Jump to content

Turbina dusa sau motor gripat?


Recommended Posts

Ideal e sa nu ajungi acolo si poti sa eviti.

Corect! In momentul in care turbina da semne ca arunca ulei tragi mașina pe dreapta. Dacă e musai sa mai mergi câțiva km scoti conducta care intra din intrecoller in admisie si așa eviti sa ajungă uleiul in capul pistonului dar tot trebuie sa ai grija sa nu rămai fără ulei. Si in NICI UN CAZ nu mergi cu 140

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Corect! In momentul in care turbina da semne ca arunca ulei tragi mașina pe dreapta. DacĂŁ e musai sa mai mergi câțiva km scoti conducta care intra din intrecoller in admisie si așa eviti sa ajungĂŁ uleiul in capul pistonului dar tot trebuie sa ai grija sa nu rĂŁmai fĂŁrĂŁ ulei. Si in NICI UN CAZ nu mergi cu 140

 

 

Si care ar fi acele semne cum ca ar arunca ulei, adica cum se manifesta motorul?

Link to comment
Share on other sites

Zgomote ciudate ale turbinei( palele turbinei ating in carcasa auzinduse un zgomot metalic), cădere brusca a puterii motorului urmat de fum rozaliu pe evacuare. Fumul este un nor direct proportional cu acceleratia. Fumul de evacuare are un puternic miros de ulei. Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Bineinteles ca uleiul trebuie schimbat la timp pentru o viata cat mai lunga a turbinei (avand o turatie f mare in ax) dar mai devreme sau mai tarziu ea va ceda. Dat fiind faptul ca turbinele de la BMW nu au siguranta pe ungere ( unele japoneze au) uleiul ajunge in admisie si de acolo in capul pistoanelor.

 

Pentru a evita sau amana cat mai mult astfel de probleme cumparati turbine pe rulmenti care sunt mult mai rezistente.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

In cazul meu, turbina a inceput sa suiere la rece, undeva in iarna trecuta, si se aude pana motorul se incalzeste - cred ca sunt destul de multi colegi in aceasta situatie.

Asta in conditiile in care schimburile de ulei se fac la timp, exploatarea se face cum trebuie - nu trec de 2000rpm pana temp ajunge la jumate, nu da fum la accelerare in sarcina mai mult decat cred ca este normal. Masina are ce-i drept ~185.000 km...

 

Imi imaginez ca nu este un semn bun, insa ar presupune sa iau deja o alta turbina ca sa evit pb mai grave cu motorul in cazul in care pica? Este un semn suficient suieratul?

Link to comment
Share on other sites

In cazul meu, turbina a inceput sa suiere la rece, undeva in iarna trecuta, si se aude pana motorul se incalzeste - cred ca sunt destul de multi colegi in aceasta situatie.

Asta in conditiile in care schimburile de ulei se fac la timp, exploatarea se face cum trebuie - nu trec de 2000rpm pana temp ajunge la jumate, nu da fum la accelerare in sarcina mai mult decat cred ca este normal. Masina are ce-i drept ~185.000 km...

 

Imi imaginez ca nu este un semn bun, insa ar presupune sa iau deja o alta turbina ca sa evit pb mai grave cu motorul in cazul in care pica? Este un semn suficient suieratul?

 

si la mine suiera pana se incalzeste. Fac la fel ca si tine, nu prea trec de 2k rpm. Uleiul il schimb la 10k km sau 3-4 luni.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Unde ai rectificat turbina?

satu mare... mentionez ca a schimbat absolut tot din ea...era rupt si axul, ceea ce nu se schimba la toate firmele de rectificari

 

eu ma bucur pentru tine c-ai scapat cu atat!eu am postat ce-am patit,dealtfel si-n cazul meu a trebuit doar rectifivata turbina!,,,si totusi tind sa cred ca in cazul tau nu e doar atat,cel putin dupa cum ai descris tu!sa ai bafta!

 

pai deocamdata masina merge super bine, nu se aude nimic la motor sau la altceva, nu se inneaca, nu scoate fum, totul e ok

Link to comment
Share on other sites

am citit prima si ultima pagina despre intamplarea ta. daca as fi putut paria cu siguranta as fi pariat ca motorul nu s a gripat si ca e vorba doar de turbina. am patit o si eu dupa ce am iesit cu masina la probe si am mers in turatii cu motorul rece. bineinteles ca a zburat turbina imediat si se auzeau zgomotele respective, nu se mai tura etc. i am desfacut capota si m am uitat sa vad ce a sarit p acolo...fiind noapte nu se vedea, insa auzeam cum curgea uleiul pe esapament si a facut balta jos. am oprit o imediat si am chemat pe cineva sa ma tracteze. nu se gripeaza motorul chiar asa usor, dar oricum in momentul in care ai observat ca ai o problema trebuia sa te opresti. cat despre senzorii care ar trebui sa iti opreasca nu stiu ce...probabil d asta inca mai ai motor ca s a oprit si nu a mai pornit. pe de alta parte cand ai inceput sa ramai fara ulei ti se aprinde un bec. initial galben cand e nivelul scazut si rosu cand e aproape de zero nivelul de ulei. oricum bafta multa si ai grija pe viitor...

 

cat despre pus alt motor in loc, cred ca iesi mai ieftin sa il refaci pe al tau. de ce afirm asta? pt ca in primul rand va trebui sa il omologhezi pe cel pe care il pui, asta se face doar in service uri autorizate rar pt marca respectiva si pt operatiunea respectiva. cost minim 1000 lei sa iti dea dovada ca a fost montat corespunzator, plus pretul motorului cateva sute de euro. iar in cazul motorului tau diesel cred ca minim 1000 cu tot cu turbina. deci per total te costa 1300 euro lejer plus consumabile alti bani. iar istoricul motorului pus pe masina era incert. deci putea pica si asta dupa ceteva sute sau mii de km, sau iti consuma ulei. cred ca la banii astia reusesti sa il repari pe cel existent si macar ai certitudinea ca ai totul in el nou. sau macar ceea ce s a stricat e nou si original.

 

 

bineinteles asta e doar parerea mea si felul in care as proceda eu, a nu se considera ca sunt atotstiutor

Edited by florentincristea
Link to comment
Share on other sites

Erau cativa care ziceau ca nu-ti "opreste alimentarea" in cazul in care ramai fara ulei... nu e adevarat!

 

Cu 3 gauri in baia de ulei si cu destui km/ora, s-a oprit brusc. Cand mi-a picat turbina intr-adevar nu mi s-a oprit motorul

desi aruncase ulei pe esapament dar probabil turbina nu-l arunca pe tot. (Asa am patit eu cu un 320d-nfl)

Link to comment
Share on other sites

am patit si eu cu`n 320d, viteza 1 pana pe rosu, 2 pana pe rosu, 3 pana pe rosu, la un moment dat un zgomot puternic, fum alb, mi`am si dat seama. am oprit am verificat uleiul era inca la jumatate, am urcat in masina cheie si inca vreo 23 de km facuti asa. la destinatie am verificat uleiul care era aproape de minim, a urmat demontarea turbosuflantei, trimisa,reconditionata,primita, montata, alt ulei si filtru + curatarea instalatiei turbina-intercooler-admisie, si cheie din nou. masina merge perfect.

dupa ruperea axului am evitat turatiile mari si am incercat sa merg cat mai subturat cu ea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.