Jump to content

probleme pornire bmw 530 d


Recommended Posts

salutare tuturor !!

sunt nou pe acest forum si sunt fericitul proprietar al unui bmw 530 d touring platinum de vreo 2 luni ,numai ca am "combinat" ceva probleme !

cand am cumparat masina ,proprietarul mi-a spus ca nu a circulat de aproape un an deci nu vaea asigurare ,verificare etc !binenteles ca si bateria era uzata,deci am pornit-o cu cabluri de la alta masina,a pornit la "sfert" cum se zice pe la noi ,am adus-o acasa (distanta de vreo 120 km) ,masina mergea impecabil !

am ajuns acasa si apoi am descoperit ca are ceva "chichite" (nu merge ventilatia la clima si navigatia arsa)!in fine nu ma deranjat atat de tare ,eram in schimb multumit de restul masinii (motor si altele)!m-am pus zilele trecute sa fac curetenie in ea (spalat tapiterie ),cu casetofonul deschis si a mers pana am ramas fara curent deloc !

DE AICI INCEPE PROBLEMA:

istetul de mine m-am dus direct la bornele alea din fata ..am pus REDRESORUL am lasat cam cca. 3 min si apoi m-am dus sa-i dau cheie...SURPRIZA...nimic.Apoi mi-a venit ideea (care era cea mai buna) sa-i scot bateria si sa o pun la incarcat ceea ce am si facut dar...bateria era moarta!am mers si am cumparat alta baterie noua (100 ah),am puso pe masina si surpriza ...nu mai porneste ,pur si siplu nici macar nu invarte !am chemat un mecanic cu un "tester" mi la pus si mia gasit o eroare genu :SISTEMA ANTIAVIAMENTO... ,care nu a putut sa o stearga !mentionez ca are cutie automata si cand pun cheia in contact chiar daca maneta este pe "P",in bord imi da ca e pe sport "S"...!acum as vrea daca se poate sa ma ajutati cu ceva pareri,sfaturi,Inca ceva masina trasa in spatele blocului si ca sa o duc pe platforma pana la cel mai apropiat service BMW m-ar costa o gramada de bani.Am uitat sa precizez ca eu locuiesc in italia si binenteles masina e inmat. tot pe Italia !

PS:IMI CER SCUZE DE ACEST "ROMAN" PE CARE L-AM SCRIS DAR AM INCERCAT SA EXPLIC CAT MAI BINE PROBLEMA MEA si SPER SA O POT REZOLVA CU AJUTORUL VOSTRU,VA MULTUMESC !!!

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea, la simtomele care le spui poate fi random code de la EWS. Incearca pentru inceput sa folosesti cheia de rezerva: pune contactul si incearca sa pornesti de 10 ori cu o cheie si apoi aceiasi chestie cu cealalta cheie. aceiasi problema o am si eu cu EWS-ul... porneste la a doua a treia cheie. Ca sa intelegi daca asta e problema, pune contactul cu usa de la sofer deschisa si da o treapta de cheie inapoi; in acest moment trebuie sa piuie o avarie ca ai usa deschisa; daca nu piue aceasta avarie inseamna ca nu ti-a citit cheia. daca acest test iese pozitiv (piuie alarma) atunci problema e din alta parte. Sunt interesat si eu de raspunsurile la acest topic. La mine insa cand pun INPA imi spune ca am cod eronat pe cheie. Am recitit si am vazut ce a spus mecanicul cu testerul "Probleme sistema aviamento":

Daca citeste cheia cu testul descris mai sus, pune contactul si da curent la electomotor direct pe excitatie bobina. Daca porneste trebuie verificat de ce nu ajunge curent acolo.

Edited by AndoKalife
Link to comment
Share on other sites

Poi trebuie sa inregistrezi bateria noua cu testerul, plus ca sigur careva dintre module si-a pierdut "memoria" fiind atita timp fara curent...

 

Posibil sa ai probleme si cu IBS-ul

 

"When the vehicle is stationary, the IBS is programmed to wake up every 14 sec. and
makes the required measurements within approx. 50 ms in order to save power.
The measured values from the IBS are provided to the DME by way of the Binary Serial
Data Interface (BSD) to calculate the State of Charge and State of Health for the battery.

• State of Charge (SoC) is a calculated condition showing the current charge of the
battery. SoC is used during key “OFF” periods to insure the battery maintains a sufficient
charge to start the engine at least one more time.

• State of Health (SoH) tracks the history of the battery in the vehicle. Charge/discharge
cycles and times are monitored. SoH helps the DME determine the proper
charging rates and anticipated battery life. Internal resistance of the battery is calculated
by the IBS from the current and voltage dip during engine start. The values are
forwarded to the DME to calculate the SoH of the battery.
Software contained in the microprocessor of the IBS utilizes the measured values to calculate
the State of Charge (SoC) of the battery during vehicle sleep mode and compares
this information with that received from the DME/ECM pertaining to the battery SoC/SoH,
during the period of time between engine “OFF” and deactivation of the DME main relay.
The current SoC/battery data is stored in the IBS every 2 hours over a 6 hour time frame,
providing 3 - 2 hour snapshots of battery SoC information. The stored information/snapshot
data is overwritten every 6 hours. Whenever KL15 is activated the IBS updates the
DME with the current closed circuit histogram/battery status information, byway of the
BSD. Upon obtaining updated information the DME evaluates the new data and if a
closed-circuit current draw is identified a fault will be stored in the fault memory of the
DME.


Servicing the IBS

The IBS is very sensitive to mechanical stress and strain. It is serviced as a complete unit
with the ground cable. The ground cable also serves as a heat dissipater for the IBS.

Particular attention should be paid to the following points in service:
• Do not make any additional connections at the negative terminal of the battery
• Do not modify the ground cable
• Do not make any connections between the IBS and the sensor screw
• Do not use force when disconnecting the ground terminal from the battery
• Do not pull at the ground cable
• Do not use the IBS as a pivot point to lever off the ground terminal
• Do not use the connections of the IBS as a lever
• Use only a torque wrench as described in the repair manual
• Do not release or tighten the sensor screw

IBS Diagnosis

A fault code is stored in the DME when the IBS is defective. The DME adopts a substitute
value and assumes IBS emergency mode. IBS emergency mode boosts the idle
speed in order to sufficiently charge the battery.

Direct diagnosis of the IBS is not possible, it can only be diagnosed through the DME.
The self diagnosis function checks the voltage, current, temperature, terminal 15 wake up
signal as well as system errors in the IBS.

Note: The software in the DME and that of the IBS must match. To ensure this requirement
it may be necessary to replace the IBS in connection with a software update"

 

Asta in cazul in care ai asa ceva la 5 :rolleyes:

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

am doar o singura cheie,si faza cu bipul am incercat-o si este ok !am adus un mecanic acasa cu un tester ,l-am pus si mi-a gasit eroarea asta (SISTEMA ANTIAVIAMENTO) ,apoi a incercat de la electromotor ,a inceput sa invarta motorul dar nici un semn de a porni!eu m-am mai informat la un baiat si mi-a zis ca i-am dat calculatoarele peste cap si acum trebuie aliniate(ews) si nu poti face asta decat cu tester de bmw si banuiesc ca si mecanicul respectiv tre sa fie priceput !baiatul asta se pricepe f bine si are si cu ce sa ma rezolve dar el e in romania(Cluj) si eu in italia,si aici ca sa duc masina pe platforma pana la un service bmw autorizat(cel mai aproape vreo 40 km) imi iau astia o gramada de bani !daca mai auzi ceva nou da-mi de stire si oricum mersi de ajutor AndoKalife !!!DRUMURI BUNE TUTUROR!!!!

 

smiley32 masina este un bmw 530 d touring platinum (full) anul 12/2002

Link to comment
Share on other sites

am doar o singura cheie,si faza cu bipul am incercat-o si este ok !am adus un mecanic acasa cu un tester ,l-am pus si mi-a gasit eroarea asta (SISTEMA ANTIAVIAMENTO) ,apoi a incercat de la electromotor ,a inceput sa invarta motorul dar nici un semn de a porni!eu m-am mai informat la un baiat si mi-a zis ca i-am dat calculatoarele peste cap si acum trebuie aliniate(ews) si nu poti face asta decat cu tester de bmw si banuiesc ca si mecanicul respectiv tre sa fie priceput !baiatul asta se pricepe f bine si are si cu ce sa ma rezolve dar el e in romania(Cluj) si eu in italia,si aici ca sa duc masina pe platforma pana la un service bmw autorizat(cel mai aproape vreo 40 km) imi iau astia o gramada de bani !daca mai auzi ceva nou da-mi de stire si oricum mersi de ajutor AndoKalife !!!DRUMURI BUNE TUTUROR!!!!

 

smiley32 masina este un bmw 530 d touring platinum (full) anul 12/2002

De unde esti din Italia? Eu sunt din Padova... Ti-as putea da o mana de ajutor sa-ti aliniez centralinele daca esti pe aproape.

Link to comment
Share on other sites

am doar o singura cheie,si faza cu bipul am incercat-o si este ok !am adus un mecanic acasa cu un tester ,l-am pus si mi-a gasit eroarea asta (SISTEMA ANTIAVIAMENTO) ,apoi a incercat de la electromotor ,a inceput sa invarta motorul dar nici un semn de a porni!eu m-am mai informat la un baiat si mi-a zis ca i-am dat calculatoarele peste cap si acum trebuie aliniate(ews) si nu poti face asta decat cu tester de bmw si banuiesc ca si mecanicul respectiv tre sa fie priceput !baiatul asta se pricepe f bine si are si cu ce sa ma rezolve dar el e in romania(Cluj) si eu in italia,si aici ca sa duc masina pe platforma pana la un service bmw autorizat(cel mai aproape vreo 40 km) imi iau astia o gramada de bani !daca mai auzi ceva nou da-mi de stire si oricum mersi de ajutor AndoKalife !!!DRUMURI BUNE TUTUROR!!!!

 

smiley32 masina este un bmw 530 d touring platinum (full) anul 12/2002

stai sa inteleg, iti cumperi 530d si nu ai bani sa o duci pe platforma 40km????? de asta ne vorbesc de rau pe noi romanii cand mergem in vest....

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De unde esti din Italia? Eu sunt din Padova... Ti-as putea da o mana de ajutor sa-ti aliniez centralinele daca esti pe aproape.

eu sunt din Montevarchi ,cam la 50 de km de firenze si 40 km de arezzo !daca ai cu ce si te pricepi ...eu iti platesc si drumul pana la mine si binenteles "reparatia"

 

stai sa inteleg, iti cumperi 530d si nu ai bani sa o duci pe platforma 40km????? de asta ne vorbesc de rau pe noi romanii cand mergem in vest....

tutorial,masina am luat-o la bani mult mai putini decat zicea cineva pe aici si sincer nu ca nu ar fi si banii o problema dar,eu lucrez in ture la un restaurant si fac naveta(100 de km dus-intors) cu cealalta masina si nu am un orar fix deci si timpul este un pic de problema ! punete in locul meu :ai fi dispus sa dai niste bani aiurea la aia cu platforma inainte sa te interesezi un pic de ex pe forumuri ,de la prieteni,unde mai pui ca dupa aia cand ajungi in service de jupoaie aia acolo ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

in sfarsit dupa un timp cam indelungat am reusit sa duc masina pe platforma la un service autorizat bmw! am vorbit cu un angajat despre ce e vorba si mi-a zis sa aduc masina lucru care l-am si facut ,dupa doar o zi m-a sunat respectivul angajat si mi-a zis ca au facut ceva teste si ar fi cheia de vina...Am fost nevoit sa comand cheia care costa 210 euro tva inclus ,dupa alte cateva zile ma suna si imi zice ca mia ajuns cheia si au pornit masina ,deci ca raspuns la problema mea era cheia de vina !cum cred ca stiti majoritatea dintre voi ,cand ajungi la service autorizat incep sa te ia cu ceva de genu, parca ar trebui schimbat si asta si asta...etc !eu trebuia sa rezolv si problema cu clima(numi pornea) !

deci un rezumat:

cumparat cheie noua plus reconfigurarea

schimbat piesa cu tepi

schimbat discuri si placute fata si spate plus manopera la tot ce au lucrat am ajuns la suma de 1100 de euro !voi ce spuneti am dat mult pentru ca mie nu mi se pare!

si toate astea la un service bmw din italia ,firenze!

parerea mea este ca se merita sa mergi la ei atunci cand ai probleme mai grave cu masina cum am avut eu !

am scris asta ca raspns la problema mea si poate la cineva ii va fi de folos !

o seara buna tuturor si DRUMURI BUNE !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.