Jump to content

cum se aliniaza cardanul?


ggaby1981

Recommended Posts

Am demontat cardanul acuma cateva saptamani ca sa schimb suportul de cardan dinspre diferential. Am facut semne pe cardan inainte sa-l dau jos ca sa il pun la loc in acelasi fel. Am schimbat suportul si am remontat cardanul. Cea ce nu am insemnat este la flansa dintre cardan si diferential si nu stiu daca l-am pus in flansa in aceleasi gauri. Acuma am o ideea de vibrare/suierare/vuiet de la 110 km/h in sus. Pana la 110 km/h nici o problema.

 

Dupa ce l-am montat la loc am scapat de buful care se auzea la schimbarea vitezelor cateva zile. Acuma buftnitura e la fel de puternica ca si inainte. Intrebarea este daca trebe avut in vedere cum se monteaza la loc, adica facut alinierea. Pe siteurile externe ziceau ceva ca se prinde cardanul inapoi fara sa se stranga suruburile si prima data se strang cele de la suporti si dupa aia cele de la flansa.

Link to comment
Share on other sites

nasoala treaba cu cardanul la care s-a umblat pt rezolvarea bufniturii la schimbarea treptelor de viteza..am avut si eu problema asta.. dar fara suierat sau alte sunete in mers..si eu credeam ca e din flanse, mi s-a spus ca nu, eventual de la jocul crucii cardanice(sau crucea masii de joc:) )dupa ce a fost inlocuita (cu chiu cu vai) si dupa scurta vreme a revenit bufnitura, in timp a inceput sa si vibreze pe accelerare in sarcina.. iar dupa schimbat de 2 ori rulmentul intermediar de la cardan(ca flansele pareau ok) am constatat ca i-am schimbat si pe aceia degeaba, am renuntat sa-mi mai bat capul cu bufnitura la schimbatul treptelor.

Am zis macar sa scap de vibratia pe accelerare iar fix cand ma pregateam sa iau alt cardan(in indeea ca poate sunt inca probleme cu crucea sau e nealiniat deja) am gasit totusi un mecanic bun care m-a pus sa schimb doar o planetara pe fata(masina fiind xD - tractiune integrala) rezolvand definitiv problema tremuratului/vibratiilor la accelerare, respectiv in sarcina(chiar si la frana de motor).

In final, acelasi mecanic i-a dat de cap si bufniturii de la schimbatul treptelor(cand cupla mai ales, nu la debraiere) respectiv bucsele de la puntea spate pare ca au fost problema.

Oricum.. imensa bataie de cap.. sigur cam multe bmw-uri au acea bufnitura cand cupleaza treapta..si.. "asa face toate" e genul de "solutie" care te face sa schimbi marca..

Succes..

Link to comment
Share on other sites

deci pana la urma ar trebui echilibrat cardanul sau nu?

 

 

Nimeni nu poate spune cu certitudine, mai intai de toate trebuie luat la mana si verificat: cardanul si componentele lui (cruci, bucse, flanse,suporti,etc), planetare (daca au joc f mare sau sint gripate, sau acele sunt rupte) si nu in ultimul rand grupul, pt ca si el poate cauza vibratii, dar mai ales bufnitura de care vorbeau colegii mai sus. Deci cauzele pot fi multe pt astfel de problema. Sincer si eu am o mica vibratie intre 100 si 120, dar la mine -in afara de cele mentionate- mai poate fi si de la convertorul din cutie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

maine schimb cacuciurile pe spate sa vad daca mai vibreaza.revin cu informatii.

 

Ai reusit sa schimbi cauciucurile?

 

 

EU am demontat iara cardanul si l-am pus cu un dinte inapoi fata de cum a fost initial. Cred ca acuma este aliniat exact pentru ca si crucile sunt aliniate. Huruitul dupa 110 km/h tot il am. Pare un huruit de rulment sau huruit de roti pentru ca nu vibreaza nimic. Posibil sa fie rulmentul devina din suportul de cardan.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

da si eu am o bufnitura cand cuplez treapta 1.aveti idee ce ar putea fi?inainte imi duduia cand schimbam brusc si plecam mai in forta , am schimbat cele 3 bucse de la puntea spate si am scapat de acea problema.acum a mai ramas cealalta problema.

 

salut, cat te-a costat cele 3 bucse de la puntea spate?

Link to comment
Share on other sites

in spatele grupului spre bara, chiar pe mijlocul lui exista o bucsa. asta e cea care face probleme la schimbarea treptelor. simti cum loveste ceva sub masina. va rog sa verificati lucrul asta inainte de a face alte cheltuieli. daca s a rupt/fisurat se poate vedea cu ochiul liber masina fiind ridicata pe elevator. eventual misti cu un levier de grup sa vezi daca intr adevar bucsa e rupta. cardanul nu face astfel de probleme. cel putin nu din cunostintele mele.

 

pb cardanului pot da urmatoarele simptome. vibratii (se simt inclusiv in schimbator pe decelerare), zgomot daca este rupt un rulment sau crucea cardanica si bineintelez vuiet/suierat destul de urat la viteze mari. cand ai crucea rupta destul de serios si mai ales pe viraje si cu masina incarcata auzi efectiv cum loveste dedesubt cardanul.

 

de rectificat cardanul, se rectifica, doar ca in romania cel putin din ce aud si eu nimeni nu detine un banc de centrare la viteze foarte mari. asadar daca il rectifici e asa de carpeala. el trebuie centrat la turatii foarte mari tocmai pt a se observa daca vibreaza sau face zgomote nepotrivite.

 

probabil ca sunt multe de spus dar mie nu imi vin in minte. sunt patit cu ambele pb si cu bucsa aia rupta despre care toti mecanicii si toate service urile ma implorau sa schim grupul, doar ca eu m am impotrivit si bine am facut... si cardanul rupt, rectificat si facut prost...am inghitit o si p asta. si acum face zgomot si vibreaza. ba chiar am schimbat si rulmentul pe dr spate crezand ca ala face zgomot

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.