Jump to content

850 CI - an 1991


dibax

Recommended Posts

nostalgia a pt cei care cunosc care au mers care au atins o.

 

cum se zice pe aici atatia oameni atatea nostalgi.

fiecare cu nostalgia lui . daca o are.

peste 15 ani e 46 o sa fie cum este ursu acuma banuiesc desi am vazut in germania ca e mare dragoste pt e 46.mai ales m 3 cel putin in america e nostalgie mare cu m 3 si cu astea mai vechi.

da la noi cine ? atatia oameni la noi si prea putin caracter in ei

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Greu raspuns,seria 8...hmmmm, nice car.

Motor mare,impozit,piese scumpe si rare,masina beeetoon,linie,interior,motor nobil.de colectie... grea hotarare. Daca dai cu banu' pot sa afli raspuns,dar gandestete si cati bani ai s-o intretii,consuma nu gluma. Eu personal sunt asa,nu-mi place sa fac parte din marea de bmw-uri ci sa fiu ala din varful gramezii,pot sa-ti pun vreo doua poze sa vezi ca nu vb. prostii. Decizia este numai a ta.

Respect! Aurel

post-2406-1186508926_thumb.jpg

post-2406-1186509007_thumb.jpg

post-2406-1186509029_thumb.jpg

post-2406-1186509047_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Salut !

Nu esti singurul care a visat seria 8 ani la randul:) Oricum pentru mine nu a fost si nici nu este o dezamagire sa-l conduc zi de zi. Sunt intr-adevar diferente la capitolul performante raportat la modelele actuale. Daca te deranjeaza acest aspect, poti oricand sa ii faci un chip tunning...sau marog daca nu te intereseaza bugetul se pot face si modificari mai drastice. Legat de comparatia ta cu 330... te rog nu fa confuzii in ceea ce priveste scopul pentru care a fost construita masina. Nu e o masina de facut liniute la aeroport sau semafoare. Si poate ca nu e decat putin mai rapida decat 330-ul dar daca o sa ai ocazia sa conduci un 850 in stare decenta cu 250 km/h iti vei schimba complet parerea despre el. Pentru asta a fost facut si se descurca mai bine decat multe dintre actuale din gama BMW. Autonomia ( rezervorul e de 90 l nu 100l cum spunea cineva mai sus ) e undeva la 500-600 km in functie de stiulul de condus -vorbesc de un consum mediu. Daca nu esti pasionat si nu-ti place sa faci pesonal intretinerea, cei de la service te vor jupui :blink: asta pe langa faptul ca nici nu se pricep si experimenteaza pe banii tai.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu va lasati derutati de textele ziaristilor. Sistemul folosit de BMW pe 850 nu e decit pentru compensarea geometriei puntii din spate in viraje, nu e un sistem de virare propriu zis. Si asemenea sisteme au fost folosit si de alte masini (Honda prelude imi vine in minte) din epoca (anii 80). A fost o moda care a trecut, de atuncea s-au mai gindit constructorii si au recurs la alte metode de a combate efectele nedorite ale virarii pasive. Unghiuri de 1-2-3-5 grade sunt in limta regaljelor puntii la masinile cu suspensie independenta. Sa nu uitam, cind ai suspensia independenta pe spate, se poate regla unghiul de inchidere, ca si la puntea fata la toate masinile. Un unghi mai inchis da stabilitate pe directie mai buna, un unghi mai deschis permite viteze mai mari.

 

Aurel, ai o masina interesanta acolo in pozele tale, un NK din gorj. Sa inteleg ca s-a ratacit poza intre cele cu masina ta?

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Scuze de intarziere, Nk-ul din poze, este de fapt 1600-2 'ul meu inainte de restaurare.Exact asa arata,ruginit si parasit.

Vreau si eu sa-mi cumpar jante Alpina ,cu capac peste prezoane .Am vazut ca sunt o gramada de modele, dar ale tale sunt beautiful. Dimensiuni?offset.et, cum stiu offsetul la mine ca sa nu mai pun distantiere? Thanx! Aurel

 

Aurel, ai o masina interesanta acolo in pozele tale, un NK din gorj. Sa inteleg ca s-a ratacit poza intre cele cu masina ta?

post-2406-1207486088_thumb.jpg

post-2406-1207487223_thumb.jpg

post-2406-1207487237_thumb.jpg

post-2406-1207487258_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

1600-2 nu e un NK. E un E10.

 

Rotile mele au offsetul corect pentru masina mea, +27. Am impresia ca E10 (1600-2, 1800-2, 2002, etc) au +25.

Ca sa masori offsetul corect trebuie sa ai rotile originale ale masinii daca nu poti afla direct de la sursa (vezi pe net, forumuri, etc).

 

Daca ai rotile trebuie sa masori distanta de la fata de montare a rotii pe tambur pina la planul median al rotii. Asta e offsetul. Masuratoarea se face asa. Masori latimea gentii. Pui apoi geanta cu fata care se monteaza pe asfalt si masori distanta de la fata care vine in contact cu tamburul pina la marginea de sus. Ca sa masori corect, foloseste o rigla care nu se incovoaie, si sprijin-o pe partea de deasupra a rotii, astfel incit sa treaca pe linga rigla cu care masori de la fata care sta pe tambur. Ai grija sa tii rigla cu care masori perfect perpedicular pe fata de montare a rotii. Un metru de timplar probabil ca e cel mai bun aicea, ca poti sa-l pui si citesti direct. Daca nu, va trebui sa scazi adaugi la masuratoare lungimea capatului riglei pe care nu sunt gradatii. Acuma ca stii latimea totala a rotii o imparti la doi si rezultatul il scazi din a doua distanta masurata. Daca iti iese pozitiv, ai offset + nu stiu cit. Daca iti iese negativ, ai offset - nu stiu cit (cit iti da).

 

Rotile mele nu sunt bune pentru tine pentru ca ar sta prea "inauntru" mai ales ca sunt de 7" latime. Asta inseamna ca roata e mai lata un pic de 7" pentru ca asta e distanta intre buzele (partea cu care dai in bordura daca esti neatent) pe care se tine cauciucul (in interior). Chiar asa fiind, pentru ca sunt late, ar atinge si in afara nu numai inauntru, la partea superioara aripii. Inauntru ar atinge de amortizor, la partea superioara. La mine e o distanta de 5mm pina la corpul amortizorului (fata de roata). Un cauciuc care se baloneaza mai tare, atinge.

 

De asemeni rotile mele sunt de 16" diametru.

 

Pentru masina ta si celelalte din seria ei exista roti Alpina relativ usor de gasit pe 13" si 15". Cele de 13" nu au capac peste prezoane (piulite). Celelalte au. Ai grija mare la offset ca se schimba cu latimea rotii. Offsetul de care ti-am spus mai sus pentru masina ta, cred ca e la rotile originale. daca vrei roti mai late, o sa aiba alt offset. Asa ca vezi e o treaba de luat pe incercatelea.

 

Singurele roti care stiu ca merg sigur pe masina ta sunt cele de 13" si 6" latime. Mai mult de atita trebuie incercat.

 

Sa ai roti late nu e intotdeauna o fericire. Rulmentii sufera in principal. Directia aidoma (trage mai tare de roti sa le invirta, mai ales pe loc). Uzura se va cunoaste la caseta de directie in principal si aia e cea mai scumpa sa o repari sau inlocuiesti. In plus cauciucurile late sunt scumpe. Ale mele au fost 1500$ (cinci cauciucuri).

Link to comment
Share on other sites

Scuze pentru dublu post.

 

Ar fi trebuit sa scriu "pui pe asfalt fata exterioara a rotii" nu "fata care se monteaza", care e si confuz si incorect.

 

Iar mai apoi, trebuie sa adaugi bineinteles, nu sa scazi parte negradata a riglei.

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

Multumesc ! Merg foarte rar cu masina si nu cred ca o sa uzez prea tare,caseta, care oricum este foarte veche.

Mai am o intrebare; cum se regleaza jocul din caseta,(daca se poate), am putin joc,estimez cam 15%.

Thanx again! Aurel

Link to comment
Share on other sites

15% nu e putin joc. Problema cu reglarea jocului e ca de celel mai multe ori caseta e uzata si stringerea ei inseamna sa accelerezi uzura (foarte tare). Reglajul se face din surubul de la partea superioara cu contrapiulita. Manualul insa nu recomanda sa umbli acolo din motivul pe care ti l-am spus. Mai bine verifica toata directia mai intii ca sa incerci sa elimini jocurile prin alte locuri inainte sa te apuci de treburi grele.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Am citit postul cap-coada si cu cat mai multe posturi despre seria 8 citesc cu atat imi place mai putin. Nu prea vad utilitatea masinii , sunt bmw-uri cu mai putini cilindri, care accelereaza mai bine, vireaza mai bine, consuma mai putin, au un confort mai mare, si masina a fost un semi-esec nu numai datorita pretului, impozitului, consumului, ci si datorita tehnologiei folosite care era avansata pe vremea accea si multe "gageturi" folosite pe masina clacau. Spunea cineva ca e46 e masina de fite. Nu mi-am luat e46 sa merg la figuri , avand in vedere ca este 316, puteam la fel de bine sa iau un A4, C-classe sau mai stiu eu ce masina , aveam de gand sa achizitionez un e30, dar m-a sfatuit cineva sa iau un model mai nou de bmw pentru ca la 35 de grade cat sunt vara cand intri in e30 e cam jale. Momentan nu imi permit sa am 2 masini dar o sa vina si e30-ul. Si chestia cu 4wd nu stiu ce va agitati atat, nu a fost inventata de bmw, japonezii o foloseau sistemul inainte de a fi scoasa seria 8. Ceea ce am zis e parerea mea proprie si personala. Edited by Cosm1n
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ciupanezule, m-as simti de 1000 de ori mai bine intr-un e39 535i :twoup:. Sincer eu apreciez foarte mult e39, nu am avut bani sa iau unul dupa 2001, pentru mine e39 este masina care respecta cu adevart spiritul marcii BMW. Am avut ocazia sa conduc un e39 525i de 192 cai, cand m-am dat jos imi tremurau picioarele super senzatie. Ceea ce zic sunt numai parerile mele proprii si personale.

Si sa fiu putin on topic, nu imi schimb parerea din ce citesc pe forum , dar majoritatea care isi cumpara masini de astea nu se gandesc la ceea ce implica sa ai asa o masina, nu ma refer la consum ca orice masina consuma, ma refer la costuri de intretinere , cati posesori de seria 8 ai vazut sa aiba 2 randuri de pneuri vara-iarna? Numai alea 4 cauciucuri te ajung pe la 1000-1500 de euro, si asta cam la 2 ani. Este unul in Suceava si a ajuns intr-o stare nu prea placuta, ii lipsesc evacuarile din spate, vopseaua e matuita de acum, motorul nu se aude asa de rotund, ma gandesc daca merge cu ea in service sa o faca , la ce suma o sa ajunga factura. In rest seria 8 e o masina frumoasa avansata tehnic pentru timpurile ei, dar e buna numai daca mai ai o masina sau doua sa o folosesti ca masina de duminica.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt total de acord cu tine! :twoup:

 

Este foarte adevarat ca seria 8 este o masina care se intretine foarte greu si putini au banii si pasiunea necesara pentru a avea o asemenea masina.

 

Daca as avea bani pentru un BMW clasic, as alege seria 6 E24.

Link to comment
Share on other sites

Mi-as lua un 850csi, l-as restaura perfect, dupa care l-as pune in garaj si l-as scoate o data la 2 saptamani, duminica. Insa nu m-as astepta sa am orice alta senzatie in el, decat cea de respect. Cred ca orice alta asteptare trebuie gandita in contextul in care masina asta a fost "tare" din punct de vedere tehnologic la vremea ei... insa acelea vremuri au trecut.

 

PS: N-am mers niciodata cu un 8. Daca vrea cineva sa ma faca sa-mi schimb parerea, ma inscriu la un test drive (chiar si pe scaunul din dreapta) :twoup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mi-as lua un 850csi, l-as restaura perfect, dupa care l-as pune in garaj si l-as scoate o data la 2 saptamani, duminica. Insa nu m-as astepta sa am orice alta senzatie in el, decat cea de respect. Cred ca orice alta asteptare trebuie gandita in contextul in care masina asta a fost "tare" din punct de vedere tehnologic la vremea ei... insa acelea vremuri au trecut.

 

PS: N-am mers niciodata cu un 8. Daca vrea cineva sa ma faca sa-mi schimb parerea, ma inscriu la un test drive (chiar si pe scaunul din dreapta) :twoup:

 

 

Sambata un coleg al acestui forum mia mai oferit sansa de a ma plimba cu un 850I, ce pisica, ce ursi, ce 5 ce 3, supeeer senzatie, cum se aude motorul cand incepe sa ia ture..... ceva senzational, ca motorul 12 valve si cel de 5000 V12 nu se aude nimic mai frumos, ca senzatie este super, ca interior, ca exterior, cand ridici capota ca orice om ai vrea sa mesteresti si tu ceva, nicio sansa, mult aluminiu, 2 debitmetre putin plastic si multe mufe. Poate din cauza ca nu am carnet si nu imi pot conduce masina sant atat de incantat de ea, dar daca imi vor iesi anumite treburi imi voi cumpara si eu una, pt ca este mai mult decat o masina de week-end, consumul nu este atat de mare cum se aude, mie ursul imi consuma intr-un timp 24/% si nu am renuntat la ideea ca va consuma mai putin desi am motor de 2000, la un 8 cu un motor de 5 k cc un consum de 20 la ingramadeala nu foarte mare mi se pare acceptabil. Multa lumea spune ca nu siar cumpara o asemenea masina ca este scumpa, dar la senzatiile care le ofera isi merita toti banii, iar colegul nostru care o are sa stii ca nu intoarce banii cu lopata, munceste si el ca multi dintre noi si nu are o meserie usoara, este mecanic si cam trage pt banii de ii are in mana, nush cum sa spun dar daca vrei ceva tragi tare si ai. Sper sa nu deranjeze ce am scris, dar cam este ceea ce gandesc si simt. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Multa lumea spune ca nu siar cumpara o asemenea masina ca este scumpa, dar la senzatiile care le ofera isi merita toti banii, iar colegul nostru care o are sa stii ca nu intoarce banii cu lopata, munceste si el ca multi dintre noi si nu are o meserie usoara, este mecanic si cam trage pt banii de ii are in mana, nush cum sa spun dar daca vrei ceva tragi tare si ai. Sper sa nu deranjeze ce am scris, dar cam este ceea ce gandesc si simt. :twoup:

 

Totul este sa fii pasionat si sa faci sacrificii. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.