Jump to content

Probleme sistem racire


GIM

Recommended Posts

Salutare, as vrea sa intreb care sunt simptomele unui radiator infundat? Recent mi-a crapat vasul de expansiune, l-am inlocuit, pana acum nu am probleme doar ca dupa un drum de vreo 50 km am pus mana pe radiator si sus e fierbinte de nu poti tine mana pe el iar jos e rece...la mijloc caldut. Acul de temperatura pe mijloc, instalatia am aerisit-o zic eu corect, cu clima pornita, pe la surubul de aerisire iesea doar lichid, , s.a.m.d. Mentionez ca inainte sa pun vasul nou am dat un flush la radiator, cu presiune, dar doar cu apa, nu mi-a iesit mizerie din el.

 

L.E: masina e un seria 3 e46, 318i.

Edited by GIM
Link to comment
Share on other sites

Radiator infundat=presiune mare in sistemul de racire->supapa buson vas expansiune deschisa si lichid pe afara sau cedarea vasului de expansiune,furtune,coturi,etc. Faptul ca a cedat vasul nu e neaparat o problema din alta parte,problema la acest model e foarte comuna si normala. Daca nu iti creste temp apei in bord sau iti scade nivelul lichidului de racire mergi linistit,e totul ok ;)

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Radiator infundat=presiune mare in sistemul de racire->supapa buson vas expansiune deschisa si lichid pe afara sau cedarea vasului de expansiune,furtune,coturi,etc. Faptul ca a cedat vasul nu e neaparat o problema din alta parte,problema la acest model e foarte comuna si normala. Daca nu iti creste temp apei in bord sau iti scade nivelul lichidului de racire mergi linistit,e totul ok ;)

 

 

 

Dupa drumul asta de 50 de km nu s-a auzit nimic pe la supapa de la buson, nu pierdea lichid, AZI . Dar IERI dupa acelasi drum se auzea cum iesea pe la supapa si era si ceva lichid pe acolo dar nu mult...sa nu fi strans eu bine busonul? Dupa ce s-a racit motorul l-am scos si l-am pus iar si azi nu a mai refulat nimic pe-acolo... Da, auzisem de problema cu vasele, oricum e al doilea, asta de-a crapat m-a tinut aproape 3 ani... Nivelul la antigel e ok, deocamdata nu am sesizat pierderi si nici nu imi creste temperatura....cel putin in bord. mentionez ca si senzorii , bulbul si cel de da comanda la electroventilator, is schimbati de vreo 2 ani. termostatul de asemenea schimbat...dar ma intriga radiatorul, ca jos e rece sus e cald... nu inteleg, asa trebuie sa fie sau ce -i cu el...

Link to comment
Share on other sites

 

Dupa drumul asta de 50 de km nu s-a auzit nimic pe la supapa de la buson, nu pierdea lichid, AZI . Dar IERI dupa acelasi drum se auzea cum iesea pe la supapa si era si ceva lichid pe acolo dar nu mult...sa nu fi strans eu bine busonul? Dupa ce s-a racit motorul l-am scos si l-am pus iar si azi nu a mai refulat nimic pe-acolo... Da, auzisem de problema cu vasele, oricum e al doilea, asta de-a crapat m-a tinut aproape 3 ani... Nivelul la antigel e ok, deocamdata nu am sesizat pierderi si nici nu imi creste temperatura....cel putin in bord. mentionez ca si senzorii , bulbul si cel de da comanda la electroventilator, is schimbati de vreo 2 ani. termostatul de asemenea schimbat...dar ma intriga radiatorul, ca jos e rece sus e cald... nu inteleg, asa trebuie sa fie sau ce -i cu el...

 

 

De obicei odata cu schimbare vasului e bine sa inlocuiesti si busonul cu altul nou...dar daca nu refuleaza pe acolo sau nu iti creste temp in bord nu e nici o problema...radiatorul asa trebuie sa fie...nu trebuie sa-l pipai zilnic,stiu ca e o obsesie pt ca si eu la fel fac cand mi se pune pata pe ceva,dar daca e totul ok si masina functioneaza in parametrii stai calm.Aerisirea trebuie sa fie facuta bine si eu zic ca nu o sa ai probleme :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa faci aerisirea corespunzator, gasesti pe forum sau pe google cum se face.

 

Mersi, aerisirea, dupa cum spuneam, am facut-o corespunzator.

 

De obicei odata cu schimbare vasului e bine sa inlocuiesti si busonul cu altul nou...dar daca nu refuleaza pe acolo sau nu iti creste temp in bord nu e nici o problema...radiatorul asa trebuie sa fie...nu trebuie sa-l pipai zilnic,stiu ca e o obsesie pt ca si eu la fel fac cand mi se pune pata pe ceva,dar daca e totul ok si masina functioneaza in parametrii stai calm.Aerisirea trebuie sa fie facuta bine si eu zic ca nu o sa ai probleme :thumbsup:

 

Multumesc pentru raspunsuri, de atunci nu am mai auzit zgomote suspecte pe-acolo dupa ce am oprit. Ii dau pace. Si busonul l-am inlocuit cand am pus celalalt vas...acum 2 ani. Da-l in amar ca nu l-oi schimba iar. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salut, revin in topicul asta cu o problema, dupa faza cu vasul de expansiune fisurat. Toate bune o vreme, acum se intampla urmatoarea chestie : merg 50 de km in regim normal, cand intru in oras, acul de la apa se duce o vreme spre albastru apoi sare dintr-o data pe rosu...sta acolo ce sta pe urma isi revine la mijloc, iar sare pe rosu. Opresc, repornesc iar acul merge cand pe rosu cand pe mijloc. Faza asta se mai intampla si cand urc o panta in viteze gen a 2-a,, a 3-a, deci practic cand o solicit mai mult. Motorul merge normal, nu se opreste, nu sunt alte schimbari in comportament decat acul ala care ma sperie...ce ar putea sa fie?
Link to comment
Share on other sites

Salut, revin in topicul asta cu o problema, dupa faza cu vasul de expansiune fisurat. Toate bune o vreme, acum se intampla urmatoarea chestie : merg 50 de km in regim normal, cand intru in oras, acul de la apa se duce o vreme spre albastru apoi sare dintr-o data pe rosu...sta acolo ce sta pe urma isi revine la mijloc, iar sare pe rosu. Opresc, repornesc iar acul merge cand pe rosu cand pe mijloc. Faza asta se mai intampla si cand urc o panta in viteze gen a 2-a,, a 3-a, deci practic cand o solicit mai mult. Motorul merge normal, nu se opreste, nu sunt alte schimbari in comportament decat acul ala care ma sperie...ce ar putea sa fie?

Hmm, se prea poate sa fie radiatorul.. El e singurul care asigura racirea circuitulului lichidului de racire.

Nu cred sa aiba influienta mare (in simptomul descris aici sus) daca ai folosi apa si nu antigel cu toate ca antigel ar trebui sa aiba.

 

Radiatorul sau alte sectiuni infundate dau simptomul descris. Cand motorul trage mai tare "apa" poate ajunge la 98-100 dar e tinuta acolo la 98 de "capacitatea" de racire a radiatorului. Daca circuitul lui sau altundeva e infundat nu se va reusi!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, se prea poate sa fie radiatorul.. El e singurul care asigura racirea circuitulului lichidului de racire.

Nu cred sa aiba influienta mare (in simptomul descris aici sus) daca ai folosi apa si nu antigel cu toate ca antigel ar trebui sa aiba.

 

Radiatorul sau alte sectiuni infundate dau simptomul descris. Cand motorul trage mai tare "apa" poate ajunge la 98-100 dar e tinuta acolo la 98 de "capacitatea" de racire a radiatorului. Daca circuitul lui sau altundeva e infundat nu se va reusi!

 

Multumesc de opinie.Radiatorul l-am curatat cand am pus vasul nou...nu e infundat. Am bagat presiune si pe restul sistemului si nu e infundat... sa fie oare termostatul? sa nu deschida cand trebuie sau...eu stiu? Sa fie de vina ECU? Nu vreau sa ma gandesc la mai rele, gen garnitura de chiulasa...chiulasa.. :(

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Inverseaza senzorul de temperatura de sub vas cu cel de la nivelul lichidului de parbriz...sunt identice. Poate sa faca senzorul figuri...daca zici ca nu ai alte simptome..

 

 

 

Eu sub vas , cum zici tu, nu am niciun senzor de temperatura. Doar ala de masoara nivelul antigelului din vas, care e prins de vas. Senzor am pe chiulasa(greu de ajuns, se demonteaza admisia) si pe furtunul de la radiator spre motor, din partea stanga jos. Care ambele is schimbate si functioneaza, iar niciunul nu e identic cu cel al nivelului lichidului de parbriz dry.gif

Link to comment
Share on other sites

Revin, nu am gasit inca problema...acul in continuare cand dau de oras merge pe albastru pe urma instant pe rosu...dar am facut un experiment sa ii zic asa, am scos mufa de la senzorul de pe furtunul radiatorului, cel din stanga jos si am mers un drum de 60 km, inclusiv prin oras, aglomeratie, cu termocupla mergand tot timpul. Am avut o surpriza sa ii zic asa dar nu stiu cum sa o intarpretez...anume ca acul de la temperatura nu a mai fluctuat deloc, a stat fix pe mijloc, tot timpul...Ce inseamna asta? Termostat defect? Calculatorul masinii nu da comanda? Asta cum se poate verifica...ca e doar circuite...dry.gif Ma poate ajuta cineva cu idei, sugestii? Stie cineva un electrician bun si de incredere si care sa mearga cat de cat la sigur, in CJ? Edited by GIM
Link to comment
Share on other sites

Nimeni nicio sugestie? Ma gandesc ca daca lichidul e racit tot timpul sa nu ajunga la 105 grade la cat ar trebui sa deschida termostatul si totul e ok, atunci termostatul e defect sau nu primeste comanda sa deschida? de unde primeste comanda? ce naiba are ca ma seaca.
Link to comment
Share on other sites

Nu primeste comanda de nicaieri, se deschide automat intre ~ 85-103 grade, are o pastila intr-un capat care se dilata si impinge un ax..... daca nu desfaci termostatul sa vezi 100% daca e ok sau nu, altfel prea ai cum sa indentifici problema... asa le iei prin eliminare. Edited by mitzhamike
Link to comment
Share on other sites

Eu asa stiam si asa am citit prin alte topicuri, ca la E46 termostatul e comandat (si) de catre calculatorul masinii... are si o mufa si cablu conectat care duce spre cutia calculatorului...cineva care stie mai exact si ne poate spune??? Nu stie nimeni un electrician de incredere in Cj??? daca era blocat pe inchis sa zic pai imi fierbea apa...dar nu imi fierbe de aia zic ca poate nu deschide cand trebuie sau e ceva problema la calculator, la cablaje,ceva electric...la ceva senzori dar is schimbati si aia nu de mult timp...un ajutor va rog cu un electrician bun.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.