Jump to content

e90 325i


eneh

Recommended Posts

Schimbat ulei cutie in urma cu cateva zile cu Motul

 

http://www.ulei-motul.ro/uploads/motul-motylgear-75w80.jpg

 

E posibil sa fie efect placebo dar parca intra mai bine in viteze stiind cat de controversate sunt cutiile manuale la bmw :).

Link to comment
Share on other sites

Revin cu feedback in legatura cu schimbatul uleiului la cutie:

 

Nu este efect placebo, intra mult mai bine in viteze mai ales dupa perioade lungi de stat in trafic! Inainte in ruta Dr taberei > Pipera aveam cel putin un "gear grind" cand incercam sa bag a 3-a. Acum nimic, intra ca in "unt" intr-a 3-a. Ce-i drept vechiul ulei nu-si mai facea treaba, avea o compozitie mai mult apoasa si era foarte murdar. Sper sa nu fie considerata reclama dar Motul nu m-a dezamagit niciodat si ma bate gandul ca la urmatorul schimb sa trec pe X-clean 5w30....aveam de gand sa merg pe Liquy Moly care stiu ca este de asemenea un ulei foarte bun.

Link to comment
Share on other sites

N-au rezistat mult style 162 la mine ca am trecut pe style 189. Evident cu michelin pilot sport 3 225/40/18 si 255/35/18 din moment ce jantele sunt 8j et 34 respectiv 8.5j et 37.

 

http://oi65.tinypic.com/2euhdo3.jpg

 

http://oi64.tinypic.com/b7faza.jpg

 

Ar merge un drop. Ma gandeam la arcuri H&R sau eibach sportline.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Astazi am schimbat si debitmetrul de aer pe VDO-Siemens care era acelasi ca cel din fabrica. L-am cumparat din anglia la jumatate din pretul de pe piata nou nout cu garantie 12 luni(deja ma apucase febra investitiilor dupa ce am schimbat injectoare, bobine, bujii, solenoide). In concluzie sunt foarte fericit ca s-au rezolvat problemele cu: tremurat la relanti, goluri in acceleratie, consum maricel.

 

Masina este din nou o bestie! Urmeaza sa schimb uleiul si filtrele luna viitoare. :hyper:

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dupa cum am promis a venit revizia cu Motul X-clean 5w40. Ca bonus am umblat la placutele de pe spate unde nu mi-am dat seama in ce stare deplorabila erau si sonde lambda.

 

http://oi64.tinypic.com/2gsjs01.jpg

 

http://oi67.tinypic.com/2a9tda1.jpg

 

http://oi67.tinypic.com/ng3uax.jpg

 

http://oi67.tinypic.com/2uqg2oj.jpg

 

Duminica seara am avut parte de un eveniment nefericit venind spre casa, am fost confundat cu "loc de parcare" de catre o domnisoara si a dat cu spatele in mine. Vineri la 9:30 suntem amandoi programati la constatare. Piese atinse:

 

- Capota indoita si vopsea sarita(se inchide dar nu sta la linie)

 

- Ureche far rupta + far zgariat

 

- Bara sparta

 

http://oi63.tinypic.com/245jwxl.jpg

 

Sper sa o scot la capat cu ei. Asigurarea este la Euroins.

Edited by eneh
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mult mai indicat era un X-cess 5w40 LL-01, avand in vedere ca ai un motor pe benzina.

 

Am dezbatut acest subiect foarte mult si pe forumurile din state, concluzia a fost:

 

LL-1 oils are for high sulfur content fuels - as in USA fuels.

 

LL-4 oil is for low sulfur content fuels - as in Germany/Europe fuels

 

LL-04 este mai indicat pentru combustibilul european cu continut scazut de sulf.

Edited by eneh
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Nu am mai postat de ceva timp, masina de comporta exceptional cu exceptia consumului de ulei, cam 1.5 litri la 4000 KM de aceea saptamana viitoare este programata la schimb de simeringuri :). Am pus gumele de iarna in octombrie special pentru a face un drum catre Balea si erau obligatorii cauciucurile de iarna, am avut un consum de 17% la urcare dar nici nu am menajat-o schimband vitezele pe la 4000-5000 chiar si la limitare cand s-a ivit ocazia...consumul mixt a fost 10%, sunt foarte multumit de Nokian WR D4 aderenta fiind exceptionala pe ploaie si in general cand temperatura scade sub 7 grade, sus la balea treceam prin zapada ca prin unt, fara probleme.

 

Ceva poze bonus:

 

http://oi68.tinypic.com/2s662p1.jpg

 

http://oi64.tinypic.com/25iro0m.jpg

 

http://oi68.tinypic.com/2z6z282.jpg

 

http://oi63.tinypic.com/105azqd.jpg

 

http://oi63.tinypic.com/2nlee6p.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

foarte misto masina ta! intrebare, asta e cumva din generatia fara joja?

nu-i asa ca merita 4% consum in plus pentru proper in-line six?

 

Merci frumos, si e34-ul tau este super. Este fara joja din pacate, trebuie sa verific mereu uleiul in bord dar este destul de simplu si accurate :) Merita, n-as mai trece niciodata la 4 cilindri! Straight six in the front connected to a manual gearbox with all the power going to the rear differential ftw :)

Link to comment
Share on other sites

salutare !

Am si eu o intrebare: cand e corect sa consulti martorul din bord asupra nivelului de ulei ? dupa cati km ? Am observat ca la pornire nu indica nimic. Iar in mers in unele zile imi arata ca as avea aproape de plin(1l), alteori sub un sfert de litru. Probabil indica eronat sonda de ulei la mine. Foarte aiurea si enervant ca nu mai e si joja la modelul asta.Pe de alta parte eu ma intreb cat de corecta e citirea in timpul mersului cand uleiul nu e doar in baia de ulei ci si circula prin motor?

La reprezentanta BMW am intrebat de mai multe ori cat e consumul normal pt. un motor pe benzina iar raspunsul e ca pana la 0,7l/1000 km. Pe net am mai citit despre specificatiile lui N52 ca, consumul de ulei e de pana la 1l/1000km.

Sa ne ti la curent si pe noi despre rezultatul schimbarii simeringurilor de la supape.Poate si niste poze ar fi utile.

 

Vizavi de precizia cutiei de viteze manuala pe E90, sunt usor neplacut surprins si eu sa constat ca la a mea, la doar 63.400 de km, in trafic greu de oras, uneori intra mai greu in treapta intai.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

salutare !

Am si eu o intrebare: cand e corect sa consulti martorul din bord asupra nivelului de ulei ? dupa cati km ? Am observat ca la pornire nu indica nimic. Iar in mers in unele zile imi arata ca as avea aproape de plin(1l), alteori sub un sfert de litru. Probabil indica eronat sonda de ulei la mine. Foarte aiurea si enervant ca nu mai e si joja la modelul asta.Pe de alta parte eu ma intreb cat de corecta e citirea in timpul mersului cand uleiul nu e doar in baia de ulei ci si circula prin motor?

La reprezentanta BMW am intrebat de mai multe ori cat e consumul normal pt. un motor pe benzina iar raspunsul e ca pana la 0,7l/1000 km. Pe net am mai citit despre specificatiile lui N52 ca, consumul de ulei e de pana la 1l/1000km.

Sa ne ti la curent si pe noi despre rezultatul schimbarii simeringurilor de la supape.Poate si niste poze ar fi utile.

 

Vizavi de precizia cutiei de viteza manuala pe E90, sunt usor neplacut surprins si eu sa constat ca la a mea, la doar 63.400 de km, in trafic greu de oras, uneori intra mai greu in treapta intai.

 

Salut, dupa cam 5 km cand se incalzeste uleiul este indicat sa fie verificat nivelul uleiului! E posibil sa fie din cauza la senzor de iti indica eronat. Am doi amici cu n52 care dupa ce au schimbat simeringurile consumul a scazut la 500ml/9000 Km, la amandoi erau coapte simeringurile si au mai putini km decat am eu (263.000).

 

Si eu am avut aceeasi problema cu uleiul din cutie si dupa ce l-am schimbat cu Motul sunt extrem de multumit, nu ma asteptam ca o cutie de BMW sa schimbe asa de bine. Ce vascozitate de ulei folosesti in motor?

Link to comment
Share on other sites

uleiul folosit de mine este 5w30 (Shell parca). E ce mi-au pus cei din reprezentanta din Timisoara.

Si inca o intrebare din partea mea: cranckcase ventilation valve este si la N52 la fel de vulnerabila ca la M54 ? La fostul 325i e46 am schimbat-o de doua ori in decurs de 3 ani .

Link to comment
Share on other sites

uleiul folosit de mine este 5w30 (Shell parca). E ce mi-au pus cei din reprezentanta din Timisoara.

Si inca o intrebare din partea mea: cranckcase ventilation valve este si la N52 la fel de vulnerabila ca la M54 ? La fostul 325i e46 am schimbat-o de doua ori in decurs de 3 ani .

 

Este un ulei bun, eu dupa ce schimb simeringurile voi merge pe 0w40 iar. CCV-ul pentru n52 a fost inlocuit, nu mai este ca la m54 al meu era original si dupa 260.000 KM inca era ok doar ca furtunasele au cedat cand s-a lucrat la garnitura de la culbutori, la kilometrajul tau nu mi-as face griji! Doar nu menaja prea mult masina si tureaz-o cum trebuie :) ulei iti consuma?

Link to comment
Share on other sites

suspectez ca consuma.Dar nu stiu daca ce-mi indica in bord e chiar consumul real de ulei.Dupa 1300 de km de la schimbul uleiului am completat cu 300 ml, asta dupa ce inainte de completare imi arata ca uleiul e la 1/3 din nivelul maxim.Asta era in urma cu o luna. Dupa completare, nivelul era la jumate, apoi in unele zile ulterioare uneori imi arata ca e aproape maxim, dupa aceea iar la jumate. Sambata trecuta imi arata peste trei sfert din maxim, azi mi-a aratat la sub un sfert de litru nivelul.Deci nu stiu ce sa cred.

De mers merge tare bine motorul, porneste bine la rece, e ok. Probabil in decembrie o sa mai merg cu ea la reprezentanta din Timisoara pt. niste verificari generale.

Si mai trebuie sa-mi traduc hartia de garantie de un an in limba germana ce am primit-o la cumparare in vara si sa vad daca pot sa fac interventii la reprezentanta de aici fara sa pierd facilitatile garantiei.Care am inteles ca e valabila doar pt. interventii la reprezentanta din Austria de unde e luata masina.

Am mai cunoscut pe cineva care in urma cu ceva ani si-a luat un 325i N52 la 70.000 de km dintr-o reprezentanta din Germania. A tinut 6 ani masina dar zicea ca ii consuma ulei din prima zi de cand a luat-o.

Link to comment
Share on other sites

suspectez ca consuma.Dar nu stiu daca ce-mi indica in bord e chiar consumul real de ulei.Dupa 1300 de km de la schimbul uleiului am completat cu 300 ml, asta dupa ce inainte de completare imi arata ca uleiul e la 1/3 din nivelul maxim.Asta era in urma cu o luna. Dupa completare, nivelul era la jumate, apoi in unele zile ulterioare uneori imi arata ca e aproape maxim, dupa aceea iar la jumate. Sambata trecuta imi arata peste trei sfert din maxim, azi mi-a aratat la sub un sfert de litru nivelul.Deci nu stiu ce sa cred.

De mers merge tare bine motorul, porneste bine la rece, e ok. Probabil in decembrie o sa mai merg cu ea la reprezentanta din Timisoara pt. niste verificari generale.

Si mai trebuie sa-mi traduc hartia de garantie de un an in limba germana ce am primit-o la cumparare in vara si sa vad daca pot sa fac interventii la reprezentanta de aici fara sa pierd facilitatile garantiei.Care am inteles ca e valabila doar pt. interventii la reprezentanta din Austria de unde e luata masina.

Am mai cunoscut pe cineva care in urma cu ceva ani si-a luat un 325i N52 la 70.000 de km dintr-o reprezentanta din Germania. A tinut 6 ani masina dar zicea ca ii consuma ulei din prima zi de cand a luat-o.

 

Ce-i drept rolul sondei de ulei la n52 este si sa verifice calitatea uleiului, nu numai cantitatea deci e bine sa fie verificat dupa cam 30 minute de mers! Eu stau cu ochiul pe nivel zilnic si cand vad ca se mai duce o liniuta ma ia inima, si astea stau prost cu simeringurile dar la kilometrajul tau ma indoiesc sa fie simeringurile, simti miros de ulei in habitaclu la drum lung? te-ai uitat le la culbutori daca curge pe la garnitura? Uita-te si la corpul filtrului de ulei, garnitura de la motorasul valvetronic, baie ulei etc.

Link to comment
Share on other sites

nu simt niciun miros, nu am vazut urme de ulei in compartimentul motor dar nici nu m-am uitat foarte atent ca sa recunosc. Dar in decembrie o duc in reprezentanta pt. verificari amanuntite.Masina a apartinut unui pensionar de 80 de ani(conform brief-ului austriac) care ma gandesc ca, chiar a condus-o ca un pensionar. Ma intreb daca astfel de regim de condus nu i-a facut rau valvei CCV.Dar o sa o verific si pe asta.

In trecut am avut atat E46 320i 2,2 M54 cat si 325i M54.Prima am tinut-o doi ani jumate, a doua 6 ani.325-ul e46 l-am luat dintr-o reprezentanta din Dresda. Amandoua au consumat ulei de-a lungul timpului,preventiv eram cu bidonul de ulei tot timpul in portbagaj.Si chiar completam destul de regulat.Dar iti zic, 325-ul e46 cand l-am vandut in primavara,mergea la fel de bine ca in prima zi cand l-am luat in urma cu 6 ani.De altfel,proprietarul actual,un prieten, e tare multumit de ea.

La 325i N52 am citit ca segmentii pistonului se depreciaza si la km putini datorita calitatii lor proaste si scapa ulei in cilindru(vezi topicuri pe youtube cu depuneri de carbon).La fel e si pt. motoarele M54.

Dar pe de alta parte, daca 0,7l de ulei / 1000 km e considerat oficial un consum in limitele normalitatii pt. un motor 6L benzina, ma intreb daca nu exageram cumva noi comparand cu un consum infim de ulei caracteristic pt. un motor diesel.

Apoi mai e si vorba de calitatile uleiului si indicii lui de vascozitate.Aici eu nu cred ca daca unii folosesc un model cu indice de vascozitate la cald mai mare si consumul scade asta inseamna neaparat un lucru bun pt. functionarea motorului.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

nu simt niciun miros, nu am vazut urme de ulei in compartimentul motor dar nici nu m-am uitat foarte atent ca sa recunosc. Dar in decembrie o duc in reprezentanta pt. verificari amanuntite.Masina a apartinut unui pensionar de 80 de ani(conform brief-ului austriac) care ma gandesc ca, chiar a condus-o ca un pensionar. Ma intreb daca astfel de regim de condus nu i-a facut rau valvei CCV.Dar o sa o verific si pe asta.

In trecut am avut atat E46 320i 2,2 M54 cat si 325i M54.Prima am tinut-o doi ani jumate, a doua 6 ani.325-ul e46 l-am luat dintr-o reprezentanta din Dresda. Amandoua au consumat ulei de-a lungul timpului,preventiv eram cu bidonul de ulei tot timpul in portbagaj.Si chiar completam destul de regulat.Dar iti zic, 325-ul e46 cand l-am vandut in primavara,mergea la fel de bine ca in prima zi cand l-am luat in urma cu 6 ani.De altfel,proprietarul actual,un prieten, e tare multumit de ea.

La 325i N52 am citit ca segmentii pistonului se depreciaza si la km putini datorita calitatii lor proaste si scapa ulei in cilindru(vezi topicuri pe youtube cu depuneri de carbon).La fel e si pt. motoarele M54.

Dar pe de alta parte, daca 0,7l de ulei / 1000 km e considerat oficial un consum in limitele normalitatii pt. un motor 6L benzina, ma intreb daca nu exageram cumva noi comparand cu un consum infim de ulei caracteristic pt. un motor diesel.

Apoi mai e si vorba de calitatile uleiului si indicii lui de vascozitate.Aici eu nu cred ca daca unii folosesc un model cu indice de vascozitate la cald mai mare si consumul scade asta inseamna neaparat un lucru bun pt. functionarea motorului.

 

Si de segmenti am auzit, dar eu am vazut valvele cand am dat jos admisia pentru verificari la valvele disa si erau lacrima, masina mea a apartinut unui doctor de 54 de ani care a achizitionat masina de noua cu 37.000 euro. Eu sincer nu cred teoria BMW cu 1l/1000 km fiind normal, este doar pentru a se asigura in caz de plangeri din partea clientilor. M54 a fost un motor foarte reusit! Ma motivezi sa tin masina mai mult, toate masinile pe care le-am avut nu au rezistat mai mult de 10 luni cu mine, aniversarea mea de un an cu e90-ul a fost saptamana trecuta si as vrea s-o mai tin inca 3 pe putin. Este un baiat din state cu ~600.000 KM pe un n52b25 si a spus ca merge ca in prima zi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.