Jump to content

Pilitura metalica in filtru de ulei


4abc

Recommended Posts

Buna seara!

Am intrat in posesia unui bmw e60 lci 2007 525d, in urma cu 2 saptamani. Am mers astazi la service sa schimb uleiul masinii,fulia vibrochen si discurile si placutele.

 

Surpriza a fost in momentul in care mecanicul a scos filtru de ulei. Cum imi place sa ma murdaresc ma uitam la filtru si surpriza...bucati mici de metal in filtru de ulei. Am taiat filtrul si am gasit o groaza unele chiar mari.

Dupa discutii interminabile cu mai multi mecanici am pus filtru nou si am mers inca vreo 20 km dupa care l-am scos sa verific daca mai apar acele bucati de metal.

Surpriza a fost ca nu am mai gasit acele bucati de metal in noul filtru.

Bucatile par a fi de aluminiu, nu le atrage magnetul.

 

Am 3 variante pana acum ( pareri de fapt)

 

1. Cuzineti uzati

2. Pompa ulei

3 . Ceva mai vechi daca are vreo legatura ca a fost inlocuit lantul si patinele la masina anul trecut si nu a mai fost schimbat filtrul.

 

 

Dupa orificiile prin care pompa de ulei antreneaza uleiul, acele 2 site ma indoiesc ca ar fi avut cum sa fie din cuzineti, cel putin nu cred ca ar putea trece prin acele site sa ajunga in filtru de ulei.

 

O sa atasez mai tarziu si o poza cu filtrul taiat unde se vad exact bucatile de aluminiu.

Mentionez ca masina merge foarte bine fara sa dea vreun semn ca ar avea vreo problema.

 

Astept cu interes parerile voastre!

Link to comment
Share on other sites

Nu e tarziu nici acum, jos uleiul nou, jos baia si daca tot ai acces, verifici si cuzineti palier, jos turbo + conducte si curatat bine, apoi ulei nou si urmarit. Poate ai noroc :) Edited by yitzack
Link to comment
Share on other sites

Fa-i o spalare profesionala cu un produs de calitate, gen Auto-RX. Nu risca solutiile oferite de mecanicii din spatele blocului (ulei amestecat cu motorina, ulei de vascozitate foarte mica etc etc).

Daca te decizi sa cumperi produse de genul Auto-RX, cauta teste facute de laboratoare independente, recunoscute. Si cauta testele direct la sursa (pe paginile laboratoarelor), nu ce spun reclamele producatorilor.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am de gand sa dau baia jos insa nu prea inteleg cum ar ajunge acea pilitura in filtru de ulei pentru ca pompa de ulei are niste site foarte fine care nu ar permite acele bucati sa urce in motor.

 

Motorul merge impecabil, este silentios, nici nu se aude in stationare.

 

Daca ar fi fost pilitura de cuzinet nu ar fi trebuit sa fie magnetica?

 

Poate avea legatura cu faptul ca masina a avut candva inlocuit lantul pentru ca era slabit si sa provina de la lant care ar fi atins alte componente sau practic din el?

 

Mentionez ca nu am idee cat de vechi ar fi fost filtru de ulei pt ca e prima revizie care o fac la masina...

 

Sa mai merg cu masina pana dau baia jos sau nu? :)

Link to comment
Share on other sites

Sunt mai multe variante posibile:

 

- e posibil ca masina sa fi avut distributia rupta

- e posibil ca acele bucati de aluminiu sa fie din pompa de ulei (iar pompa trebuie neaparat verificata)

 

Dupa orificiile prin care pompa de ulei antreneaza uleiul, acele 2 site ma indoiesc ca ar fi avut cum sa fie din cuzineti, cel putin nu cred ca ar putea trece prin acele site sa ajunga in filtru de ulei.

Sorbul are intr-adevar o sita, insa n-ai de unde sa stii daca e intacta sau nu. Stii deja ca a fost schimbata distributia, deci e posibil ca mecanicii care au lucrat la masina sa fi spart sorbul si sa nu mai existe sita sau sa fie fisurata.

Bucati din cuzineti n-au cum sa fie. Masina n-ar mai functiona deloc sau motorul ar trebui sa bata.

 

Poate avea legatura cu faptul ca masina a avut candva inlocuit lantul pentru ca era slabit si sa provina de la lant care ar fi atins alte componente sau practic din el?

N-ai de unde sa stii fara sa demontezi baia si pompa de ulei. Eu acolo m-as uita in mod special.

 

 

Sa mai merg cu masina pana dau baia jos sau nu? :)

Eu n-as mai merge.

 

Despre curatare cu diverse produse chiar nu se poate vorbi. Cand gasesti bucatele metalice in filtrul de ulei nu vad ce lucru bun ar putea rezulta dintr-o curatare.

 

Baia trebuie intr-adevar foarte bine curatata si examinata, dar o curatare cu o substanta bagata in ulei e frectie la piciorul de lemn al mesei din sufragerie.

Edited by Service Premium
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Sa presupunem ca demontez baia de ulei si gasesc totul in regula...

 

Urmatorul pas care ar fi?

 

sa presupunem ca ar fi de la lant sau patine sau ceva legat de distributia masinii, si filtrul nu mai colecteaza nimic pana marti...ce ar trebui sa fac?

Merg asa sau demontez si sa verific lantul?

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau ca sunt insistent insa e prima parere reala de pana acum :)

 

Ce ar trebui sa verific la pompa de ulei? De unde ar putea provine acele bucati de aluminiu?

 

Multumesc!

 

Ps: duc masina in garaj pana marti :))

Link to comment
Share on other sites

Daca gasesti alte bucatele metalice in ea, e clar.

Ar merita facuta si o masurare a presiunii de ulei inainte de a demonta. Adica sa vezi si daca pompa functioneaza ok.

 

Poate fi ceva spart in pompa. Trebuie vazut daca pinionul se invarte usor si daca mai gasesti alte bucati.

 

Pune si niste poze cu bucatelele gasite.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Uleiul era curat. Au fost si bucati mai mari pe filtru.

 

Acum ma gandesc ca nu provin din cuzineti cum spunea toata lumea (regula clasica) de mecanica pentru ca ar fi dat semne motorul.

 

Curiozitatea mea este daca sunt din pompa sau au legatura cu lantul si patinele care au fost inlocuite.

Am inteles ca patinele ar fi acoperite cu acel strat de plastic dar ele sunt din aluminiu.

Oricum marti o sa demontez baia de ulei si sa vad ce e cu pompa. Ciudat e ca masina merge absolut perfect si nu vad de unde ar fi cauza.

Dupa ce am pus filtru nou am mers vreo 20 km l-am dat jos si nu am mai gasit nimic in el.

 

Ma pot gandi oare si la racitorul de ulei care e sub filtru? :o

Edited by 4abc
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca e regula clasica, eu n-am auzit de asa ceva. Cand ti se rup bucati din cuzineti, cum mai functioneaza motorul in cauza?

Ma rog, e posibil ca oamenii care au zis de cuzineti sa nu fi vazut vreodata cum arata niste cuzineti.

Tolerantele sunt extrem de mici cand vine vorba de cuzineti.

 

Patinele sunt din plastic. Nu sunt din aluminiu.

 

Nu cred ca are treaba racitorul.

 

E posibil ca masina sa fi avut o problema in trecut, iar acele bucati sa fie de atunci.

N-ai de unde sa stii. Ideea de baza este sa te asiguri ca nu vei avea probleme grave pe viitor.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Ideea e ca vineri am programata o plecate din tara cu masina, mai exact vreo 5000km.

Daca demontez marti si gasesc totul in regula cu pompa si cuzinetii sa zicem, la ce ma mai pot astepta oare?

Eu sunt omul care se bazeaza pe lucruri logice de asta incerc sa gasesc o explicatie logica pentru aceasta situatie.

Daca nu are legatura cu lantul si voi gasi totul in regula dupa ce demontez baia de ulei totusi de unde s-au adunat in filtru bucatile acelea?

 

Ma tot gandesc la legatura cu lantul...poate sa nu fie montat corect? Sa produca acele bucati de undeva? :o

Sa fi atins vreun element inainte sa fie schimbat si bucatile rezultate sa se fi adunat dupa in filtrul masinii?

 

O problema mai veche a masinii nu stiu sa fi fost, ii stiu istoricul si s-a investit in intretinere, schimburi de ulei facute la timp...

Edited by 4abc
Link to comment
Share on other sites

Daca gasesti totul in regula, inseamna ca in trecut ceva s-a spart in motor si piesa a fost inlocuita.

 

O explicatie logica am incercat si eu sa-ti dau.

Iti dai seama ca n-am de unde sa ghicesc. Insa o varianta ar fi distributia rupta candva.

 

N-are cum sa apara pilitura de aluminiu de la distributie montata gresit, iar masina sa mearga perfect.

 

Ceea ce stii despre masina de dinainte sa o detii chiar nu conteaza. Cat timp n-a fost la tine, n-ai de unde sa stii ce s-a intamplat.

Cand vine vorba de bani, oamenii mint. Daca ii pica unuia distributia, sunt mari sanse sa nu-i spuna viitorului cumparator ca acest lucru s-a intamplat, indiferent cine e cumparatorul. Multi oameni n-ar cumpara o masina cu un motor reparat. Desi o masina cu un motor reparat poate fi foarte buna.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Stiu ca a fost schimbat lantul insa nu stiu daca s-a rupt sau l-a schimbat preventiv.

 

Marti demontez baia si ma lamuresc ce e cu pompa.

Si eu ma gandesc ca putea fi ceva mai vechi insa cat de vechi incat sa gasesc eu acum in filtru aceasta pilitura? :))

 

 

In alta ordine de idei, nu pot decat sa iti multumesc pentru timpul acordat si voi reveni cu detalii dupa verificare.

 

E un caz ciudat, ca si cum m-as simti perfect dar as scuipa sange ( scuze pentru comparatie dar asa vad problema )

 

Vom vedea :) ...

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa port o discutie cu fostul proprietar.

 

Acum un an si ceva masina a aspirat niste apa in motor in trafic dupa o ploaie serioasa si atunci a inlocuit o biela si lantul la motor.

 

De atunci au fost facute 3 sau 4 revizii...poate avea vreo legatura? :o

Link to comment
Share on other sites

Asta inseamna ca masina a avut motorul stricat, exact cum ti-am spus.

Probabil ca s-a si rupt distributia daca a inlocuit lantul. Posibil sa fi schimbat chiulasa sau macar cateva supape.

 

Putin probabil sa nu aiba legatura. In orice caz, verifica neaparat pompa. E o idee buna pentru ca asa vezi si in ce stare e sorbul, daca baia mai contine si alte fragmente.

Link to comment
Share on other sites

Mi-a zis ca a schimbat doar o biela ca era stramba si ca a inlocuit lantul si patinele la recomandarea mecanicului.

Au fost facute de atunci 3 sau 4 schimburi de ulei la masina si ma gandesc ca daca ar mai fi existat fragmente de la intamplarea nefericita nu ar fi trebuit sa le mai gasesc acum dupa atatia km.

 

Tind sa cred ca ori pompa e de vina acum ori a aparut acum o problema dupa ceva km de la reparatie.

Link to comment
Share on other sites

Am demontat astazi capacul la baia de ulei :)

 

Biele, cuzineti,pompa de ulei in regula.

 

Particule identice cu cele din filtru in baia de ulei si in sorbul de la pompa de ulei.Am curatat baia si sorbul pompei si acum montam inapoi..

 

Pareri? De unde ar putea proveni? Au fost mai vechi de la reparatia anterioara?

Link to comment
Share on other sites

Ma pot gandi la un lant montat prost care sa atinga foarte putin in capac sau alta piesa de aluminiu?

Sau la axele cu came?

 

Intreb ca sa stiu daca mai are rost sa mai demontez.

Mecanicul zice ca s-ar putea sa se mai adune pe traseu mici particule ramase pe traseu chiar daca am demontat baia de ulei si am curatat si pompa (sorbul acesteia).

 

Sunt un pic confuz pentru ca vineri sunt nevoit sa plec din tara si sa fac 5000km si am in sentiment de frica inca cu toate ca am gasit lucrurile in ordine :(

Edited by 4abc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.