Jump to content

Huruit / zgomot in mers


Ciobanu George

Recommended Posts

Buna tuturor....

 

Sunt proaspat posesor de E46 320D (din 2000). Masina are undeva la 240.000 km, interiorul e impecabil, motorul trage bine si nu are erori in bord, e inca cu numere de germania si planuiesc sa o inmatriculez pana la sarbatorile de iarna, insa imi fac griji pentru atunci cand voi merge la rar deoarece:

1- nu merge claxonul - intentionez sa verific sigurantele si sa desfac volanul sa vad daca contactul e imperfect (cu prima ocazie cand voi merge acasa intr-un week-end) - Daca aveti alte sfaturi, sunt deschis la sugestii. (are volanul schimbat si banuiesc sa nu fie acolo problema,dar comenzile tempomatului de pe volan merg)

2- se aude un huruit/zgomot pe spate, partea dreapta. Am fost cu ea in service si la o simpla testare mi-au spus ca sunt cauciucurile de vina (nu sunt perfect circulare - "dinte de fierastrau", asa au zis cei din service), iar daca pui mana pe ele, se simte ca au denivelari. Nu vreau sa le schimb momentan, deoarece rulez foarte putin cu ea, am logan de rupt zi de zi prin gropile din Iasi. Vreau sa stiu daca aveti vreun sfat sa verific si altceva: brate, bucse.....nu ma pricep insa mi-e teama sa nu fie altceva.

3- nu imi merge sa resetez alarma de schimbare a uleiului - daca tin apasat pe butonasul ala din stanga din bord, nu se intampla nimic. O sa o pun pe tester cand voi avea ocazia si voi gasi pe cineva care sa imi inspire incredere. Sugestii?

Am schimbat filtre si ulei deocamdata.

Daca aveti recomandari mecanici in iasi/neamt/bacau sunt interesat (mecanicii de la Rotanel-Bacau mi-au spus ca problema huruitului e de la cauciucuri).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Revin cu noutati:

1 - am reusit sa rezolv singur claxonul (era blocat un surubel in volan sub modulul de airbag + sigurante lipsa din panoul electric - pret 1,6 ron sigurantele)

2- am schimbat cauciucurile spate....si degeaba, huruitul tot persista. Voi pune un clip, cu precizarea ca incepe sa se auda mai tare de la 70-80 km/h in sus. Mecanicii care au dat vina pe cauciucuri au zis ca nu am joc la bucse, deci suspectez cardanul. Pareri va rog? Nu vreau sa intru cu masina in copaci la 120 km/h totusi.

3- mi-a picat amortizorul spate stanga (zgomot la drum cu denivelari - parca am cutii de bere legate de masina + cand m-am uitat sub masina am vazut ca e curs din el). intentionez sa achizitionez marca sachs cod 556882(la 220 ron bucata), insa sa il demontez pe asta curs, sa vad exact ce model e, sa dau comanda de piesa cu caracteristici identice. Alte recomandari? Le voi monta personal, deoarece nu vad nimic complicat si dispun de scule plus ca economisesc destui bani.

Va multumesc si va rog sa ma ajutati si pe mine!

 

 

Revin cu videoclipul...:

Se aude de la secunda 20 pana pe la 40...si nu e zgomotul ascutit care se aude mai tare...daca ascultati cu atentie...pe fundal se aude un zgomot mai gros...si cam infundat....ca o bataie, se aude mai bine....pe la secunda 40...cand intra masina in frana de motor.

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

La punctul 2 as merge pe rulment sincer...suna a zgomot de rulment ce povestesti tu...

La punctul 3, daca amortizorul e OEM, poti vedea codul pe realoem.com

Daca te referi la rulmentul de la roata....nu e. Am dat roata jos....placute cu suport....si am tras de el sa vad daca are joc. Pare in regula rulmentul rotii. Imi spui de alt rulment?

 

trebuie sa schimbi ambele amortizoare de pe punte. nu doar unul

Le voi schimba pe ambele....insa astept sa vad cum se prezinta si arcurile. Suna cam a zgomot metalic...parca ar fi ceva liber pe acolo....si tare mi-e teama sa nu am ceva rupt....flansa sau arc. Astept sa vad ce gasesc maine (maine o voi demonta) si apoi sa comand piesele, poate are si alte "bube" pe langa amortizor.

Link to comment
Share on other sites

arcul nu face zgomot daca e rupt, si flansa daca e dusa ai bate, nu huruie.

 

vezi sa nu ai placutele de frana uzate inegal si una din ele sa fie dusa de tot.

Aha...ok. pai placutele de frana...le-am dat jos. Sunt aproape noi + discuri la fel. Probabil neamtul inainte sa o vanda, i-a schimbat placutele si discurile. Masina are in jur de 235.000 km si am luato la 3 zile dupa ce a fost adusa in tara. Nu a avut timp ala sa faca prea multe magarii la ea. Legat de placute....sunt aproape noi...insa nu am stat sa le masor, dar nu sunt diferente intre ele la o evaluare vizuala. Poate o fi diferenta de 1-2 zecimi de milimetru...insa aia poate influenta asa mult?

Link to comment
Share on other sites

Daca te referi la rulmentul de la roata....nu e. Am dat roata jos....placute cu suport....si am tras de el sa vad daca are joc. Pare in regula rulmentul rotii. Imi spui de alt rulment?

 

Poi una e sa aiba rulmentul joc si alta e sa aiba uzura, iar daca nu ma insel rulmentul e dublu si cu bile si cu ace, iar ala nu are joc cand e distrus rulmentul :rolleyes:

 

Ridica masina pe cric da jos placutele sa nu atinga discul si inverte energic de roata trebuie sa nu auzi nimic!, fa o comparatie cu celalta parte, trebuie verificate amandoua :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Poi una e sa aiba rulmentul joc si alta e sa aiba uzura, iar daca nu ma insel rulmentul e dublu si cu bile si cu ace, iar ala nu are joc cand e distrus rulmentul :rolleyes:

 

Ridica masina pe cric da jos placutele sa nu atinga discul si inverte energic de roata trebuie sa nu auzi nimic!, fa o comparatie cu celalta parte, trebuie verificate amandoua :thumbsup:

Am facut acest test cu masina ridicata, cu roata si placutele montate. E mai usor sa o invarti. Nu se aude nimic. Eu ma gandesc ca poate in mers, turatia e mult mai mare si dupa cum am precizat, zgomotul incepe sa fie sesizabil abia de la 60-70 in sus, indiferent de treapta de viteza sau turatia motorului (daca stau bine si ma gandesc, daca zgomotul nu e dat de turatia motorului, inseamna ca problema e de la turatia de iesire la roata....ceea ce ma duce inapoi la roti sau bucse) Posibil planetare? Zgomotul vine oricum de pe spate si persista la viteze de 100km/h chiar daca cutia de viteze e decuplata (masina e pe liber). O fi de vina si rulmetul, naiba sa il ia, insa mi-e teama sa nu se intample ceva daca merg cu ea asa cel putin o perioada, pana in primavara. Pana atunci abia am bani de taxa si inmatriculare si cauciucuri....nu prea pot baga sume mari in reparatii.

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor....

Am gasit problema huruitului....undeva la iesirea din cardan, unde planetara se prinde cu acea flansa cu burduf in 5-6 suruburi, are un joc de 1-1,5 mm. Atasez poze unde am indicat cu mana piesa care are joc axial. Rog daca imi poata da cineva un sfat. se poate schimba acea piesa sau e necasar schimbarea planetarei? Ce ma sfatuiti sa fac??? Din cealalta poza atasata, se vede ca zona planetarei stangi, e mai umeda decat cea dreapta, deci banuiesc ca ar trebui sa verific fluidul din cardan. Pareri? Va multumesc anticipat.

 

Salutare tuturor....

Am gasit problema huruitului....undeva la iesirea din cardan, unde planetara se prinde cu acea flansa cu burduf in 5-6 suruburi, are un joc de 1-1,5 mm. Atasez poze unde am indicat cu mana piesa care are joc axial. Rog daca imi poata da cineva un sfat. se poate schimba acea piesa sau e necasar schimbarea planetarei? Ce ma sfatuiti sa fac??? Din cealalta poza atasata, se vede ca zona planetarei stangi, e mai umeda decat cea dreapta, deci banuiesc ca ar trebui sa verific fluidul din cardan. Pareri? Va multumesc anticipat.

post-58008-0-23685200-1375560942_thumb.png

post-58008-0-72341000-1375560999_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Poi planetara nu are rulment, poate rulmentul din grup :rolleyes: cu toate ca eu nu cred

 

Intradevar este mai "umed" acolo dar nu pare sa fi pierdut toata vaselina din burduf si chiar sa faca praf planetara, in cel mai rau caz desfa surubele alea si decupleaza complet planetare de diferential apoi analizeaza mai atent, cu toate ca nu cred sa fie problema de acolo :console:

 

Controleaza si uleiul in diferential, daca nu e la nivel sti ce trebuie sa cumperi :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Poi planetara nu are rulment, poate rulmentul din grup :rolleyes: cu toate ca eu nu cred

 

Intradevar este mai "umed" acolo dar nu pare sa fi pierdut toata vaselina din burduf si chiar sa faca praf planetara, in cel mai rau caz desfa surubele alea si decupleaza complet planetare de diferential apoi analizeaza mai atent, cu toate ca nu cred sa fie problema de acolo :console:

 

Controleaza si uleiul in diferential, daca nu e la nivel sti ce trebuie sa cumperi :thumbsup:

Astazi ma documentez despre verificare ulei diferential si il voi schimba complet, de 2 ori, ca sa curat si mizeria din el daca are ceva. Spun ca acolo e problema, deoarece, in partea dreapta nu are joc deloc. Am stat sub masina si am pus pe cineva sa imi invarta rotile cu un mic motor improvizat (avand ceva turatie, am urmarit sa vad de unde vine zgomotul). Se simte ca are joc si cand misc de planetara stanga - dreapta manual. O sa dau jos si planetara stanga sa vad in ce stare se prezinta, dar mi-e teama sa nu fie altceva din cardan, deoarece dupa cum se vede din poza noua, am indicat tot amsamblu cu joc si se misca si corpul pe care se prinde acel burduf. Acel corp nu e parte din cardan?...daca da, ma cam ia cu fiori cand ma gandesc cum o voi scoate la capat. Multam mult de tot pentru pareri, sunt foarte utile, eu find incepator. Am rezolvat multe la masina ajutat de topicurile de aici, mai multe decat au facut mecanicii unde am dus masina la verificat.

post-58008-0-52254000-1375595631_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Daca lipseste din ulei tot poti sa schimbi diferentialul cu totul, pentru ca uzura este prezenta deja, este inutil sa mai schimbi uleiul.

Ms mult, insa am mai gasit cateva postari si sunt 90% sigur ca am joc in diferential din cate am testat eu. Momentan nu imi permit sa il schimb, deoarece am investit cativa bani in masina momentan, plus ca mai am de schimbat si amortizoare. O sa il tin asa inca vreun an, cu toate ca huruie destul de tare la 160-180km/h. O sa merg mai moderat si gata. Ma gandesc totusi si la riscurile unei cedari in mers.....care nu se poate incheia frumos. Daca sunt si alte sfaturi, le primesc cu placere.

Va multmesc!

Link to comment
Share on other sites

Revin cu noutati:

1 - am reusit sa rezolv singur claxonul (era blocat un surubel in volan sub modulul de airbag + sigurante lipsa din panoul electric - pret 1,6 ron sigurantele)

2- am schimbat cauciucurile spate....si degeaba, huruitul tot persista. Voi pune un clip, cu precizarea ca incepe sa se auda mai tare de la 70-80 km/h in sus. Mecanicii care au dat vina pe cauciucuri au zis ca nu am joc la bucse, deci suspectez cardanul. Pareri va rog? Nu vreau sa intru cu masina in copaci la 120 km/h totusi.

3- mi-a picat amortizorul spate stanga (zgomot la drum cu denivelari - parca am cutii de bere legate de masina + cand m-am uitat sub masina am vazut ca e curs din el). intentionez sa achizitionez marca sachs cod 556882(la 220 ron bucata), insa sa il demontez pe asta curs, sa vad exact ce model e, sa dau comanda de piesa cu caracteristici identice. Alte recomandari? Le voi monta personal, deoarece nu vad nimic complicat si dispun de scule plus ca economisesc destui bani.

Va multumesc si va rog sa ma ajutati si pe mine!

 

 

Revin cu videoclipul...:

Se aude de la secunda 20 pana pe la 40...si nu e zgomotul ascutit care se aude mai tare...daca ascultati cu atentie...pe fundal se aude un zgomot mai gros...si cam infundat....ca o bataie, se aude mai bine....pe la secunda 40...cand intra masina in frana de motor.

Sal.Verifica daca ai ulei in grup pe spate si in cutie<sa fie la nivel.

Link to comment
Share on other sites

Ms mult, insa am mai gasit cateva postari si sunt 90% sigur ca am joc in diferential din cate am testat eu. Momentan nu imi permit sa il schimb, deoarece am investit cativa bani in masina momentan, plus ca mai am de schimbat si amortizoare. O sa il tin asa inca vreun an, cu toate ca huruie destul de tare la 160-180km/h. O sa merg mai moderat si gata. Ma gandesc totusi si la riscurile unei cedari in mers.....care nu se poate incheia frumos. Daca sunt si alte sfaturi, le primesc cu placere.

Va multmesc!

 

Daca doar la 160km/h face urat incearca sa pui un pic de ulei in cazul in care lipseste, poate poate...

 

Paguba nu ar fi foarte mare avand in vedere ca intra aproximativ un litru de ulei :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Sal.Verifica daca ai ulei in grup pe spate si in cutie<sa fie la nivel.

Cutia e ok, huruitul il face indiferent de treapta sau viteza de rotatie, e dat doar de viteza de rotatie a rotii, asa am ajuns la concluzia ca e de vina diferentialul. O sa verific maine uleiul si planetara stanga, ca doar aia face urat.

Link to comment
Share on other sites

Daca doar la 160km/h face urat incearca sa pui un pic de ulei in cazul in care lipseste, poate poate...

 

Paguba nu ar fi foarte mare avand in vedere ca intra aproximativ un litru de ulei :thumbsup:

Ultimile noutati: ieri am schimbat uleiul din diferential. Cel vechi era destul de inchis la culoare comparativ cu cel nou, am pus Castrol Syntrax Longlife 75W90 (73 ron 1 litru), avea putina mizeria pe fund dupa ce l-am lasat la decantat. Am luat putin de deasupra si am bagat de vreo 3-4 ori in diferential pentru a curati eventuala mizerie ramasa pe fund. Am pus noul ulei, a trebuit sa pun inca vreo 50 ml din ala vechi deoarece nu mi-a ajuns la nivel doar cu acel litru. Dupa un drum de aproximativ 80 km (facuti aseara) huruitul s-a mai ameliorat, insa persista la viteze mai mari. O ultima solutie ar fi schimbarea completa banuiesc. Multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutor.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut sunt nou pe aici tocmai ce sunt proprietar de un e46 (nu am vrut sa deschid alt topic de aceea am postat aici) nu stunt prea sigur cum pot sa fac modificarea la evacuare sa se auda vietul acela cand schimb viteza am auzit de la unu de la altul ca trebuie sa ai teava goala pana in spate alti spun ca trebuie sa schimbi doar toba finala ... http://www.youtube.com/watch?v=RIAORhbPznE

Multumesc anticipat !

Link to comment
Share on other sites

Salut sunt nou pe aici tocmai ce sunt proprietar de un e46 (nu am vrut sa deschid alt topic de aceea am postat aici) nu stunt prea sigur cum pot sa fac modificarea la evacuare sa se auda vietul acela cand schimb viteza am auzit de la unu de la altul ca trebuie sa ai teava goala pana in spate alti spun ca trebuie sa schimbi doar toba finala ... http://www.youtube.com/watch?v=RIAORhbPznE

Multumesc anticipat !

Buna....

1. Nu vad de ce ai dori acel sunet al motorului...e destul de naspa sa intoarca toata lumea capul pe strada dupa tine de fiecare data cand schimbi vitezele....cu toate ca toti amicii mei au zis ca e misto, eu unul nu vreau....mi-am luat o masina cat mai stoc si vreau sa ramana la fel. Am apreciat silentiozitatea motorului de cand am cumparato, deci acel sunet pe mine ma deranjeaza.

2. Din experienta avuta, ca sa poti avea acel sunet, ii dai evacuarea jos, imediat dupa catalizator - cauta sa vezi exact unde se afla acel racord flexibil de pe evacuare - si o dai jos de acolo sa vezi cum face. E un vuiet destul de ascutit la turatii mari, plus ca se va auzi si zgomotul mototului de compresie mult mai tare si mai gros sa zic asa....vor sti toti vecinii daca pleci noaptea sau vii dimineata acasa :))

Mult succes!

Link to comment
Share on other sites

O chestie aiurea am si eu in mers. La mine nu e problema de zgomote,la mine e o treaba cu o senzatie de fier in pedala de acceleratie in mers. Oare eventuale probleme la rulmenti pot cauza lucrul asta? Ar trebui sa suspectez amortizoare/rulmenti/bucse? Repet,la mine nu se aud zgomote cum se auzea la colegul de a postat video`ul mai sus. Acum 1700 km au fost verificate bucse,amortizoare si erau tepene,fara probleme. Sa fi picat in intervalul asta?
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ultimile noutati: ieri am schimbat uleiul din diferential. Cel vechi era destul de inchis la culoare comparativ cu cel nou, am pus Castrol Syntrax Longlife 75W90 (73 ron 1 litru), avea putina mizeria pe fund dupa ce l-am lasat la decantat. Am luat putin de deasupra si am bagat de vreo 3-4 ori in diferential pentru a curati eventuala mizerie ramasa pe fund. Am pus noul ulei, a trebuit sa pun inca vreo 50 ml din ala vechi deoarece nu mi-a ajuns la nivel doar cu acel litru. Dupa un drum de aproximativ 80 km (facuti aseara) huruitul s-a mai ameliorat, insa persista la viteze mai mari. O ultima solutie ar fi schimbarea completa banuiesc. Multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutor.

 

Am uitat sa mai postez rezolvarea....am fost plecat din tara 3 luni si nu am mai iesit cu masina pe sosele, insa: am schimbat cauciucurile cu unele pirelli...si acum aproape ca a disparut acel huruit. Am rezolvat problema huruitului prin schimbare de ulei la diferential si un set bun de cauciucuri.

Acum de 2 zile...cred ca mi-a murit un rulment sau ambii pe spate, ca aud un huruit groaznic la viteze de 80-90 din spate. Am fost la 3 mecanici...si toti au zis ca e rulmentul stanga. Ce imi recomandati sa iau? Am gasit SKF la 150...dar am gasit si o ofera de la FAG la 180 2 bucati. E slaba calitatea la rulmentii FAG?

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa mai postez rezolvarea....am fost plecat din tara 3 luni si nu am mai iesit cu masina pe sosele, insa: am schimbat cauciucurile cu unele pirelli...si acum aproape ca a disparut acel huruit. Am rezolvat problema huruitului prin schimbare de ulei la diferential si un set bun de cauciucuri.

Acum de 2 zile...cred ca mi-a murit un rulment sau ambii pe spate, ca aud un huruit groaznic la viteze de 80-90 din spate. Am fost la 3 mecanici...si toti au zis ca e rulmentul stanga. Ce imi recomandati sa iau? Am gasit SKF la 150...dar am gasit si o ofera de la FAG la 180 2 bucati. E slaba calitatea la rulmentii FAG?

Asta e bun pentru E46 NFL din 2000???

http://www.epiesa.ro/set-rulment-roata-bmw-3-e46-320-d-fag-713-8029-10/9045/10679/art-2447154/

Dimensiunile par la fel, insa nu gasesc dupa part-numberul dat pe realoem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.