Jump to content

Cupleaza decupleaza compresorul clima


ar85gyl

Recommended Posts

Si eu am o problema asemanatoare cand dau drumul la AC.

Cupleaza si decupleaza relativ des, insa problema este ca se simte foarte tare la motor.Cand cupleaza pierde din putere, cand decupleaza fuge de sub mine.O diferenta de vreo 500rpm intre ele.

 

Ventilatorul l-am schimbat si merge, din cate stiu ambele trepte(nu am verificat exact lucrul acesta), dar l-am vazut pornit si normal, si cand dau drumul la clima.Inainte ventilatorul nu imi mergea deloc iar clima mergea normal, nu simteam cand cupleaza/decupleaza sau pierdere de putere.

 

Freonul l-am incarcat inainte de vara, pana atunci nu mai folosisem clima.

 

Din moment ce face asa doar pe AC, ma gandesc sa nu fie de la compresor, citisem mai sus de ceva bucsi/rulment care se pot gripa.

 

Ma puteti ajuta cu niste sfaturi?

Edited by Alynex
Link to comment
Share on other sites

500 RPM? ??

 

e foarte mult.. nu cumva rulmentul compresorului e gripat si se invarte foarte greu? ca prea e mare diferenta de turatii si senzatia de "fuga de sub tine"

 

Salut

 

Am si eu o problema cu clima,la relantiu dupa cateva minute cu clima pornita bineinteles,mi se opreste/porneste (cam la un interval de maxim 5 secunde) compresorul,ventilatorul porneste dar nu la turatia maxima. De la ce poate fi? Aer rece baga dar nu suficient de rece,in mers baga mult mai rece sau am observat ca atunci cand motorul ajunge la temperatura de placare a electroventilatorului (la o turatie mai mare) chear si la relantiu baga aer mult mai rece,cand ventilatorul se opreste ca motorul s-a racit la fel face,ventilatorul nu se invarte la turatia care trebuie,de la ce poate fi?

Sunt ceva relee (sau sigurante) pentru vitezele ventilatorului sau doar modulul de pe ventilator da comanda acestuia?

Modulul de comanda al electroventilatorului sa potriveste de la benzinar la diesel,al meu e 320d 136cp.

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/78446-modul-ventilator-e46-nfl-m43tu/page__gopid__1108970#

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/60342-ventilator-radiator-e46-m43/page__hl__ventilator+radiator

Link to comment
Share on other sites

500 RPM? ??

 

e foarte mult.. nu cumva rulmentul compresorului e gripat si se invarte foarte greu? ca prea e mare diferenta de turatii si senzatia de "fuga de sub tine"

 

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/78446-modul-ventilator-e46-nfl-m43tu/page__gopid__1108970#

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/60342-ventilator-radiator-e46-m43/page__hl__ventilator+radiator

Multumesc pentru raspuns dar eu ma refeream la ventilatorul de recire al motorului nu cel din masina.

Momentan cel din masina merge bine,nu imi face probleme.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns dar eu ma refeream la ventilatorul de recire al motorului nu cel din masina.

Momentan cel din masina merge bine,nu imi face probleme.

iar eu nu vorbeam cu tine... daca erai atent, ai fi vazut ca i-am raspuns lui Alynex :huh:

 

tie ti-am dat de citit exact ce ai cerut... despre VENTILATORUL de racire al motorului (cel din masina se numeste AEROTERMA, asa mai uzual)

 

daca ti-e lene sa citesti, atunci mergi la un mecanic

Link to comment
Share on other sites

Daca ai climatizare automata, e oarecum normal sa porneasca si sa se opreasca, pentru ca senzorii din masina spun instalatiei daca/cand/cat are nevoie de compresor. Probabil ai facut testul dimineata, cand era cat de cat racoare. Ai incercat si pe caldura mai mare, eventual cand e incinsa masina, sa bage la greu? Ar trebui cel putin sa se modifice frecventa opririlor.

Ce mai poti face, pana sa ajungi sa schimbi/reconditionezi compresorul ar fi sa schimbi filtrul dezumidificator, daca nu l-ai schimbat pana acum.

Iti mai recomand numarul asta de telefon, omul e de nota 20 si un mare profesionist.

0723239010 sau 0764163987 - Domnul Gavrila

Str. SUZANA, nr.9, sect.5, Bucuresti.

 

LE: acum am vazut ca nu esti din Bucuresti, scuze.

Edited by MuciX
Link to comment
Share on other sites

iar eu nu vorbeam cu tine... daca erai atent, ai fi vazut ca i-am raspuns lui Alynex :huh:

 

tie ti-am dat de citit exact ce ai cerut... despre VENTILATORUL de racire al motorului (cel din masina se numeste AEROTERMA, asa mai uzual)

 

daca ti-e lene sa citesti, atunci mergi la un mecanic

OK,multumesc inca odata,o sa citesc mai atent,nu vreau sa supar pe nimeni sunt aici pentru a cere ajutor sau poate sa ajut si pe altii.

:drinks:

Link to comment
Share on other sites

500 RPM? ??

 

e foarte mult.. nu cumva rulmentul compresorului e gripat si se invarte foarte greu? ca prea e mare diferenta de turatii si senzatia de "fuga de sub tine"

 

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/78446-modul-ventilator-e46-nfl-m43tu/page__gopid__1108970#

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/60342-ventilator-radiator-e46-m43/page__hl__ventilator+radiator

 

 

 

Aia ma gandeam si eu sa fie problema...Toti de aici imi spun ca-i de la ventilator, ca nu merge bine in treapta cutare sau cutare.Pentri mine nu pare logic din moment ce anul trecut nu imi mergea ventilatorul deloc, iar clima mergea perfect si din moment ce pe caldura merge ok iar pe rece, fara clima, merge la fel de bine.

 

Daca dau cureaua jos, pornesc clima, compresorul cupleaza si daca invart de fulie, ar trebui sa imi dau seama daca merge sau nu rulmentul, nu?Sau e alta varianta?

Edited by Alynex
Link to comment
Share on other sites

Ei bine a mea si-a revenit.

A fost in service cat s-au schimbat niste garnituri, semeringuri, acum clima merge ca inainte.Nu mai decupleaza asa des, defapt nu prea imi mai dau seama cand face asta, doar din cand in cand mai simt un mic soc 5% din cum facea inainte.

Mister total pentru mine, dar ma bucur ca si-a revenit:D.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.