Jump to content

E70 -Schimb Ulei cutie de viteze X5 DA sau NU ?


Ioan NEACSU

Recommended Posts

Salutare tuturor!

Sunt un fericit posesor al unui E70 (2008) (second hand) si doresc sa fac o "REVIZIE" totala masinii.

Am ajuns la capitolul cutie de viteze si as vrea sa stiu cateva pareri, sper nu prea impartite.

SE SCHIMBA SAU NU ULEIUL si FILTRUL IN CUTIA DE VITEZE la E70 (2008) ???

Mentionez ca nu stiu daca a mai fost schimbat pana acum de catre vechiul proprietar ( firma leasing etc).

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut. Uleiul si filtrul pt cutiile automate se schimba la 80000km. Cum spunea si colegul IFX, schimba-l, pt linistea ta. Cu un cost acceptabil acum, te poate scuti de cheltuieli enorme mai tarziu. Felicitari pt achizitie.

Multumesc frumos pentru raspunsuri!

Masin are 160K.

Am pus aceasta intrebare in legatura cu schimbul de ulei pentru ca am doua cunostinte , care au E53 si in urma schimbului de ULEI+FILTRU Cutie, au aparut subit probleme ( socuri, sarit din Drive in P, socuri in treptele 1 si 2). Mentionez ca au schimbat pentru prima data dupa 210K.

Multumesc inca o data!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pentru raspunsuri!

Masin are 160K.

Am pus aceasta intrebare in legatura cu schimbul de ulei pentru ca am doua cunostinte , care au E53 si in urma schimbului de ULEI+FILTRU Cutie, au aparut subit probleme ( socuri, sarit din Drive in P, socuri in treptele 1 si 2). Mentionez ca au schimbat pentru prima data dupa 210K.

Multumesc inca o data!

 

uleiul la cutie trebuie schimbat corect.

poate nu a fost asa si de aia au aparut problemele exact dupa schimb.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

lasand la o parte ce spun colegii , eu am schimbat la E90 la 75 k km , cutia a mers impecabil si dupa schimbare , nu am avut nici o problema , schimb clasic uleiul jos , scurs , si reumplere 6 L . Fara update soft fara alte scamatorii . Deci trage tu concluzia si faci cum consideri . Urban legends sunt f multe . Uleiul se schimba . Cum ar fi daca la mcdonalds ar tine uleiul in cuvele alea 1 an si nu l-ar schimba , cat de comestibili ar mai fi cartofii :))))))))))) Cam asa e si in cutie . Exagerind bineinteles ! :thumbsup: Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Salut. Uleiul si filtrul pt cutiile automate se schimba la 80000km. Cum spunea si colegul IFX, schimba-l, pt linistea ta. Cu un cost acceptabil acum, te poate scuti de cheltuieli enorme mai tarziu. Felicitari pt achizitie.

 

Nu exista o cifra exacta.

Conform BMW, nu se schimba niciodata, iar conform celor de la ZF, adica cei care fabrica o mare parte dintre cutiile automate montate pe BMW, uleiul trebuie schimbat la 160 000 km sau 10 ani.

De 80 000 km n-am citit nimic in vreo documentatie.

 

E bine sa fie schimbat daca masina depaseste 160 000 km.

Daca exista semne de uzura, nu e bine sa fie schimbat pentru ca schimbarea uleiului va agrava problemele si va grabi inevitabilul.

Micile socuri in primele trepte care apar ulterior schimbarii uleiului sunt din cauza omiterii resetarii adaptatiilor.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

am un prieten cu un e46 320dA touring, masina are in bord peste 250mii km , chiar ieri am mers cu ea si cutia merge perfect. NU a schimbat niciodata uleiul la cutie si nici nu se gandeste sa-l schimbe. cand a cumparat masina de la privat din .de avea 120mii km si 2 ani (in 2007).
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu stiu daca e frumos sa ma bag si cred ca raspunsul e unul binisor intarziat, dar uleiul se schimba. Cutia dvs e un 6HP26 sau 6HP28, iar fabricantul ei, adica ZF Friederichschaffen spune ca uleiul se schimba. Uleiul pt asta e ZF Lifeguard, chiar daca dealerii BMW incearca sa va vanda altceva, la un pret mai mare. Deasemenea, trebuie sa schimbati filtrul din cutie, care in acest caz vine sub forma unei bai de ulei de plastic cu filtru incorporat.

Atentie la uleiul care ramane in convertizor (aprox 1.5-2litri). In mod normal, trebuie golit si convertizorul. Unde si ce gasiti, nu e fairplay sa dau date aici, dar daca aveti nevoie de date tehnice, trimiteti-mi un MP.

Cu respect...

Link to comment
Share on other sites

Nu exista o cifra exacta.

Conform BMW, nu se schimba niciodata, iar conform celor de la ZF, adica cei care fabrica o mare parte dintre cutiile automate montate pe BMW, uleiul trebuie schimbat la 160 000 km sau 10 ani.

De 80 000 km n-am citit nimic in vreo documentatie.

 

E bine sa fie schimbat daca masina depaseste 160 000 km.

Daca exista semne de uzura, nu e bine sa fie schimbat pentru ca schimbarea uleiului va agrava problemele si va grabi inevitabilul.

Micile socuri in primele trepte care apar ulterior schimbarii uleiului sunt din cauza omiterii resetarii adaptatiilor.

 

scrie fix in documentatia ZF, unde au listele de uleiul compatibile respectiv lista TE-ML 11, ei recomanda intre 80k si 120k sau maxim 8 ani, in functie de exploatare..

 

 

Lista zf poate fi consultata la ei pe site..

http://www.zf.com/na...L_11_en0700.pdf

Ulei poti pune original sau aftermarket, exista multe uleiuri compatibile, cel mai usor de gasit in ROmania ar fi Motul Multi ATF, in jur de 53 de roni litrul..este full sintetic si cu specificatii mai inalte si decat ala original chiar...

 

daca mergi la motul pe site, vezi ca au car chooser, bagi modelul tau si iti da ceva potrivit...

http://www.motul.com/ro/en/products

apesi pe direct search by models...poti merge si pe optiunea de a folosi kitul de baie si ulei oem, cu costuri ceva mai mari, dar oricum nu sari de

15-20 de mil intr-un service de oameni, nu hoti...

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ZF fabrica multe cutii, nu au toate aceleasi specificatii.

 

De exemplu, in manualul de reparatie pentru ZF 6hp26 scrie ca uleiul se schimba la 160 000 km sau 10 ani.

 

Posturile lui Domi despre cutii automate sunt foarte periculoase.

De exemplu, confuzia despre uleiuri. In functie de cutie exista mai multe tipuri de uleiuri pe care le poti folosi.

Uleiul pentru o cutie ZF de pe un E36 sau de pe un E39 nu e acelasi cu uleiul dintr-o cutie ZF de pe un E60 530d sau 535d.

 

Joaca asta cu uleiurile poate costa enorm.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

pai pana nu dai un exemplu nu te cred...

EU am pus link catre documentatia zf, unde scrie clar pe fiecare tip de cutie la cat se face schimbul. acolo sunt mentionate cutiile lor de la 4hp, 5hp 6hp, la fiecare cat si ce se recomanda.

Numai sa ai rabdare sa citesti, desi documentul nu e foarte lung.

 

Daca mergi pe site la diversi producatori de ulei, vezi clar la ce masini recomanda tipul X de ulei.

Daca ei il recomanda la tipul X de masina, eu tind sa ii cred, ca altfel se expun la procese, si nu in ROmania, unde nimeni nu raspunde pentru nimic, ci in State sau in Europa.

Eu in cutia mea am facut 2 schimburi, ca la mine conform specificatiilor zf se face la la 60k la tipul meu de cutie, si nu cu ulei original, ci ce au pus aia la service, in cazul meu au pus un tip de motul, semisintetic, nu mai tin minte cum dracul ii zicea, cred ca nici nu se mai fabrica. La urmatorul schimb, facut in Romania, am pus altul, recomandat la ei pe site erau 2 variante, unul semisintetic si unul sintetic full ceva mai scump, dar am ales totusi uleiul cu caracteristici superioare..

Si uite ca cutia mea de 20 ani si pe bord 230k km, in realitate dracul stie merge fara probleme, mai am 20k km si ajung la inca un un schimb

Dar ma rog, asta nu e ceva relevant, doar ca idee...

 

De exemplu, Motul are in gama ulei potrivit si pentru 6HP, Mai sunt cel putin 5 uleiuri care intra in 6HP in fata de ala original, dar in Romania se gaseste usor si cu pret decent Motul Multi ATF.

Daca nu ai incredere car chooser pe site acolo, te poti uita pe fisa tehnica

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/149/original/Multi_ATF_(GB).pdf?1358764115

unde e dat part no BMW, care e fix ce se pune in cutiile 6HP, precum mentionata si compatibilitatea cu Shell M.103, + multe altele...

 

 

Daca mergi pe site la Fuchs, care fac uleiurile Titan Fuchs, mai putin cunoscute la noi, dar folosite pe scara larga in DE, UK, State, se poate cauta ulei inclusiv dupa part no dat de BMW...

Daca la noi cutiile automate sunt ceva super misterios,in numar relativ mic, ateliere in stare sa le repare le numeri pe degetele de la 2 maini cel mult, in alte tari nu e asa..

In al doilea rand, daca in US/europa 1l de ulei original lifeguard 6, sau BMW OEM e 19-20 USD, iar daca faci schimbul intr-o reprezentanta ZF il iei si cu 15 USD. adica un pret relativ decent, in Romania.. e triplu... asa ca e normal sa cauti alternative..

Oricum fiecare face ce vrea pe masina lui...

Aici nu se prezinta decat niste opinii si niste informatii, fiecare alege ce vrea si pe banii si pe riscul lui.

Oricum nu da nici dracul nici un fel de garantie la operatia de schimb de ulei/filtru/ asa ca de ce sa platesti dublu ?

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Nu exista o cifra exacta, sunt prea multi factori care pot inclina balanta.

Cutiile nu pica doar din cauza uleiului, sunt n factori care pot duce la probleme.

Faza asta cu uleiul e mai mult un mit urban pentru ca e cauza cea mai lesne de inteles.

Sunt altele pe care end-userul nu are cum sa le cunoasca fara sa fie foarte bine documentat.

O cutie poate pica de la blocul hidraulic, de la convertizor, de la stilul de conducere, dar si in urma conducerii cu nivel scazut de ulei sau daca presiunea de ulei e prea scazuta din tot felul de factori.

De multe ori problemele apar mai ales la masinile mai grele.

Seria 3 cu probleme la cutie sunt mult mai rare decat 7 sau X5 sau Range Rover.

La fel conteaza si ce jante ai. Una e sa mergi cu jante pe 15 sau pe 16 si alta este sa ai jante pe 19 cu pneuri late si sa mergi si forjat.

 

@Domi: Cauta manualul de reparatie pentru cutia 6hp26 si vei vedea ca scrie ceea ce am spus eu.

Edited by Dorin Burtan
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare pentru sustinatorii schimbului de ulei, in cutia steptronic.

Daca nu schimbi uleiul, la cati kilometri se duce (defecteaza) cutia? ;)

nu se duce ma ice merge 1 mil km mama lui de ulei prra scump pt posesorii de bmw...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu se duce ma ice merge 1 mil km mama lui de ulei prra scump pt posesorii de bmw...

Nu e vorba ca e prea scump, dar la trei schimburi de ulei ajungi la pretul de reparare (revizionare) al cutiei.

 

Sa zicem un pret de 300 euro schimb ulei la 80k km. La 240k ai platit 900 euro pe schimb de ulei. Cu o mie de euro revizionezi cutia. Cum e mai bine la 240k km? Cu trei schimburi de ulei sau cu cutia revizionata (ca si noua)?

Ai depasit 250k km cu cutia fara ulei schimbat, deja esti pe plus.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.