Jump to content

intrebari cutie automata steptroni e46


bmwdreamer

Recommended Posts

nu, nu am desfacut personal nici una, mai mult de schimb de ulei la ea nu am facut. Ceea ce spun o fac prin prisma celor citite pe alte forumuri unde altii fac asta in garajul lor si de la care am aflat aceste lucruri exemplificate de ei prin DIY-uri. Inteleg unde vrei tu sa bati, eu nu sunt mecanic, sunt doar pasionat de masini si mecanica, am cu totul alte studii, dar asta nu m-a impiedicat sa invat si altceva din pura placere.

 

Si nu, te rog nu imi spune acum cate cutii ai desfacut tu :), stim, insa cine vrea sa faca singur chestia asta o poate face daca vrea, sa dai jos un mecatronic nu e rocket science, totul e sa ai indemanare, ceva scule, timp, vointa si mai ales sa citesti o vreme despre toate astea si se face.

 

Ideea este ca toti zic, dom'le e cutia dusa trebuie sa o desfacem, insa eu cred ca merita incercate si alte solutii inainte de-a pune verdictul asta, o fi ce-i drept mai usor pentru un atelier sa faca asta, dar la urma urmei o face pe banii mei asa ca prefer sa caut alternative atunci cand sunt, iar in cazul de fata, ca de aici am plecat, eu asta cred, acum el citeste si face ce vrea, nu il oblig eu sau tu sa aleaga solutia propusa :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Perfect.

Iti voi scrie avand in vedere ca e evident ca esti o persoana educata, deci iti voi vorbi fara condescenta. Intelegi bine, nu intelegi - iarasi bine.

 

Pe forumuri nu te va invata nimeni absolut niciodata cum sa repari o cutie automata. Nu este o operatiune de tip DIY indiferent de cat simt tehnic ai.

Ai nevoie de documentatii, ai nevoie de experienta, ai nevoie de cineva care sa te invete.

Pe forumuri poate scrie oricine, asa ca multe informatii de pe internet sunt eronate.

Exista intr-adevar foarte multe informatii valoroase pentru anumite cutii care au facut mai multe probleme decat altele.

Uneori poti gasi pe un forum un cod de eroare, iar cineva care l-a intalnit si a reusit sa rezolve printre service problema doar schimband o garnitura isi impartaseste experienta cu altii pentru a-i ajuta.

Insa, asta inseamna cam sub 1% din cazuri.

 

Legatura pe care o faci tu intre modul in care schimba cutia si mechatronic este total eronat. Da, mechatronicul este creierul cutiei. Insa un soc poate proveni de oriunde.

De ce toate atelierele din afara si din tara ofera doar reconditionare sau doar schimb de ulei? Pentru ca aceste cutii sunt foarte complicate. Pentru ca pana nu desfaci cutia, nu ai de unde sa stii ce are.

Evident ca daca cutia patineaza foarte rau si gasesti o cantitate mare de pilitura in ulei , iar uleiul este ars, e la mintea cocosului ca e de reconditionat. Insa asta nu e suficient. Trebuie sa-ti dai seama si de ce s-a ajuns la situatia respectiva. Ceea ce nu apare niciodata pe forumuri.

 

Realitatea (si vorbesc din experienta proprie) este ca mechatronic-urile sunt foarte fiabile. In afara de GM 5L40e, foarte rar pica un mechatronic.

 

Atunci cand ai un soc sau cutia patineaza, problema poate fi de presiune de ulei, de cantitate de ulei sau de la ambreiaje arse.

Insa nici eu n-am cum sa-mi dau seama exact ce are cutia pana nu o desfac.

 

Singurul meu sfat pentru tine este sa ai totusi o rezerva in a da sfaturi in acest domeniu pentru ca desi ai intentii bune, uneori poti mai mult incurca decat ajuta.

Mi se intampla des sa vina clienti sa le schimb o piesa pentru ca asa au citit pe forum si simptomele se potriveau. Piesa se schimba, manopera si piesa se platesc, problema ramane nerezolvata.

 

Revenind la problema respectiva, iti garantez ca doar dintr-un simptom de genul asta nu ai cum sa repari o cutie.

 

Cat despre desfacerea unui mechatronic - da, nu este rocket science. Insa nu este un lucru pentru un amator de DIY. Caci daca-l strici sau faci ceva gresit, costurile pot fi foarte mari. Si nimeni nu te va ajuta. Toata lumea are pareri, toti scriu diverse lucruri, dar cam atat.

 

Ideea este ca toti zic, dom'le e cutia dusa trebuie sa o desfacem, insa eu cred ca merita incercate si alte solutii inainte de-a pune verdictul asta,

Aici sa stii ca nu e vorba de foame de bani asa cum probabil crezi.

 

E doar vorba de eficienta si de bani cheltuiti.

 

Daca incepi sa schimbi piese la ghici, clientul poate sa piarda foarte mult timp, frustrarea creste pentru ca vede ca schimba piese fara ca problema sa se rezolve, iar service-ul pierde timp pretios.

 

Asa ca cea mai buna varianta este sa schimbi cutia sau s-o repari. D-aia si cei de la BMW schimba cutiile cu totul.

Gandeste-te cat timp se poate pierde, iar problema ramane nerezolvata. Cei mai multi clienti au nevoie de masina si depind de ea. Nu isi pot permite ca cineva sa faca teste pe ea pe perioada nederminata.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

multumesc si apreciez parerea ta la fel ca oricarui alt membru de pe un orice alt forum, nu o pot lua in schimb ca pe o parere autorizata intrucat din cate stiu nu esti un tehnician certificat in cutii automate sau un mecanic certificat, fara suparare :thumbsup:

 

acesta e un forum, ca atare orice parere este binevenita si fiecare trebuie sa decida daca foloseste sau nu informatia gasita, nimeni nu e obligat sa faca ce spun alti useri.

 

nu vrea sa intru in polemica cu tine, nu vad rostul, asa ca hai sa pastram o atitudine de respect pentru parerile altora chiar daca uneori ni se par poate altfel, poate altora li se par bune si le vor fi de folos. Dintr-o mare de idei si sugestii sunt sigur ca va iesi ceva bun in final, acesta si este scopul forumului.

 

Cat despre sfatul tau, multumesc, dar nu il voi urma, mi se pare chiar deplasat sa imi sugerezi asa ceva, ce facem aici, cenzura? e un forum public si un open source, ca atare fiecare e liber sa "culeaga" ce vrea.

Link to comment
Share on other sites

Pai e ok atunci. In acest caz, parerea mea e a unui om care repara cutii chiar daca nu e certificat, iar a ta este a unui om care citeste de pe forumuri si vrea sa ajute.

 

Nu e deplasat deloc. E bine sa avem o masura in ceea ce spunem. Cenzura inseamna cu totul altceva. Eu n-am cum sa te oblig sa nu spui diverse lucruri. Doar iti spun ca prin sfaturile de genul asta dezinformezi chiar daca doresti sa ajuti.

 

Sa-i recomanzi cuiva sa bage cateva sute de euro intr-o piesa doar pentru ca ai citit propozitia "schimba cu socuri" e absolut deplasat.

Asta pentru ca socurile la o cutie automata reprezinta un simptom extrem de vag si aproape general. Cand o cutie automata face problem, apar socuri sau cutia patineaza. N cauze pentru asta.

 

Fiecare intelege ceea ce crede de cuviinta.

 

P.S: Acum multi ani am fost si eu in situatia ta. Citeam lucruri pe forumuri si vroiam sa ajut lumea. Acum cand am mai invatat una-alta imi pot da seama ca eram intr-o mare eroare.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

 

 

Realitatea (si vorbesc din experienta proprie) este ca mechatronic-urile sunt foarte fiabile. In afara de GM 5L40e, foarte rar pica un mechatronic.

 

 

sunt chiar atat de slabe aceste cutii?se pot inlocui cu modelul echivalent zf?

Edited by bmwdreamer
Link to comment
Share on other sites

in privinta micii probleme la cutia mea,se lasa pe spate cand bag in D,mecanicul mi.a recomandat o reconditionare completa.a zis ca sunt ceva uzuri la garnituri si nu mai etanseaza corect,scapa presiune si de aici rezulta acea lasare destul de violenta a masinii pe spate,mai aleas cand masina a rulat cativa km.

si inca ceva,cand cobor o panta ceva mai inclinata,cutia se comporta ca si cand ar ramane blocata intr.o viteza,ajunganad sa se tureze pana la 3000+ ture ca in cele din urma sa schimbe singura intr.o treapta superiaoara.de expemplu ramane blocata in treapta a 3a pana in jurul a 3500 ture ca apoi sa schimbe a 4a.

Mentionez ca asta se intampla doar la coborare,niciodata la urcare sau plan orizontal.cumvanivel ulei scazut in cutie?

Link to comment
Share on other sites

Ai putea incerca sa completezi cu ulei.

 

Oricum nu prea conteaza cum se comporta in panta abrupta.. Doar la masinile offroad forma baii de ulei e construita in asa fel incat sa compenseze atunci cand merg in panta sau in rampa.

 

Ca se lasa putin cand bagi in Drive n-are nici o legatura cu starea cutiei.

Link to comment
Share on other sites

atunci cu ce are legatura?avand in vedere ca din cauza la ce am zis mai sus am ajuns la un mecanic specializat in aceste cutii,sau celputin asa sustine :pirate: de la ce ar putea fi?

acum ca e mai racoare afara la prima pornire coboara fff putin,aproape insesizabil,dar daca dau cateva ture prin oras si bag iarasi in D deja se schimba spre rau.ceea ce ma face sa cred ca e de la cutie totusi,face figuri la cald

Link to comment
Share on other sites

Ce intelegi prin coboara? Ca atunci cand cuplezi in Drive se lasa putin in spate?

 

Daca schimba lin si nu patineaza, cutia e ok. Exista mecanici si mecanici la fel cum exista oameni si oameni.

 

Mai degraba ar trebui sa verifici bucsele de la diferential si de la punte.

Sa stea cineva sub masina si sa vada ce se intampla cand bagi in Drive. E normal sa se simta cand cupleaza cutia in Drive.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

da,coboara de spate de parca ar sari cineva in bortbagaj :rolleyes: si a zis sa am grija,ca nu va mai tine mult.

dar cutia in rest nu patineaza,la accelerari bruste urca in ture normal,nu smunceste,schimba destul de lin.

am sa merg sa ii verific nivelul uleiului si daca mai trebuie,sa completez.insa si cu aceasta operatiune e ceva de furca,multi avand versuni diferite asupra procedurii corecte de verificare si completare. <_<

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt foarte slabe, dar multe pica dupa 200 000 km. Mai ales pe masinile grele. Nu se pot inlocui. Insa au ajuns foarte ieftine la dezmembrari. Cam 400 euro e pretul pietii.

 

pai parca ziceai ca trebuie reconditionata, cum sa dai 400e pe una care nu stii cat mai duce

 

daca stai sa judeci un pic 1000e este exact cat un kit de ambreiaj+volanta la manuala, deci in primul rand cand cumperi automata cunosti riscurile si daca tot vrei sa faci un lucru bun reconditionezi tot.

 

 

 

 

 

 

da,coboara de spate de parca ar sari cineva in bortbagaj :rolleyes: si a zis sa am grija,ca nu va mai tine mult.

dar cutia in rest nu patineaza,la accelerari bruste urca in ture normal,nu smunceste,schimba destul de lin.

am sa merg sa ii verific nivelul uleiului si daca mai trebuie,sa completez.insa si cu aceasta operatiune e ceva de furca,multi avand versuni diferite asupra procedurii corecte de verificare si completare. dry.gif

 

daca o tii in panta undeva si o scoti din P normal ca se defraneaza si se lasa pe burta

Link to comment
Share on other sites

in alta ordine de idei,indicatorul de combustibil imi da batai de cap.arata eronat intotdeauna.de exemplu am alimenta 15 litrii,acul a urcat la jumatate,a scazut constant pana s.a aprins becul si pe urma a cazut de tot pana imi arata 0 km la range ca dupa sa urce din nou la un sfert si tot asa.si toate astea in maxim 15 km parcursi.am observat ca cel mai des face asa cand parchez masina inclinata pe partea stanga sau cu botul in jos.
Link to comment
Share on other sites

Cand am schimbat filtrul si uleiul nu erau depuneri pe magneti.

masina are acum 146 400 km.

 

Ieri am facut o proba.Daca merg usor,fara sa accelerez brusc e totul ok.

Daca " bag piciorul in ea" incepe si schimba pe la 2500 - 3000 si se simt aceste socuri.

Un prieten care are un e46 zice ca si a lui face asa si ca este normal.Oare?

 

 

socurile astea pot fi cauzate de pierderi de presiune ale mecatronicului, ai zis ca la 130k km ai schimbat uleiul si filtrul, banuiesc ca nu ai gasit depunderi pe magneti serioase? cati km are acum?

 

mecatronicul poate fi si recoditionat prin schimbarea oringurilor si altor piese de la tijele care blocheaza/deblocheaza canalele de presiune, pratic de acolo vine pierderea, oringurile nu mai etanseaza corespunzator orificiile, sau resorturile care aduc tijele in pozitia initiala s-au slabit, desi cea din urma varianta e mai putin probabila dupa parerea mea. Daca problema persisita eu asta as face, inainte sa ma apuc sa desfac cutia si sa schimb placi de frictiune in ea si altele, in cel mai rau caz ajungi tot acolo insa vei avea si un mecatronic pus la punct care oricum in mod teoretic ar trebui si el reconditionat atunci cand se reface cutia.

 

Si cat ar costa aceasta operatiune? ( mecatronicul)

 

<_<

 

 

socurile astea pot fi cauzate de pierderi de presiune ale mecatronicului, ai zis ca la 130k km ai schimbat uleiul si filtrul, banuiesc ca nu ai gasit depunderi pe magneti serioase? cati km are acum?

 

mecatronicul poate fi si recoditionat prin schimbarea oringurilor si altor piese de la tijele care blocheaza/deblocheaza canalele de presiune, pratic de acolo vine pierderea, oringurile nu mai etanseaza corespunzator orificiile, sau resorturile care aduc tijele in pozitia initiala s-au slabit, desi cea din urma varianta e mai putin probabila dupa parerea mea. Daca problema persisita eu asta as face, inainte sa ma apuc sa desfac cutia si sa schimb placi de frictiune in ea si altele, in cel mai rau caz ajungi tot acolo insa vei avea si un mecatronic pus la punct care oricum in mod teoretic ar trebui si el reconditionat atunci cand se reface cutia.

 

Cat costa sa reconditionez cutia + soft+ulei+filtro......tot.

ms mult!

 

Perfect.

Iti voi scrie avand in vedere ca e evident ca esti o persoana educata, deci iti voi vorbi fara condescenta. Intelegi bine, nu intelegi - iarasi bine.

 

Pe forumuri nu te va invata nimeni absolut niciodata cum sa repari o cutie automata. Nu este o operatiune de tip DIY indiferent de cat simt tehnic ai.

Ai nevoie de documentatii, ai nevoie de experienta, ai nevoie de cineva care sa te invete.

Pe forumuri poate scrie oricine, asa ca multe informatii de pe internet sunt eronate.

Exista intr-adevar foarte multe informatii valoroase pentru anumite cutii care au facut mai multe probleme decat altele.

Uneori poti gasi pe un forum un cod de eroare, iar cineva care l-a intalnit si a reusit sa rezolve printre service problema doar schimband o garnitura isi impartaseste experienta cu altii pentru a-i ajuta.

Insa, asta inseamna cam sub 1% din cazuri.

 

Legatura pe care o faci tu intre modul in care schimba cutia si mechatronic este total eronat. Da, mechatronicul este creierul cutiei. Insa un soc poate proveni de oriunde.

De ce toate atelierele din afara si din tara ofera doar reconditionare sau doar schimb de ulei? Pentru ca aceste cutii sunt foarte complicate. Pentru ca pana nu desfaci cutia, nu ai de unde sa stii ce are.

Evident ca daca cutia patineaza foarte rau si gasesti o cantitate mare de pilitura in ulei , iar uleiul este ars, e la mintea cocosului ca e de reconditionat. Insa asta nu e suficient. Trebuie sa-ti dai seama si de ce s-a ajuns la situatia respectiva. Ceea ce nu apare niciodata pe forumuri.

 

Realitatea (si vorbesc din experienta proprie) este ca mechatronic-urile sunt foarte fiabile. In afara de GM 5L40e, foarte rar pica un mechatronic.

 

Atunci cand ai un soc sau cutia patineaza, problema poate fi de presiune de ulei, de cantitate de ulei sau de la ambreiaje arse.

Insa nici eu n-am cum sa-mi dau seama exact ce are cutia pana nu o desfac.

 

Singurul meu sfat pentru tine este sa ai totusi o rezerva in a da sfaturi in acest domeniu pentru ca desi ai intentii bune, uneori poti mai mult incurca decat ajuta.

Mi se intampla des sa vina clienti sa le schimb o piesa pentru ca asa au citit pe forum si simptomele se potriveau. Piesa se schimba, manopera si piesa se platesc, problema ramane nerezolvata.

 

Revenind la problema respectiva, iti garantez ca doar dintr-un simptom de genul asta nu ai cum sa repari o cutie.

 

Cat despre desfacerea unui mechatronic - da, nu este rocket science. Insa nu este un lucru pentru un amator de DIY. Caci daca-l strici sau faci ceva gresit, costurile pot fi foarte mari. Si nimeni nu te va ajuta. Toata lumea are pareri, toti scriu diverse lucruri, dar cam atat.

 

 

Aici sa stii ca nu e vorba de foame de bani asa cum probabil crezi.

 

E doar vorba de eficienta si de bani cheltuiti.

 

Daca incepi sa schimbi piese la ghici, clientul poate sa piarda foarte mult timp, frustrarea creste pentru ca vede ca schimba piese fara ca problema sa se rezolve, iar service-ul pierde timp pretios.

 

Asa ca cea mai buna varianta este sa schimbi cutia sau s-o repari. D-aia si cei de la BMW schimba cutiile cu totul.

Gandeste-te cat timp se poate pierde, iar problema ramane nerezolvata. Cei mai multi clienti au nevoie de masina si depind de ea. Nu isi pot permite ca cineva sa faca teste pe ea pe perioada nederminata.

Link to comment
Share on other sites

Ai ZF 6hp19.

 

Un 6hp se reconditioneaza pe 1200-1500 euro, in functie de service. Un 6hp second hand costa 800 euro.

 

Ai fost vreodata la tester cu ea? Apare vreo eroare pe cutie?

Nu am fost niciodata.

Am facut eu un test cu INPA dar nu da nicio eroare.

Mi se pare ciudat pentru ca unii spun ca este normal,altii nu.

In plus mi se pare ciudat pentru ca nu face mereu .Si cand face ...face dupa 2500 turatii.

 

sper sa nu " crape" :)

Link to comment
Share on other sites

Daca ajungi in Bucuresti, da-mi un semn si iti fac eu o constatare gratuita. Dureaza cateva minute. Conduc masina, ii pun tester-ul. Asta daca te ajuta o parere.

Pai momentan sun in Italia.

In luna martie o sa ma intorc in tara.Am rude in Bucuresti si cu siguranta am sa vin ( daca nu crapa cutia :) )

 

Multumesc mult pentru disponibilitatea de care ai dat dovada. Raman dator cu o bere!!!

 

Ms mult!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.