Jump to content

Zgomot de diesel la E46 318i N42


Acvilabv

Recommended Posts

Masina: BMW E46 318i N42B20, 2002, 2.0 benzina, 143 CP, ~200.000 km, transmisie manuala

Problema: De la o vreme a inceput sa sune motorul ca un "tractoras", ca un diesel, si parca nu mai trage ca inainte. Are o acceleratie liniara, nu are zvacul acela cand intra in cuplu. Martorii nu se aprind mereu, au doar momente cand se aprind, ba cel de ENGINE CHECK, ba cel de EML, dar foarte rar si uneori se sting imediat dupa. De Dorei cu testere am tot dat si nu m-au lamurit. Sigur sunt cativa printre voi care au habar sau au patit acelasi lucru. Lamuriti-ma va rog.

 

Zilele urmatoare vreau sa-i schimb uleiul. Momentan are 5W-40 (daca mai tin bine minte), dar am vazut ca e mai recomandat sa-i pun 0W-30. Ceva pareri si aici, va rog.

Edited by Acvilabv
Link to comment
Share on other sites

Masina: BMW E46 318i N42B20, 2002, 2.0 benzina, 143 CP, ~200.000 km, transmisie manuala

Problema: De la o vreme a inceput sa sune motorul ca un "tractoras", ca un diesel, si parca nu mai trage ca inainte. Are o acceleratie liniara, nu are zvacul acela cand intra in cuplu. Martorii nu se aprind mereu, au doar momente cand se aprind, ba cel de ENGINE CHECK, ba cel de EML, dar foarte rar si uneori se sting imediat dupa. De Dorei cu testere am tot dat si nu m-au lamurit. Sigur sunt cativa printre voi care au habar sau au patit acelasi lucru. Lamuriti-ma va rog.

 

Zilele urmatoare vreau sa-i schimb uleiul. Momentan are 5W-40 (daca mai tin bine minte), dar am vazut ca e mai recomandat sa-i pun 0W-30. Ceva pareri si aici, va rog.

 

Motorul mai zgomotos probabil nu ai schimbat uleiul la timp

Mator check engine sunt multe cauze care ar pute fi verifica debitmetru aer,filtru benzina,bujii

Martor EML clapeta acceleratie probabil trebuie curatat !

Ulei motor 5w40 e ok !

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Mda. Se pare ca a murit de tot. Am tractat-o la un service si mecanicul a spus ca i-a sarit lantul (sarit, nu rupt) de la distributie. Problema e ca ala mi-a spus ca nu prea mai am ce sa-i fac decat sa schimb motorul, ca ies mult mai ieftin decat incercand sa-l repar. Mie unul nu-mi prea inspira incredere si as mai vrea niste pareri de la oameni patiti sau cu ceva cunostinte in mecanica. M-as duce si in alte parti dar e cam greu sa tot tractez masina dintr-o parte in alta.
Link to comment
Share on other sites

Am completat.

 

Mie unul mi-a parut cam "Dorel" mecanicul, chiar daca taicamiu are incredere in el. S-a uitat un pic la ea, i-am dat o cheie si a spus direct: DISTRIBUTIA. A pus si testerul si dadea erori la senzorii de la axa cu came. A desfacut si capacul de la ulei s-a uitat un pic la lant (care invartea cand ii dadeai cheie) si a zis: alt motor. M-a rezolvat "din ochi" ca sa zic asa.

 

Eu sunt cam paralel cu mecanica auto, dar tot nu am crezut ce-mi spune, de aia cer ajutor aici. Nu vreau sa iau de buna orice imi zice "Dorel".

Edited by Acvilabv
Link to comment
Share on other sites

Salutare , o problema asemanatoare am si eu. Cand o accelerez usor se aude un zgomot ca de diesel , am acelasi model 318ci 105kw valvetronic. Ideea este ca i'am schimbat zilele trecute atat distributia cat si un motoras vanos si nimic , aceeasi problema , chiar nu stiu de la ce sa fie. La mine in schimb nu se aprinde nimic in bord , nu da nimic pe tester , e ceva ciudat ce nu imi pot da seama. Sper sa ne poata ajuta cineva de pe aici , o sa pun un link si cu sunetul :

 

https://www.youtube.com/watch?v=27vEkzjf_qg exact acest sunet din video il are si la mn , doar cand accelerez cum face si baiatul din video , i'am scos inclusiv miufa aceea cum face el si la fel , apoi nu se mai auzea nimic , de la ce sa fie , ce rol are acea mufa , ne poate ajuta cineva ?? Multumesc....

Edited by miguelao
Link to comment
Share on other sites

Partea proasta este ca schimband motorul risti sa cumperi unul la care vei intampina aceleasi probleme dupa o perioada de timp.

 

Nu e ceva rocket science, in primul rand trebuie verificat daca distributia este aliniata(pentru asta exista un set de cale dedicat), daca vanos este aliniat, apoi starea patinelor/intinzator lant-poate din cauza asta a sarit de la punct, iar daca distributie-vanos sunt aliniate, mai trebuie investigat ansamblul valvetronic.Apoi sa iei in calcul schimbarea motorului doar daca sunt ceva supape indoite, etc.....

 

Oricum, in mod normal masina ar trebui sa dea o eroare si pe tester. Legat de ulei si alte probleme legate de N42, sunt cateva topicuri bine documentate(search N42 pe forums si vei gasi material de lectura interesant).

Link to comment
Share on other sites

Da...a fost schimbat inclusiv intinzatorul...in concluzie tot kit-ul de distributie...sunetul este exact cel din link-ul pus de mine mai sus,nu inteleg ce ar putea fi ?? La relanti motorul se aude perfect...doar cand accelerez sub 1000 si inclusiv 1000-1500 de turatii se aude la fel ca in video...folosesc 5w30...un mecanic mi-a zis sa ii pun 10w40 , unii zic tachetii/culbutorii si chiar vroiam sa va intreb pe aceasta cale...tachet este denumirea culbutorului sau sunt piwse diferite ? Si cati tacheti/culbutori are acest motor valvetronic...??
Link to comment
Share on other sites

posibil sa fie senzorul care este si pe diagnoza dat , vanosurile , axa cu came al valvetronicului , prea multe sunt de luat in calcul la motorul asta , daca ai piese de schimb de exemplu senzorii ar merge incercat ca nu este complicat, motorul ce zici tu de 2.2 L este cel cu vanosurile care cedeaza la un moment dat si are nevoie de kitul de reparatie? legat de motorul de 2.2 intreaba lumea pe forum , poate si alta cutie de viteze .

 

scrie exact eroarea data de diagnoza , poate ai mai multe erori si nu ai precizat.

Edited by gomorra
Link to comment
Share on other sites

Zici sa fie valvetronicul de vina ? Ma gandesc sa schimb motorul cu un 2.2 sa nu mai stau sa caut atatea solutii fara un raspuns clar...ce impune o schimbare de motor si care ar fi pretul manoperei?..Multumesc !!!

Te costa mai mult decat daca ai vinde masina ta si ai cumpara una cu motor de 2.2; schimbarea respectiva ar implica si o vizita la RAR, deoarece este un motor in 6 cilindri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.