteles, dar asta ar insemna doar rable pe strazi

 

asa macar sufera aia cu motoare mari , nu neaparat aia de 3000cc ca nu-i tragedie , si restul majoritari pot sa sufle

 

consider ca e mai bine ca un procent minoritar sa fie supra impozitat si majoritatea sa se poata descurca, nu-i poti impaca pe toti

 

dar toti care vocifereaza se uita doar in gradina lor si nimeni nu vrea sa inteleaga ca defapt exista alternative gramada in care dai la stat un impozit sa spun modic

 

tie cum ti s-ar parea mai corect? sa plateasca majoritatea un impozit mult mai mare pentru ca restul sa-si poata permite motoare de 3000?

 

e mult mai bine asa parerea mea, dar probabil gresesc pentru ca eu nu am inteles nimic

Link to comment
Share on other sites

Pai ti-am zis parerea mea, pana in 1.6 sunt prea mici impozitele (cativa zeci de ron - aici se incadreaza Dacia, e clar de ce). Apoi la motoarele mari, fie ca mi-a lasat mostenire tata un 535i, fie ca un om de afaceri si-a luat un Jaguar nou, suntem impozitati la fel, desi nu "producem" la fel.

 

Ai mai zis tu undeva, impozit in functie de avere, si-asa poate fi ceva, dar inca greu de implementat in ro.

Link to comment
Share on other sites

exista un mare inconvenient daca s-ar impozita in functie de valoarea masinii

 

toata lumea ar cumpara rable sa ocoleasca impozitul si ne-am umple de rable

 

exemplele pe care le-ai dat tu sunt exceptia care intareste regula, nu puteam impune taxe si impozite care sa multumeasca exceptia

 

in orice impozit in orice taxa exista o minoritate de cetateni care sunt afectati mult mai mult decat restul, atata timp ca ei sunt doar o mica parte si nu sunt cei saraci eu zic ca e ok, nu poti sa impui un impozit care sa-i multumeasca pe toti dar si pe tine ca si stat in acelasi timp si partea bune ca ca si cei care se considera nedreptatiti de impozitul asta sau nu si-l pot permite au alternativa. prin vest luxul asta nu prea exista

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.