Jump to content

Cum putem face milionul de km fara reparatii majore?


mvpaul

Recommended Posts

Un pic off topic legat de incalzitul motorului. Inca din scoala stiam ca un motor trebuie incalzit inainte de a-l forta; zis si facut, mi-aduc aminte ca aveam o troaca de dacia si de cate ori o lasam sa se incalzeasca motorul parca nu mai avea putere (bine,nu ca ar fi avut cine stie ce putere o dacie). Intr-o dimineata intarziasem la munca si n-am mai asteptat "sfertul academic" sa se incalzeasca motorul si i-am dat blana, credeti-ma ca parca era alta masina, era mai sprintena avea forta in ea... Cand am vazut cum stau lucrurile, de atunci n-am mai lasat-o sa se incalzeasca motorul, de cate ori o porneam dimineata la rece din 6-7000 de ture n-o mai scoteam, jar ce-a mancat troaca aia :laugh: .
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum stiti, multe camioane ajung sa faca chiar si 1.500.000 km fara sa li se desfaca motorul pt segmentare sau altceva. Unul din motivele acestor reusite este faptul ca majoritatea km sunt facuti la drum lung fara multe opriri..... alt motiv mai temeinic este intretinerea foarte buna

 

Cum am putea intretine masinile noastre pt a putea apropia acest nr de kilometrii fara sa facem prea multe la motor? Este posibil acest lucru? Am vazut pe acest forum multi useri care tin foarte mult la masinile lor vechi si nu le-ar schimba pt nimic. Cred ca o mare parte dintre noi am dori sa stim de la alti colegi mai experimentati cum sa ne comportam cu ele pt a repara cat mai putin si a rezista cat mai mult.

 

Motivul principal este marimea motorului.

Un cap tractor Volvo recent are 16 litri, adica 16 000 cmc. De aici si fiabilitatea.

Cealalta extrema ar fi motocicletele. Un motor de 600 cmc nu rezista mai mult de 30-40 000 km in cazul celor sport.

 

Fiabilitatea unei masini creste daca sunt folosite piese de calitate, daca reviziile sunt facute la timp, sau chiar mai devreme.

Conteaza enorm daca folosesti ulei calitativ, daca lasi masina sa se incalzeasca inainte s-o forjezi, conteaza calitatea carburantului.

 

Am mai auzit acest lucru insa nu stiu cat de adevarat este. Bmw-urile sunt masini scumpe. De ce ele ar fi facute altfel cand cei care le cumpara ar dori sa tina cat mai mult?

 

Pai ce legatura are un motor de 2000-2500 cmc cu un motor de 16 000 sau 12 000 cmc?

Ce treaba are faptul ca BMW-urile sunt masini scumpe?

Am observat aceasta mentalitate la multi posesori de BMW.

Au impresia ca daca au dat bani pe o masina premium, chiar daca au cumparat-o la mana a doua, adica deja uzata, la un pret simtitor mai mic, dupa mintea lor masina respectiva ar trebui sa-i tina o viata fara sa mai bage un leu in piese.

Banii dati in plus sunt pentru senzatiile pe care ti le provoaca masina, pentru calitatea finisajelor, pentru performante, pentru aspect, pentru dotarile de lux pe care masina le are.

 

Au incercat altii sa faca masini care tin sute de mii de kilometri si erau aproape se isi inchida portile :)

 

Am auzit mitul asta de 1 milion de ori.

Nu cred ca a fost vreodata Mercedes la un pas de faliment.

De exemplu, dupa razboi, Mercedes era sa cumpere marca BMW prin intermediul unei banci pe care o detinea, asa ca m-as mira sa fi avut vreodata probleme financiare atat de grave.

Cobra si W124 sau 190d au fost masini fiabile pentru ca erau destul de simple si rudimentare.

Piesele care nu picau la acele masini nu pica decat foarte rar la masini moderne. Ceea ce pica sunt diversi senzori, tot felul de optiuni care pe masinile vechi nu existau.

 

Masinile vechi erau mai putin pretentioase, iar oamenii care le au au la dispozitie o gramada de piese sh pe care le pot lua pe nimic, d-aia nu prea se plang de fiabilitate.

De exemplu, cunosc pe cineva care are un Peugeot 405 in care baga in loc de motorina un amestec de 50% motorina - 50% ulei uzat de motor.

Sigur ca daca ai baga asa ceva intr-un motor diesel recent, probabil i-ar pica injectoarele foarte rapid, probabil ar merge foarte prost.

Diferenta este ca masina aia e un cazan, iar daca ii vor pica injectoarele, ii pune altele pe care le-a luat deja la un pret derizoriu.

La fel daca pica vreo pompa.

Deci cam d-asta nu se plang cei care au masini vechi, pentru ca-si pot repara masinile la preturi mult mai scazute.

Totul se rezuma la bani.

 

Si inca o intrebare: Cine naiba vrea sa mearga 1 milion de km cu masina personala?

Edited by Ciupanezu
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Chiar imi era dor sa reapari pe aici. Cauta pe net articole in care scrie ca la prima generatie de w123 piesele se prafuiau pe rafturile magazinelor.

Eu n-am spus ca n-ar fi fiabile, dar ideea ca era sa dea Mercedes faliment din cauza asta e doar un mit preluat de foarte multa lume.

BMW era sa dea faliment de mai multe ori decat Mercedes. Dupa al Doilea Razboi Mondial, motocicletele vandute de BMW au tinut marca pe linie de plutire, nu masinile.

Dar cine stie asta? Toti o dau cu mitul cu Cobrele.

Sunt fiabile pentru ca sunt simple si foarte bine proiectate, nu pentru ca ar fi fost facute intr-un fel miraculos.

BMW-urile moderne sunt foarte fiabile avand in vedere in ce hal sunt intretinute, cat de multi km au si in ce fel sunt conduse si prin cate maini trec.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Facand o medie de 30k km/an, ca sa faci 1 milion ti-ar trebui vreo 33 de ani :wacko: . Pai sa tii 33 de ani o masina mai ales s-o fi luat la mana a doua si sa mai aibe si ea vreo 10-12 ani...pfffff cred ca va fi masina de epoca la vremea respectiva.
Link to comment
Share on other sites

Probabil mvpaul

 

Atat de ciudata si exagerata vi se pare o idee ca asta? Cred ca nu sunt singurul care doreste sa stie care sunt secretele intretinerii ei pt a rezista cat mai mult. Sa ai o masina foarte dotata, sigura, careia sa-i cunosti toate "toanele"si pe care nu ai vrea s-o inlocuiesti din motive lesne de inteles.....de ce nu ti-ai dori sa reziste cat mai multi km?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa-mi bag piciorul, daca intretinerea si mai ales TAXELE masinii mele ar fi de nivelul unui tico sau unei dacii amarate, eu n-as mai vinde masina, as tine-o pe viata. Bine, asta nu inseamna ca nu mi-as mai lua ceva mai nou peste un anumit timp.
Link to comment
Share on other sites

Iar idea topicului era cum sa facem cat mai multi km fara sa reparam enorm la motor.....mai ales. Cum sa le intretinem pt a reusi asta, un fel de invataturi pt cei care fac greseli si nu le constientizeaza, pt cei care vor sa invete de la unii mai experimentati anumite lucruri pe care le credeau normale dar in realitate nu e asa. Dar, ca mai intotdeauna......vai de topic.
Link to comment
Share on other sites

Eu n-am spus ca n-ar fi fiabile, dar ideea ca era sa dea Mercedes faliment din cauza asta e doar un mit preluat de foarte multa lume.

BMW era sa dea faliment de mai multe ori decat Mercedes. Dupa al Doilea Razboi Mondial, motocicletele vandute de BMW au tinut marca pe linie de plutire, nu masinile.

Dar cine stie asta? Toti o dau cu mitul cu Cobrele.

Sunt fiabile pentru ca sunt simple si foarte bine proiectate, nu pentru ca ar fi fost facute intr-un fel miraculos.

BMW-urile moderne sunt foarte fiabile avand in vedere in ce hal sunt intretinute, cat de multi km au si in ce fel sunt conduse si prin cate maini trec.

Pai dupa au facut w124 care si aia era o masina fiabila, dupa au inceput sa fabrice masini la care pivotii, bucsele, in special elemente de articulatie se defectau mult mai repede. Probabil si la BMW e la fel, nu zic ca masinile vechi sunt mai bune decat cele noi(nu sunt unul din aia care sustine ca E36 este mai presus decat E46, E90, etc), dar uite la E34, nu stiu cate E60 ar functiona daca ar fi "ingrijite" asa cum sunt unele E34.

Link to comment
Share on other sites

ce dracu' bai nene, in romania se merge cu masina pe banda rulata, d-aia de aeroport. Aici n-or sa existe masini cu peste 300K km. in veci. Dacia lu' tata din '74 cred ca se apropia de numarul ala, dupa cele 5 generatii de soferi pe care i-a suportat. Bordul era la 235k parca...
Link to comment
Share on other sites

ce dracu' bai nene, in romania se merge cu masina pe banda rulata, d-aia de aeroport. Aici n-or sa existe masini cu peste 300K km. in veci. Dacia lu' tata din '74 cred ca se apropia de numarul ala, dupa cele 5 generatii de soferi pe care i-a suportat. Bordul era la 235k parca...

 

 

Mai exista dacie din '74?:frantics: Pai daca nu ma insel, dacia aia veche nici nu putea sa arate cifrele de ordinul sutelo de mii, indicau maxim 99.999 dupa care o luau de la 00000, deaia la batranele dacii nici nu puteai sa tii contul la nr de km.

Link to comment
Share on other sites

Contorizai in minte de cate ori faceai 100k si pe urma adaugai ce arata bordul. Nu te incarcai foarte tare la cap pentru ca 100k nu o faci zi de zi.

 

 

Pai si daca masina aia trecea prin 7 maini, de unde mai stia ultimul proprietar cati km are?:)

Link to comment
Share on other sites

ma rog, masina aia a stat 20 de ani numai in garaj incalzit, intretinuta obsesiv de bunica-mio. Avea chiar un butoi mare in care tinea benzina la decantat si punea in rezervor doar cu o palnie cu 3 straturi de site din ciorapi de dama...oricum, cred ca orice masina de care ai grija te tine cat traiesti.
Link to comment
Share on other sites

Atat de ciudata si exagerata vi se pare o idee ca asta? Cred ca nu sunt singurul care doreste sa stie care sunt secretele intretinerii ei pt a rezista cat mai mult. Sa ai o masina foarte dotata, sigura, careia sa-i cunosti toate "toanele"si pe care nu ai vrea s-o inlocuiesti din motive lesne de inteles.....de ce nu ti-ai dori sa reziste cat mai multi km?

 

Da.

Pai ce secrete crezi ca exista? Nu e ceva accesibil doar celor initiati, nu e vreun mister.

In primul rand, trebuie s-o cumperi noua. Altfel n-ai de unde sa stii cum a fost intretinuta si condusa pana atunci.

Iar in al doilea rand, trebuie s-o intretii corespunzator.

In linii mari, cam asta e.

Link to comment
Share on other sites

Pai si daca masina aia trecea prin 7 maini, de unde mai stia ultimul proprietar cati km are?:)

 

 

Il credeai p-ala de dinainte pe cuvant :sorcerer:

Ca si acum. Zice omu' ca are 80-90k si cand colo are 200k :sorcerer:

 

 

ma rog, masina aia a stat 20 de ani numai in garaj incalzit, intretinuta obsesiv de bunica-mio. Avea chiar un butoi mare in care tinea benzina la decantat si punea in rezervor doar cu o palnie cu 3 straturi de site din ciorapi de dama...oricum, cred ca orice masina de care ai grija te tine cat traiesti.

 

 

Am observat si eu chestia asta intr-un bidon din ala transparent. Am ramas uimit de mizeria care s-a depus.

Edited by ifx
Link to comment
Share on other sites

Pai dupa au facut w124 care si aia era o masina fiabila, dupa au inceput sa fabrice masini la care pivotii, bucsele, in special elemente de articulatie se defectau mult mai repede. Probabil si la BMW e la fel, nu zic ca masinile vechi sunt mai bune decat cele noi(nu sunt unul din aia care sustine ca E36 este mai presus decat E46, E90, etc), dar uite la E34, nu stiu cate E60 ar functiona daca ar fi "ingrijite" asa cum sunt unele E34.

 

Tu crezi ca nemtii au probleme cu pivotii, bucsele si elementele de articulatie?

Direct se vede ca tu raportezi fiabilitatea unei marci la niste piese care pica des la noi in tara pentru ca avem drumuri foarte proaste.

De ce crezi ca masinile aduse din Germania au doar piese originale de articulatie? Tocmai pentru ca la ei nu prea se uzeaza.

Cauciucul este intr-adevar imbatranit, dar incep sa bata doar cand ajung la noi.

 

Ca sa faci o comparatie logica si corecta, ar trebui sa vorbesti despre doua masini folosind aceleasi standarde.

Standardele folosite atunci cand se compara o masina veche cu una moderna sunt foarte diferite. Cea veche e ok indiferent ca are o gramada de probleme, fiind laudata ca inca se mai misca, in timp ce masina noua este blamata pentru ca are cateva mici defecte, dar costisitor de reparat.

 

Ca o principala diferenta, tabla unui E60 e de 100 de ori mai buna decat tabla unui E36 sau E34.

O gramada de E36-uri nici macar nu pot fi ridicate pe cric. Nu cred ca tabla unui E60 va ajunge chiar in halul ala.

 

Si mie imi plac unele masini vechi, dar nu se pot compara cu cele moderne.

Un E60 e mai bun decat un E34.

Da, e mai costisitor de reparat, dar ca masina e superior din foarte multe puncte de vedere.

Edited by Ciupanezu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tu crezi ca nemtii au probleme cu pivotii, bucsele si elementele de articulatie?

Direct se vede ca tu raportezi fiabilitatea unei marci la niste piese care pica des la noi in tara pentru ca avem drumuri foarte proaste.

De ce crezi ca masinile aduse din Germania au doar piese originale de articulatie? Tocmai pentru ca la ei nu prea se uzeaza.

Cauciucul este intr-adevar imbatranit, dar incep sa bata doar cand ajung la noi.

 

Ca sa faci o comparatie logica si corecta, ar trebui sa vorbesti despre doua masini folosind aceleasi standarde.

Standardele folosite atunci cand se compara o masina veche cu una moderna sunt foarte diferite. Cea veche e ok indiferent ca are o gramada de probleme, fiind laudata ca inca se mai misca, in timp ce masina noua este blamata pentru ca are cateva mici defecte, dar costisitor de reparat.

 

Ca o principala diferenta, tabla unui E60 e de 100 de ori mai buna decat tabla unui E36 sau E34.

O gramada de E36-uri nici macar nu pot fi ridicate pe cric. Nu cred ca tabla unui E60 va ajunge chiar in halul ala.

 

Si mie imi plac unele masini vechi, dar nu se pot compara cu cele moderne.

Un E60 e mai bun decat un E34.

Da, e mai costisitor de reparat, dar ca masina e superior din foarte multe puncte de vedere.

 

Pai eu traiesc in Romania nu in Germania, bineinteles ca ma intereseaza elementele care pica des aici, tju repari masinile nemtilor sau a romanilor in serviceul tau?. Ai sa poti zice despre un E60 ca are tabla buna peste 10 ani.

Edited by Cosm1n
Link to comment
Share on other sites

Masina motor mare:

- un motor cu 6, 8, 10 sau 12 cilindri(ideal in V) este mai echilibrat - uzura este mult mai mica;

- un motor mare : impozit mare, consum ridicat(cele de generatie noua – discutabil/ avantaj benzinarele: instalatia de gaz secventiala reduce costul privind carburantul, deci poate fi si economic);

- un numar mai mare de cilindri inseamna cheltuieli mari mari, cum este si normal(bujii, cantitate ulei, cantitate antigel, furtune);

- pe masinile cu motorizari mari se pot gasi mult mai multe optiuni;

 

 

Masina motor mic:

- consum de carburant mai mic, reparatii la cost redus, plus taxe si impozite mici;

- in general spatiu redus: NU intra familia,catelul si purcelul, trusa/geamantanul de machaj a nevestii, plus bagajele aferente; Daca tot reusesti sa le indesi intr-un touring ... fortezi motorul, transmisia... bla bla bla

- zgomotul si vibratiile sunt mai accentuate ceea ce duce la o uzura mai rapida a multor parti ale caroseriei;

- risti sa ramai fara masina – intr-un final doar nevasta o va uzita!

 

P.S.

*baietii cu bani si iau masini scumpe;

*baietii mai modesti isi iau masini de toti banii;

Edited by unvicont
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Pai eu traiesc in Romania nu in Germania, bineinteles ca ma intereseaza elementele care pica des aici, tju repari masinile nemtilor sau a romanilor in serviceul tau?. Ai sa poti zice despre un E60 ca are tabla buna peste 10 ani.

 

Pai da, traiesti in Romania, dar ce treaba au piesele de articulatie cu fiabilitatea masinii?

Alea pica la orice masina in Romania, drumurile sunt proaste.

Cu atat mai mult la masinile premium pentru ca acestea sunt in general mai grele si au jante mai mari decat masinile mai ieftine.

 

Ideea e ca nu poti spune ca BMW-urile au articulatia proasta pentru ca nu e asa. Drumurile sunt proaste, nu articulatia unui BMW.

 

Problema e ca romanul vrea ieftin si bun. Vrea o masina scumpa care sa fie reparata cu bani putini, sau chiar pe nimic daca se poate. Vrea o masina care sa arate scump, sa nu fie la indemana oricui, dar totusi sa nu-l coste mare lucru.

De ce un german prefera sa-si cumpere o masina noua in locul uneia la mana a doua? De ce se bazeaza pe garantie? De ce-si vinde respectiva masina atunci cand garantia se termina? Sau macar isi cumpara una sh, dar asumandu-si costurile de intretinere?

Se poate spune de acum.

E39 are o tabla mult mai bine tratata decat tabla de E34. La fel E46 fata de E36. Ar fi culmea ca E60-urile sa fie mai proaste la tabla.

Se stie de multa vreme ca E34 si E36 au tabla proasta, nu e o informatie noua.

 

Dupa parerea mea, BMW-urile sunt foarte fiabile avand in vedere modul in care sunt exploatate.

 

P.S: Articulatiile nu pica doar din cauza drumurilor proaste. Pica si pentru ca foarte multi oameni merg cu amortizoarele uzate, cele originale ale masinii, pana cand le sparg si curge ulei in prostie pe articulatie.

Daca amortizorul nu-si mai face treaba, in mod automat pica elementele de articulatie si directie pentru ca socul este transmis in loc sa fie amortizat. La fel pica si casetele de directie.

Dar pentru ca amortizoarele sunt niste piese scumpe, sunt lasate intotdeauna la urma. Iar daca-ti pui niste jante pe 17 sau 18, de multe ori replici, adica destul de grele, amortizoarele pica, apoi articulatia, apoi ii injuri pe aia de la BMW ca nu sunt in stare sa faca masini.

 

Dupa parerea mea, daca ITP-ul s-ar trece doar pe bune, cel putin jumatate dintre masinile care circula la noi n-ar mai avea drept de circulatie.

Iar asta n-are legatura cu fiabilitatea ci cu proasta intretinere. Oamenii si-au cumparat si isi vor cumpara in continuare ceea ce nu-si permit, iar apoi se vor plange.

Edited by Ciupanezu
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.