Jump to content

Turatie optima pentru un consum mic la benzinare?


bmw_e36_4ever

Recommended Posts

Intelegeti ca in frana de motor consumul este 0. Frana de motor nu este doar la vale. Frana de motor e si cand o duci la 6000rpm si apoi iei piciorul de pe gaz (cu masina in viteza), nu trebuie sa fie la vale. In intervalul 6000 pana la 1500 masina nu o sa consume nimic (la 1500rpm se reia alimentarea, intra in regim de relanti).

Eu nu pot sa afirm ca scoti consum mai mic folosind frana de motor in detrimentul scosului pe liber din ideea ca atunci cand o scoti pe liber poti parcurge o distanta mai mare, nu se opreste imediat. In frana de motor masina se opreste mai repede decat la scosul pe liber(de asta se numeste frana) si astfel esti nevoit sa o accelerezi iar, de aici consum posibil mare.

 

http://www.reno.ro/Consum-0-in-frana-de-motor-t66145.html

http://bloghita.info/consum-zero-in-frana-de-motor/

http://www.google.ro/#hl=ro&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&q=frana+motor+consum+0&oq=frana+motor+co&gs_l=hp.3.1.0i30l3j0i10i30j0i30j0i8i30l5.174.2699.1.5169.16.14.1.1.1.0.124.1139.11j3.14.0...0.0...1c.1.G6KRtGnhbPM&psj=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41248874,d.Yms&fp=b5682a0fcb127ffb&biw=1024&bih=629

 

aveti pe google sute de rezultate unde va puteti convinge ca lumea nu vb prostii pe aici.

 

BRAVOS! In sfirsit cineva realist in legatura cu frina de motor! nota 10! Eu contest teoriile...dupa ce am facut de 3 ori acest test...consumu a iesit mai putin daca am lasat-o pe liber. Ieri de ex am facut test numai in oras si la fiecare vale am lasat pe liber, la 127km consumu a iesit 10 litri si 629 grame. Deci am facut full-ul si dupa 127km numai in oras am bagat iar de la pompa. AZI o sa fac acelasi test...fac iar 127km dar la fiecare vale o sa las in viteza apoi ma duc la peco si fac full-ul. Turatiile or sa fie intre 2500-3000 ture. Personal cred ca si in frina de motor consuma putin , si daca o lasi pe liber consuma putin....dar daca o lasi pe liber are un consum mai mic decit daca ai lasa-o in viteza la vale.

Edited by bmw_e36_4ever
Link to comment
Share on other sites

In oras nu circul deci nu pot sa emit o parere. Decat s-o iau pe banuieli mai bine nu mai scriu, asa e mai frumos.

In afara daca mergi ca un om rational poti sa ai 9-9.5 pe acolo e. Nu mi se pare mult avand in vedere ca trebuie alaptate 8 pistoane. Cielo imi ia fara nicio remuscare 7 extraurban. Eu zic ca e destul de economic E38 si daca e pe benzina. Am mai schimbat pareri cu un membru de pe forum cu motor de 4l, aceeasi masina si culmea avea un consum similar. Cred ca isi spune cuvantul faptul a lui se misca mai natural datorita cuplului, a mea tinde sa para submotorizata.

LE: Daca o ai in relanti pe loc sa daca mergi in relanti pe o panta la vale nu-i tot aia? Deci consuma :rolleyes:

 

 

Totusi la 3000cmc benzen, consuma bine! De exemplu ieri cind faceam testu cu lasatu pe liber in cei 127km parcursi.. a oprit unu linga mine cu un e46 1.8 benzen a zis ca-i ia 11...12 in oras.

Link to comment
Share on other sites

Atat in frana de motor cat si daca o lasi pe liber consuma la fel ca la relanti.

Rationamentul e simplu!

Cand o lasi pe liber nu mai accelerezi... masina se misca din inertie, turatia si viteaza scad treptat, insa motorul functioneaza in continuare cu cantitatea de benzina pe care o primeste si la relanti.

Cand faci frana de motor la fel nu mai accelerezi... turatia creste datorita treptei inferioare, viteza scade... daca ar consuma mai multa benzina decat la relanti atunci viteza ar creste in loc sa scada...

 

parerea mea :D

Link to comment
Share on other sites

Si atunci cum functioneza motorul?

 

In frana de motor ii taie benzina rotile invart motorul. Cand turatia scade (sub o limita nu stiu poate 1000 rpm) sau calci ambreiajul incepe alimentarea motorului. In frana de motor si consumul instant (ac-ul indicator) merge la 0 deoarece nu consuma nimic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mai intreb inca o data... si atunci cum functioneaza motorul?

 

Daca ii taie benzina moare motorul... de cate ori v-a murit motorul cand ati facut frana de motor???

 

Si la relanti acul de la consumul instant e pe 0... asta nu inseamna ca nu consuma...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In frana de motor ii taie benzina rotile invart motorul. Cand turatia scade (sub o limita nu stiu poate 1000 rpm) sau calci ambreiajul incepe alimentarea motorului. In frana de motor si consumul instant (ac-ul indicator) merge la 0 deoarece nu consuma nimic.

ok , sa inteleg ca daca calci ambreiajul care nu este monitorizat ca e ceva mecanic si consumul este 0 , se opreste motorul ....cam asta se intelege
Link to comment
Share on other sites

In frana de motor ii taie benzina rotile invart motorul. Cand turatia scade (sub o limita nu stiu poate 1000 rpm) sau calci ambreiajul incepe alimentarea motorului. In frana de motor si consumul instant (ac-ul indicator) merge la 0 deoarece nu consuma nimic.

stii tu ceva, dar nu chiar tot si nici bine...

in frana de motor, motorul ramane in sarcina dar consumul momentan este aproape de ZERO pentru ca miscarea pistoanelor este angrenata de roti prin sistemul de transmisie, iar consumul de combustibil se reduce drastic (dar nuse opreste).

 

ce spui tu acolo, e valabil doar la sistemele de aprindere Auto Start/Stop

 

Intelegeti ca in frana de motor consumul este 0.

Intelege si tu ca NU este chiar ZERO, ci destul de apropiat de aceasta valoare... in rest de acord cu tine :flowers:

Link to comment
Share on other sites

stii tu ceva, dar nu chiar tot si nici bine...

....

ce spui tu acolo, e valabil doar la sistemele de aprindere Auto Start/Stop

 

Nu mai dezinforma ! Vorbesti prostii, dar te tii destept.

 

Intelege si tu ca NU este chiar ZERO, ci destul de apropiat de aceasta valoare... in rest de acord cu tine :flowers:

 

Este ZERO*. DFCO(Deceleration Fuel Cut-Off) se gaseste pe masini de cand a aparut EFI(Electronic Fuel Injection). In functie de tipul constructiv, carburantul este dat din nou motorului pe la turatii apropiate de 1000 rpm. Daca nu ma crezi, monitorizeaza sondele lambda si te vei convinge.

 

*la modele cu control electronic al injectiei.

 

 

pt initiatorul topicului:

 

Cred ca tie iti iese mai bine sa o lasi la liber pentru ca parcurgi mai multa distanta decat daca ai lasa-o in frana de motor. Normal ca diferenta de distanta o parcurgi cu un consum mult mai mare decat la ralanti. E singura explicatie.

Edited by Beriba
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

stii tu ceva, dar nu chiar tot si nici bine...

in frana de motor, motorul ramane in sarcina dar consumul momentan este aproape de ZERO pentru ca miscarea pistoanelor este angrenata de roti prin sistemul de transmisie, iar consumul de combustibil se reduce drastic (dar nuse opreste).

 

ce spui tu acolo, e valabil doar la sistemele de aprindere Auto Start/Stop

 

 

Start/Stop... doar cand masina sta... aici vorbim despre frana de motor...

Link to comment
Share on other sites

Multi care vorbesc din auzite sau fara sa se documenteze mai serios, dar si mai multi care abia au scapat de pe 4tuning sau din BMWClub Resita... :rolleyes:

 

 

O masina, benzina sau diesel, consuma 0 in frana de motor. Zero. ZERO ABSOLUT. Cat timp este in frana de motor, adica forta de inertie impinge masina pe directia inainte, prin invartirea rotilor care sunt conectate la motor prin transmisie (masina fiind in viteza) => ca arborele cotit se invarte => pistoanele merg in sus si in jos. ECU-ul masinii stie ca pedala de acceleratie nu este calcata deloc, deci stie ca trebuie sa inchida clapeta de acceleratie si sa opreasca alimentarea injectoarelor => nu intra aer, nu intra benzina/diesel in motor => CONSUM ZERO.

 

E simplu. Daca o scoti din viteza, motorul va merge in regim de relanti intrucat rotile nu mai sunt conectate la cutia de viteze, nu ii imprima o forta arborelui cotit => motorul s-ar opri, asa ca ECU-ul intervine si alimenteaza motorul ca pentru relanti. Acelasi lucru se intampla si daca in frana de motor turatia scade sub o anume valoare (unii zic 1500, mie imi intervine pe la 1000rpm) deoarece forta venita din invartirea rotilor nu este suficienta pentru a misca cutia de viteze si mai departe motorul, motorul s-ar opri. Daca esti in a 5-a la 1000rpm si intra ECU-ul si alimenteaza motorul si apoi ii dai a 2-a, va intra din nou in frana de motor deoarece are o turatie suficient de mare pentru a invarti motorul.

 

 

@Rares: orice diesel cu injectie are consum zero in frana de motor. Si motorul diesel are nevoie de combustibil si de aer. Si ECU-urile stiu sa faca acelasi lucru, cand nu apesi pe acceleratie, taie alimentarea motorului. Ce ai zis tu mai devreme era despre diesel pe carburator... Aia e altceva.

 

 

@initiatorul topicului: Daca masina ta consuma cand e in frana de motor inseamna ca ai o defectiune la masina. Poate ai cablul de acceleratie strans prea tare si ECU-ul crede tot timpul ca apesi pe acceleratie. Sau poate trage aer fals si nu poate sa faca vacuum in motor.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

luat de pe wikipedia:

 

"Deși eliminate treptat de la traficul rutier, existĂŁ ĂŽncĂŁ o mulțime de motoare cu carburator ĂŽn utilizare, motoare la care frana de motor este contra-productiva pentru economia de combustibil, din cauza lipsei unui mecanism DFCO".

De asta ziceam... Dar am zis o prostie. :flowers:

Carburatoare s-au pus pe motoare diesel doar pe tractoare aparent.... My bad. Ca tot faceam misto de habarnisti... Poate era mai bine sa nu ma bag la capitolul diesel, unde nu ma pricep. :console:

Link to comment
Share on other sites

Multi care vorbesc din auzite sau fara sa se documenteze mai serios, dar si mai multi care abia au scapat de pe 4tuning sau din BMWClub Resita... :rolleyes:

 

 

O masina, benzina sau diesel, consuma 0 in frana de motor. Zero. ZERO ABSOLUT. Cat timp este in frana de motor, adica forta de inertie impinge masina pe directia inainte, prin invartirea rotilor care sunt conectate la motor prin transmisie (masina fiind in viteza) => ca arborele cotit se invarte => pistoanele merg in sus si in jos. ECU-ul masinii stie ca pedala de acceleratie nu este calcata deloc, deci stie ca trebuie sa inchida clapeta de acceleratie si sa opreasca alimentarea injectoarelor => nu intra aer, nu intra benzina/diesel in motor => CONSUM ZERO.

 

E simplu. Daca o scoti din viteza, motorul va merge in regim de relanti intrucat rotile nu mai sunt conectate la cutia de viteze, nu ii imprima o forta arborelui cotit => motorul s-ar opri, asa ca ECU-ul intervine si alimenteaza motorul ca pentru relanti. Acelasi lucru se intampla si daca in frana de motor turatia scade sub o anume valoare (unii zic 1500, mie imi intervine pe la 1000rpm) deoarece forta venita din invartirea rotilor nu este suficienta pentru a misca cutia de viteze si mai departe motorul, motorul s-ar opri. Daca esti in a 5-a la 1000rpm si intra ECU-ul si alimenteaza motorul si apoi ii dai a 2-a, va intra din nou in frana de motor deoarece are o turatie suficient de mare pentru a invarti motorul.

 

 

@Rares: orice diesel cu injectie are consum zero in frana de motor. Si motorul diesel are nevoie de combustibil si de aer. Si ECU-urile stiu sa faca acelasi lucru, cand nu apesi pe acceleratie, taie alimentarea motorului. Ce ai zis tu mai devreme era despre diesel pe carburator... Aia e altceva.

 

 

@initiatorul topicului: Daca masina ta consuma cand e in frana de motor inseamna ca ai o defectiune la masina. Poate ai cablul de acceleratie strans prea tare si ECU-ul crede tot timpul ca apesi pe acceleratie. Sau poate trage aer fals si nu poate sa faca vacuum in motor.

 

Cea mai buna explicatie :)

 

Apropo, si la mine, uneori intra la 1500, alteori la 1200. Am impresia ca atunci cand nu e acul la temperatura la jumatate, sub 1500-1600 rpm nu opreste alimentarea cu benzina.

Link to comment
Share on other sites

Am revenit cu consumul de azi ...am parcurs 127 km in oras cu benzina de '99...am mers la fiecare vale posibila in treapta de viteza. Consum la pompa am bagat 15 litri si citeva sute de grame. Eu am pus 15 litri deci 15 litri de impartit cu 127km = 0,118110 si 0,118110x100km = 11,811. Deci consum la vale in treapta de viteza(frina de motor) 11 litri si 811 grame fata de consum la vale pe liber 10 litri si 629 grame. In loc sa va luati dupa tot ce scrie pe net....sau ce crede-ti voi ca ar trebui sa fie..mai bine testati si dupa aceea o sa vedeti daca teoria de care spune-ti e adevarata sau falsa....la topic am spus clar...."Rog sa va da-ti cu parerea din experienta care o aveti in legatura cu turatia motorului pentru a avea un consum mai mic" adica fapte nu vorbe si teorii peste teorii! Repet...cine nu crede il invit oricind sa facem un test. Edited by bmw_e36_4ever
Link to comment
Share on other sites

Cred ca tie iti iese mai bine sa o lasi la liber pentru ca parcurgi mai multa distanta decat daca ai lasa-o in frana de motor. Normal ca diferenta de distanta o parcurgi cu un consum mult mai mare decat la ralanti. E singura explicatie.

 

si atat. Eu nu iti mai spun nimic. Ca esti stresant.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu e36 coupe, motor 1.6. Am o experienta de aproape 150000 km in spatele volanului acestei masini si cred ca pentru a obtine un consum bun ar trebui schimbate vitezele in plaja de turatii 2200-2700. Atunci cand schimb mai jos de 2200, dupa cum bine a remarcat un coleg intr-un post mai devreme, in treapta urmatoare trebuie sa apesi pedala pana la fund => un consum mai mare, iar daca schimbi vitezele mai sus de 2700 deja treaba e clara ca nu mai poate fi vorba de un consum redus. Bineinteles ca plaja de turatii poate fi usor diferita de la o masina la alta in functie de vechime, numarul de km parcursi si alti indicatori de genul.
Link to comment
Share on other sites

Am revenit cu consumul de azi ...am parcurs 127 km in oras cu benzina de '99...am mers la fiecare vale posibila in treapta de viteza. Consum la pompa am bagat 15 litri si citeva sute de grame. Eu am pus 15 litri deci 15 litri de impartit cu 127km = 0,118110 si 0,118110x100km = 11,811. Deci consum la vale in treapta de viteza(frina de motor) 11 litri si 811 grame fata de consum la vale pe liber 10 litri si 629 grame. In loc sa va luati dupa tot ce scrie pe net....sau ce crede-ti voi ca ar trebui sa fie..mai bine testati si dupa aceea o sa vedeti daca teoria de care spune-ti e adevarata sau falsa....la topic am spus clar...."Rog sa va da-ti cu parerea din experienta care o aveti in legatura cu turatia motorului pentru a avea un consum mai mic" adica fapte nu vorbe si teorii peste teorii! Repet...cine nu crede il invit oricind sa facem un test.

 

 

Cu ce masina, ca nu mai inteleg nimic?

Si in ce oras ai circulat de ai atatea vai?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.