Jump to content

offset jante fata


Recommended Posts

Am cautat un asemenea topic si nu am gasit, deci iata speta pe care vreau sa o pun in discutie:

 

Am tot incercat sa pun atat pe e46 cat si pe e90 diferite jante cu un ET mai mic, considerand ca arata si mai bine, plus ca maresc ecartamentul. De fiecare data am observat ca directia devine foarte instabila, ca si cand geometria fata nu ar fi buna. Volanul trage stanga sau dreapta in functie de inclinatia soselei, iar pe sleauri e un dezastru! Ok... Realizez ca se modifica niste treburi in geometrie odata cu schimbarea offset-ului, dar se poate regla astfel incat sa se inlature problema? Sa luam ca exemplu jante J8 cu ET 20 pe fata (la E90), mai ales ca am vazut adesea pe seria 3 si chiar ma gandeam: Oare toti or avea probleme si merg asa?! Sau au gasit o rezolvare? Sa fie acea rezolvare cauciucurile stretch?!

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Chiar nu s-a confruntat nimeni cu problema asta?!

Ai pus o intrebare buna, din pacate prea buna...

Din ce gandesc eu se pot face ceva artificii mici pt a corecta geometria dar nu cu rezultate suficient de bune atunci cand ai ET gresit in raport cu latimea jantei.

Vrei jante mai late? Atunci ia cele mai late jante OE(M) recomandate pt modelul tau.

Sper ca ti-am fost de folos.

 

P.S. Raspunsuri la genul asta de intrebari (de ganditori) gasesti pe forumuri gen opel, ford, dacia, hyundai, etc.

Nu de alta dar aia care cunosc nu dau informtii utile pe acest forum pt. ca majoritatea celor care fac spam (spume) pe acest forum nu merita informatiile.

P.P.S. Dupa Legile lui Muphy e posibil sa gresesc cu gresitii.

Link to comment
Share on other sites

directia devine foarte instabila, ca si cand geometria fata nu ar fi buna. Volanul trage stanga sau dreapta in functie de inclinatia soselei, iar pe sleauri e un dezastru!

 

cica efectul asta s-ar numi :tramlining... si s-ar traduce: tendinta autovehiculului de a urma denivelarile de pe carosabil... cu cat rotile sunt mai late, cu atat si efectul e mai accentuat

Link to comment
Share on other sites

Latimea jantelor este 8J, iar a anvelopelor 225, deci nu am sarit din dimensiunile obisnuite, doar ca ET-ul este 20.

Ca exemplu, BBS Style 5, care au tot 8J si ET20, am vazut ca se pune destul de des pe seria 3. Sunt curios daca niste anvelope mai inguste, cum ar fi 215, ar reduce sau inlatura efectul asta de tramlining.

Link to comment
Share on other sites

salut

318i e46 cu rotile de vara nu stiu etalonul dar au urmatoarele dimensiuni: fata 225/35/18 spate 265/35/18 daca nu as tine de volan masina ar merge pe unde ar vrea ea, prin august am fost la un service si am reglat geometria rotilor dar nu sa schimbat absolut nimic.

la inceputul lui noiembrie am pus rotile de iarna 195/65/15 decand cu rotile astea masina merge perfect daca las volanul mentine o linie dreapta.

Link to comment
Share on other sites

Nu a intrebat de ce devine masina instabila cand are roti mai late... A intrebat, de ce devine masina instabila cand monteaza pe masina roti cu un ET mai mic ( rotile ies mai in exterior ).

Eu unul, nu stiu sa-ti raspund la intrebare. Eu am montate distantiere, iar pe langa faptul ca masina pare mai instabila, imi tremura si volanul. De aceea am decis sa le dau jos :).

Probabil pe viitor voi incerca cu jante mai late + anvelope stretch....

Link to comment
Share on other sites

Nici nu prea are cineva cum sa rezolve problema si e bine ca le dai jos. Nu au fost prelucrate cu precizie si efectul este ca nu sunt echilibrate.

Stim toti ca vibratia volanului e ceva ce ne sta pe creier si in plus e vorba de siguranta ta. Nu zic ca vine vreo catastrofa dar niciodata nu strica sa elimini toate cauzele care ti-o pot afecta.

Link to comment
Share on other sites

Nu a intrebat de ce devine masina instabila cand are roti mai late... A intrebat, de ce devine masina instabila cand monteaza pe masina roti cu un ET mai mic ( rotile ies mai in exterior ).

Eu unul, nu stiu sa-ti raspund la intrebare. Eu am montate distantiere, iar pe langa faptul ca masina pare mai instabila, imi tremura si volanul. De aceea am decis sa le dau jos :).

Probabil pe viitor voi incerca cu jante mai late + anvelope stretch....

 

Daca e sa urmarim firul logic, s-ar parea ca desi jantele si anvelopele sunt aceleasi, directia devine instabila atunci cand se micsoreaza ET-ul (in cazul tau, cu distantierele). Banuiesc ca acelasi efect s-ar obtine si daca ET-ul ar ramane constant si am mari latimea jantelor si anvelopelor. Este posibil ca niste anvelope stretch vor calca mai in interior decat cele normale si atunci e posibil ca tramlining-ul sa fie redus considerabil, daca nu dispare total. Nu ramane decat sa cumpar o pereche de 215 / 45 / 17, sau 205 / 50(cred) / 17, sa vedem ce se intampla...

 

P.S. Apropo de trepidatiile tale din volan, ai verificat daca distantierele nu sunt pt. E39 ? In cazul asta, niste inele de centrare ar rezolva problema. :thumbsup:

 

Daca vrei neaparat sa ai constiinta impacata mai fa un test pe masina unui prieten/cunostinte cu ele si vezi cum se comporta. Sau poate e ceva ce ne scapa. Niciodata nu le stii pe toate.

 

Ideea e ca eu personal am avut aceeasi problema pe mai multe E46 si acum pe E90, deci nu cred ca o proba pe alta masina ar aduce lumina in cazul nostru.

Link to comment
Share on other sites

Distantierele sunt pentru E90... Nici nu stiu daca problema e de la distantiere sau se amplifica o problema existenta odata cu marirea spatiului dintre roti...

Sper ca dupa ce dau jos distantierele sa nu mai tremure. Inainte sa le pun nu tremura deloc.

 

In opinia mea, ar trebui sa verifici urmatoarele:

 

- daca jantele sunt drepte si rotile echilibrate

- daca anvelopele nu au vreun defect (galme)

- daca discurile de frana nu sunt ovalizate (pt. cazul in care iti trepideaza la franare)

 

Si daca totul e ok, nu ar avea de ce sa apara probleme odata cu montarea distantierelor. Consider ca H&R nu e un "sereleu" aparut peste noapte...

Link to comment
Share on other sites

Tineti cont si de talonul anvelopei, la mine intre 235/40/17 si 235/45/17 a fost o diferenta majora in reducerea efectului de tramlining; Anvelopele cu talonul mai mare erau si alta marca, e posibil sa influenteze si asta, duritatea lateralelor.
Link to comment
Share on other sites

Interesant topic. Am observat si eu acest aspect la masina. Momentan am

montate jante de fabrica (au ET peste 40) cu anvelope 225/45 si directia trebuie bine tinuta in control pe drumuri cu denivelari.

In primavara voi monta insa BBS style 5 8/9J ET 20 si nu stiu cum as putea sa rezolv "problema" asta. Ma gandeam sa montez anvelope 215/45 formand astfel si un mic strech.

Link to comment
Share on other sites

Interesant topic. Am observat si eu acest aspect la masina. Momentan am

montate jante de fabrica (au ET peste 40) cu anvelope 225/45 si directia trebuie bine tinuta in control pe drumuri cu denivelari.

In primavara voi monta insa BBS style 5 8/9J ET 20 si nu stiu cum as putea sa rezolv "problema" asta. Ma gandeam sa montez anvelope 215/45 formand astfel si un mic strech.

 

Ma gandesc ca trebuie sa fie vreun coleg de forum care a facut deja experienta asta si ne poate lamuri daca are efect.

Link to comment
Share on other sites

Tineti cont si de talonul anvelopei, la mine intre 235/40/17 si 235/45/17 a fost o diferenta majora in reducerea efectului de tramlining; Anvelopele cu talonul mai mare erau si alta marca, e posibil sa influenteze si asta, duritatea lateralelor.

 

Si eu am niste jante de E60, cu anvelope 225/50/17, dar nu m-am gandit ca si inaltimea talonului poate fi o cauza. Sa inteleg ca la tine se comporta mai bine cu talonul de 40? Ar fi destul de ciudat, tinand cont ca talonul de 45 este cel uzual la latimea de 225 sau 235.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am niste jante de E60, cu anvelope 225/50/17, dar nu m-am gandit ca si inaltimea talonului poate fi o cauza. Sa inteleg ca la tine se comporta mai bine cu talonul de 40? Ar fi destul de ciudat, tinand cont ca talonul de 45 este cel uzual la latimea de 225 sau 235.

 

Se comporta mai bine cele cu talonul mai mare, de 45 % din latimea de 235.

Link to comment
Share on other sites

In opinia mea, ar trebui sa verifici urmatoarele:

 

- daca jantele sunt drepte si rotile echilibrate

- daca anvelopele nu au vreun defect (galme)

- daca discurile de frana nu sunt ovalizate (pt. cazul in care iti trepideaza la franare)

 

Si daca totul e ok, nu ar avea de ce sa apara probleme odata cu montarea distantierelor. Consider ca H&R nu e un "sereleu" aparut peste noapte...

 

Jantele sunt drepte si le-am echilibrat iar cand am observat "fenomenul". Anvelopele nu par sa aibe galme... m-am uitat si nu am vazut nimic.

Iar discurile le-am schimbat pentru ca initial am crezut ca asta e cauza.

Link to comment
Share on other sites

Se comporta mai bine cele cu talonul mai mare, de 45 % din latimea de 235.

 

Da, era de asteptat, avand in vedere ca este dimensiunea standard. Cu rotile astea ar trebui sa traga foarte putin pe drumuri denivelate. Daca ti se pare ca efectul este totusi cam pronuntat, mai bine ai face o verificare a geometriei.

Link to comment
Share on other sites

Jantele sunt drepte si le-am echilibrat iar cand am observat "fenomenul". Anvelopele nu par sa aibe galme... m-am uitat si nu am vazut nimic.

Iar discurile le-am schimbat pentru ca initial am crezut ca asta e cauza.

 

Nu sunt actionar la H&R... deci n-as vrea sa insist pe seama calitatii produselor lor. Dar toretic, orice excentricitate sau joc se amplifica cu cat roata este mai departe de fuzeta, Deci cred ca ar fi bine sa faci o inspectie mai atenta la masina, inainte de a verifica distantierele.

Link to comment
Share on other sites

Am cautat un asemenea topic si nu am gasit, deci iata speta pe care vreau sa o pun in discutie:

 

Am tot incercat sa pun atat pe e46 cat si pe e90 diferite jante cu un ET mai mic, considerand ca arata si mai bine, plus ca maresc ecartamentul. De fiecare data am observat ca directia devine foarte instabila, ca si cand geometria fata nu ar fi buna. Volanul trage stanga sau dreapta in functie de inclinatia soselei, iar pe sleauri e un dezastru! Ok... Realizez ca se modifica niste treburi in geometrie odata cu schimbarea offset-ului, dar se poate regla astfel incat sa se inlature problema? Sa luam ca exemplu jante J8 cu ET 20 pe fata (la E90), mai ales ca am vazut adesea pe seria 3 si chiar ma gandeam: Oare toti or avea probleme si merg asa?! Sau au gasit o rezolvare? Sa fie acea rezolvare cauciucurile stretch?!

 

Multumesc.

 

 

et13 pe e46 ( fara probleme la rulare )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.