Jump to content

Achizitie F30 - Sfaturi


Alex Miron

Recommended Posts

Salut tuturor,

 

In primul rand vreau sa mentionez ca acesta este primul meu post aici si imi cer scuze daca am gresit forumul.

 

Motivul pentru care va solicit ajutorul este ca vreau sa achizitionez un F30.

Problema e ca eu nu am mai cumparat niciodata o masina si habar nu am la ce trebuie sa ma uit cand fac o achizitie.

Okay, pot sa o duc la reprezentanta sa imi confirme ca nu sunt probleme cu masina, dar din cate am auzit cei de la reprezentanta BMW din Bucuresti mai mult invata mecanica pe masinile clientilor si astfel nu m-as increde total doar in ei.

M-ar ajuta sa stiu ce probleme comune are acest F30 pentru a sti mai concret la ce sa ma uit si care ar fi motorizarile optime.

Totodata, de interes este si care ar fi costul de intretinere aproximativ al acestei masini.

 

Am un buget de maxim 15.000 de euro si am gasit cateva pe Autovit / olx care se incadreaza in acesta.

Mi s-a parut oarecum ciudat ca pe mobile.de n-am gasit nici unul sub 15.000, dar asta nu ma intristeaza neaparat.

Acum, poate voi stiti mai bine... am sanse sa gasesc o masina buna de banii astia?

 

Multumesc aniticipat!

Edited by Alex Miron
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un F30 in firea lui si dotat cam sare de 15k. Probleme comune in afara de cea cu distributia de la N47 nu cred sa fi aparut, e totusi un model recent. Esential e sa-ti placa masina tie si sa fie cum spune vanzatorul (acte, rulaj etc). In plus, cand cumperi o masina ai inmatricularea de facut, schimb de consumabile si ce mai trebuie.. tu vrei sa dai 15.000 cu totul?
Link to comment
Share on other sites

Un F30 in firea lui si dotat cam sare de 15k. Probleme comune in afara de cea cu distributia de la N47 nu cred sa fi aparut, e totusi un model recent. Esential e sa-ti placa masina tie si sa fie cum spune vanzatorul (acte, rulaj etc). In plus, cand cumperi o masina ai inmatricularea de facut, schimb de consumabile si ce mai trebuie.. tu vrei sa dai 15.000 cu totul?

 

Preferabil da,

Daca nu gasesc ceva care sa imi placa, o sa ma limitez doar cu achizitia la 15.000 si o sa pun deasupra actele + schimbul de ulei si filtre.

 

Apropo, actele + schimbul de consumabile la ce suma ajung?

 

Oh, iar anunturile care ma interesau in principiu erau acestea 2:

 

1. http://autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-318-ID7Gf6Gb.html#0bebcd62b0

 

2. http://autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-320-ID7GfpBW.html#0bebcd62b0

 

Pareri?

Multumesc

Edited by Alex Miron
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Desi a doua masina are combinatie de culori frumoasa de tot, prima este mai dotata si la bani tot aia e, e si cu o luna mai "tanara". Acum depinde si live cum se prezinta fiecare. Vede-le si testeaza-le pe ambele si apoi vei sti ce ti se potriveste mai bine. Cu negocieri cred ca tot pe acolo costa si una, si alta si e destul de greu pe care s-o alegi. Consumabilele difera de la furnizor la furnizor, de la un grad de calitate la altul etc. Alta chestie, verifica-le atent cartile service si vezi care dintre ele are distributia schimbata si pe aia cumpar-o. Pe topicurile cu masini de vanzare de aici de pe forum ai aruncat o privire?
Link to comment
Share on other sites

Eu daca as fi in locul tau as lua un e90 LCI cu pachet M, xenon, navigatie CIC,scaune sport si incalzite,logic 7, Comfort Access plus alte dotari faine. si km reali.

 

Decat un F30 chel.

 

E greu sa decizi sa-ti cumperi o masina mai veche decat ce gasesti pe piata la banii pe care ii ai si il inteleg, F30-ul arata foarte bine. Aia gri nu mi s-a parut asa cheala. In timp, 2 faruri, 4 jante si un pachet aerodinamic (adaugate si ele treptat ca au un pret destul de ridicat) vor transforma masina in ceva foarte reusit. Cu e90-ul ai dreptate, ar fi o decizie inteleapta, dar de multe ori inima si ochiul decid.

Link to comment
Share on other sites

Pe topicurile de vanzare de aici am tras un ochi, insa am gasit un singur F30 postat in ultimele 6 luni si are 178.000km. As prefera ceva pana in 150.000.

Cat despre E90, poate ca ar fi alegerea rationala insa voi face o alegere la care primeaza ochiul si anul de fabricatie.

 

Cat despre ce vreau, ma intereseaza sa nu fie chiar motorul de 116cp, 143 ar fi cel minim insa nu m-as supara sa il gasesc pe cel de 184cp.

Probabil 70% din kilometri vor fi facuti in bucuresti, deci prea mare nevoie de putere nu am.

Primeaza insa modul cum se prezinta masina si optiunile.

 

P.S: Imi place si E90-ul insa dupa cum spunea si nepot, nu prea as vrea sa dau 15000E pe o masina de 5 ani cu 2 modele in urma :D

Edited by Alex Miron
  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pe topicurile de vanzare de aici am tras un ochi, insa am gasit un singur F30 postat in ultimele 6 luni si are 178.000km. As prefera ceva pana in 150.000.

Cat despre E90, poate ca ar fi alegerea rationala insa voi face o alegere la care primeaza ochiul si anul de fabricatie.

 

Cat despre ce vreau, ma intereseaza sa nu fie chiar motorul de 116cp, 143 ar fi cel minim insa nu m-as supara sa il gasesc pe cel de 184cp.

Probabil 70% din kilometri vor fi facuti in bucuresti, deci prea mare nevoie de putere nu am.

Primeaza insa modul cum se prezinta masina si optiunile.

 

Mie mi se par irelevanti kilometrii. Crezi ca ce e pe Autovit chiar are sub 150.000? Mai sunt cazuri, dar de obicei nu prea. Si 178.000 reali si verificabili sunt de preferat, cred eu. La rulaj, intodeauna e o loterie. Am vazut masini de 10 ani cu 20.000km rulati si masini de 1 an cu 100.000. Starea tehnica e importanta, nu cifrele din bord ca mergi cu masina nu cu numerele.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

e90 s-a fabricat pana in 2012. tu la banii aia iei un 2012 sau 2013 f30.

km la masinile acestea sunt destul de suspecți, de acolo si pretul.

 

recomandarea mea minimia este sa ai xenon si navigatia mare.Ce primești ĂŽn plus e bine venit. Cum a zis si VeGe, retrofituri o sa poti face oricand.

 

Indiferent ar fi decizia sunt sigur ca o sa iubesti masina. :)

Link to comment
Share on other sites

Poate nimereste si vreuna care inca mai are garantie (extinsa) si a respectat servisarile si ala e un extraordinar de mare plus.. Iar retrofiturile sunt ceva benefic, te atasezi de masina mai tare :) . In ce priveste ce a spus colegul de mai sus, un F30 chel are cam ce are un E90 bine dotat, motoarele sunt aceleasi, cutiile la fel, totul tine de starea tehnica si aspect (dupa gusturi), plus ca la F e si anul care are importanta lui. Edited by VeGe
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oh, iar anunturile care ma interesau in principiu erau acestea 2:

Pareri?

Multumesc

 

pentru astfel de intrebari, exista topicul asta:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/82589-masini-puse-la-vanzare-in-romania/page__pid__2307786__st__24980#entry2307786

 

Cu 15 mii sa aiba si sub 150 mii reali, eu nu stiu unde ati vazut voi. Cred ca mai bine suplimentezi bugetul in macar 2 mii si vei gasi ceva decent.

 

sau alta marca.

Link to comment
Share on other sites

De suplimentat nu prea pot.

Eventual as putea sa mai astept 3-4 luni sa mai strang ceva bani, dar nu cred ca o sa reusesc.

Sunt usor tampit cand mi se pune pata pe ceva, si in cazul asta, mi s-a pus pata pe F30.

 

Ok, poate sa fie si o masina cu mai mult de 150.000km, atata timp cat a fost ingrijita.

Deja eliminand acest criteriu am observat ca variantele se multiplica foarte bine (cu pret de prezentare pana in 16.500, care sper eu sa le pot negocia pana la 15.000)

 

Ca si optionale, mi-ar place:

- tapiterie de piele

- navigatie profi

- xenon

- incalzire in scaune

 

Ce alte optionale considerati ca sunt un "must have" ?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De suplimentat nu prea pot.

Eventual as putea sa mai astept 3-4 luni sa mai strang ceva bani, dar nu cred ca o sa reusesc.

Sunt usor tampit cand mi se pune pata pe ceva, si in cazul asta, mi s-a pus pata pe F30.

 

Ok, poate sa fie si o masina cu mai mult de 150.000km, atata timp cat a fost ingrijita.

Deja eliminand acest criteriu am observat ca variantele se multiplica foarte bine (cu pret de prezentare pana in 16.500, care sper eu sa le pot negocia pana la 15.000)

 

Ca si optionale, mi-ar place:

- tapiterie de piele

- navigatie profi

- xenon

- incalzire in scaune

 

Ce alte optionale considerati ca sunt un "must have" ?

 

Am avut pana in prezent diferite serii de BMW, ca si must have( pentru mine cel putin)

-tapiserie piele + scaune sport (sunt mult mai confortabile decat cele clasice) daca sunt mai multi soferi , recomand si cu memory

-navigatie mare

-xenon (un f30 fara xenon va arata a chel)

-PDC

-incalzire in scaune

-modul telefon bluetooth (cred ca vine la pachet cu navi mare)

-cutie automata (aici depinde de tine)

-audio minim HIfi (cel standard e destul de mediocru)

-confort acces

 

Cam astea imi vine acum in minte. La un BMW nu pretul de achizitie e cel mai importat , ci starea tehnica a masinii.

 

Succes!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De suplimentat nu prea pot.

Eventual as putea sa mai astept 3-4 luni sa mai strang ceva bani, dar nu cred ca o sa reusesc.

Sunt usor tampit cand mi se pune pata pe ceva, si in cazul asta, mi s-a pus pata pe F30.

 

Ok, poate sa fie si o masina cu mai mult de 150.000km, atata timp cat a fost ingrijita.

Deja eliminand acest criteriu am observat ca variantele se multiplica foarte bine (cu pret de prezentare pana in 16.500, care sper eu sa le pot negocia pana la 15.000)

 

Ca si optionale, mi-ar place:

- tapiterie de piele

- navigatie profi

- xenon

- incalzire in scaune

 

Ce alte optionale considerati ca sunt un "must have" ?

 

 

la pretentiile tale iti gasesti de la 19.000 in sus.... 15.000 sunt masinile cele mai chele cu kilometri dati inapoi

  • Like 8
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Daca o sa reusesc sa nu, depinde si de vanzator :)

 

Mie mi se pare cĂŁ depinde mai degrabĂŁ de mașinĂŁ. Nu e ca și cum negociezi un serviciu, ci ĂŽncerci sĂŁ cumperi ceva de la o persoanĂŁ (o sĂŁ-i spunem samsar, cĂŁ probabil la unul d-ĂŁsta vei gĂŁsi) care vinde un produs cu un oarecare adaos. PĂŁi ca el sĂŁ lase >10% din prețul inițial cu cât ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ a luat-o din țĂŁrile strĂŁine? 13k? 14k? PĂŁi ce F30 gĂŁsești la 14k p-afarĂŁ? Chiar și dacĂŁ iei ĂŽn calcul „pierderea” TVA-ului tot nu cred cĂŁ gĂŁsești ceva ĂŽntr-adevĂŁr ok.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare cĂŁ depinde mai degrabĂŁ de mașinĂŁ. Nu e ca și cum negociezi un serviciu, ci ĂŽncerci sĂŁ cumperi ceva de la o persoanĂŁ (o sĂŁ-i spunem samsar, cĂŁ probabil la unul d-ĂŁsta vei gĂŁsi) care vinde un produs cu un oarecare adaos. PĂŁi ca el sĂŁ lase >10% din prețul inițial cu cât ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ a luat-o din țĂŁrile strĂŁine? 13k? 14k? PĂŁi ce F30 gĂŁsești la 14k p-afarĂŁ? Chiar și dacĂŁ iei ĂŽn calcul „pierderea” TVA-ului tot nu cred cĂŁ gĂŁsești ceva ĂŽntr-adevĂŁr ok.

 

 

Hai sa mergem putin inapoi la clasa de matematica.

Daca o masina inafara costa 14k, ca sa o aduci in tara te costa inca vreo 500, deci un cost total de achizitie de 14500.

Sa presupunem ca pierzi, pe undeva tva-ul, deci costul de achizitie coboara la 14500 * 0.76 = 11020E

Sa presupunem ca nu faci chestia asta degeaba, si o vinzi cu 11020, ci vrei si tu un 10% din afacerea asta, deci ... aproximativ 12.200E.

Eh, nu ma intereseaza genul acesta de masini.

 

Cu un calcul identic, insa reversed, as putea plati 15.000E pe o masina care un samsar o aduce cu 18000 din afara (17500 + transport)

la care dupa ce recupereaza tva-ul il costa 13700E

si eu ii ofer 10% din costul masinii ca si profit, deci 15070E

 

Do the math first.

  • Like 1
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Cand iei o masina, mai ales de la samsari, te astepti la ce e mai rau. Nu te gandesti ca tu dai de masina buna la care mai "negociezi" 1500euro. Negociatul il faci cu vanzatorii privati care ori n-au stiut pretul pietei, ori n-au stiut de un defect, ori n-au stiut cat costa remedierea unui defect, ori sunt pur si simplu nesimtiti. Niciodata nu vei prinde un samsar care sa-ti vanda o masina sub pretul pietei, sau, cum viseaza marii negociatori, intr-o aparenta pierdere. Masina ieftina + samsar = 99% tzeapa.

 

De ce sa ti-o negocieze tie cu 1500 pe minus cand putea s-o puna cu 1000 mai putin, sa "negocieze" 500 si s-o dea instant?! iti spun eu de ce, pt ca se cauta fazani care sa auda de ditamai discountul si sa creada ca fac afacere.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.