Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Stiti expresia aia sa ne facem ca muncim? Pai altfel cum s-ar justifica costul de manopera din reprezentanta? Mai isi dau baietii mana, mai invata una alta, daca tot plateste clientul... :) Edited by 23LKY
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu cunosc motorul dar daca are vreo garnitura la capacul distributiei si chiulasa cum am eu celebra profile gasket la M42 e posibil ca aceea sa fie cauza,la M42 desi mai multi afirmau la fel ca se poate schimba fara chiulasa data jos in final am fost nevoiti sa dam jos chiulasa .banuiesc ca cine a schimbat distributii de N47 ne poate lamuri. Edited by alex230ro
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Poti sa-mi spui si mie motivul pentru care procedura producatorului prevede sa se dea jos chiulasa ?

 

 

 

 

 

 

Salut

 

 

In ceea ce priveste inlocuirea garniturii de chiulasa si aelementelor de etansare intalnite intrecapacul de tacheti si blocul motor , mentionam urmatoarele :

 

Orice element de etansare demontat de pe un ansablu , este necesar la inlocuire.

 

In ceea ce priveste garniturade chiulasa , aceasta este obligatorie lainlocuit ca urmare a interventiei de aliniere a pistoanelor 1 si 4 la o distanta de maxim 1mm de fata superioara ablocului motor.

 

La demontarea chiulasei de pe motor vom constata faptul ca pistonul nr 1 si pistonulnr 4 , masoara o distanta de 16 mm fata de partea superioara a blocului motor.

 

Masura aceasta de reparatie a fost introdusa din cauza faptului ca momentul de detonatie apistoanelor 1 si 4 era simultan cu timpul de injectie al pompei de injectie.Caurmare a acestui aspect pompa de injectiese afla in permanenta presiune si nu exista un moment de repaos. Totodata avandin vedere detonarea pistoanelor si timpul de injectie simultan ,lantul capataelasticitate si efectiv se lungeste. Din aceasta cauza lantul cedeaza fiind mereu in presiune pestemasura si in final se rupe.

 

 

43863106 Kettenschaben.pdf

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ce inseamna "alinierea pistoanelor 1 si 4"?

 

Pozitia pistoanelor la TDC este fixa si este data de pozitia volantei.

Dornul de blocare este cel care aseaza pistoanele in pozitia corecta.

Asta e la orice motor de BMW, nu doar la N47.

 

Evident ca pozitia pistoanelor va fi diferita la TDC daca lanturile sunt deja uzate, adica intinse.

Insa daca pui kit-ul nou (inclusiv lanturi), ce mai e de aliniat?

 

Mie procedura aia din manual mi se pare mai degraba o verificare a lanturilor vechi. Adica sa-si dea seama cat de mult s-a intins lantul. Ceea ce poate fi foarte important pentru ei din punct de vedere informativ. Astfel pot face o statistica si o eventuala politica de recall.

 

Problema asta la N47 pare mai degraba o chestie de intinzatoare si patine. Mai ales avand in vedere piesele schimbate.

Chestia asta cu alinierea si cu pompa e foarte inedita si n-am gasit-o pana acum pe nici un forum, nici romanesc nici strain.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Fara suparare, dar cred ca i-a luat ceva timp sa conceapa raspunsul ala. Fara inteles, fara logica, fara nicio legatura cu realitatea.

 

PS: am deja peste 60.000km cu noua distributie si fara niciun engine failure.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Einstellung HDP.pdf

Ce inseamna "alinierea pistoanelor 1 si 4"?

 

Pozitia pistoanelor la TDC este fixa si este data de pozitia volantei.

Dornul de blocare este cel care aseaza pistoanele in pozitia corecta.

Asta e la orice motor de BMW, nu doar la N47.

 

Evident ca pozitia pistoanelor va fi diferita la TDC daca lanturile sunt deja uzate, adica intinse.

Insa daca pui kit-ul nou (inclusiv lanturi), ce mai e de aliniat?

 

Mie procedura aia din manual mi se pare mai degraba o verificare a lanturilor vechi. Adica sa-si dea seama cat de mult s-a intins lantul. Ceea ce poate fi foarte important pentru ei din punct de vedere informativ. Astfel pot face o statistica si o eventuala politica de recall.

 

Problema asta la N47 pare mai degraba o chestie de intinzatoare si patine. Mai ales avand in vedere piesele schimbate.

Chestia asta cu alinierea si cu pompa e foarte inedita si n-am gasit-o pana acum pe nici un forum, nici romanesc nici strain.

 

 

 

 

 

 

Sa intelegem ca meseria se invata pe forumuri dupa experientele pe care le-au avut utilizatorii ? Sau corect este sa se respecte o procedura de lucru ?Mai atasez un document daca este cazul. Pana la urma fiecare face cum il taie capul , dar ar fi bine ca sa stie si utilizatorul la ce se inhama si sa nu ii fie spus doar din gura ca are garantie. Vom vedea ce garantie va fi acordata cand va ajunge cu engine failure la service si nu a fost respectata procedura. Daca nu exista informatia pe forumuri cu privire la procedura asta , sa inteleg ca nu exista nici manual de reparatie? hmmm. Ciudat . Echipamente de diagnoza folositi? In ista , egal ca este piratat sau original gasesti toata informatia de care ai nevoie . Verificati si atasamentul asta.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu ma asteptam la un raspuns arogant.

 

Evident ca meseria nu se invata de pe forumuri, insa aici nu despre asta e vorba, ci despre capacitatea unuia sau a altuia de a da niste argumente pe baza carora sa ceara niste sume de bani pentru prestarea unor servicii fix aici, pe forum.

 

Procedura de lucru nu este neaparat batuta in cuie. Exista alternative. De exemplu, unii schimba kit-ul de distributie prin demontarea motorului (asa cum spun cei de la BMW), iar altii demonteaza doar cutia. Ambele sunt niste alternative pentru rezolvarea unei probleme.

 

Garantia e din gura in toate cazurile. Depinde din ce gura. Pentru piese originale doar reprezentantele BMW sunt acoperite. Service-urile autorizate RAR nu beneficiaza de garantie. Deci e vorba de oameni, asa cum spuneam anterior.

Reputatia mea e impecabila. Nu cred ca ai auzit de vreun client tepuit de mine.

 

Nu a picat nici un motor pe care l-am reparat. Iar in cazul in care se va intampla, il voi plati din buzunar. Nu este nici o problema. Fiecare isi asuma propriile actiuni. Insa e bine sa fim corecti si sa nu dezinformam.

 

Ti-am pus o intrebare legitima, nu e cazul de ironii despre soft-uri piratate sau alte lucruri ridicole.

 

Measure no. 43863106-24 Subject N47, N47S, N47T, grinding noises in the engine, timing chain scraping

Approved Organization V4-R1, CAR

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Vehicles affected

E series

E60 E61 E81 E82 E83

E84 E87 E88 E90 E91

E92 E93 F07 F10 F11

F20 F21 F25 F30 F31

Engine

N47 N47DK0 N47S N47T Body

 

Complaint

Scraping, grinding noise from the engine when idling and engine speeds above approx. 1500 rpm, which is noticeable inside the vehicle.

The noise can be clearly noticed as coming from the transmission housing or the oil sump.

--------------------------------------------------------------------------------

 

Cause

At operating temperature, the reinforcing ribs of the timing chain guide rail start to act as a "washboard-like" track surface, and this may cause a scraping noise.

 

Caution:

The noise from the chain drive that is described above (under "Complaint") is not due to wear and therefore also does not lead to the chain breaking.

--------------------------------------------------------------------------------

 

Measure

Caution:

This measure is ineffective for rattling noises in the warm-up phase or during the starting procedure that are caused by a timing chain extension.

Measure 10134828 "Additional repair options for the upper timing chain" must be used for this complaint.

 

 

Important:

In the event of repair measures, due to disturbing noises from the timing gear, the documentation described below must be retained:

This is a video file in which the Vehicle Identification Number and the noise problem can be traced, must be prepared and must be documented in the vehicle records.

 

In this case, the noise must be recorded, when viewed in the direction of travel clockwise (on the A-pillar), below the wing mirror on the bottom edge of the door and approx. 0.5 m from the vehicle when the doors and bonnet are closed, in the relevant engine speed range and when idle (at operating temperature).

 

As of ISTA D 3.46, two audio files were integrated into the test module and these are to be used to assess the timing chain noises.

 

Caution: Only the special tools from the

special tool kit, number 11 44 70, must be used for cleaning the cylinder head sealing surfaces.

IMPORTANT:

In order to prevent the entry of any dirt or grinding residues, all oil ducts must be identified and sealed off (see attachment).

The use of abrasive paper is not permissible.

 

FAILURE TO OBSERVE THIS INSTRUCTION CAN LEAD TO SERIOUS ENGINE DAMAGE.

 

 

Important: Before starting the repair work, it is essential to first ensure that the parts are available.

 

Caution: It is essential to check the part number of the delivered parts before installation and, if necessary, to compare the rails with the attachment on page 1. Only the parts listed in the measure must be fitted as part of the PuMA measure.

 

Please note:

Please note that the adjustment of the high-pressure pump (HPP) to the crankshaft has changed.

This change is documented for all car models in the Repair Instructions "1131052 Replace both timing chains (N47/N47S)" from the beginning of September 2014.

 

Until September 2014, proceed as follows:

 

In doing so, you must observe the attached document "Setting the high-pressure pump".

Picture 1:

Shows the crankshaft setting that is currently described in the Repair Instructions "1131052 Replace both timing chains.

(N47/N47S)"

The high-pressure pump is positioned according to the Repair Instructions.

Picture 2 and 3: Use the rotary handle to turn the crankshaft in the direction shown, until the piston has a downwards clearance of approx. 0 mm to 1 mm it, see picture 4.

Picture 4: Shows the downwards clearance in accordance with the top dead centre in relation to the engine direction of rotation.

Now fit the lower timing chain.

 

Caution: The setting of the timing of the crankshaft in relation to the camshaft remains unchanged.

Only the position of the high-pressure pump in relation to the crankshaft is affected by the change described.

 

 

Please note:

In detailed analyses, it has been found that the noise level at the crankshaft sprocket is significantly reduced through running-in effects.

For this reason, the crankshaft must NO longer be replaced.

 

 

A distinction is to be made between two cases, as follows:

 

 

Case 1:

 

For N47, N47DK0, N47S, N47T engines, manufactured between 01.03.2007 and 01.03.2011

In the event of a customer complaint, replace the following components:

 

- 13 52 8 575 471 Bottom timing chain.

- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.

- 11 31 8 572 503 Top timing chain.

- 11 31 7 797 899 Guide rail for top timing chain.

- 13 52 8 573 158 Guide rail for bottom timing chain.

- 13 52 8 573 159 Tensioning rail for bottom timing chain.

- 11 31 8 576 201 chain tensioner for top timing chain

 

 

Note: The screwed connection on the idler gear for the balancing shafts must no longer be undone.

 

Note: Only use dampened tensioning rails and guide rails for the bottom timing chain. (See attachment, page 1.) Fitting just a single dampened rail is not permitted.

For the top timing chain, only use a sliding rail without strengthening bars. (See attachment, page 2.)

 

Note: On vehicles where the sliding rails without strengthening bars have already been fitted and both timing chains have been replaced as part of a repair: Deal with these vehicles as described under "Case 2".

 

 

Case 2:

 

For N47, N47S, N47T engines, from production period 01.03.2011 onwards, or where repairs have already been carried out using the sliding rails without strengthening bars.

In the event of a customer complaint, replace the following components:

 

- 13 52 8 575 471 Bottom timing chain.

- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.

- 11 31 8 572 503 Top timing chain.

- 13 52 8 573 158 Guide rail for bottom timing chain.

- 13 52 8 573 159 Tensioning rail for bottom timing chain.

- 11 31 8 576 201 chain tensioner for top timing chain

 

Note: Only use dampened tensioning rails and guide rails for the bottom timing chain. (See attachment, page 1.) Fitting just a single dampened rail is not permitted.

 

Note: The reference construction status following the repair is shown on page 3 of the attachment.

 

 

Reimbursement:

Material and labour costs incurred can be claimed through the usual warranty channels subject to current warranty terms.

Recommended defect code for GWK cases: 11 31 03 39 00

 

In cazul acestui motor, manualul de reparatie este oarecum confuz, la fel ca si reactia celor de la BMW. Mai multe tipuri de patine, diverse piese schimbate, un semi-recall.

Diverse cauze posibile.

 

Daca pompa ar duce automat la ruperea lantului, recall-ul nu ar presupune doar schimbarea intinzatorului cu unul mai lung.

 

Din experienta mea, se pare ca lucrurile stau cu totul altfel.

Partea asta cu manualul si cu piesele de schimbat are mai multa legatura cu marketing-ul decat cu realitatea.

Drept dovada, utilizatorii care spun ca la reprezentante nu le-a fost schimbat kit-ul complet.

Deasemenea, faptul ca la inceput se recomanda schimbarea vilbrochenului, iar dupa doar intinzatorul sau intinzatorul si lantul de sus s.a.m.d.

 

Tot din experienta mea, nimeni nu lucreaza 100% ca la carte. Nu exista asa ceva. Am vazut pe youtube un service din Germania care se lauda ca schimba la N47 doar lantul si intinzatorul de sus fara a demonta motorul sau cutia. Ei foloseau un lant aftermarket care era introdus prin invartirea motorului, iar apoi era nituit sus cand ajungea la axe.

Totul tine de corectitudinea service-ului si de garantia oferita.

 

Piata triaza foarte dur, iar cei care-si bat joc de clienti vor disparea de pe piata intr-o perioada mai scurta sau mai lunga. Reputatia se construieste greu si se distruge foarte usor.

 

Cat despre treaba cu meseria si forumurile, primele informatii despre aceasta problema pe forumuri au aparut. Daca n-ar exista internetul, n-ar stii nimeni despre problema asta.

Edited by Service Premium
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Alex,sa inteleg ca largirea lantului si in final ruperea lui este cauzata de faptul ca alinierea pistoanelor in raport cu pompa a fost prost proiectata ?De aici rezulta faptul ca toti cei care au schimbat lantul ,patine ,intinzatoare etc si nu au aliniat pistoanele nu au rezolvat problema ?

 

Daca intr-adevar lucrurile stau asa inseamna ca schimburile au fost facute degeaba.

Edited by FANATIC
Link to comment
Share on other sites

Si daca este asa ? Alex se pare ca este destul de documentat si nu cred ca inventeaza ceva ,cred ca informatiile puse de Alex sunt acesibile si pentru altii.

 

Eu propun sa nu va mai impungeti unii cu altii si sa ne dam cu parerea fiecare expunand varianta lui.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pai si nu asta am facut?

Fiecare isi prezinta propria varianta.

Eu am schimbat destul de multe distributii ale unor utilizatori de pe forum. Daca acest schimb era in van, cu siguranta ar fi aparut feedback-uri negative.

Fara sa mai vorbim de cei de la bimmer care probabil au schimbat zeci de distributii de N47.

Asa ca statistic vorbind, nu cred ca treaba cu pompa este problema reala.

Elementul cheie sunt patinele noi si intinzatorul mai lung.

Cu kit-ul nou de distributie nu am avut nici o problema.

Am un client care are deja 40 000 km parcursi cu distributia schimbata.

Edited by Service Premium
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Poate pentru ca au vrut sa elimine orice risc ca problema sa mai apara.

S-au ars foarte rau cu motorul asta. Mai multe variante consecutive de patine inseamna un singur lucru - si-au dat cu stangul in dreptul.

Au existat utilizatori care au scris chiar pe acest topic ca dupa schimbul distributiei la BMW aveau alt soft cu o putere mai mica. Si ca BMW face chestia asta in mod tacit tocmai ca sa scada riscul ca problema sa apara din nou.

Fiecare trage concluziile de rigoare.

 

Insa din moment ce mai nou au inceput sa schimbe doar lantul de sus sau doar intinzatorul, e clar ca si-au dat seama ca acestea erau de fapt problemele.

 

Toate motoarele cu distributie rupta pe care le-am reparat aveau primul tip de lanturi si patine.

In rest, am schimbat preventiv pe baza zgomotului.

Edited by Service Premium
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salut

 

 

In ceea ce priveste inlocuirea garniturii de chiulasa si aelementelor de etansare intalnite intrecapacul de tacheti si blocul motor , mentionam urmatoarele :

 

Orice element de etansare demontat de pe un ansablu , este necesar la inlocuire.

 

In ceea ce priveste garniturade chiulasa , aceasta este obligatorie lainlocuit ca urmare a interventiei de aliniere a pistoanelor 1 si 4 la o distanta de maxim 1mm de fata superioara ablocului motor.

 

La demontarea chiulasei de pe motor vom constata faptul ca pistonul nr 1 si pistonulnr 4 , masoara o distanta de 16 mm fata de partea superioara a blocului motor.

 

Masura aceasta de reparatie a fost introdusa din cauza faptului ca momentul de detonatie apistoanelor 1 si 4 era simultan cu timpul de injectie al pompei de injectie.Caurmare a acestui aspect pompa de injectiese afla in permanenta presiune si nu exista un moment de repaos. Totodata avandin vedere detonarea pistoanelor si timpul de injectie simultan ,lantul capataelasticitate si efectiv se lungeste. Din aceasta cauza lantul cedeaza fiind mereu in presiune pestemasura si in final se rupe.

 

 

43863106 Kettenschaben.pdf

Interesant! Cand mi-a fost schimbata distributia la BMW mi s-a spus ca pompa de 'inalte' va fi montata cu un usor decalaj fata de cum a venit din fabrica. Ce stii despre asta?

 

Au existat utilizatori care au scris chiar pe acest topic ca dupa schimbul distributiei la BMW aveau alt soft cu o putere mai mica. Si ca BMW face chestia asta in mod tacit tocmai ca sa scada riscul ca problema sa apara din nou.

Fiecare trage concluziile de rigoare.

No offence, dar cred ca deja incepi sa vorbesti din auzite/presupuse. Am inteles ca ai schimbat 15 distributii si toti clientii sunt multumiti acum, dar pe mine cel putin ma intereseaza si alte raspunsuri decat "am schimbat X distributii si merge si-asa".

Edited by LYM
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Deci asta cu alinierea a fost introdusa in PUMA din 21.01.14 sau cel putin asa am gasit eu in 43863106-18.

 

La recall am fost fix dupa un an si nici vorba de demontat chiulasa. Doar masurat lant si inlocuit intinzator si lant de sus.

 

Voi intreba pe doi care au inlocuit disttributia la reprezentanta sa vad daca lor le-a facut ceva aliniere (ii vor ruga sa posteze aici)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.