Jump to content

E39 520d, pareri achizitie


Soferika FH16

Recommended Posts

Buna ziua tuturor utilizatorilor acestui forum. Sunt nou aici si acesta e primul meu post. Am creat acest topic din dorinta de a afla ce gandesc utilizatorii de BMW. Vreau de la inceput sa spun ca nu am detinut niciodata un BMW dar am condus destule cu diferite ocazii, printre ele: E46, E90, E30, E60, E36 modificat,E39, etc, deci si mai noi dar si mai vechi. Eu am detinut pana acum 2 Audi-uri si anume Audi 80(butoias), si A4 din '96. In viitorul apropiat sunt nevoit sa imi achizitionez un autoturism care sigur va fi BMW pentru ca vreau sa devin detinator si de BMW(nu ca as fi avut probleme cu Audi-urile). Acuma aici incep problemele. Tot ce e din seria 3 imi place, dar totusi mi se par putin inghesuite pt gusturile si cerintele mele. Deci sunt 99% sigur ca va fi un 5. In primul rand nu vreau in niciun caz Touring. Dilema mea apare aici. Sa fie un E60 sau E39?!?! Va spun sincer ca 70% sunt deja axat spre E39. Nu stiu de ce dar ininma imi spune ca E39 va fi. Motivele sunt multe si nu vreau sa incep aici sa le spun pt a nu porni o disputa veche intre detinatorii celor 2 modele. Eu sunt sofer profesionist de meserie si stiu sa apreciez diferite tipuri de masini, iar la mine conteaza foarte mult tot felul de detalii. Ca exemplu pun o singura intrebare: Ati observat diferenta de zgomot intre E60 si E39 la inchiderea portierei? La E60 se aude ok, adica normal, insa la E39 mi se pare ca atunci cand dai cu usa te inchizi intr-un submarin. Astea sunt genul de detalii care ma fac sa merg pe E39, si anume clasic, old-school. Totusi mintea, creierul nu ma lasa sa ignor noutatile, 'bunatatile', gadgeturile de pe E60, faptul ca e mai noua poate si ca an, este euro 4, si mai multe altele. Totusi dupa multe calcule si compromisuri m-am decis sa aleg E39 pt simplitate dar in acelasi timp lux, performante deosebite, feeling extraordinar o calitate a componentelor de exceptie, etc. Si de aici incepe practic provocarea. Vreau sa achizitionez un '02 sau '03 E39 520d 136CP cutie manuala cat mai dotat, piele, scaune incalzite, Bussines Packet, sau chiar M-packet. Intentionez sa il achizitionez din Germania, de la vanzator privat sau Autohaus dar cu proprietar neamt, nu arab, turc, rus, sau chiar roman. Asadar sa fie cat mai aproape de genuine. Undeva intre 150.000 si 200.000 de km. Sa il imatriculez si sa il pun la punct asa cum trebuie. Placute, discuri, amortizoare, bucse, eventual planetare 'fragile', injectoare curatate, turbo schimbat, galerii de evacuare si admisie schimbate, segmentare motor, pompe, filtre si toate lichidele schimbate( ulei motor, servo, antigel), absolut toate originale BMW. Apoi ar urma partea vizuala. Daca nu reusesc sa gasesc unul M-Packet ma gandesc sa il fac eu M-packet. Spoilere M fata-spate, volan M, ceasuri bord cromate, navi dedicat BMW cu tuner TV, maneta schimbator M, tratament si intretinere piele la interior, praguri si pedalier M, folii geamuri fata-spate, sistem audio profesional, si o remapare sau ceva sa o aduc la 150 CP, ceea ce eu cred ca e decent pt un motor de 2 litri...cam astea ar fi. La un pret de achizitie de 4-4500 euro cu adusul in tara si inmatriculatul cred ca voi ajunge lejer pe la 6000-6500 iar cu cu piesele si manopera+ accesoriile M, sistemul audio si navi cred ca ma voi incadra la fix in bugetul meu de 10.000, daca chiar mai e nevoie as putea plusa inca un 2000. Oricum transformarea va avea loc in timp, mai ales cea vizuala("Adu-o incet, ca graba strica orice efect"). Apoi urmeaza provocarea. Dupa toate aceste investitii, vreau sa vad daca in conditii normale, cu consumabile schimbate la timp si fara reparatii majore, reusesc sa ating 1.000.000 de km. In final precizez ca eu personal gandesc ca degeaba ai bani de un euro 5 daca nu ai bani sa o faci a ta. Consider ca E39 a fost cel mai reusit model din clasa sa din vremea respectiva, are mare potential, si da fum la multe masini noi din ziua de azi, deci consider ca inca e o masina intre masini, iar tipul asta de masini ar trebuie pastrate cu grija, ingirijite si readuse la viata, exact ceea ce incerc eu sa fac, sa readuc la viata o masina clasica. M-am saturat de emisiuni in care americanii readuc la viata Mustanguri si alte clasice de a le lor. Consider ca si noi europenii avem cu ce iesi la interval....si inca cum! Asadar as dori ca acest topic sa ramana deschis, pt a va putea relata experienta mea intreaga, cu update-uri, poze 'before-after', costuri exacte, filmulete si alte detalii. As dori sa veniti cu argumente pro si contra ideii mele, si sa imi spuneti ce credeti. Voi reusi in conditiile date sa ating 1.000.000km? Eu cred ca da, dar sunt sigur ca only time will tell. Voi reveni cu informatii proaspete dupa achizitionarea masinii! Multumesc si drumuri bune tuturor!
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Ghid de achizitie este deja pe forum daca dai "search". Totusi nu am inteles de fapt daca vrei sfaturi sau doar ai expus ceva. Dupa achizitie, poti sa iti faci topic in sectiunea "masina mea".

 

Ca idee , am avut E39 520D. Este o minunatie de masina, cu mentiunea ca motorul adevarat pe acest model incepe de la 525D , in 6 cilindrii. Cel in 4 e doar un compromis. Ai mentionat cumva "segmentare" ???? La 200 000 km ???

Nu e dacie man. Al meu l-am dat aproape la 300 000 km, si nu manca gram de ulei. Mergea impecabil. Era si resoftat.

 

Ok, eu iti doresc succes, pare un proiect frumos. Ia-l de la persoana fizica, nu de la handler, si vei fi surprins sa afli ca nu ai foarte multe de schimbat pe partea tehnica la el.

 

PS: am avut si E91, care e clar peste la multe capitole, dar pentru ce vrei tu sa faci, E39 e candidatul perfect. Timeless design !

Edited by Paleonte
Link to comment
Share on other sites

Parere pur personala si am mai spus-o si o sustin in continuare: E39 mi se pare BMW-ul perfect din toate punctele de vedere. Este tanc de masina, design-ul este bestiala atat interior cat si exterior, este fiabila, are putere, etc.

Deci la mine intre E39 si E60 nici nu incape indoiala... Poate gasesti una din ultimii ani de productie, un 525D cu km in jur de 180.000. Ar fi super! Bafta la cautat.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

am avut unul, touring ce'i drept. l-am tinut pana la 300k km. in afara de consumabile nu am bagat nici un ban in el, foarte fiabile, dar ma saturasem de break si de motorul ala. Cum zicea cineva mai sus, 2.0d e un compromis pe masina aia. Mai bine cauta un 525d manual 2000-2001, taxa e in jur de 1400e.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru pareri si idei. Ca un inceput, deocamdata nu e un proiect, deci e o expunere a unor idei de ale mele. Acuma sincer, m-ati cam pus pe ganduri cu 525....daca e bmw apoi bmw sa fie, sa fie L6. O sa fac niste calcule cu inmatricularea si cu restul. Mai astept astfel de sfaturi si indrumari, deoarece in materie de motoare BMW nu stiu foarte multe decat ce am citit pe forumuri, deci as vrea pareri de cei care detin aceste motoare. 525 nu e o idee rea. CAt despre segmentat....doar daca e nevoie. Tot ce am expus in postul anterior despre schimbat: nu e obligatoriu sa schimb daca nu sunt probleme. Eu am enumerat mai multe in ideea in care as fi pregatit pt orice. Ce merita schimbat, schimbam. Ce inca mai merge un minim de 100.000 nu schimbam, schimbam cand trebuie. Il voi transforma in proiect dupa achizitia masinii si vom putea topicul acolo. Deocamdata sunt in cautare de vanzatori privati(nemti) si autohausuri specializate in bmw. Am uitat sa precizez in postul anterior, neaparat,conditie de baza: manual de service, certificat dekra sau orice document ce imi poate inspira incredere ca km sunt reali si schimburile au fost facute la timp. Astept in continuare idei, pareri, sfaturi, indrumari!
Link to comment
Share on other sites

e, eventual planetare 'fragile', injectoare curatate, turbo schimbat, galerii de evacuare si admisie schimbate, segmentare motor, pompe, filtre si toate lichidele schimbate( ulei motor, servo, antigel), absolut toate originale BMW. Apoi ar urma partea vizuala.

Tu vrei sa cumperi masina si sa o segmentezi?

Link to comment
Share on other sites

Te salut.

Vad ca mergi pe Volvo. Om intelept!

Am motorizarea de 2.0, de care fuge toata lumea.

Hai sa-ti zic si parerea mea.

In urma cu aproape 2 ani, am avut o masina noua. La 65k, mi-a dat unul dauna totala.

Am zis bun, ce e de facut. In masina aia nu ma mai urcam, chiar si tipla cum a iesit dupa reparatie.

Am ales o masina de 12 ani, pe care am platit o suma de bani pe care majoritatea posesorilor de BMW nu ar fi dat, pentru ca are motor de 2.0

Masina mea, merge si cu 180, mai mult nu am incercat, dar merge zilnic prin Bucuresti.

Media orara este de 23-25 km.

Orice BMW care are un motor in mintile lui iti va placea.

O motorizare mai mare are si taxe mai mari si piese mai multe.

Eu am ales caruta mea, dupa posibilitatile financiare pe care le-am avut la momentul achizitiei.

Acum, dupa ce am vazut cu ce se mananca un E39 si daca as avea banii de intretinere corespunzatoare, as merge pe 3.0 diesel. Nu pe bulgaria sau alte tari. Masinile mele, intotdeauna au fost inmatriculate pe numele meu si au primit atentia cuvenita.

Te sfatuiesc la o motorizare cat mai mare, pentru ca de obicei, sunt cele mai dotate. Au frane mai mari, poate prinzi o suspensie desteapta si alte optiuni pe care ai da bani multi facand retrofituri.

Masina mea de fabrica, a plecat destul de accesorizata (iti dau VIN pe pm daca doresti) si acum, singurul retrofit pe care l-as face ar fi un servotronic.

Eu cred ca un e39 intretinut la sange, sare de 1 milion de km. Numai sa nu te lasi descurajat.

Succes in cautari :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In primul rand iti va fi f greu sa gasesti un E39 diesel cu 150-200k km reali chiar si in Germnaia, dau si nemtii km inapoi la greu, mai ales la masinile vechi.

 

Fiabilitatea in timp este data si de varsta, nu doar de rulaj. Nu vreau sa te dezamagesc,azi daca cumperi un model din top 5 cele mai fiabile, nu va apuca 150k km fara cateva interventii. Ceea ce vrei tu sa faci cu o masina veche va fi foarte costisitor, ai sa te convingi in timp caci masina va cere bani si bani si bani.

 

Apropo de vechime,din cate stiu, airbagurile si centurile sunt garantate 15 ani iar la 10 ani este recomandata o insectie a acestora, de ce ai baga ataia bani intr-o masina de 12-13ani ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.