Jump to content

X3 2.0d si 2.0i si eventuala concurenta.


EugenD

Recommended Posts

In opinia mea X3-ul de 3 litri nu are in prezent nici un concurent viabil. X 3-ul de 2 litri in schimb are...Un potential concurent si inca unul redutabil cred, este Toyota RAV 4 .Mai ales daca e vorba de noul motor de 2,2 care dezvolta 177cp ,atinge 100km/h in 9,3 sec si fuge cu 200km/h.

 

Ce parere aveti? mai are si alti concurenti? Daca e sa facem abstractie de acel "ceva" care ne atrage la BMW...

Link to comment
Share on other sites

Inainte sa ma gandesc la X3 am zis sa imi iau Toyota, ziceam ca BMW nu e de nasul meu, am fost sa vad Toyota, pot japonezii sa-i puna si motor de 500 de cai putere, daca nu umbla la masina la mai toate aspectele nu avem ce sa discutam , este jenant sa nu ai faruri cu Xenon, nici macar ca optional, in rest masina este slaba tare, in pofida faptului ca multi o lauda ca asa si pe dincolo, va spun ca e slaba, spatiu interior mic, nu mai zic ca exista si cu 7 locuri, deci in varianta cu 5 e aglomeratie mare, la aia cu 7 nu ma mai gandesc dar de fapt am vazut 15 insi intr-o Dacie break, deci de ce m-ar mira RAV4 cu 7 locuri :) Eu eram foarte hotarat pe ea, asta pana la primul contact, nici macar nu am vrut sa mai fac drive test, prefer sa ma abtin cu comentariile dar vreau sa spun ca nu prea avem ce comparatie sa facem cu X3, la niciun capitol, alta gasca in alta traista.

 

Motorizarea de 177 de cai NU se importa in Romania, ca si echiparea de varf de altfel, probabil ca Toyota ne considera prea putin importanti, cumperi numai ce e pe stoc, NU exista nici cea mai mica varianta de optionale, doar alarma, detector de radar, prostii din astea care le pui pe bord, in rest NIMIC. Cei cu care am vorbit de la Toyota din Bucuresti, super oameni, exact cum ar trebui sa fie un dealer serios si respectuos, aviz AB :blink: Am inteles ca si pe partea de service stau bine, poti sta linistit langa masina iar mecanicii iti explica ceea ce fac si de ce fac la masina, iarasi aviz AB.

 

Daca tinem cont de pret in comparatia cu X3 o sa vedem ca diferentele sunt minime.

 

Concurent real pentru X3 este Hyundai SantaFe, nu neaparat ca ar fi o masina iesita din comun ci in primul rand pentru ca e mare si asta place la romanul de rand exhibitionist si laudaros, ceilalti nu prea o baga in seama :) Eu reprosez Hyundai-ului doar ca are ornamente din lemn de plastic la interior :) kitch pe fata, apoi totul este facut sa para fantastic dar in realitate nu e, masina este relativ greoaie si se comporta ca un SUV clasic, nicidecum nu are tenta sportiva. Insa cum ziceam constituie singura alternativa reala la X3. Am inteles ca la capitolul service sunt varza, cititi thread-urile specifice Hyundai SantaFe de pe forumurile cu specific auto, e jale mare.

Link to comment
Share on other sites

concurentul la X3 din punct de vedere al pretului este VW Touareg :blink: poate o sa radeti dar asa e. Toyota Rav4 cu motorul de 177cp nu se importa asa cum a zis si d-rive , cica din considerente de calitate proasta a motorinei care ar strica motorul.La Toyota e nasol intr-adevar pentru ca ai de ales doar intre 3 pachete de echipare .Chel , mediu si VIP - care are cam de toate.Eu stiam ca are si faruri Xenon dar poate ma insel. Toyota e mult prea mica in interior , plasticul abunda mult mai mult ca la X3 , pretul Cip e mult mai mic , cea mai scumpa varianta e 30 000cip , deci e mai ieftina ca X3.Cand mi-am luat X3 , taxele erau 30% , acum sunt 10% deci avantaj.Service-ul Toyota e misto de tot , exact cum a zis D-rive , nu se pune problema la schimbarea a ceva pe garantie , se schimba imediat , dureaza mai mult pana vin piesele dar asta este.Stiu pentru ca am si o Toyota Landcruiser in familie , o adevarata nava amiral -> nu se compara la confort cu nimic dupa parerea mea. Hyunday Santa Fe se adreseaza la alta lume , acelora care se lipsesc de sportivitate pt confort . Am facut o mica intrecere cu asa ceva si eram tot timpul mai rapid ca el in curbe. Parerea mea ca pana la aparitia lui Q5 si MLK , X3 se va bucura de o pozitionare foarte buna pe piata , fiind un model reusit din toate punctele de vedere .Noul VW Tiguan are spatiu interior cat Golf V , fiind destul de mic. Oricum as lua-o , nu vad o alternativa la Bmw X3 in Romania. Intr-adevar , Rav4 cu motorul de 177cp ar putea fi o varianta , am inteles ca la noul Rav4 au modificat suspensiile sa-l lipeasca mai mult de sosea , dar scoate acea putere din 2200cmc , nu din 2000 ca X3. A ...si are posibilitatea de a cupla transferul de putere fata spate 50-50
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

tine soseaua bine LRF dar nici pe departe ca X3 si partea rea e ca nu ofera un motor diesel comparabil cu 3.0d sau 3.0sd. Nu stiu daca caroseria si trenul de rulare a lui LR s-ar descurca cu niste motoare asa puternice.

 

Cat despre avantajul lui LR2 in teren accidentat, hmm, are aceeasi garda la sol cu X3, probabil unghiurile de atac si degajare sunt mai bune ca la X3 dar in rest nu vad cu ce ar fi superior.

Pe sosea am inteles, e un articol in ultimul numar AMS si zic aia acolo ca se cam balangane masina cam tare... deci canci stabilitate cu ea...

Link to comment
Share on other sites

Si mie imi place designul lui LR2 dar nu mai mult decat dinamicul design al X3 :blink:

 

Honda CR-V nu-mi place nici daca mi-o da cineva degeaba, dupa gustul meu, e de-a dreptul naspa, repet, dupa mine.

 

Forester ar fi fost un rival pentru X3 daca oferea si diesel. Deci asta e singurul mare repros care i se poate face lui Subaru.

 

Cand vorbiti de aptitudini off-road, nu va mai luati asa mult dupa ce scriu unii sau altii, uitati-va la capacitatile de trecere, adica unghi de atac, unghiuri ventrale, unghi de degajare, implicit garda la sol, apoi vedeti ce sistem de tractiune coroborat cu un motor cu cuplu mare are masina respectiva. O sa fiti uimiti sa constatati ca sunt multe masini care chipurile sunt foarte performante in off-road dar nu au reductor, nu au diferentiale blocabile iar garda la sol e mai mica decat la X3.

 

Eu am curaj ca sa confrunt cu orice "off-road" din asta, eu cu X3 echipat cu pneuri corespunzatoare, va zic din start ca nu voi avea nici cea mai mica problema, daca e sa comparam cu off-road adevarate, cu reductor, garda la sol mare/variabila, diferentiale blocabile, punte spate rigida s.a.m.d. atunci stau cuminte si nu ma compar cu ele, dar altfel, totul e un mit iar cei de la TopGear s-au comportat ca niste domnisoare cu acel X3 bagat in niste vaduri care erau mult prea mari pentru cei 20cm garda la sol a X3-ului.

AM mai zis, in acea emisiune, Jeremy nu facea decat sa se vaite ca o fata mare si accelera ca o blonda, putea si el sa miste de volan macar, daca dadea un pic stanga dreapta, roata musca din pamant si poate prindea putina aderenta sa miste masina de acolo, el s-a limitat sa o faca pe nestiutoru' si sa arunce (cenzurat) zicand ca uite ce masini proaste face BMW. A intrat cu niste pneuri eminamente de asfalt in camp, in noroi, pe ploaie. Drept dovada nici Range Roverul ala care a vrut sa traga X3-ul nu a facut mare lucru, au adus tractorul, ei, abia asta era bun pentru conditiile de acolo. Discutia e lunga si nu vreau sa ma insir prea mult.

 

X3 e o masina de sosea, drumuri forestiere si drumuri cat de cat amenajate, nu este o masina de bagat pe camp prin noroaie, pentru asta exista masini mult mai ieftine si mai capabile, masini care nu au niciun cuvant de spus pe asfalt.

Link to comment
Share on other sites

ia sa va dau si eu unul , concurent pentru X3 3.0i ... forester 2.5XT .

 

este in aceasi clasa , la bani mult mai buni , si spulbera X3 ul de pe sosea . demaraj 6.0 viteza maxima 216 ...

 

sau la X3 2.0 - forester 2.0 - 158cp , demaraj 9.7 vit maxima 197 ...

 

LE: d-rive : subaru va oferi din toamna aceasata si motoare diesel ... desi nu vad relevanta , iti iei masina de tzaspee mii de euro si n-ai bani de benzina . in fine , de gustibus la o adica . eu fac aprox 25-30 000 km / an , si sincer ... mi se rupe cat consuma , atata timp cat eu ma simt bine la volan , consumul e tooootal neimportant . iarasi , atata timp cat un rezervor ma tine undeva la 400 km - 700km (daca nu ma grabesc) din nou consumul e IRELEVANT .

 

sa vedem , eu astept motorul diesel de la subaru pentru altceva , nu pentru economia de combustibil :blink: ghici ce ...

Edited by GeorgeB
Link to comment
Share on other sites

nu e buna comparatia :) pai cine naiba isi ia X3 3.0i? Deci atata timp cat dieselul bate benzina nu vad niciun motiv sa iti iei pe benzina.

 

Subaru Forester este o masina buna, nu ai zis insa nimic de consum :blink: La faza cu spulberatul, m-as gandi de 2 ori :) Ca materiale la interior, hmm, esti posesor de Subaru, stii mai bine :)

 

Greutate Subaru 1485 de kg, nu le putem compara cu cele 1800 de kg ale lui X3, apoi, in alea 5,9 secunde de la 0 la 100 km/h nu cred nici sa ma pici cu ceara, recunosc ca nu am avut ocazia sa merg cu o masina de genul asta dar masini cu greutate similara si putere similara nu ating asemenea performante, in fine, sa zicem ca are cutia etajata de asa natura incat ajunge la 100km/h in 5,9 secunde. In rest masinile nu sunt comparabile. BMW X3 e altceva, dar, daca ne dorim o masina de asfalt cu tractiune integrala, pret bun, atunci Subaru e algerea, Forester nu este altceva decat o Impreza mai inaltata, in rest cred ca au destul de multe chestii comune.

Pacat ca Subaru nu face diesel, dar daca ar face diesel nu ar mai fi Subaru :)

Link to comment
Share on other sites

sa le luam pe rand .

 

consum : 16-18 in bucuresti , 8-13 afara . asta la forester 2.5Turbo. consum foarte decent zic eu pentru ce poate masina .

 

2. greutate : cine mama ciorilor ii opreste din a face masinile mai usoare? subaru a bagat bani in materiale compozite , sasiuri realizate prin hidroformare si panouri de diferite grosimi PENTRU A SCADEA GREUTATEA ! cine ii tine pe nemti sa faca la fel ? ahhh ... e scump ... am uitat

 

3. pana nu faci o tura eu n-as zice nici pas in locul tau . forester e un lup in haine de oaie , si toata lumea , DAR ABSOLUT TOATA LUMEA , are aceasi parere . cum poate un dric ... sau break inaltat , sau uratania aia , cu doar 230cp sa atinga suta in 6 secunde ? pai simplu, sistem de tractiune foarte performant . te asigur , poate un dric de 1.5T sa faca suta in 6 secunde si sa faca de rusine oriunde masini mult mai scumpe ca el.

 

4. X3 nu este altceva . este suv ca si forester ? ESTE ! este in aceleasi dimensiuni ? ESTE ! care e diferenta ? pai sa vedem , pe langa faptul ca un X3 costa de 2 ori mai mult , ce primeste in schimbul a inca unui forester :

- materiale mai bune , discutabil ! foarte discutabil , materialele din subaru sutn foarte rezistente , crede-ma iti arat subaru de ce varsta vrei tu si te las pe tine sa vezi cum au rezistat in timp .

- dotari peste dotari : AICI INTRA O MARE PARTE A DIFERENTEI DE BANI . poti sa-ti pui ce-ti trece prin cap pe un BMW , BMW devine din ce in ce mai orientat spre confortul interior , astfel incat sa tina pasul cu MB & CO. pai vrei scaune cu masaj lombar si aerare intre picioare asta in timp ce te uiti la un DVD si fi'tu se joaca PSP in spate ascultand mp3 uri ... np , bmw iti livreaza exact asta . la subaru se pune mai mult accentul pe SOFAT , sau PILOTAT :blink: depinde cum privesti .

apoi inca pe ceva dai o suma considerabila . pe STATUT . da , lumea se rupe in figuri dupa BMW . intotdeauna cand iei o masina gen BMW / MB, lumea te vede altfel . cand cumperi un BMW cumperi in primul rand un statut , si apoi masina . eu recunosc , mi se rupe de ce statut imi pun ceilalti in frunte , atata timp cat masina care o conduc imi face placere sa o conduc .

 

uite , te chem o data , dupa ce iti vine X3ul pe la mine prin bucuresti . si facem o tura comparativa . tu cu X3 3.0D , eu cu forester 2.5 XT model 2004 , doar 210cp si demaraj in 6.5 ... vrei sa vezi ce inseamna sa rupi aderenta in treapta a III-a ? hai sa-ti arat :)

 

pentru restul , va invit la drive test la cel mai apropiat dealer . o sa fiti placut surprinsi de ce poate sa faca o masina ... asa de ieftina

Link to comment
Share on other sites

Pt d-rive . Motorul 3.0i e superior motorinei prin zgomotul superb, lipsa vibraÞiilor, fiabilitate(nu are turbo). Pierzi mult la autonomie dak ignorãm consumul. Forester e un un Impreza cu altã caroserie, etc. Nu contest performanÞele dinamice având in v. Raliurile vs subaru. Cred cã ar fi un conc. Pt x3 dacã ar avea mai multe echipãri premium. E prea spartan. Sunt curios ce diesel o sã bage
Link to comment
Share on other sites

Merci de invitatie si te cred pe cuvant de ceea ce spui :blink: E corect ca Forester e un lup in piele de oaie, singurul, repet, singurul mare dezavantaj e ca e pe benzina si daca il calci rupe la consum. Eu am o masina pe benzina care are motor de 2 litri si masina are 1100 kg, 150 cp etc, daca ma dau la ea suparat, sare de 15 consum.

 

Daca ai vazut ce masina am comandat eu, fara NAvi, fara DVD, fara alte prostii, doar sa mearga, asta e important. Calitatea materialelor e superioara, ca feeling, nu ma refer ca rezistenta. As zice ca Subaru e o masina pragmatica, nu cheltuie inutil pe ce nu trebuie :)

 

Ca si rezistenta in timp, depreciere, etc, BMW este net superior, nu exista termeni de comparatie. Eu am ales BMW si pentru ca imi place marca BMW, nu pentru fite si figuri cum fac altii, eu inteleg altfel aceasta marca, altii vor sa fie vazuti, invidiati etc, la mine e exact invers, sa nu ma stie nimeni :)

 

Pacat ca Subaru Forester nu arata mai agresiv, mai sportiv, e mult prea cuminte la capitolul design. Legacy imi place mai mult :) Tribeca, oribila.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Sunt curios ce diesel o sĂŁ bage

214414[/snapback]

Diesel pe Subaru?! Neah...

Pacat ca Subaru nu arata mai agresiv, mai sportiv

E undercover.

 

Una peste alta eu am testat cateva inante sa aleg X-ul. M-am dat cu Rav-ul, cu Tuaregu' cu XC-ul (nu si cu Subaru->l-am scos din start dintre competitori pt lipsa de motorizari diesel) si din toate cel mai aproape de ce vroiam de la o masina a fost EL. Or face japonezii masini usoare si fiabile si din materiale rezistente, noi samd, dar le lipseste ceva. Ceva ce nemtii au gasit si au pus in toate masinile lor...

Edited by Maverick
Link to comment
Share on other sites

nu e vorba ca le lipseste ceva functional :blink:

Le lipseste imaginea, feelingul, e un ceva anume, greu descriptibil. Totusi, daca discutam de benzinare, Subaru e tatic :)

Forester nu imi place ca masina, are un aspect prea utilitar, americanesc. Sunt chestii subiective. Ca sa nu imi fi luat BMW trebuia ca, contracandidata lui X3 sa imi ofere ceva in plus fata de X3, pretul a fost in plan secundar, deci eu am ales masina fara sa trebuiasca sa ma inscriu intr-un buget anume, mi-a cazut uc tronc X3 si l-am luat, nu cel de la vanzari m-a convins, nici macar drive-testul, a fost ceva de genul love at first sight :)

 

Zicea Cosmin de rafinament la 3.0i, mare dreptate are, dar si motorul omolog pe motorina se tine destul de aproape, la fel, sound, lipsa vibratii, orice este similar cu cel pe benzina, e drept, cel pe benzina e mai rafinat. Daca m-ar fi pus cineva sa aleg intre 3.0d si 3.0i pe un E60 probabil as fi ales benzina, dar pe un X3 cred ca e mai nimerit diesel.

O sa supar poate cu afirmatia care o fac acum, motorul 2.0d de pe x3 este superior oricarui alt motor diesel 2.0TDi, sau altele similare, insa intre el si motorul 3.0d este o mare prapastie la toate capitolele, tocmai de aceea l-am ales, cu toate ca la prima vedere, diferenta de bani nu prea se regaseste pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Suflet...

:blink:

214436[/snapback]

 

imi pare rau , subaru are suflet ... asa cum tu vezi bmw ul , asa vad eu subaru , si crede-ma , are ceva ce alte masini nu au ... e vorba de cum simti masina cand o conduci , de sunetul motorului boxer, de cum sta pe curbe ... e ceva ... special .

Link to comment
Share on other sites

O sa supar poate cu afirmatia care o fac acum, motorul  2.0d de pe x3 este superior oricarui alt motor diesel 2.0TDi, sau altele similare, insa intre el si motorul 3.0d este o mare prapastie la toate capitolele, tocmai de aceea l-am ales, cu toate ca la prima vedere, diferenta de bani nu prea se regaseste pe masina.

214441[/snapback]

 

diferenta la dotarile pe care le-am ales eu(aproape full) era de 6900 e la care se adauga si taxa de inmatriculare mai mare si tva adica in total 9.300 E :blink:

e enorm cu banii astia iti mai iei o masina, sau la nivelul asta migrezi catre x5, range rover sport la care mai pui doar intre 4000-8000 E dotari similare

e greu sa folosesti 3.0d la capacitatile sale adev mai ales in romania

 

diferenta intre x3 si forester este in primul rand designul; e de 2 lei

e urat si invechit; daca era ma imodern se schimbau lucrurile

a doua hiba este revanzarea; adica nu o mai poti vinde

si la x3 pierzi f. mult dar macar o poti revinde

Link to comment
Share on other sites

Am facut si eu drive-test cu Forester de 2.0. E ok masina, tehnic si dinamic se vede ca e bine facuta si finisarea interioara pentru pretul ei (vreo 17 mii CIP) este chiar buna. Mai are taxa vamala de 10% totusi.

 

Sunt totusi de parere ca ii lipseste acel feel-ing specific BMW. Nu sta infipta in asfalt si nici directia nu este dura ca la o masina sport. Nu stiu sa scriu exact dar e o diferenta clara. E mai inchegata BMW-ul nu se aud zgomote de asfalt asa tare prin podea, chestii d-astea.

 

DAR, meriat dublu un X3? Numai daca ai bani in exces, daca vrei ceva f bun si pragmatic, Subaru e f bun.

Link to comment
Share on other sites

uite preturi de la subaru :

 

forester 2.5X - 165cp , 22 500 DDP . adica cu toate taxele incluse .

 

beat that .

214924[/snapback]

 

forester 2.5 x turbo

greutate: 1485 kg

putere: 230 cp

vit max: 221 km/h

0-100km/h: 5.9s

consum urban: 14.7l

 

x3 2.5 si:

greutate: 1815 kg

putere :218 cp

0-100 km/h: 8,5s

vit max: 221 (cu pachetM)

consum urban: 13.7

 

deci x3 e cu 330 kg mai usor,performante asemanatoare iar la consum cu un l mai mare in oras pt forester

unde e avantajul si superioritatea benzinei la subaru

ca eu nu o vad?

 

singurul atu pt care sa alegi forester este pretul

x3 2.5si ddp standard: 39841E

forester 2.5x ddp (nu stiu ce dotari) : 31.402 E ( ambele conform listei preturi ams)

diferenta :8439 E

nu sunt dealer bmw ca sa fac atata reclama x3-ului ci doar constat niste lucruri

iar pt georgeB ca sa ne convingi sa cumparam foresterul vino si cu alte atuuri in afara de pret

Link to comment
Share on other sites

forester 2.5 x turbo

              greutate: 1485 kg

                putere:    230 cp

                vit max: 221 km/h

                0-100km/h: 5.9s

              consum urban: 14.7l

 

x3 2.5 si:       

                greutate: 1815 kg

                putere :218 cp

                0-100 km/h: 8,5s

                vit max:  221  (cu pachetM)

              consum urban: 13.7

 

deci x3 e cu 330 kg mai usor,performante asemanatoare iar la consum cu un l mai mare in oras pt forester

unde e avantajul si superioritatea benzinei la subaru

ca eu nu o vad?

 

singurul atu pt care sa alegi forester este pretul

x3 2.5si  ddp standard:  39841E

forester 2.5x  ddp (nu stiu ce dotari) :  31.402 E  ( ambele conform listei preturi ams)

diferenta :8439 E 

nu sunt dealer bmw ca sa fac atata reclama x3-ului ci doar constat niste lucruri

iar pt georgeB ca sa ne convingi sa cumparam foresterul vino si cu alte atuuri in afara de pret

214948[/snapback]

 

cred ca la 0-100 e diferenta mare si am auzit si ca sta mai bine in curbe datorita centrului de greutate mai jos, dar nici una nu e pentru raliuri in curbe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.