Jump to content

Ce parere aveti de impozitul forfetar propus din 2014?


paul

Ce parere aveti despre noul impozit forfetar?  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

La porsche costa 7 ore de manopera (140 ron ora) schimbarea cutiei. Cu factura, garantie, tot.

de unde 4000 ron ?

Vorbesti tampenii.

140 ron ora poate e la Polo.

Ia dute tu la Porsche sa verifici si vei vedea ca ora de manopera creste in functie de tipul masinii.

 

Am reparat mai multe cutii de Range Rover. Am vazut cu ochii mei deviz de la reprezentanta pe care scria ca e 40 de milioane manopera de demontat cutie si montat cutie.

Uita-te si pe forumuri din afara sa vezi ca orice manopera care presupune demontarea cutiei automate sare de mia de euro la reprezentanta.

La E60-uri cutiile ZF au o camasa din plastic care etanseaza mufa care intra in mechatronic. De multe ori ajung sa piarda ulei prin acel loc.

La reprezentanta costa vreo 1000 si ceva de dolari sa schimbi camasa aia din plastic. Din moment ce toate reprezentantele BMW respecta aceleasi preturi, asa e si la noi. Eu iau vreo 300 lei ca sa schimb camasa respectiva pentru ca nu e nevoie sa dai jos cutia de fapt.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

@15dod: Nimeni n-a zis ca e usor. Daca era usor toti erau patroni si nu mai muncea nimeni :)

 

Ciupanezu, ai tendinta de a exagera extraordinar de mult preturile reprezentantelor.

Nu sunt mici preturile, dar in nici un caz nu sunt atat de mari pe cat vrei tu sa para ca sunt :)

 

La ei sunt scumpe piesele intr-adevar. Scumpe daca le comparam cu cele aftermarket. Cei care aduc piese originale nu le au nici ei la pret de Vitan, sunt probabil cu vreo 10-25% mai ieftine. Depinde si de piesa.

Link to comment
Share on other sites

Paul, eu am fost client de reprezentanta, nu vorbesc aiurea.

 

La E39 am schimbat la Filaret bujiile, filtrele, uleiul si placutele fata si am dat vreo 30 de milioane.

Cand naiba vei da atata intr-un service oarecare pentru asemenea operatiuni banale?

 

Iar ceea ce am scris de Porsche Romania e adevarat.

Am vazut cu ochii mei un anunt trecut pe la casierie pe care scria ca pretul orei de manopera difera la ei in functie de tipul masinii.

La Polo era cea mai ieftina si crestea treptat. Ora de manopera pentru Phaeton era cea mai scumpa, vreo 400 si ceva de lei. 300 si ceva pentru Touareg. Mi s-a parut un pic manelista treaba asta, dar oricum nu m-a interesat.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu, stiu bine preturile la reprezentanta ca mi-am facut foarte multe lucrari la ei, atat platite de mine cat si de CASCO/RCA, si nu sunt chiar atat de mari pe cat vrei tu sa spui ca sunt :).

 

Nu stiu cat e ora de manopera la Porsche, dar la Mercedes la Tiriacauto e vreo 150 de lei.

Link to comment
Share on other sites

Super!

Eu fac acelasi lucru pe 350-400 lei.

In mod evident exista si la reprezentanta anumite manopere care costa destul de putin, dar in realitate un client iese mult mai scump daca merge la reprezentanta pentru ca nu poate pune piese pe producator, iar manopera este un pic sau mult mai mare, dupa caz.

Daca nu ar fi asa, nu ar mai exista service-uri de cartier, toata lumea ar merge la reprezentante.

 

anu trecut in toamna era 140 RON ora la porsche pentru un a4/a5/a6 2010. exagerezi grav cu sumele alea !

7 ore manopera pentru dat jos cutie, schimbat rulment presiune, pus sus cutie.

Eu iti garantez ca la reprezentanta Porsche Bucuresti Vest costul manoperei variaza in functie de tipul masinii.

Asa ca inclin sa cred ca asta e situatia in general la orice reprezentanta VAG.

 

O sa ma interesez din nou.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

ramane de vazut ce va fi si cu impozitul asta.sa speram,ca in multe alte cazuri,ca dracul nu e chiar atat de negru

 

probabil vor fi lasate niste portite pe care noi,patronii lipsiti de scrupule si pusi pe inavutire subita pe spatele clasei muncitoare,vom fi mai mult decat bucurosi sa le speculam

 

un lucru e cert,si cu ala cred ca suntem de acord cu totii.ma rog,in cazul in care nu esti un cretin sinistru

 

micul intreprinzator nu este sprijinit cu absolut nimic in tara asta,de catre statul repede strangator de taxe si impozite,incepand de la procedurile de infiintare ale unei societati,pana la sprijinirea investiitiilor si a dezvoltarii durabile,sau a facilitarii crearii de noi locuri de munca.nu mai vorbesc de fiscalitate :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

discutii inutile, doar de dragul discutiei. Bine, unii au niste opinii atat de imbecile si fara legatura cu realitatea, delirant-halucinante de-a dreptul, incat s-ar face de rusine si intr-o clasa de autisti, dar asta-i alta discutie.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Conteaza pentru ca internetul oricum e plin de aberatii si informatii false.

Se pare ca si tu contribui din plin la ele :)

 

La Polo era cea mai ieftina si crestea treptat. Ora de manopera pentru Phaeton era cea mai scumpa, vreo 400 si ceva de lei. 300 si ceva pentru Touareg. Mi s-a parut un pic manelista treaba asta, dar oricum nu m-a interesat.

Dupa cum ziceam, la Mercedes - Tiriac Auto ora de manopera este 150 lei (120 lei +TVA)

 

Se pare ca un service de cartier, service care nu are nici pregatirea si nici echiparea necesara (si care da, nici nu plateste toate impozitele pe care la plateste un service mare) are preturi din aceeasi clasa cu cele ale reprezentantei.

 

Ca idee, atasez o factura recenta de la Mercedes, pentru un ML, care nu e chiar o masina cu costuri mici. Oricum la Mercedes manopera nu difera in functie de tipul masinii.

 

post-787-0-02525300-1379529852_thumb.jpg

 

Se pare ca unii au tendinta de a exagera preturile reprezentantelor, pentru a parea ca ale lor sunt mai atractive decat sunt in realitate :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

ne e greu. KIP se ingrasa la fata si pe Similea nu-l mai plac deloc fetele ca pute a unsoare.

 

dupa 6 luni, hodoronc tronc.

se modifica modificarea pluii, aia fiscala si vedem ca am belit scandura. tre sa mai producem o mie in plus pe luna. nu-i prevazusem.

 

amarati, dar cu credinta-n dumnezo, la munca. producem doua luni. se fac alea 8 si similea da banii inapoi, iar kip are 3 mii, stransi. deja se uita de sus.

 

si...bomba: putem sa trecem la etapa urmatoare, dar ne trebuie vreo 6 mii. facem credit pe 4, impreuna.

platim azi, maine, poimaine.

 

deodata iarasi BAM BAM. iarasi modificarea pluii.

 

bai KIp, ce facem ma? Pai ce sa facem, bagam

 

Ei, NU MAI IESE.

 

Uitandu-se inapoi, cei doi realizeaza ca au muncit ca niste bezmetici si ca toate previziunile, desi au strans din dinti, le-au fost date peste cap nu de piata, ci de noile miscari fiscale.

Sa discutam la concret, despre situatia de fata, introducerea impozitului forfetar pentru anumite activitati, printre care service-urile auto.

 

Similea, daca tu prin planul de afaceri ti-ai propus sa lucrezi la negru, sa nu platesti TVA, impozit pe profit, atunci ai dreptate, o asemenea modificare te da peste cap. Deoarece si o taxa de 10 lei este mult mai mare decat neplata niciunei taxe :)

 

Daca insa in planul de afaceri ti-ai prevazut si taxele aferente, o asemenea modificare legislativa este chiar benefica pentru tine. O sa platesti mai putin prin impozitul forfetar decat ai prevazut tu in planul de afaceri.

 

Repet, vorbim strict de situatia de fata, impozitul forfetar pentru un service auto, impozit de maxim 10 lei/1mp pe luna.

 

Intr-adevar, au fost in Romania prevederi legislative care s-au aplicat retroactiv si care au schimbat total regulile jocului. Dar nu e cazul in situatia de fata.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca unii au tendinta de a exagera preturile reprezentantelor, pentru a parea ca ale lor sunt mai atractive decat sunt in realitate :)

Acolo ai pus preturi pentru niste operatiuni destul de simple.

 

Asa cum am spus, preturile la reprezentante sunt mari pentru chestiile complexe.

 

E destul de stupid sa ne certam pentru niste detalii. Ideea de baza este ca reparatia unei masini la reprezentanta este si va fi probabil intotdeauna mai scumpa la reprezentanta decat la un service oarecare.

Acest lucru se datoreaza faptului ca reprezentanta nu monteaza piese second hand, nu monteaza piese pe producator, iar pentru unele manopere preturile sunt foarte mari.

Daca preturile reprezentantelor ar fi la fel ca preturile service-urilor de cartier, asa cum iti place sa spui, acestea din urma ar da faliment.

In fond, pe client il doare fix in cot daca diferenta de bani este din cauza pieselor sau din cauza manoperei. Clientul este interesat sa-si repare masina la un pret pe care-l considera corect si pe care si-l permite.

E foarte usor sa spui ca x cere 200 lei pentru o operatiune, exact cat cere reprezentanta. Da, este adevarat, dar cat ar trebui sa ceara? 20 lei? Sau poate 18, pretul unei shaorme de la Dristor.

In realitate, clientii platesc mult mai putin si asta nu inseamna neaparat ca treaba facuta e mai slaba din punct de vedere calitativ.

De exemplu, ai o problema la o macara. La reprezentanta te pun sa cumperi macaraua cu totul. Aceasta costa 650 lei. Tu ca service o iei de la dezmembrari si o schimbi si clientul iti achita jumatate din pretul de nou al piesei sau chiar mai putin. Da, e vorba de o piesa sh, dar rezultatul este acelasi. Sau iei un kit de reparatie de pe eBay si atunci chiar nu sunt diferente.

Sau iti pica transmisia automata. Reprezentanta cere 5000 euro pentru o cutie RMFD, eu incasez 1500 euro pentru reconditionarea cutiei, inclusiv piese si ofer garantie 1 an.

 

Despre asta e vorba aici. Clientii mei sunt oameni care si-au cumparat o masina sh care a iesit din garantie si care vor sa-si intretina masina si sa si-o repare la niste preturi decente. Chiar daca asta inseamna montarea unei piese sh sau a unei piese pe producator.

Evident ca cea mai buna solutie este o piesa noua si originala, dar uneori acest lucru nu este realizabil sau nici macar nu e inteligent.

Sa fim seriosi, daca dai 5000 euro pe o masina, este inteligent sa dai inca 5000 euro ca sa-i repari cutia?

Sau merita sa dai 400-500 euro pe o piesa pe care o poti lua de la dezmembrari cu 100 euro si pe care o poti monta cu 200-300 lei?

 

Chestiile astea se intampla peste tot, nu doar in Romania.

Nu s-au inventat aici dezmembrarile sau "service-urile de cartier".

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Asa cum am spus, preturile la reprezentante sunt mari pentru chestiile complexe.

Desi la prima vedere par mici, de multe ori preturile unui service de cartier sunt similare cu cele de la reprezentanta, daca luam in calcul ca nu se plateste 24% TVA, nu se plateste impozit pe profit si nici celelalte taxe si impozite pe care le plateste un service mare.

In plus si costurile de functionare sunt mult mai reduse, pentru ca dotarile sunt departe de cele ale unui service mare. Sa fim seriosi, cele cateva mii de euro bagate in cateva truse de chei si prese nu sunt o investitie :).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Desi la prima vedere par mici, de multe ori preturile unui service de cartier sunt similare cu cele de la reprezentanta, daca luam in calcul ca nu se plateste 24% TVA, nu se plateste impozit pe profit si nici celelalte taxe si impozite pe care le plateste un service mare.

Total irelevant pentru clienti.

Atata timp cat clientii raman in buzunar cu mai multi bani, putin le pasa ceea ce faci tu apoi cu banii incasati.

 

In plus si costurile de functionare sunt mult mai reduse, pentru ca dotarile sunt departe de cele ale unui service mare. Sa fim seriosi, cele cateva mii de euro bagate in cateva truse de chei si prese nu sunt o investitie :).

Evident ca sunt niste costuri mult mai mici de functionare, si asta pentru ca si service-urile astea mici ocupa spatii mult mai mici si au mai putini angajati.

Aici gresesti. Doar in cladire am bagat ~10 000 euro tocmai ca sa arate bine si sa-mi placa sa vin in fiecare zi la munca.

O investitie totala de 13-14 000 euro in timpul crizei se poate numi usor astfel, si anume investitie.

In ziua de azi e greu sa iei si 1000 euro imprumut. Multi oameni nu stiu cum sa mai faca sa cheltuie mai putini bani.

S-au dus vremurile cand orice fraier lua un credit de 15 000 euro de la banca.

 

Sigur ca pentru multi poate e o suma ridicola, dar avand in vedere la ce nivel sunt salariile din Romania, sunt totusi ceva bani.

 

Ca sa vezi ce ciudata si relativa e viata, am prezentat garajul si pe un site de profil din America. Pe acolo intra oameni din toata lumea.

Cativa americani erau chiar uimiti ca am bagat atat de multi bani intr-o cladire care nu-mi apartine.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Am credit, dar la parinti, nu la banci.

Eu incerc sa-mi platesc toate datoriile, nu sa-mi fac altele noi.

Sigur ca ei imi accepta banii cu multa reticenta, dar avantajul este ca in unele luni nu le fac plata daca imi este peste mana.

 

Creditul bancar e o manevra foarte riscanta in ziua de azi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.