Jump to content

sonde lambda


florenting

Recommended Posts

Salut!sunt posesorul unui e46 320i 170 cp din 2001.in ultima vreme masina consuma enorm,are aprins martorul motor iar dupa ce am pus o pe tester am gasit o eroare amestec carburant ceea ca ma face sa cred ca are sonda (sau sondele) lambda defecte.aveti idee unde as putea gasi un tester ceva mai bun sa pot afla exact care din sonde este defecta?
Link to comment
Share on other sites

Se pot vedea pe tester , dar in combinatie cu alte erori si cineva sa le citeasca dinamic, care stie sa interpreteze testerul...

 

Sondele in sine nu apar pe tester decat cand sunt moarte complet.

Cu mult inainte de asta ai consum mare, relanti neregulat si alte simptome.

normal se schimba la fiecare 160k km..

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Este recomandad ca sondele lamda inainte de catalitic converter sa fie schimbate la fiecare 160000km. Acestea sunt folosite ca computerul sa determine daca amestecul aer/benzina este corect. Cele dupa catalitic converter sunt folosite doar pentru a verifica functionarea converterului si nu trebuiesc schimbate decat cand se ard. Sondele dupa o vreme nu mai raspund la fel de repede si computerul nu poate modifica amestecul destul de repede. Orice masina cu sonde vechi va consuma mai putin dupa ce sondele sunt schimbate. Dupa ce sunt schimbate nu trebuiesc calibrate, sunt calibrate din fabrica

 

Florenting, masina ta are 4 sonde in total. Daca schimbi sondele (cele 2 dinaitea catalitic converterului) adica cele de sub capota nu cele de sub masina vei avea un consum mai redus. Presupun ca de fapt ai un vacuum leak (daca long term fuel trim la bank 1 si 2 este mai mare decat %5) care iti afecteaza consumul. Cu senzori noi va putea doar sa schimbe raportul aer/benzina mai repede dar daca repari vacuum leak-ul nu va avea nevoie sa modifice aer/benzina asa de tare si va consuma mult mai putin. Poti sa faci un smoke test sa vezi daca gasesti un vacuum leak. Poti gasi pe youtube cum se face sau o duci la mecanic.

Link to comment
Share on other sites

A mea are 240mii. Eu am schimbat doar cele 2 de sub capota si a mers mai bine. Cele dupa converter nu sunt expuse la mizeriile la care sunt expuse cele de dinainte si ar trebui sa tina mai multa vreme. Sunt folosite doar ca sa monitorizeze eficienta converterului si nu conteaza cat de repede raspund. Eu nu le-as schimba in locul tau. Daca poti mai bine le returnezi sau le tii pana se ard cele care sunt pe masina. Ar trebui sa mai tina inca 100-200mii km. Si cand se ard nu te lasa in drum masina va merge normal. Doar ti se aprinde check engine light.
Link to comment
Share on other sites

A mea are 240mii. Eu am schimbat doar cele 2 de sub capota si a mers mai bine. Cele dupa converter nu sunt expuse la mizeriile la care sunt expuse cele de dinainte si ar trebui sa tina mai multa vreme. Sunt folosite doar ca sa monitorizeze eficienta converterului si nu conteaza cat de repede raspund. Eu nu le-as schimba in locul tau. Daca poti mai bine le returnezi sau le tii pana se ard cele care sunt pe masina. Ar trebui sa mai tina inca 100-200mii km. Si cand se ard nu te lasa in drum masina va merge normal. Doar ti se aprinde check engine light.

 

Le montez toate ca eu sunt mai fixist in ceea ce priveste functionalitatea masinii. Multumesc frumos pentru raspunsurile prompte!

 

P.s.: In ce sens a mers mai bine?

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

Locuiesc in state si nu stiu termenii in Romana. Vacuum leak sau "vac leak" este cand iti intra aer nemonitorizat de debitmetru in motor si motorul foloseste sondele lambda ca sa se adapteze ca sa gaseasca raportul aer/benzina corect. Fiindca un vacuum leak nu este constant motorul mai ales la turatii mai mici si acceleratie mica nu va fii smooth. Si va consuma mai mult fiindca nu poate gasii raportul aer/benzina corect si va merge ineficient. La vechimea masinilor astea sunt multe furtune mici care sunt mancate si au rupturi. Se schimba usor si ieftin si motorul va merge mult mai bine :-).
Link to comment
Share on other sites

Ideea e ca pedala de acceleratie uneori raspunde mai bine si e mai tare. Cam asta ma deranjeaza la masina: In momentul cand raspunde bine la acceleratie si pedala de frana e mai tare. Ciudat!

 

Foarte bine, daca ai access al un tester vezi ce long term fuel trim ai. Daca este sub 3-4% inseamna ca motorul merge f bine. Eu am gasit un vacuum leak la a mea pe brake booster (teava care merge la cilindrul de frana).

 

Cum crezi ca vei rezolva?

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

Nu e chiar asa de ciudat. Frana este ajutata de vidul de la motor. Daca ai o problema cu teava #7 de aici (presupun ca ai 320i):

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=EV13-USA-05-2002-E46-BMW-320i&diagId=34_1212

Atunci frana va fii mai tare. De obicei doar clamele adica #6 nu stau bine si ar trebui schimbate cu clema cu surub. Si piesa #4 ar trebui schimbata ca este din cauciuc si trebuie sa tina vid.

Link to comment
Share on other sites

Nu aia se strica rar. Doar dace este expunsa la ulei. Ai schimbat furtunul #3?:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET15-EUR-04-2004-E46-BMW-320i&diagId=11_2885

 

Cel mai usor aflii daca sufli fum in teava de care merge la brake booster adica #5 aici:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=EV13-USA-05-2002-E46-BMW-320i&diagId=34_1212

 

si vezi pe unde iese fumul. Atunci vei stii unde este spartura.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.