Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Rovana asta e doar un pion, care in opinia mea in 2-3 luni isi va da demisia. Adica, a fost pusa aici doar ca sa puna taxa, pleaca si taxa ramane.

Sau in alte cuvinte, a fost platita sa isi joace rolul.

 

Oare e adevarat ca tre sa ceara permisiunea UE pt taxa? Asta e prima data cand o aud.

Link to comment
Share on other sites

HAI ba ca nu se poate.Am calculat acuma pt un touareg din 2003 si a iesit 15000 de euro taxa.E posibil asa ceva ?

Da e posibil

Euro 3, timbrul de mediu se calculeaza dupa formula:

[(A x B x(100 - C)]/100, unde:

(in speta)

A = 265

B = 168,4

C = 66

Deci taxa la un Touareg din 11.2003 este :[(265 x 168,4 x(100 - 66)]/100 = 15.172 de Euro

As vrea sa-mi spuna cineva ca am gresit :frantics:

Link to comment
Share on other sites

Ce scoruri o sa puna astia la diesel. Nu te mai poti apropia de 320d :)). Si maxim iti mai iei e36 / euro2.

 

O sa fie accesibile dupa ce trec de 14 ani vechime in cazul Euro3 (cota de reducere fiind de 90%, ~1000euro timbrul), probabil si atunci o sa fie plin de masini cu 150.000km :laugh:

 

Nu, e vorba ca e dublu pentru o masina diesel fata de una pe benzina. Nu ca timbrul e dublu fata de taxa veche.

 

Am calculat comparativ Euro3, 185gCO2/km, 1995cmc, 11/2003, benzina si diesel.

 

La benzina ar iesi ~2174 fata de ~3804 diesel. Nu e chiar dublu dar nici tare departe nu e, diferenta fiind de 544euro.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Timbru asta se aplica si la Autoutilitare(N1) sau doar la autoturisme(M1)?

Pentru autoutilitare se aplica de asemenea, dar valorile vor ramane cele care sunt in prezent. Nu se schimba calculul in cazul autoutilitarelor.

 

Dieselurile oricum au si alt dezavantaj fata de benzina. Daca vorbim de an 2003, atunci cred ca 70-80% din masini sunt deja euro4 pe benzina iar diesel poate doar vreo 20-30%, restul fiind euro3.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

O sa fie accesibile dupa ce trec de 14 ani vechime in cazul Euro3 (cota de reducere fiind de 90%, ~1000euro timbrul), probabil si atunci o sa fie plin de masini cu 150.000km :laugh:

 

 

 

Am calculat comparativ Euro3, 185gCO2/km, 1995cmc, 11/2003, benzina si diesel.

 

La benzina ar iesi ~2174 fata de ~3804 diesel. Nu e chiar dublu dar nici tare departe nu e, diferenta fiind de 544euro.

 

Si fii atent acum, inainte taxa pentru un diesel era egala cu aia pentru benzina, deci sa zicem 2174 euro, dar era si reducerea de 25% pentru filtrul de particule, deci ai fi platit doar 1600 euro pentru o masina diesel. Ia vezi ca tu de acum vei plati 3804 euro, e mai mult decat dublu.

Link to comment
Share on other sites

Si fii atent acum, inainte taxa pentru un diesel era egala cu aia pentru benzina, deci sa zicem 2174 euro, dar era si reducerea de 25% pentru filtrul de particule, deci ai fi platit doar 1600 euro pentru o masina diesel. Ia vezi ca tu de acum vei plati 3804 euro, e mai mult decat dublu.

 

Zici tu ceva dar eu am dat exemplul pentru Euro 3, unde DPF nu exista (cel putin nu stiu eu) :) .

 

Posibil sa ai dreptate la Euro 4 (aici nu am calculat pentru ca masina mea e Euro3), aceeasi cilindree, emisii si an de fabricatie.

Link to comment
Share on other sites

ala l-am folosit si eu acum 5 minute

 

Timbrul de mediu (benzina): 1,730 EURO ( 7,823 RON )

Timbrul de mediu (motorina): 3,027 EURO ( 13,689 RON )

 

 

Timbrul de mediu (forma initiala): 1,922 EURO ( 8,692 RON )

 

 

partea chiar trista e ca, masina mea valoreaza acum pana in vreo 6500 euro. Practic, cumparatorul plateste jumatate din valoarea pe piata a masinii ca sa o inmatriculeze.

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

la masina mea

 

e39 525d

 

timbru, dupa noua formula de calcul de pe 4 tuning: 3.027 euro

daca ar fi fost carburant benzina, as fi avut de platit: 1.730 euro

 

la momentul inscrierii, acum cativa ani, am platit ~ 1.920 euro.

 

Gresit, daca era pe benzina taxa era si mai mica pentru ca pe benzina la acealas an de fabricatie era probabil EURO 4.

 

Pentru masina mea calculul iese asa, 212gCO2, an 2001, Euro 4, 2997cm3 = 1039 eu.

Edited by VrajitoruldinOZ
Link to comment
Share on other sites

eu am inmatriculat masina proprie prin hotarare judecatoreasca pe jud TULCEA!

cand ai inmatriculat-o?

cand mi-am inmatriculat eu masina, nu erau atatea cazuri de dare in judecata, inscriere fara taxa de inmatriculare, etc. Era inca la inceputurile taxei asteia.

oricum, stiu ca am un depozit la aprox. 2.000 euro la stat.

daca vreau, pot sa ma duc oricand sa deschid actiune pentru recuperarea acelei taxe. in limita termenului maxim prevazut de lege.

Link to comment
Share on other sites

daca si cu parca se dadeau in barca...

 

eu am scris acolo exact ce scrie la rezultatele de la calculatorul pentru timbru.

 

daca iei 2 masini identice, ca vechime, litraj, norma euro, CO2 si vechime, pentru diesel e 3.027 euro, pentru benzina e 1.730 euro.

 

Doua masini identice, respectiv e39, cea pe motorina este euro3 iar cea pe benzina euro 4.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa-ti desenez, cand se producea e39 motoarele diesel aveau norma de poluare euro 3, iar cele pe benzina euro 4. Eu ti-am zis doar ca e cu mult mai mica taxa. punct

 

Doua masini identice, respectiv e39, cea pe motorina este euro3 iar cea pe benzina euro 4.

 

 

deci tu zici 2 masini identice, una euro 3 si alta euro 4. Identice, huh?

post-14059-0-69442600-1360931047_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.