Jump to content

Achizitie E90


andbudaca

Recommended Posts

Buna tuturor, recent m-am hotarat sa achizitionez o masina in 7000-8000 E... cred ca voi ramane la un BMW seria 3.

Acum, nu stiu ce sa fac, sa fie diesel sau benzina, la ce sa fiu atent cand o cumpar, de unde sa o cumpar Germania/Belgia/Olanda sau Ro.

Din cate citesc pe aici destul de multa lume care are diesel a avut probleme cu turbina. Oare sa fie mai fiabile motoarele pe benzina?

 

Putin ajutor nu strica :) multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Buna tuturor, recent m-am hotarat sa achizitionez o masina in 7000-8000 E... cred ca voi ramane la un BMW seria 3.

Acum, nu stiu ce sa fac, sa fie diesel sau benzina, la ce sa fiu atent cand o cumpar, de unde sa o cumpar Germania/Belgia/Olanda sau Ro.

Din cate citesc pe aici destul de multa lume care are diesel a avut probleme cu turbina. Oare sa fie mai fiabile motoarele pe benzina?

 

Putin ajutor nu strica :) multumesc anticipat!

 

eheee. Intodeuna o sa fie o disputa intensa intre diselar si benzinar. Eu la randul meu am fost pus in aceasta situatie si stiu cat de greu iti este :) . Ca detinator de benzinar in timpul liber , si ca detinator de diselar la job, voi merge cu ochii inchisi spre benzina!!! ( punctul meu de vedere ) Depinde de la caz la caz, depinde de tine ce faci cu masina, depinde cati km mergi cu ea. Niciodata sunetul de benzinar nu se compara cu cel diselar cum nici cuplul de pe diselar nu se compara cu un benzinar :)

 

Una peste alta sunt foarte cunoscute problemele la motorina cum ar fii turbina, injectoare, pompa de inalte, etc, dar exista si cazuri sa nu ai nici un fel se surpriza. In cazul tau daca optezi pentru o asemenea varianta nu cunosti cum a fost masina intretinuta innainte, cum s-a mers cu ea, te supui unui risc ( exista si exceptii ), pe cand in cazul benzinarului diferenta de consum este de 2%, intretinerea este mai usoara si nu ai atatea batai de cap.

 

Sunt o multime de topic-uri referitoare la aceasta problema, sunt multe de zis, si sper sa nu fii starnit mania colegilor pe diesel pe care ii stimez :drinks: . EU sunt pe BENZIN ! :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eheee. Intodeuna o sa fie o disputa intensa intre diselar si benzinar. Eu la randul meu am fost pus in aceasta situatie si stiu cat de greu iti este :) . Ca detinator de benzinar in timpul liber , si ca detinator de diselar la job, voi merge cu ochii inchisi spre benzina!!! ( punctul meu de vedere ) Depinde de la caz la caz, depinde de tine ce faci cu masina, depinde cati km mergi cu ea. Niciodata sunetul de benzinar nu se compara cu cel diselar cum nici cuplul de pe diselar nu se compara cu un benzinar :)

 

Una peste alta sunt foarte cunoscute problemele la motorina cum ar fii turbina, injectoare, pompa de inalte, etc, dar exista si cazuri sa nu ai nici un fel se surpriza. In cazul tau daca optezi pentru o asemenea varianta nu cunosti cum a fost masina intretinuta innainte, cum s-a mers cu ea, te supui unui risc ( exista si exceptii ), pe cand in cazul benzinarului diferenta de consum este de 2%, intretinerea este mai usoara si nu ai atatea batai de cap.

 

Sunt o multime de topic-uri referitoare la aceasta problema, sunt multe de zis, si sper sa nu fii starnit mania colegilor pe diesel pe care ii stimez :drinks: . EU sunt pe BENZIN ! :)

 

Nu ai starnit nimic. Numai ca nu se intelege ce inseamna diferenta de "consum de 2%“ :purple:

 

Poate diferenta de aproape 10 chiar 15%.

Ok, de la 10% in sus.

 

Intamplator stiu siteul asta si stiu ca poate fiecare propietar poate baga consumul personal.

 

http://www.honestjohn.co.uk/realmpg/bmw/3-series-e90-2005

 

Un pic de atentie la diferenta 320i si 320d manual.

 

In rest ..cam ai dreptate :artist:

Link to comment
Share on other sites

 

Din cate citesc pe aici destul de multa lume care are diesel a avut probleme cu turbina. Oare sa fie mai fiabile motoarele pe benzina?

 

Putin ajutor nu strica :) multumesc anticipat!

 

Totul tine de tine si de felul in care doresti sa fie masina.

Benzina e mai fasneatza iar daca esti genul care ti-ar placea o masina mai rapida alege benzina fata de motorina...

 

Orice masina necesita intretinere si intr-adevar dieselul trebuie tinut un pic mai din scurt: senzori, filtre ...iar reparatiile pot deveni mult mai costisitoare prin comparare, banii dati in timp pe motorina/km (+ unele reparatii..) vs. benzina/km .. de salvat nu prea salvezi... pentru ca pretul e sus la motorina.

 

Diagnosticare defectelor in functionarea motorului se spune ca e mai complicata la motorina.

 

De ne-neglijat este faptul ca filtru de particule (noxe) de pe masina pe motorina din 2006 incoace o face NERENTABILA daca majoritatea timpul masina e condusa cel mai mult in oras. Filtrul ala se va umple si chiar infunda mult mai des si reparatia nu e deloc ieftina.

 

Concluzie: drumuri multe in oras- benzina, drumuri multe in afara-motorina.

Edited by beemer_owner
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

beemer_owner, diferenta la care am facut referire este pur testata cu un colg care are e90 318d 2011 iar eu e46 318i 2003. In timp ce el in oras are consum mediu de 8.5-9 eu am 10.5-11, iar anul trecut aman2 am mers in Grecia el consum de 6 eu de 7 mers sportiv. ( aici remarca mea la diferenta de consum intre benzina si motorina )

 

Cat despre:

Concluzie: drumuri multe in oras- benzina, drumuri multe in afara-motorina

+ 1 :thumbsup:

Edited by paulikk
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am fost in aceeasi situatie ca si tine acum o luna. Am mai avut inainte doua e46, 316i si 320d. Am cautat e90 benzina dar nu am prea gasit pana in 8000 euro si cu dotarile care le vroiam. Si in germania depaseam bugetul.

Asa ca am gasit un 320d frumusel si l.am luat. Pana acum am schimbat la ea bujiile si releul de bujii ca la frig ponea greu, urmeaza termostatele ca apa abia ajunge la 77 grade. Si sa.mi rezolv problema cu clima, pe partea dreapta baga rece tot timpul si nu cald cum e setat. Si sper sa fie astea toate problemele macar pt cateva luni. Al meu e90 e din 07.2005 si nu are dpf, ceea ce ma bucura, mai ales ca merg mult si prin oras. Mers sportiv prin Tm 9.2 % (cu termostatele defecte).

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa nu ai surprize, mergi in Germania si cauta un 320 bine intretinut si ingrijit. Nu are rost sa povestim despre care masina ii mai fiabila. Cel mai intelept e sa gasesti o masina BINE INTRETINUTA. Eu mi-am luat din Germania un e90 320D anul trecut si masina merge ca noua. "Astept" de mult sa aud ca bate ceva sau scartaie ceva sau pica ceva la ea. Daca nu esti priceput si nu sti cum sa analizezi o masina, ia pe cineva care stie cu tine, mergi in Germania si cauta o masina ingrijita, mergi cu ea la reprezentata pentru teste, si cumpar-o. Indiferent ca e diesel sau benzina. Bafta!

 

PS Daca obisnuiesti sa faci drumuri in afara orasului destul de des, iti recomand cu placere un 320D :) ai grija de turbina aia, si nu o sa pice cum pica merele din pom!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca obisnuiesti sa faci drumuri in afara orasului destul de des, iti recomand cu placere un 320D :) ai grija de turbina aia, si nu o sa pice cum pica merele din pom!

 

Turbina se strica in general din 2 motive: uleiul nu ajunge pe lagare sau acutatorul electronic se defecteaza, si cei mai multi spun ca nu e reparabil si daca ar fi nu ar mai functiona in parametri.

Deci ramane numai uleiul care tine de intretinerea masini...deci Schimbul trebuie facut mai des. Mai trebuie verificat daca turbina are alimentare vortex sau nu.

Am masina de 60k km... cu peste 300k km in bord si nu as fi surprins sa aiba inca turbo original, asa cum am gasit volantul.. anul trecut.

Schimb la 10k km si nu-i dau blana pana nu se incalzeste motorul. Adica acceleratie pana in 2k dar mediu 1,5k pana se incalzeste. Multe drumuri afara din oras.

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

Si benzina are problemele ei, dieselul e mai bun si mult mai fiabil parerea mea. Daca ai grija de el si ii oferi o intretine buna nu vei avea probleme indiferent de numarul de kilometrii parcursi.

In plus ca sa fie accesibil la taxe si impozite un benzinar "cam arde benzina degeaba" fata de un diesel care chiar la un motor de sub 2000 cmc ofera taxe, intretinere si putere destul de acceptabile.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Turbina se strica in general din 2 motive: uleiul nu ajunge pe lagare sau acutatorul electronic se defecteaza, si cei mai multi spun ca nu e reparabil si daca ar fi nu ar mai functiona in parametri.

Deci ramane numai uleiul care tine de intretinerea masini...deci Schimbul trebuie facut mai des. Mai trebuie verificat daca turbina are alimentare vortex sau nu.

Am masina de 60k km... cu peste 300k km in bord si nu as fi surprins sa aiba inca turbo original, asa cum am gasit volantul.. anul trecut.

Schimb la 10k km si nu-i dau blana pana nu se incalzeste motorul. Adica acceleratie pana in 2k dar mediu 1,5k pana se incalzeste. Multe drumuri afara din oras.

 

As mai adauga la ce spune beemer, ca iti recomand ca dupa ce ajungi la destinatie, dupa un drum relativ mai lung si cu motorul incins, sa lasi masina sa toarca la relanti aprox. 2 min, sa se raceasca turbina si sa se scurga bine tot uleiul in baie. Daca segmetii nu isi mai fac treaba si supapele is duse, ultimul lucru pe care ti-l doresti e sa ajunga ulei in turbo.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Da, da e foarte important ca masinile cu turbina dupa ce sunt tinute la peste 2000 de ture un timp considerabil motorul SA NU FIE OPRIT IMEDIT ci dupa 1-2 minute de mers in gol. NU, uleiul TREBUIE SA AJUNGA pe ax (sau in bucsa) relativ racit antrenat din blocul motor. Temperatura excesiva, nedisipata de pe ax, ii scurteaza viata. Vorbim de rotatii de 10-20.000/min.. si gaze arse foarte fierbinti pe o parte a turbinei.. care contribuie la fel de mult.

Din foarte multe locuri am aflat astea!

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

Da, da e foarte important ca masinile cu turbina dupa ce sunt tinute la peste 2000 de ture un timp considerabil motorul SA NU FIE OPRIT IMEDIT ci dupa 1-2 minute de mers in gol. NU, uleiul TREBUIE SA AJUNGA pe ax (sau in bucsa) relativ racit antrenat din blocul motor. Temperatura excesiva, nedisipata de pe ax, ii scurteaza viata.

scrie in manualul masinii de chestia asta?

Link to comment
Share on other sites

scrie in manualul masinii de chestia asta?

Nu, colega. Experienta unora, lucruri intamplate unora, suieraturi ...dupa curse.

Sau poate o fi scris in unele manuale. Dar daca dupa ce oforjezi la scurt timp vezi ca suiera si stii ca turbo inseamna supra-alimentare cu aer..

Sigur, esti liber sa faci cum crezi, daca nu crezi.

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

 

foarte bune sfaturi.

 

Fumul din film?

OPRIM intr-un loc sigur, adica sa nu fim implicati in vreun accident si, si... si daca motorul nu vrea sa se opreasca din cheie(!) bagam in treapta I-a si ridicam BRUSC piciorul de pe ambreiaj cu, celalalt picior pe frana( :excl: ) iar motorul se v-a opri!

Altfel, bucati din (palete..) turbo ar putea ajunge in cilindri si produc daune si mai mari!

 

Am patit-o candva..! :hyper:

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

Da, da e foarte important ca masinile cu turbina dupa ce sunt tinute la peste 2000 de ture un timp considerabil motorul SA NU FIE OPRIT IMEDIT ci dupa 1-2 minute de mers in gol. NU, uleiul TREBUIE SA AJUNGA pe ax (sau in bucsa) relativ racit antrenat din blocul motor. Temperatura excesiva, nedisipata de pe ax, ii scurteaza viata. Vorbim de rotatii de 10-20.000/min.. si gaze arse foarte fierbinti pe o parte a turbinei.. care contribuie la fel de mult.

Din foarte multe locuri am aflat astea!

 

Ma refeream la axul turbinei care "uita" sa fie concentric cu alezajul iar uleiul de care vorbsti tu "uita" sa unga doar axul si iese de pe bucsa si afecteaza turbina. Spor!

Link to comment
Share on other sites

 

foarte bune sfaturi.

 

Fumul din film?

OPRIM intr-un loc sigur, adica sa nu fim implicati in vreun accident si, si... si daca motorul nu vrea sa se opreasca din cheie(!) bagam in treapta I-a si ridicam BRUSC piciorul de pe ambreiaj cu, celalalt picior pe frana( :excl: ) iar motorul se v-a opri!

Altfel, bucati din (palete..) turbo ar putea ajunge in cilindri si produc daune si mai mari!

 

Am patit-o candva..! :hyper:

Cel mai sigur folosesti treapta a V-a sau a VI-a daca ai, in treapta I-a ii prea mare cuplul si risti sa rupi cutia/planetare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.