Jump to content

Probleme multiple e46 316i


Recommended Posts

In primul rand salut tuturor(novice pe bmwclub), sunt un nou mandru posesor al unui e46 anul 2000(316i 1895cm 77kw) luat din tara de vreo 2luni si 2.000km.

Cum era de asteptat(stiute de la fostul proprietar si aparute dupa) trebuiesc anumite investitii si m-am gandit ca e locul perfect sa caut ajutor.

 

Sa incepem:

1. Imi "ploua" in masina(mocheta sofer umeda) pe langa manerul ridicarii capotei din cate am observat la spalatorie si sincer ma cam sperie gandul apa plus fire etc. ca ma gandesc ca se prelinge pe undeva prin bord.

3. Apa urca parca cam repede la nivelul normal (undeva la 5 min pe frigurile astea la relantiu) dar nu il depaseste oricat as merge sau as alergao, tin sa precizez ca imi cam evapora apa din vas (o folosesc zi de zi am completat de 2 ori in 2 luni) dar nu imi lasa pic de urma sub ea nici peste noapte nici lasata pornita perioada lunga de timp si nu nu ajunge in ulei.

2. Geamurile spate nu imi merg, fostul proprietar precizand ca ar fi modulul de comfort dar eu am incercat cu unul de 330d cu 4 geamuri si nu merg are vreo importanta motorul masini donatoare?

3. Nu imi merge incalzirea in scaune si sa dezactivez ASC(mentionez ca ASC intervine, se aprinde la contact, se stinge dupa pornire dar nu il pot dezactiva din buton) butoanele se aprind cand pun pozitia dar nu actioneaza nimic cand apas pe ele, are vreo legatura cu modulul de comfort ?

4. Geamul fata pasager mi sa rupt cablul macaralei de coborat se poate gasi separat doar acel cablu sau trebuie inlocuita macaraua cu totul? (cautat dar nu am gasit decat acele kituri de reparatie care sincer este costul unei macarale sh).

5. Clima porneste singura cand pun contactul chiar daca am oprito inainte plus ca o cam ia "razna" aeroterma pe maxim chiar daca eu am selectat nivelul minim.

6. Cand o bag in viteza se aude un bubuit de la grup, stiu ca exista o bucsa care se uzeaza dar intrebarea este poate fi si din grup ? sa fie ceva neinregula inauntrul lui?

7. Am stopuri pe leduri si de fiecare data cand pun contactul cele de pe portbagaj imi licare de cateva ori.

 

Probleme ar mai fi dar sa o luam usor :)

 

Stiu ca probabil o sa spuneti de ce am cumparato cu atatea probleme sau de ce acest motor(fiecare cu necesitatile lui) dar eu unul vad potential in aceasta masina si sincer ma reindragostesc de ea de fiecare data cand ma urc in ea avand dorinta de a o aduce intr-o stare perfecta.

As ruga sa nu criticati inainte de a cunoaste(gen iati motor mai mare etc), daca ati vedea masina ati stii ca merita(avand anuminte aspecte care atrag)

Si nu in ultimul rand daca nu am postat bine rog pe un moderator sa mute topicul(sunt nou pe aici).

Link to comment
Share on other sites

In primul rand salut tuturor(novice pe bmwclub), sunt un nou mandru posesor al unui e46 anul 2000(316i 1895cm 77kw) luat din tara de vreo 2luni si 2.000km.

Cum era de asteptat(stiute de la fostul proprietar si aparute dupa) trebuiesc anumite investitii si m-am gandit ca e locul perfect sa caut ajutor.

bine ai venit !

Sa incepem:

1. Imi "ploua" in masina(mocheta sofer umeda) pe langa manerul ridicarii capotei din cate am observat la spalatorie si sincer ma cam sperie gandul apa plus fire etc. ca ma gandesc ca se prelinge pe undeva prin bord.

apa in masina poate intra si pentru ca ai canalele de scurgere de pe aripile fata infundate... trebuie desfundate ori cu aer comprimat (ideal), ori cu ceva lung si subtire (gen sarma monofilara)

mai e si posibilitatea (f.mica de altfel) sa curga pe la chederul parbrizului, daca a fost schimbat si nu a fost montat corect (izolat).

 

3. Apa urca parca cam repede la nivelul normal (undeva la 5 min pe frigurile astea la relantiu) dar nu il depaseste oricat as merge sau as alergao, tin sa precizez ca imi cam evapora apa din vas (o folosesc zi de zi am completat de 2 ori in 2 luni) dar nu imi lasa pic de urma sub ea nici peste noapte nici lasata pornita perioada lunga de timp si nu nu ajunge in ulei.

e normal sa se incalzeasca repede, doar e benzinar, nu? ;)

fa corect aerisirea instalatiei, completeaza la nivel, apoi vezi daca se mai goleste... proibabil ca vei pierde in continuare lichid de racire... asta inseamna ca etansarea la intrarea/iesirea din motor ori la pompa de apa sau radiator e defectuoasa... ia-le pe rand: verifica toate furtunele, vasul de expansiune, T-ul din spatele motorului, apoi cotul din fata motorului, apoi pompa de apa si dupa asta radiatorul.

 

2. Geamurile spate nu imi merg, fostul proprietar precizand ca ar fi modulul de comfort dar eu am incercat cu unul de 330d cu 4 geamuri si nu merg are vreo importanta motorul masini donatoare?

e posibil sa nu mearga din cauza GM (modul comfort), in sensul ca ar putea sa fi fost schimbat cu unul de pe o masina cu 2 geamuri electrice. trebuie verificat.

 

3. Nu imi merge incalzirea in scaune si sa dezactivez ASC(mentionez ca ASC intervine, se aprinde la contact, se stinge dupa pornire dar nu il pot dezactiva din buton) butoanele se aprind cand pun pozitia dar nu actioneaza nimic cand apas pe ele, are vreo legatura cu modulul de comfort ?

nu! mai degraba are legatura cu butoanele de pe consola centrala... probabil un fir de masa lipsa, pin oxidat, ceva...

 

4. Geamul fata pasager mi sa rupt cablul macaralei de coborat se poate gasi separat doar acel cablu sau trebuie inlocuita macaraua cu totul? (cautat dar nu am gasit decat acele kituri de reparatie care sincer este costul unei macarale sh).

ia o macara SH in regula.

5. Clima porneste singura cand pun contactul chiar daca am oprito inainte plus ca o cam ia "razna" aeroterma pe maxim chiar daca eu am selectat nivelul minim.

poate ai selectat modul AUTO... daca o ia "razna" de capul ei, ai probleme cu rezistenta FSU ("ariciul" sau "piesa cu tepi")... si nu costa decat vreo 3-400 lei

6. Cand o bag in viteza se aude un bubuit de la grup, stiu ca exista o bucsa care se uzeaza dar intrebarea este poate fi si din grup ? sa fie ceva neinregula inauntrul lui?

cam toate fac asa de la o varsta incoace... bine, depinde si de cum a fost exploatata masina... trebuie analizat daca e flansa de la cardan sau bucsa de la grup, ori cele de sustinere a grupului (de la jug)

7. Am stopuri pe leduri si de fiecare data cand pun contactul cele de pe portbagaj imi licare de cateva ori.

e normal, LCM (computerul de lumini) cauta filament si face un cold-check... daca nu gaseset filament de 21W (bec), se multumeste doar cu rezistenta oferita de anulatoare si tace.

Link to comment
Share on other sites

Daca "ploua" in masina cel mai probabil e chederul de jos al parbrizului. De obicei inbatraneste si se mananca cauciucul...

nu are nicio legatura... pe acolo curge apa oricum, ala nu etanseaza pe parbriz.

De asemenea mai poate intra apa si de la o lipsa/montare incorecta a protectiilor de apa din portiere...

asta da...

 

Probleme ar mai fi dar sa o luam usor :)

probabil ca da, dar rezolva urgent cu lichidul de racire si verifica-ti FSU... astea sunt necesare inainte de a veni zapada.

Si nu in ultimul rand daca nu am postat bine rog pe un moderator sa mute topicul(sunt nou pe aici).

am mutat la Probleme Seria 3 :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. "XXL" cam e o asemanare izbitoare intre pozele lui "sati" si masina mea deci as tinti catre un parbriz nou la "problema 1"

2. "XXL" am incercat cu modul pentru 4 geamuri dar tot nu merg are vreo legatura ca era de 330 plus ca am vazut ca modulul meu are 3 mufe dar mie masina imi ofera doar 2 exista vreo legatura? adica 3 sloturi am pe modul doar 2 erau conectate al 3 lea neexistand sau poate nu lam gasit eu..

3. Chiar o sa ma apuc de demontat sa vad in ce stare se prezinta mufa din spatele panoului.

4. E bine de stiut barem sa nu mai aplec urechea la mecanici de cartier la reparatii de genul "cablu de bicicleta"

5. Citind pe google am vazut ca e tot pe undeva pe sub torpedo, crezi ca as putea-o monta singur daca o cumpar ?

6. Ar fi ceva urgent "XXL" ? ca sincer as urgenta putin alte reparatii.. gandesc ca ar fi ceva costisitor sa dau grupul jos(totusi imi "ploua" in masina :frantics: )

 

Oricum achizitia pana acum a meritat(am luato zic eu ieftin), sa speram ca nu se mai aduna multe.. ascunse dar cu timpul o sa o aduc la nivelul de admirat!

 

Va multumesc mult pentru raspunsurile instante si la obiect! Raman dator :drinks: !

Link to comment
Share on other sites

FANrwd, daca ai pierderi de antigel + plus mocheta uda s-ar putea sa ai tubulatura de la caloriferul de caldura crapata sau chiar caloriferul, verifica.

 

Sincer nu cred deoarece mocheta se umezeste doar la spalatorie si cand ploua dar este vizibil cum "iese" apa de sub acel plastic de la picioare stanga si se prelinge pe la manerul de ridicare al capotei(mai ales la spalatorie la jet de apa) ceea ce ma sperie sa nu faca vreun scurt. Oricum o sa schimb parbrizul cat de curand posibil. Si grila ... masina a stat cateva luni degeaba si ma gandesc ca a avut timp sa se manance.. poza pusa de "sati" seamana identic cu a mea.

Edited by FanRWD
Link to comment
Share on other sites

3. Apa urca parca cam repede la nivelul normal (undeva la 5 min pe frigurile astea la relantiu) dar nu il depaseste oricat as merge sau as alergao, tin sa precizez ca imi cam evapora apa din vas (o folosesc zi de zi am completat de 2 ori in 2 luni) dar nu imi lasa pic de urma sub ea nici peste noapte nici lasata pornita perioada lunga de timp si nu nu ajunge in ulei.

 

In legatura cu asta vezi ca in spatele blocului motor sub filtru de polen, ai un cot din plastic care intra in _chiulasa_, pentru a avea acces la el trebuie scos filtrul de polen si suportul acestuia, la mine pe acolo imi pierdea apa si am trecut prin 4 service-uri pana sa gasesc acel cot.

Link to comment
Share on other sites

In legatura cu asta vezi ca in spatele blocului motor sub filtru de polen, ai un cot din plastic care intra in _chiulasa_, pentru a avea acces la el trebuie scos filtrul de polen si suportul acestuia, la mine pe acolo imi pierdea apa si am trecut prin 4 service-uri pana sa gasesc acel cot.

 

 

Chiar o sa arunc o privire .. dar iti pierdea tot asa in timp indelungat?

Link to comment
Share on other sites

Mie imi pierdea mult pentru ca aveam cotul ala aproape rupt adica cand am pus mana pe el am ramas cu el in mana. Imi pierdea undeva la 1 l - 1.5 l pe zi

 

E greu de depistat deoarece mie imi pierde jumatate spre un litru la 3saptamani o luna.. mia mai zis cineva sa nu fie de la capacul busonului sa imi evapore apa.

 

Oricum o sa revin cu detalii ca ma apuc de desfacut bordul sa vad ce au butoanele ASC respectiv incalzirea in scaune.. sper sa fie un fir oxidat..

Link to comment
Share on other sites

pai mai bine schimba capacul busonului (e vreo 50 lei NOU, la @ClaudiuBWR) caci pe acolo trebuie sa lase presiunea sa iasa, iar daca nu mai functioneaza supapa de suprapresiune, atunci cedeaza alte componente

 

referitor la celelalte probleme, cu geamurile spate, esti sigur ca are geamuri electrice si nu doar butoane? :D

 

daca ai timp in vreuna din zile, hai sa vedem masina si iti spun mai multe la fata locului

 

in plus, NU are legatura daca modulul comfort cu 4 geamuri e de pe alt sedan...

 

cat despre garnitura de la parbriz, GARANTAT 100% nu aia e cauza aparitiei apei la footrest...

Link to comment
Share on other sites

pai mai bine schimba capacul busonului (e vreo 50 lei NOU, la @ClaudiuBWR) caci pe acolo trebuie sa lase presiunea sa iasa, iar daca nu mai functioneaza supapa de suprapresiune, atunci cedeaza alte componente

 

referitor la celelalte probleme, cu geamurile spate, esti sigur ca are geamuri electrice si nu doar butoane? :D

 

daca ai timp in vreuna din zile, hai sa vedem masina si iti spun mai multe la fata locului

 

in plus, NU are legatura daca modulul comfort cu 4 geamuri e de pe alt sedan...

 

cat despre garnitura de la parbriz, GARANTAT 100% nu aia e cauza aparitiei apei la footrest...

 

O sa iau un buson zilele astea si sper ca intr-o saptamana maxim 2 sa schimb si parbrizul(sa speram ca tine vremea buna) ...

XXL imi spui unde si cand si sunt acolo :thumbsup:

Offtopic: Chiar intalniri ceva .. in viitorul apropiat prin bucuresti?

Edited by FanRWD
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.