Jump to content

Cupleaza decupleaza compresorul clima


ar85gyl

Recommended Posts

la mine se opreste compresorul si electroventilatorul porneste doar daca afara e foarte cald ,dar sa stiti ca compresorul se poate activa in mai multe feluri sa mearga din tester,adica cum spuneti voi ca la uni merge incontiniu sau sa mearga prin opriri, cine are tester intrati prin ncs expert si vedeti pe modulul de la clima cum e setat compresorul
Link to comment
Share on other sites

La mine scade foarte mult din puterea motorului (m52b25) cand cupleaza compresorul. Sa inteleg ca e pe duca? Nu se poate face nimic?

 

da, inseamna ca incepe sa se gripeze.

Are niste bucse si rulmenti, care se duc.. de la bucse capata joc, iar rulmentul se gripeaza si e invartit din ce in ce mai greu.. unii zic ca le pot inlocui/reconditiona.

Eu am luat unul nou cu garantie 3 ani cu vreo 10.5 mil...din DE.

Transportul dureaza in jur de 5 zile lucratoare.

In romania e in jur de 16 mil + ala vechi la schimb.

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Bucsele sunt sigur ca se pot schimba, sau face altele, exact ca la electromotoare sau alternatoare.

Sunt curios daca rulmentul se gaseste ca piesa de schimb.

Link to comment
Share on other sites

Vad ca nu ati masurat nimic concret, va spun ce am facut eu pana acum:

E46 cu M47, 136 cai NFL, aceeasi chestie, compresorul cupleaza si decupleaza in mers, sesizabil cand stau la semafor, m-am uitat la un moment dat, cam 15 secunde era cuplat, 10 decuplat.

Nu mi s-a parut normal, si am pus testerul, inpa imi zicea ca am 7 bari in instalatie, cu clima oprita, si 12-14 cand pornea compresorul, presiuni ok, din cate am inteles.

Azi am fost la un prieten la un service si a legat robotelul lui de incarcat cu freon, a tras tot ce era in instalatie, 510 grame de freon.

A vidat instalatia, a verificat etanseitatea si a incarcat cu 740 grame, parca, si inca 10 cc ulei.

Acolo am verificat si face cam la fel, sunt diferente de frig la mana, si de timp de decuplare/cuplare.

Am ajuns acasa si am pus testerul din nou, tot 7 bari zice ca sunt in gol, dar am incercat cu temperatura pe 16 si ventilatie maximum, conditii in care nu se mai opreste compresorul. Am uitat sa va spun ca atunci cand era legata la masinaria aia am observat noi ca decupla atunci cand scadea presiunea sub 2 bari pe joasa.

Concluzia mea momentan este ca ori decupleaza presostatul de pe joasa cand scade presiunea pe aspiratie, ori vede temperatura mare pe condensator (radiator). Daca este din cauza presiunii reduse pe aspiratie, cred ca e din cauza filtrului sau ce o fi butoiasul de pe lonjeron dreapta, ori vreo supapa, ceva, oricum ceva ce blocheaza aspiratia inainte de switch. Parerea mea :D. Daca aveti alte idei sau aveti timp de comparatii intre masini....

AA, uitasem, am citit ceva pe club audi, unde ziceau ca e normal sa faca "4 cicluri pe minut", intelegand 4 porniri/opriri.

Edited by WBA
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cum adica sa o las asa, nu e nevoie de frigorifica dar cand afara sunt 40 de grade nu mai face fata geamul deschis iar pana sapt viitoare cand gasesc modul sau daca se poate repara asta il voi lasa pe direct daca credeti ca nu e nici o problema?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

asta i-am explicat si eu ca am patit.la drum intins imi mergea clima deoarece isi facea racirea de la curentii de aer iar la stat pe loc mi se oprea si imi pornea.rezolvarea a fost inlocuirea electroventilatorului.in prezent nu mai am nici o problema.MA REPET , VENTILATORUL TREBUIE SA PORNEASCA LA TURATIE MODERATA IMEDIAT CU APASAREA BUTONULUI DE AC INDIFERENT DACA MOTORUL ESTE CALD SAU RECE.

La fel am si eu aceiasi problema,,,dar la mine pleaca electroventilatoru cand pornesc masina si AC, dar cand mi se incalzeste apa pur si simplu imi baga cald si compresoru porneste si se opreste repetat, iar electroventilator se opreste

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut aceeasi problema o am si eu momentan pe loc imi cupleaza si decupleaza compresorul , am schimbat modulul cu unul testat de la un prieten din oras nici o rezolvare. Azi am pus masina pe tester si mi-au iesit urmatoarele erori :

La motor

- 5 senzor miscare ac - intrerupe

La Clima

-2101 senzor soare - scurtcircuit plus ( de 2 ori)

-1E02

Link to comment
Share on other sites

Salut aceeasi problema o am si eu momentan pe loc imi cupleaza si decupleaza compresorul , am schimbat modulul cu unul testat de la un prieten din oras nici o rezolvare. Azi am pus masina pe tester si mi-au iesit urmatoarele erori :

 

La motor

- 5 senzor miscare ac -

 

La Clima

- 2101 senzor soare - scurtcircuit plus

- 1E02 comanda automata aer de circulatie incalzire - scurtcircuit masa

- 1C04 senzor noxe - intrerupe

- 0204 servomotor clapete comp. picioare - intrerupe

- 0504 Defect / eroare necunoscuta

- 0004 servo-motor clapete ventilatie - intrerupe

 

Mentionez ca toate erorile le arata de 2 ori .

 

Am fost am pus masina pe robot , sa vidat / incarcat ca am crezut ca nu are suficient deoarece cand am luat masina acum 3 saptamani mergea ok; am pus alt panou de clima ( nimic )

 

Lucru ciudat care l-am observat cand am cumparat masina daca selectam sa imi bage aer pe fantele de la bord imi baga pe la parbriz si invers, dupa ce am facut prostia de am bagat spuma activa cumparata de la dedeman pentu a curata tubulatura ca mirosea urat nu imi mai baga aer deloc prin fantele de la bord doar la picioare si parbriz , ulterior am luat o mare sarma ca ma adus la disperare am bagat-o prin fata din mijlocul bordului si am deschis clapeti "manual" (romaneste)deoarece nu facea fata clima. Acum pot sa selectez oricare din cele 3 pozitii ca imi baga pe toate aer. am demontat clima , cd si fantele de sus sa am vedere la aeroterma se misca bratul care este la vedere cand selectez una din pozitii dar degeaba ( doar la mers in exterior deoarece atunci isi face racirea cum trebuie si merge ok)

 

Nu stiu cum este la voi dar la mine cand pun contactul electroventilatorul pleaca la treapta 1 cred ca 15s , daca pornesc motorul si dau drumu la clima porneste iar dar la un moment dat dupa cateva minute se opreste cateva secunde moment in care compresorul decupleaza , apoi o ia iar in treapta 2 cupleaza compresorul baga rece si tot asa....

 

Urmeaza sa schimb senzorul de presiune si cel de temperatura exterioara

Link to comment
Share on other sites

Revin cu noutati :

1. Am probat senzorul de temperatura exterioara pe alta masina deoarece la mine cu toate ca am maneta cu BC nu imi apare , senzorul arata +33 la fel ca si cel de pe masina respectiva.

2. Am schimbat si senzorul de presiune din fata partea stanga de la filtru uscator cu unu din dezmembrari.

 

in timp ce eram in service a venit un baiat tot cu un e46 dar din 2003 si mi-a spus ca a avut aceeasi problema si a desfacut calculatorul de confort si a gasit apa ( condens ) la curatat - uscat si nu a mai avut problema asta .

cel de la service mi-a spus sa schimb filtru uscator si nu stiu ce valva care vine pe la intrarea in cabina ......

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salut

 

Am si eu o problema cu clima,la relantiu dupa cateva minute cu clima pornita bineinteles,mi se opreste/porneste (cam la un interval de maxim 5 secunde) compresorul,ventilatorul porneste dar nu la turatia maxima. De la ce poate fi? Aer rece baga dar nu suficient de rece,in mers baga mult mai rece sau am observat ca atunci cand motorul ajunge la temperatura de placare a electroventilatorului (la o turatie mai mare) chear si la relantiu baga aer mult mai rece,cand ventilatorul se opreste ca motorul s-a racit la fel face,ventilatorul nu se invarte la turatia care trebuie,de la ce poate fi?

Sunt ceva relee (sau sigurante) pentru vitezele ventilatorului sau doar modulul de pe ventilator da comanda acestuia?

Modulul de comanda al electroventilatorului sa potriveste de la benzinar la diesel,al meu e 320d 136cp.

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.