Jump to content

e46 318d problema pornire motor usor cald


Recommended Posts

Salutare.

 

De cateva zile ma confrunt cu o problema legata de pornire. Masina porneste bine la prima cheie dimineata dar si atunci cand motorul este cald. Problemele legate de pornire apar atunci cand motorul este usor cald; indicatorul de la apa este aproape de iesirea din zona albastra, dar inca pe albastru. Masina porneste si atunci, dar invarte ceva mai mult si iese mult fum alb dupa pornire. Masina a fost pusa pe tester si nu are nicio eroare la motor, toate bujiile functioneaza. Banuiesc ca siguranta de 100A de la bujii este functionala ca si releul acestora, altfel apareau la diagnoza. Motorul este M47 non commonrail.

Orice parere este binevenita!

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

verifica injectoare iar daca sunt ok, e un posibil inceput de problema la pompa de injectie.

nivelul la antigel e ok ? nu ai probleme cu pierderile ?

 

Injectoarele au fost verificate, toate sunt bune, parametrii ok; cel cu fir l-am schimbat acum un an si ceva. Antigelul a fost schimbat acum putin timp odata cu termostatul principal de la motor; masina se incalzeste foarte repede, nu are pierderi si trage impecabil. Pompa bosch a fost verificata si este buna atat mecanic cat si electronic.

Link to comment
Share on other sites

baiatul zicea ca ii scoate fum alb , la pornirea motorului cand acesta nu e nici rece nici la temperatura normala. ci undeva dupa zona albastra indicata de ac.

pentru fum, verifica si filtrul epurator si daca necesita schimba`l sau curata`l.

iar cu pornirea probabil un senzor ceva altceva nu vad sa fie.

Link to comment
Share on other sites

baiatul zicea ca ii scoate fum alb , la pornirea motorului cand acesta nu e nici rece nici la temperatura normala. ci undeva dupa zona albastra indicata de ac.

pentru fum, verifica si filtrul epurator si daca necesita schimba`l sau curata`l.

iar cu pornirea probabil un senzor ceva altceva nu vad sa fie.

 

Scoate fum alb NUMAI atunci cand porneste greu, nu de fiecare data... iar atunci cand are pornirea grea, acul este undeva IN zona albastra, nu dupa. Varianta cu filtru epurator cade, deoarece il schimb la fiecare 60.000 km iar acum nu are mai mult de 20.000km. Pe forumurile din strainatate, singura referire si o posibila rezolvare la aceasta problema am gasit-o cum ca ar fi CAM sensor, dar nu stiu unde se afla acesta la motorul 1951cc.

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1786953

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Scoate fum alb NUMAI atunci cand porneste greu, nu de fiecare data... iar atunci cand are pornirea grea, acul este undeva IN zona albastra, nu dupa. Varianta cu filtru epurator cade, deoarece il schimb la fiecare 60.000 km iar acum nu are mai mult de 20.000km. Pe forumurile din strainatate, singura referire si o posibila rezolvare la aceasta problema am gasit-o cum ca ar fi CAM sensor, dar nu stiu unde se afla acesta la motorul 1951cc.

 

http://forums.bimmer...d.php?t=1786953

 

la motorul M47 1951cmc nu ai senzor ax came

doar la M47N 1995 cmc este senzor ax came

Link to comment
Share on other sites

camshaft sensor este senzor ax came

crankshaft sensor este senzor arbore cotit

Merci inca odata. Nu am gasit niciunul din ele pe motorul meu, deci banuiesc ca nu exista. Chiar daca nu am nicio eroare la motor, eu suspectez piesa 11 de aici. http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU51&mospid=47629&btnr=11_2091&hg=11&fg=15 Este senzorul legat de temperatura. Am sa-l schimb la urmatoarea revizie pt ca nu costa cine stie ce. Nu cred ca il pot schimba acum fara sa pierd ulei pe la el.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Merci inca odata. Nu am gasit niciunul din ele pe motorul meu, deci banuiesc ca nu exista. Chiar daca nu am nicio eroare la motor, eu suspectez piesa 11 de aici. http://realoem.com/b...091&hg=11&fg=15 Este senzorul legat de temperatura. Am sa-l schimb la urmatoarea revizie pt ca nu costa cine stie ce. Nu cred ca il pot schimba acum fara sa pierd ulei pe la el.

 

 

senzor arbore cotit ai pe masina

piesa 16 de aici http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318d-M47/browse/engine/engine_block_mounting_parts/

 

posibil sa fie de la senzorul de temperatuta care transminte la ECU ( piesa 11 din link-ul tau )

Link to comment
Share on other sites

Camshaft = axa cu came

Crankshaft = vibrochen = arbore cotit

Cand axele cu came fac o rotatie, vibrochenul face doua rotatii intr-un ciclu motor.

M47/1951cm3 nu are senzor camshaft pt ca un astfel de senzor se gaseste in pompa de injectie, senzor care, in plus, mai citeste si temperatura motorinei din pompa.

Link to comment
Share on other sites

senzor arbore cotit ai pe masina

piesa 16 de aici http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318d-M47/browse/engine/engine_block_mounting_parts/

 

posibil sa fie de la senzorul de temperatuta care transminte la ECU ( piesa 11 din link-ul tau )

 

Merci! Il ratasem :) Banuiesc ca acesta iese pe tester daca e defect.

 

Camshaft = axa cu came

Crankshaft = vibrochen = arbore cotit

Cand axele cu came fac o rotatie, vibrochenul face doua rotatii intr-un ciclu motor.

M47/1951cm3 nu are senzor camshaft pt ca un astfel de senzor se gaseste in pompa de injectie, senzor care, in plus, mai citeste si temperatura motorinei din pompa.

Foarte utila informatia. Am sa investighez. Merci frumos!

Link to comment
Share on other sites

da, ar trebui sa apara

daca e terminat definitiv nu-ti mai porneste masina neam

Masina porneste "la sfert" cand motorul este rece (dupa o zi pe alta, chiar si la grade cu minus), deasemenea porneste la sfert si cand motorul este cald (oriunde dupa zona albastra pana la 90 grade).

Singura problema o face uneori doar cand motorul este caldut, adica dupa 1-2 ore de repaus, acul de la temperatura aflandu-se in zona albastra. Porneste pana la urma, dar invarte de multe ori si scoate fum pe teava chiar daca motorul inca nu a pornit.

Link to comment
Share on other sites

Masina porneste "la sfert" cand motorul este rece (dupa o zi pe alta, chiar si la grade cu minus), deasemenea porneste la sfert si cand motorul este cald (oriunde dupa zona albastra pana la 90 grade).

Singura problema o face uneori doar cand motorul este caldut, adica dupa 1-2 ore de repaus, acul de la temperatura aflandu-se in zona albastra. Porneste pana la urma, dar invarte de multe ori si scoate fum pe teava chiar daca motorul inca nu a pornit.

 

 

da am vazut asta ce la primul post

eu ti-am spus ca daca ar fi terninat senzorul de la arborele cotit nu ar mai porni, deci exclude varianta asta

se poate sa fie de la senzorul de temperatura de pe chiulasa

fum iti da atunci pentru ca scoate motorina nearsa

Link to comment
Share on other sites

Astazi de dimineata, inainte de prima pornire m-am hotarat sa intru in meniul secret si sa vad tensiunea bateriei dupa o noapte de repaus si surpriza, bateria nu avea decat 11.8v, asa ca, am cumparat o baterie noua Bosch S5 12V 85Ah 800A si spre surprinderea mea, toate problemele legate de pornire se pare ca au disparut. Porneste "la sfert" indiferent de temperatura sau de durata de stationare.

Alternatorul stiam sigur ca incarca bine (14,1-14,2) iar bateria de pe masina o consideram inca buna deoarece nu are decat putin peste 2 ani si este Varta Silver Dynamic F18 de 85Ah... ce sa zic, sunt dezamagit total de acest brand. Bateria invartea destul de mult dar se pare ca nu o facea prea bine, poate nu mai retinea curent cum trebuie, poate inainte s-o cumpar a stat vreo 2 ani in vreun depozit... cine stie. Am citit pe multe forumuri de afara, ca electronica poate fi data peste cap daca nu are curentul necesar la pornire si nu numai.

 

Asadar, daca masina va porneste bine dimineata, porneste bine cand motorul e cald, iar dupa ce opriti motorul si trece un timp cam intre o jumatate de ora si 4-5 ore, porneste dar foarte greu, in sensul ca invarte electromotorul dar nu o ia, iar in momentul in care porneste scoate un nor de fum albicios (asta cred ca pentru ca se ineaca cu combustibil), pe tester nu va apare nicio eroare si pompa de injectie este in parametrii, atunci merita sa incercati cu o alta baterie noua sau una care stiti ca este 100% buna. La mine asta a fost rezolvarea si sper sa va fie si voua de ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Salutare! Ma confrunt cu aceleasi probleme ca si tine la acelasi model de masina.M-as bucura sa fie asta rezolvarea desi eu sunt sceptic pentru ca la -20 de grade(bateria mea originala sigur nu mai este in capacitate normala)porneste la sfert iar la +5 grade cu bateria incarcata nu o ia nici dupa 5 chei.Daca isi "revine" da-ne un semn.Multam si bafta! Edited by dmishu34
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Ma confrunt cu aceleasi probleme ca si tine la acelasi model de masina.M-as bucura sa fie asta rezolvarea desi eu sunt sceptic pentru ca la -20 de grade(bateria mea originala sigur nu mai este in capacitate normala)porneste la sfert iar la +5 grade cu bateria incarcata nu o ia nici dupa 5 chei.Daca isi "revine" da-ne un semn.Multam si bafta!

Daca ai citit bine ce am scris, si a mea pornea bine dimineata si dupa imi facea probleme. La pornire se trage mult curent din baterie si ma gandesc ca nu reusea sa se incarce intr-un timp foarte scurt sau nu mai tinea curentul. Daca nu ai erori pe masina si esti sigur ca in alte parti nu sunt probleme, eu zic ca poti incerca cu o baterie noua. Nu ai nimic de pierdut si o poti returna in 30 de zile in caz ca nu acolo este problema. Am sa testez bine masina zilele acestea sa vad daca problema reapare, insa, am gasit cateva persoane pe un alt forum bmw romanesc care aveau acelasi motor ca noi si tot bateria a fost "buba".

Link to comment
Share on other sites

Daca ai citit bine ce am scris, si a mea pornea bine dimineata si dupa imi facea probleme. La pornire se trage mult curent din baterie si ma gandesc ca nu reusea sa se incarce intr-un timp foarte scurt sau nu mai tinea curentul. Daca nu ai erori pe masina si esti sigur ca in alte parti nu sunt probleme, eu zic ca poti incerca cu o baterie noua. Nu ai nimic de pierdut si o poti returna in 30 de zile in caz ca nu acolo este problema. Am sa testez bine masina zilele acestea sa vad daca problema reapare, insa, am gasit cateva persoane pe un alt forum bmw romanesc care aveau acelasi motor ca noi si tot bateria a fost "buba".

Merci de sfat,o sa incerc.Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Update:

Astazi de dimineata nu a mai pornit masina deloc :)) ... nici clanc nu a mai facut! Asa ca, pornita impinsa, service, electromotor dat jos, constatat ca toti cei 4 carbuni erau dusi, cumparat carbuni + bucse, reparat electromotor, montat si totul merge perfect. Carbuni + bucse 50 lei, reparatie electromotor 50 lei, demontat-montat service 70 lei. Nu am apucat sa verific inca cum mai e cu pornirea dupa cateva ore de stationare, dar va tin la curent. Probabil ca bateria cea noua, reusea sa mai "stoarca" ceva viata din electromotor. Sper sa fie totul ok acum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.