Jump to content

Recommended Posts

spuneti-mi si mie de unde iau un manual de reparatii pemtru motor de e 28 -528 i.
In principiu, nu ai decat doua optiuni (pentru limba engleza):

1. Manualul Bentley, care este pe departe cel mai bine detaliat, dar care include doar motoarele M30 de 3.3l si de 3.5l (de pe modelele E28 pentru USA). Exceptand partea de aprindere (L-Jetronic la M30 de 2.8l, Motronic la cele din manual) si cotele specifice motorului de 2.8l, in rest gasesti tot ce ai nevoie.

Link manual Bentley BMW E28

 

2. Manualul Haynes, care acopera la gramada E30, E28 si E34. Mai degraba un ghid general, dar cu destule informatii pertinente privind reparatia capitala a unui motor.

Link manual Haynes E28

 

Probabil ca ideal ar fi sa gasesti manualele originale scoase de BMW, dar cu siguranta nu le gasesti decat in germana.

 

De unde le cumperi? Buna intrebare. Probabil ca de pe Net. Mi se pare ca era o firma care distribuia manualele Haynes in Romania - incearca sa dai de ea.

Link to comment
Share on other sites

sal ,m-ar interesa ceva informatii despre pozitia debitmetrului ,adica reglajul lui pt. ca din pacate fostul proprietar a umblat la el.Mi s-a intamplat un fenomen : am reglat masina la un mecanic dupa ce am schimbat motorul si mi-a mers ca si cum era dacia ,nu tragea.Apoi l-am chemat pe cel de la care am luat masina a reglat-o el si era altceva ,adica bine ,dar dupa 2000 km a inceput sa iasa fum de ulei ,am umblat la delcou si nu mi-a mai scos fum dar reglata asa nu mai trage .Am uitat sa-ti spun ca reglajul fostului proprietar era cu contraavansul scos. :blink:
Link to comment
Share on other sites

Acelasi link l-am folosit si eu cand am invatat sa (de)reglez debitmetrul. Totusi nu m-am luat strict dupa el, in sensul ca din text inteleg sa slabesc arcul pana obtin turatie maxima de relanti. Daca faceam asa cam miroasea a benzina in spate, asa ca l-am mai strans putin. Anyway, testul de noxe a iesit ok.

JET-ule, fa-ti intai avansul si apoi ia-te de debitmetru, ca George chiar stia sa regleze aerul.

Edited by TiL
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
sal ,m-ar interesa  ceva informatii despre pozitia debitmetrului ,adica reglajul lui pt. ca din pacate fostul proprietar a umblat la el.Mi s-a intamplat un fenomen : am reglat masina la un mecanic dupa ce am schimbat motorul si mi-a mers ca si cum era dacia ,nu tragea.Apoi l-am chemat pe cel de la care am luat masina a reglat-o el si era altceva ,adica bine ,dar dupa 2000 km a inceput sa iasa fum de ulei ,am umblat la delcou si nu mi-a mai scos fum dar reglata  asa nu mai trage .Am uitat sa-ti spun ca reglajul fostului proprietar era cu contraavansul scos.  :blink:

19371[/snapback]

pozitia debitmetrului este ceva relativ-practic reglajul lui nu se face fara aparatura adecvata-analizor de gaze-pentrul reglajul monoxidului de carbon si tester injectie pentru reglajelee instantanee ,de fapt rapoartele aer-benzina

sunt 3 reglaje la debitmetru la masina ta

1.monoxidul de carbon-co-exista un surub cu cap imbus de 5mm la exteriorul debitmetrului,adica pe carcasa de antimoniu

1 si2 -reglaje debit aer-benzina,unul prin intinderea unui arc care mentine cursorul de cupru mai tare sau mai slab pe o anumita pozitie si alt reglaj,de finete ,la care de regula nu se umbla din surubelul cu care se fixeaza cursorul de cupru pe axul clapetei debitmetrului-desfacand acest surub se modifica practic pozitia cursorului de cupru pe banda grafitate cu care este in contact direct

vrei mai multe ezplicatii-spune si iti voi scrie-adi

Link to comment
Share on other sites

alt reglaj,de finete ,la care de regula nu se umbla din surubelul cu care se fixeaza cursorul de cupru pe axul clapetei debitmetrului-desfacand acest surub se modifica practic pozitia cursorului de cupru pe banda grafitate cu care este in contact direct

22147[/snapback]

 

Adica se poate modifica pozitia de "zero" a acului?

Link to comment
Share on other sites

L-am schimbat ca papa ulei ca un trabant. Mai tragea, dar era dus. Am avut ceva peripetii cu el. Dupa ce l-am luat am apucat sa fac ~100 km in Bucuresti si am plecat acasa. Ultimii 60 km i-am facut fara treptele 2 si 4 ca sarisera doua suruburi care tin timoneria pe cutie. Si am ajuns cu motorul fierband :blink: Deh, prima mea masina, n-am verificat tot ce trebuie. Ce figura a facut tata cand m-a vazut... Noroc ca la "cucuietii din deal" la mine, cunostea pe cineva care la viata lui a lucrat pe rechini si m-a ajutat sa-l pornesc. Cand am ajuns in Bucuresti a decedat, nu mai pornea, dar cel mai probabil de vina era sonda de apa.

 

In fine am gasit un motor nedesfacut, 175.000 km de pe E12, i-am schimbat baia, am curatat injectoarele, am incercat sa-l pornim, nu pornea, am luat sonda de apa, a pornit si mergeeeeeee. Am facut deja 11.000 km din iulie pana acum.

Edited by TiL
Link to comment
Share on other sites

Sa fie!

Din pacate o s-o vand :) M-a mancat "undeva" sa iau un ursuletz (o chestie ca E28-ul dar fara doua usi si doi cilindri... :)) si acum trebuie sa scap de unul din ele. E28-ul fiind mai ruginit ... :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stie cineva daca exista, si unde se poate gasi un manual electonic gen TIS "Technical Information System", care sa cuprinda si BMW E36, 316i Compact cu motor M43TU (1895 cmc, 77kw)?

Am avut un disc "FORD TIS" si era super ok, te invata cum sa lucrezi pe fiecare piesa (inclusiv cu ce forta tb strinse suruburile, etc ..), totul cu exemplificari foto.

multumesc mult,

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Stie cineva daca exista, si unde se poate gasi un manual electonic gen TIS "Technical Information System", care sa cuprinda si BMW E36, 316i Compact cu motor M43TU (1895 cmc, 77kw)?

Am avut un disc "FORD TIS" si era super ok, te invata cum sa lucrezi pe fiecare piesa (inclusiv cu ce forta tb strinse suruburile, etc ..), totul cu exemplificari foto.

multumesc mult,

23953[/snapback]

 

Adik TIS-ul de la BMW? Am eu v.2004. Si cred ca il contine. Sau tu vrei manual gen Haynes sau Bentley? Ca in astea trebuie sa verific.

Link to comment
Share on other sites

Deci, eu am: ETK v1.1.0 (20.nov.2003) si TIS v3.4.1 (17.nov.2003)

care contin cam asa ceva:

TIS:

seria 3 (E30,E36,E46,E83)

seria 5 (E34,E39,E53,E60)

seria 6 (E63,E64)

seria 7 (E32,E38,E65,E66)

seria 8 (E31,E52)

seria M (R50,R53)

seria Z (E85)

 

ETK/EPC

seria 3 (E30,E36,E46)

seria 5 (E34,E39,E60)

seria 6 (E63)

seria 7 (E32,E38,E65,E66)

seria 8 (E31)

Z8,X5,X3,Z4,Z3

 

este si pt e30 318i '86?? :blink:

28483[/snapback]

 

pt E30, TIS-ul contine 318i (M10) SAL, (M40) CONVER, (M40) SAL, (M40) TOUR, (M42) CONVER, (M42) SAL si 318is (M42) SAL. Din cate vad in el, doar pt. 318i (M10) SAL exista anii de fabricatie '82-'94. Daca asta e modelul tau, atunci raspunsul e DA.

 

 

ve_, din pacate la seria 5, din cate vezi E28 nu exista. (adik nu contine :))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.