Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

am si eu o intrebare:

 

mi-am adus o masina din Germania un 320d FL 2002 E46.

Are emisiile de CO2 : 153 g/km. Masina are data fabricatiei 26.06.2002.

 

Acum intrebare e :

Care data se ia la calculul timbrului de mediu? Pentru ca : de exemplu daca as inmatricula masina dupa data de 26.06.2014 as plati 1017 euro, pana in data de 26.06.2014 as plati 1335 euro.

Numerele rosi din Germania le-am luat pe 1 o luna. Imi expira pe 28.01.2014. Eu daca ma duc sa iau numerele rosii, data calcularii taxei auto este data primirii primelor numere rosii sau e data cand ma duc sa imi fac calculatia la masina.

Ca personal as lua numere rosii 3 luni de zile. 2 luni as tine masina pe dreapta si m-as duce la inceputul lui iulie si as inmatricula-o. In felul asta as scuti 300 si ceva de euro.

Link to comment
Share on other sites

mx, se ia in calcul data primei inmatriculari si nu data fabricatiei. Vezi cand este data primei inmatriculari ca poti avea surprize sa fie si la 6 luni 1 an dupa data fabricatiei (Destul de rar totusi).

Da, daca astepti pana treci de acea data masina se va incadra la o vechime mai mare si vei plati mai putin.

Numerele rosii nu au treaba poti sa le scoti linistit pe cele 3 seturi la care ai dreptul.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Mai am o intrebare.

Cele 3 seturi de numere rostii trebuiesc luate consecutiv?

Adica as putea sa iau luna asta numere rosii, sa mai stau o luna si dupa aia sa iau alt set.. si tot asa...

Ceva de genu sa iau de 3 ori numere rosii dar nu consecutiv, doar luniile care am nevoie.

Link to comment
Share on other sites

Mike, cel care a adus masina in 2009 a platit taxa la ea. Pe tine tot ce te intereseaza este ca acel om sa nu isi fi recuperat taxa. Solicita vanzatorului sa scoata adeverinta ca sa fii 100% sigur.

 

Am mai auzit de cazuri in care te duci cu seria masinii la anaf si in cateva minute lucratorul de acolo iti spune daca taxa a fost platita sau nu. Un coleg a facut asa, dar intr-un oras de provincie unde lucrurile sunt mai lejere. In orase mai mari nu stiu daca te ajuta baietii de acolo..

In bucuresti dureaza 10 zile lucratoare

Am scos-o eu prin octombrie

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Treaba e relativa cu anaf. De ce atata discutie cand oricum ar fi, cel care a platit taxa are dreptul sa o recupereze. Ca o recupereaza inainte sa ajunga la tine sau dupa nu e tot una?

Pai nu e chiar tot una pentru ca face diferenta intre o platesti acuma la un nivel mai mare (vorbim de euro 3 si euro 4), sau cand vinzi masina (peste un 1 sau 2) si e nivelul mai mic (teoretic).

 

Si pe langa asta, eu sa cumpar o masina cu taxa gata platita, as negocia la sange tocmai pentru faptul ca fostul proprietar poate recupera taxa (ma refer la cea pana in martie 2013).

 

Pana la urma, in Romania, pe langa starea tehnica, taxa decide pretul masinii. Altfel, am importa fara griji din UE.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Pai nu e chiar tot una pentru ca face diferenta intre o platesti acuma la un nivel mai mare (vorbim de euro 3 si euro 4), sau cand vinzi masina (peste un 1 sau 2) si e nivelul mai mic (teoretic). => Oricum o dai, tot rau e pentru cumparator. Te multumeste cu ceva ca platesti acum mai mult iar peste un an, doi mai putin?

 

Si pe langa asta, eu sa cumpar o masina cu taxa gata platita, as negocia la sange tocmai pentru faptul ca fostul proprietar poate recupera taxa (ma refer la cea pana in martie 2013). => Irelevant. Negocierile se fac pe baza altor criterii decat cele legate de taxa. Din moment ce eu iti vand masina inmatriculata, cum poti sa insinuezi sa mai las la pret ca poate recuperez eu peste un an taxa? E aberant...

 

Pana la urma, in Romania, pe langa starea tehnica, taxa decide pretul masinii. Altfel, am importa fara griji din UE. => Nope, pretul masinii in Romania il face piata, iar piata este mare amatoare de km putini, optiuni multe si an cat mai bun, binenteles pe pret de nimic eventual. Asta se cere, asta se ofera. Daca masina se vinde inmatriculata, ce rost mai are in discutie taxa? "Avantajul" celor care cumpara masini de la samsari EURO5 si chiar EURO4 este ca firma prin care le importa si inmatriculeaza, peste un an sau doi se inchide pentru ca deja a tepuit statul cu cateva sute de mii de euro la tva. Asadar, firma nu va mai cere nici o taxa inapoi fiind radiata.

Edited by wug
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@wug - cata vreme taxa e ilegala si se poate recupera, exista intotdeauna un semn de intrebare chiar daca masina e inmatriculata.

 

Da, ma multumeste un nivel mai scazut al taxei. Pe masina mea, taxa era 3800euro cand am cumparat-o, acum e 3000 si nu am planuri sa o vand (si implicit nici sa o platesc).

 

Degeaba masina mea valora in 2012 6000euro, acum daca mai iau pe ea 3000euro ar trebui sa zic mersi.

 

Si eu vand masina inmatriculata, doar ca nu si-o poate trece pe nume cumparatorul din cauza taxei aplicata retroactiv.

Edited by jeezy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu vand masina inmatriculata, doar ca nu si-o poate trece pe nume cumparatorul din cauza taxei aplicata retroactiv. => Asta e alta discutie. Eu vb. de masinile inmatriculate dupa 2007. Practic cei in cazul tau sunt proprietari pe viata ...
Link to comment
Share on other sites

Eu vb. de masinile inmatriculate dupa 2007.

Bun, dar si la masinile astea, sunt taxe care variaza de la cateva sute de euro si trec de 1000euro. Daca omul iti vinde tie o masina cu 7000euro si stii bine ca are ocazia sa mai ia 1000 de pe taxa, tu cum ai proceda? Lasand deoparte masini inmatriculate pe firma si altele. Persoana fizica vinde unei persoane fizice.

 

Cand taxa e mica, prea putini mai incearca sa o recupereze, dar cand se apropie sau depaseste mia de euro, nimic nu mai conteaza.

 

Si pe langa asta, daca ai gasi o masina in mintile ei, la care taxa e neplatita (sa zicem ca a fost platita si recuperata) - ai cumpara-o la pretul pe care il merita dpdv tehnica si apoi sa ii platesti taxa (care trece de un bun simt de 1000euro)? Permite-mi sa raspund in locul tau cu NU (dar poti sa raspunzi si tu :) ).

Edited by jeezy
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai asta e si idea cu timbrul asta de mediu. Lasa sa intre masinile cu taxe mici, respectiv EURO2 si EURO5 pentru ca:

 

1. Nu se mai streseaza nimeni pentru 150-200 euro.

2. Onorariul avocatului cam inghite toata suma recuperata.

3. Nu exista momentan procedura legala in instanta pana cand nu se solutioneaza primul dosar ajuns la Curtea Europeana de Justitie.

 

Daca omul iti vinde tie o masina cu 7000euro si stii bine ca are ocazia sa mai ia 1000 de pe taxa, tu cum ai proceda? => Nu as cumpara din RO, daca as avea 7000 euro. Cu 7000 de euro poate ca nu as putea sa iau un seria 3 euro 5 insa cu siguranta as gasi alta marca si probabil cu mai multe optiuni decat acel seria 3. Nu intru in polemici cu alte marci insa asta as face eu cand nu mi-as permite un bmw euro 5...

Link to comment
Share on other sites

Daca omul iti vinde tie o masina cu 7000euro si stii bine ca are ocazia sa mai ia 1000 de pe taxa, tu cum ai proceda? => Nu as cumpara din RO, daca as avea 7000 euro. Cu 7000 de euro poate ca nu as putea sa iau un seria 3 euro 5 insa cu siguranta as gasi alta marca si probabil cu mai multe optiuni decat acel seria 3. Nu intru in polemici cu alte marci insa asta as face eu cand nu mi-as permite un bmw euro 5...

 

Aici sunt de acord cu tine. Anumite motoare si ani de fabricatie trebuie evitati.

Link to comment
Share on other sites

Si daca stau si caut gasesc 318d 2008 EURO4 cu o navigatie business, senzori spate si niste jante de bun simt. Are cele mai scazute noxe la EURO4 comparativ cu celelelate marci premium, parca 123 g/km iar timbrul e undeva pe la 600 euro. E adevarat ca intervin alte cheltuieli cand cumperi din vest insa macar km sunt aia din bord si nu las 4 urme pe sosea...
Link to comment
Share on other sites

Guvernul pierde ĂŽntr-un asemenea ritm procesele pentru taxa auto (redenumitĂŁ “timbru de mediu”) ĂŽncât a sfârÂşit prin a returna cetĂŁĂženilor aproape toĂži banii ĂŽncasaĂži.

 

În primele 10 luni din 2013, statul a încasat 606 de milioane de lei din timbrul de mediu ºi a trebuit sã înapoieze contribuabililor 467 de milioane. (sursa)

 

O bunã cale de a-ºi bate joc de zeci de mii de oameni fãrã sã mai facã, mãcar, cine ºtie ce profit din asta. Mai rãu, din cauza principiului acestei taxe, vânzãrile de maºini noi s-au prãbuºit iar România este invadatã de un val de rable poluante. La fiecare maºinã nouã se Înmatriculeazã cel puÞin 4 maºini vechi. Ca-n Albania.

 

 

 

 

Articol

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.