Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Da PIMP, dar mai exista si celelalte categorii de oameni, cu aia ce facem? pt ca acolo e cea mai grava problema, ei sunt cei mai multi, oameni de jos,oameni simpli, batrani simpli care nu au privilegiul altor batrani de a primi pensii de 3-4000€ in romanica...ce facem cu ei, unde mai pot pleca batranii? sau chiar si restul, daca nu au o specializare (ca doar nu toti ne-am nascut ingineri si doctori) unde se duc?

 

Asta e adevarata drama, ca nu avem nici un fel de program viabil de reorientare profesionala (care oricum, pentru cineva dupa 50 de ani, e un efort urias) si ca-i lasam in plata sortii. O alta problema e ca la noi asistenta sociala se face aiuristic, fara nici o verificare, si de multe ori presupune pile si certificate medicale false. Si atunci banii care ar trebui sa se duca la cei dati afara de la CFR (si vor fi multi) se duc la tigani cu 10 copii sau la revolutionari inchipuiti, in timp ce romanii care au iesit intr-adevar in strada in '89 stau prin tribunale. Ca o adaugire la postul meu anterior, in Danemarca si Norvegia, de exemplu (dau exemplele astea ca m-au frapat), taxele de inmatriculare pentru masini ajung la 300% din valoarea masinii (chiar SH). Colegul asta al nevesti-mii de exemplu a fost foarte mirat cum de noi ne-am putut permite un 325i, cand el cu eforturi a dat ~70.000 euro pe un 320d din acelasi an. Inainte de asta, el a avut tot vreo 5 ani un E46 320d, cat am avut si noi 320i-ul. Ideea e ca noi suntem obisnuiti sa ne uitam la toata lumea si sa luam doar ce-i mai bun: in Bulgaria taxele sunt mult mai mici, in Italia asistenta sociala e mult mai buna, in Danemarca salariile sunt uriase, etc. DAR in toate aceste tari, sunt si neajunsuri, care compenseaza uneori avantajele. Aveti dreptate in TOT ceea ce priveste statul corupt la noi, si faptul ca ai garantia ca taxele tale NU ajung unde trebuie. Pai daca-i asa, hai sa facem ceva. Nu prin iesit in strada, ca asa nu rezolvam decat sa plece si investitorii care si-au deschis afaceri in Romania si platesc mii de romani. Ci odata la 4 ani, cu cap. In privinta masinilor, va pot demonstra pe hartie ca o ducem mult mai bine aici decat in orice tara nordica (am prieteni in cateva, principiul la ei e acelasi: pe cat posibil, fara masina).

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Daca ne referim strict la taxa, taxa (inca) este suportabila pentru o gramada de categorii de masini. Si nu vorbesc neaparat de masinile noi, eur5 la care taxa e 100euro, ci sunt si masini de 2000euro, undeva la anul 2000 la care taxa este pana in 300eur deci suportabila.

Intr-adevar nu e ok ca intr-un fel te obliga sa alegi anumite masini dar asa e peste tot in Europa. Indiferent cat ar castiga un cetatean din vest cu siguranta atunci cand isi ia masina se gandeste si la taxele pe care le va plati ulterior. Si daca nu isi permite sa plateasca taxele isi ia linistit un alt model.

 

Ca fapt divers ati auzit de manevre facute pe la Rar?? Ca emisiile de co2 conteaza enorm in calculul actual al taxei si daca "rezolvi" sa iti treaca un nivel putin mai mic poti sa ajungi si la jumate din taxa :))

Link to comment
Share on other sites

Cred ca asta mai ramane ultima schema, co2 trecut mai putin. Daca ma poate indruma cineva, adica sa zicem ca nu cunosc pe nimeni la Rar, cum fac?

 

ZyZ, Ai mare dreptate, taxele sunt uriase la nordici, dar si pt ca sunt in top 5 cel mai inalt nivel de trai. Noi suntem undeva la nivelul Bulgariei, puteau sa lase si taxele la nivelul ala, nu ca in 2008, cand au vazut ca taxa e prea acceptabila, hai sa o triplam.

Principiul de a merge fara masina, l-am adoptat si eu, am mers aproape 1 an, dar de la un timp simteam nevoia de a avea ceva cu ce sa ma deplasez. De avantajele financiare nu mai vb.

Link to comment
Share on other sites

E de bun simt ca nivelul taxelor sa fie raportat la nivelul salariului mediu. Oricum, inainte sa aiba pretentii ecologice si a indemna oamenii sa lase masina acasa, mi s-ar parea normal sa ai un sistem de transport in comun foarte bine pus la punct sau piste pentru biciclisti, iar la noi nu e cazul. Oricum, sa fim seriosi, la noi chestia asta cum ca de fapt autoritatile se gandesc la imbunatatirea aerului prin taxele astea, e o mare prosteala, prin simplul fapt ca banii aia nu se duc spre reimpaduriri, de exemplu.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

numarul de automobile /mia de locuitori e cam la jumate fata de europa de vest.

Industria e la pamant deci nu prea are cine sa faca CO2, iar targetul de 25%energie regenerabila e atins.. asta cu taxa de mediu e o abureala...

pur si simplu e jaf si gata...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea taxa exista si va exista pentru a avantaja Dacia, daca bulgarii aveau un producator de automobile low cost ar fi inventat si ei o taxa de genul asta.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai demult nu mai fac partaj notarii, ori din prima jumatate a lunii iulie, ori de prin 15.

 

Chestie aflata de mine, de fapt si circula pe internet, e ca se poate intenta proces si pentru timbrul de mediu, au gasit o "portita" sau o neregula. Eu o sa vb cu un procuror care a zis ca ma indruma.

Link to comment
Share on other sites

http://www.informatiiauto.ro/o-noua-taxa-auto-acciza-mai-mare-pentru-motoare-peste-3000-cmc-sid12436.html - sursa

 

Pe lângã bijuteriile din aur, platinã, maºinile cu motor peste 3.000 cmc vor fi accizate cu 1 euro/cmc.

 

Astfel, Începând din 1 septembrie 2013, va fi introdusã o nouã taxã auto, sub forma unei accize de 1 euro pe cmc care va fi aplicatã "tuturor autoturismelor ºi autoturismelor de teren, inclusiv cele importate sau achiziÞionate intracomunitar, noi sau rulate, a cãror capacitate cilindricã este mai mare sau egalã cu 3000 cmc", potrivit proiectului pentru modificarea Codului Fiscal.

 

Taxa se aplicĂŁ doar pe ceea ce depĂŁÂşeÂşte 3000 cmc, astfel cĂŁ pentru un motor de 3498 cmc ce echipeazĂŁ un Mercedes-Benz S 350, valoarea accizei va fi de 498 euro.

 

Noua accizã a fost introdusã pentru "bunuri de lux", În aceastã categorie fiind incluse, pe lângã maºinile cu motor de peste 3000 cmc, ºi bijuteriile din aur, confecÞiile din blãnuri naturale sau iahturile.

 

Guvernul Ponta a decis ca taxa pe valoarea adãugatã la pâine sã fi redusã la 9%, de la 1 septembrie, iar impactul negativ al mãsurii, calculat la 100 milioane lei, va fi compensat prin creºterea accizelor la alcool ºi introducerea de accize la bunuri de lux, precum maºini cu motor peste 3.000 cmc, bijuterii, aur, cu venituri suplimentare estimate sã fie atrase astfel din accize la 300 milioane lei.

Link to comment
Share on other sites

Deci se plateste doar ce depaseste 3000 cmc. Asta e bine.

Acciza se va adauga la impozitul catre stat?

va fi aplicatĂŁ "tuturor autoturismelor Âşi autoturismelor de teren, inclusiv cele importate sau achiziĂžionate intracomunitar, noi sau rulate, a cĂŁror capacitate cilindricĂŁ este mai mare sau egalĂŁ cu 3000 cmc"

Link to comment
Share on other sites

Cele de 3l ĂŽn general ĂŽn acte au mai puțin și aia conteazĂŁ.

 

sunt tampiti, degeaba impozitezi si supra impozitezi si apoi mai gasesti ceva taxa doar pentru o categorie.

 

in scurt timp vor fi exact 5 motoare de peste 3000cmc in romania, atunci ce vor face?

 

Impozitul pe cal putere (cred totuși cĂŁ mai puțin probabil) sau impozitul pe CO2 (ĂŁsta e simplu de justificat și mult mai bĂŁnos decât cel pe putere). Și au rupt tot. Mai ales dacĂŁ se merge pe linia europeanĂŁ de 100g, la care ajung 2-3 mașini. Ăn mod evident mașina devine un LUX.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.