Jump to content

My new toy


mikken

Recommended Posts

Asadar, am facut si prima inspectie la masina, intr-un service BMW.

 

Am schimbat filtrul de ulei si uleiul (Liqui Moly Top Tec 4100 - 5w40), urmand ca filtrul de aer si cele de polen sa le schimb eu singur in seara asta. Ma bucur oricum ca am stampila pe cartea de service + intrare in baza de date.

 

Rezultatul verificarii este partial imbucurator as putea spune...cum ma asteptam, nu e totul perfect.

 

- stopul central de frana nu functioneaza - trebuie inlocuit

- trebuie sa schimb 2 capete de bara cred pentru ca fac putin zgomot la denivelari (denumirea e in germana Druckstangen Stabi, inca nu le-am identificat exact) + refacut geometria

- trebuie sa schimb rolele si curelele alternator + AC - scartaie dimineata la rece

- senzorul de temperatura exterioara functiona anapoda - l-am inlocuit deja

 

Intrucat imi trebuia masina in weekend, am preferat sa o iau si ma voi programa iar intr-o saptamana doua sa rezolv restul.

 

La verificare masina s-a prezentat bine, fara scurgeri sau urme de accidente...Doamne ajuta :)

Link to comment
Share on other sites

Da, masina se prezinta bine aparent, insa nu sunt foarte sigur ca s-a verificat tot la sange, asa cum mi-as fi dorit.

 

Ma asteptam sa fie mai profi, fiind vorba de o reprezentanta, insa m-au cam dezamagit si mi-au ridicat niste semne de intrebare.

 

Senzorul de temperatura exterioara indica tot anapoda...mereu imi arata 8-10 grade, desi sunt convins ca nu sunt mai mult de 1-2 grade afara uneori. Mi-au lasat in masina senzorul vechi, deci clar l-au schimbat...insa nu-mi explic de ce nu functioneaza corect. Oricum o sa ii pun sa il schimbe iar, pana merge ok.

 

Mi-au promis ca imi trimit pe mail oferta pentru reperele gasite defecte...nimic. Le-am scris iar un mail azi sa le amintesc, sper sa se mobilizeze.

 

Inca o chestie idioata, din punctul meu de vedere: m-au taxat 20 euro + tva pentru aruncarea/reciclarea uleiului vechi, insa doar pentru ca am adus uleiul meu. Pai stau si ma intreb, daca eu cumparam uleiul de la ei, nu tot trebuiau sa se ocupe de cel vechi scos din motor???

 

Nu mai spun ca Gigel a uitat sa-mi reseteze in iDrive intervalul de service pentru ulei...am rezolvat-o eu cu procedura din butonul de trip reset.

 

Cred ca o sa apelez la alt service de-al lor pentru inlocuirea reperelor defecte. Cu ocazia asta o sa cer din nou o verificare mai amanuntita, cu tester, update module unde e necesar, etc...abia apoi o sa ma declar multumit si linistit :)

 

Pentru schimbul de ulei la cutie am primit o oferta de 450 euro (piese si manopera), la un service autorizat ZF...e ok?

 

Intre timp, cateva poze noi :)

Link to comment
Share on other sites

450Eur e un pret bun pentru schimbul de ulei la cutie, mai ales ca il faci la un ZF service. Faza cu cei 20Eur + tva pentru reciclat mi se pare aiurea si trasa de par, dar au si nemtii ciudateniile lor, insa sunt de parere ca ar fi trebuit sa iti zica de la inceput despre taxa asta.

 

Senzorul ar trebui sa il schimbe pe garantie.

Link to comment
Share on other sites

Da, si mie mi s-a parut un pret acceptabil pentru un service ZF, unde sper ca oamenii stiu ce fac. Pe forumurile din Germania toti lauda service-ul asta si au fost multumiti.

 

Unii insa vorbesc de un flush (spalare) a cutiei inainte de schimbul de ulei. Trebuie sa faca si asta? In Romania din ce am vazut nu prea se practica.

Link to comment
Share on other sites

Ieri mi-a ajuns stopul central de frana si cand l-am montat, surpriza...tot nu merge :(

 

Cum as putea sa verific instalatia electrica daca ajunge curent acolo la mufa, neavand aparat de masura?

 

Si iar imi vin toate spumele pe service-ul lu' peste care cica a diagnosticat stopul ca fiind defect. Pai daca au vazut ca nu se aprinde inseamna automat ca lampa e defecta? Faptul ca nu se aprinde am costatat si eu, nu trebuia sa-i platesc pe ei sa constate acelasi lucru.

 

Dupa ce imi inlocuiesc iar senzorul de temperatura pe garantie, am terminat-o cu ei. Am cerut o oferta pentru ce mai am de facut direct la BMW si surpriza...e chiar mai ieftin.

Link to comment
Share on other sites

Sa nu exageram cu apa calda, sunt multe tari dezvoltate din Europa unde consumul de apa/cap de locuitor e depasit de unele tari din Africa

http://www.waterfootprint.org/WFP_files/Img/GlobalWaterFootprintMap.jpg

 

Scuze de off-topic, dar prin DE am avut genul asta de experiente nasoale prin reprezentante asa ca nu e regula sa fie mai luminati.

Link to comment
Share on other sites

Fara aparat de masura poti doar sa ghicesti. :)

Ia-ti un aparat ca nu strica la casa omului. Poate il imprumuti alora la service si eventual ii inveti sa-l foloseasca. :popcorn:

 

Poate cineva cu WDS poate sa-ti confirme traseul, dar din cate stiu, LMA-ul ii da tensiune si lui si precis trece printr-o siguranta.

Link to comment
Share on other sites

Poate nu am nimerit eu intr-un service bun, desi pe forumurile de aici mai toata lumea il lauda. Tind sa cred ca inginerul care s-a ocupat de masina mea nu este foarte competent totusi...mi-a lasat un gust amar dupa toate interventiile:

 

- am dus masina dimineata doar pentru schimb de ulei + filtre si o verificare completa, cu precizarea sa ma sune sau sa-mi dea mail in functie de ce descopera, sa decid daca inlocuiesc pe loc sau nu, spunandu-le totodata ca vreau sa iau masina seara cand e gata. In plus le-am dat si scris pe foaie ce am observat eu in neregula (senzorul de temperatura, stopul de frana defect, scartaitul unei curele dimineata si faptul ca aud o bataie la trecere peste denivelari...deci cam tot ce au constatat si ei ulterior :) ). Evident daca am vazut ca nu da niciun semn dl. inginer pana la ora 17 (au deschis pana la 19), am sunat eu...si imi zice nonsalant: pai trebuie sa tinem masina pana maine, sa vedem cum se aude scartaitul de care spuneati dimineata (WTF?!?!? ala se aude la rece, nu tre sa fie neaparat ora 7 AM)...in fine am zis ok, ne auzim maine. A doua zi nu m-a sunat iar pana dupa pranz, am sunat eu si imi spune: da, scartaie cureaua ca e imbatranita, trebuie schimbata (no shit!!!), mai trebuie schimbate bieletele antiruliu si refacuta geometria, stopul de frana nu functioneaza (surpriza!!!) si am schimbat deja senzorul de temperatura (desi le spusesem sa nu schimbe nimic fara sa ma consulte). Daca vreti sa le schimbati pe toate, trebuie sa mai lasati masina vreo 3 zile. Cum aveam nevoie de ea in seara respectiva, am fost sa o ridic, in ideea ca ma programez pentru restul ulterior.

 

- ajung acolo, doar o fata draguta la receptie care imi ia banii si imi da actele si cheia - nimeni sa imi povesteasca ce s-a constatat, cand vin data viitoare, etc. I-am cerut fetei de la receptie sa ia legatura cu dl. inginer si sa-l roage sa-mi trimita pe email o oferta de pret cu tot ce mai am de schimbat in urma constatarii.

 

- a uitat sa reseteze intervalul de service la ulei (am vazut imediat cum m-am urcat in masina cand am luat-o); am urcat iar in birou, i-am spus de problema unui sefulet de pe acolo, ca dl. inginer evident deja sparsese usa (era pe la 6.30 seara)...mi-a raspuns ca nu se poate, ca i-a zis lui clar dl. inginer ca l-a resetat, dar sa vin totusi in alta zi sa mi-l reseteze, ca atunci erau la sfarsit de program. Evident ca l-am resetat singur, nu m-am mai dus pana la service.

 

- am asteptat oferta vreo 3 zile, enervat la maxim ca senzorul tot nu functiona cum trebuie...am sunat la ei, mi-a spus o tanti de la receptie probabil ca o sa-l informeze pe dl. inginer sa imi trimita oferta, ca o fi uitat (saracul, uita cam multe). Mai astept o zi, primesc oferta pe mail din care lipseau bieletele antiruliu si cureaua + rolele de la AC (pusese doar cealalta curea si rolele...probabil observase el ca doar aia scartaie, dar eu i-am zis clar ca vreau sa le schimb preventiv pe ambele si toate rolele). Ii raspund la mail sa puna si alea pe oferta si sa-mi spuna cand sa vin pentru a se uita iar la senzor. Imi raspunde iar pe mail dupa 10 minute cu fix aceeasi oferta (acelasi .pdf) :)) Dau iar mail, mai agresiv, in care ma iau un pic de el ca nu citeste mailul meu...imi raspunde dupa o jumatate de ora cu oferta incluzand bieletele, dar tot fara cureaua de AC si fara sa-mi zica nimic de alta programare pentru senzor. I-am mai scris un mail politicos in care ii ceream si restul de informatii...nu a venit raspuns nici in ziua de azi :D

 

Revenind la stop, nu stiu daca are siguranta separata...nu am gasit nicio informatie pe net din pacate si nu am chef sa stau acum sa scot pe rand fiecare siguranta sa o verific. Daca ma poate ajuta cineva cu info exact, as aprecia maxim.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa-ti cumperi un multimetru de pe amazon.de sau sa intrebi la birou poate are vreun coleg sa-ti imprumute. Alte solutii empirice nu stiu cat de mult or sa te ajute insa parerea mea e ca in definitiv tot la un electrician trebuie sa ajungi daca vrei sa rezolvi problema asa ca mai bine te duci direct la un service cu electrician.

 

Pe de alta parte, poti sa-i dai jos "cupola" sa arunci o privire mai amanuntita. Dar cred ca te-ai gandit deja la asta. :p

Link to comment
Share on other sites

Poti sa-ti cumperi un multimetru de pe amazon.de sau sa intrebi la birou poate are vreun coleg sa-ti imprumute. Alte solutii empirice nu stiu cat de mult or sa te ajute insa parerea mea e ca in definitiv tot la un electrician trebuie sa ajungi daca vrei sa rezolvi problema asa ca mai bine te duci direct la un service cu electrician.

 

Pe de alta parte, poti sa-i dai jos "cupola" sa arunci o privire mai amanuntita. Dar cred ca te-ai gandit deja la asta. :p

 

Bo$$ daca tot dau cupola jos, ii pun si trapa sa o fac full de full :))

 

@Acero99: rotile de vara sunt deja pe drum, cumparate - Doppelspeiche 172M :frantics:

 

@Cosmin: parca nu m-as apuca eu sa desfac tot capitonajul sa urmaresc traseul, o duc la service pentru asta daca e cazul. Vreau doar sa masor la mufa acolo, sa vad daca ajunge curent sau nu. Am uitat sa precizez, din greseala am cumparat de pe ebay stopul tot SH :( Am crezut initial ca e nou si abia dupa ce am dat clic am vazut ca scria "gebraucht"...deci o sansa (mica) este sa fie si stopul primit defect. As vrea sa vad daca am motive sa il returnez sau nu.

Edited by mikken
Link to comment
Share on other sites

Dar nici n-am zis nimic de demontat capitonaje. :)

Nu asa se fac verificarile.

Pe baza schemei, verifici prezenta tensiunii in diferite puncte si localizezi zona. :)

 

In fine... daca nu ai ceva cunostinte in domeniu, n-are sens sa te chinui. Mergi la service.

 

LE: de ce nu bagi la 12V stopul sa vezi daca functioneaza? E cel mai simplu test.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

As verifica asa cum zici tu, daca as avea un aparat de masura...sa vad poate ajung azi la un magazin si imi cumpar unul, ca vorba lui Alin e bun la casa omului :)

 

O sa incerc sa conectez direct stopul la bateria masinii...poate reusesc sa-l prajesc definitiv :))) Stii cum e, practica ne omoara (pe unii :p )

Link to comment
Share on other sites

Corect, am incurcat borcanele :) Fac asta diseara si va tin la curent de rezultat!

 

Intre timp aici e primavara in toata regula, deci cum ajung jantele cred ca le pun pe masina :D

 

Mai ales ca nu vor avea nevoie de reparatii...am gasit unele in stare foarte buna (cel putin din poze), cu tot cu anvelope.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.