Jump to content

probleme la franare


Toni84

Recommended Posts

Salutare tuturor,

Mi ar fi de mare ajutor cateva sfaturi de la membri cu cunostinte in domeniu sau care au intampinat probleme similare.

Asadar...am un BMW x5 e53 cumparat de 2 luni de la proprietar din Germania,in stare excelenta... la cumparare am constatat o usoara trepidatie in volan la franare..am zis ok..discurile sunt ..se simtea foarte putin.. cu timpul insa... s a accentuat ..am mers la mecanic si am schimbat discurile de frana..am pus originale.. dupa aproximativ 3000 de km parcursi se simtea iar aceeasi trepidatie in volan la franare..😬😬😬

Am fost iar la mecanic si singura concluzie..discurile de frana..

Fiind in garantie mi le a schimbat rapid...

Am pus alte discuri si surpriza...dupa 500 km parcursi acelasi lucru..la franare doar...

Plimbare la mecanic iar.. discutii...si doar atat.

A verificat tot ce tine de directie si sistem de franare..totul ok..nu bate nimic...toate la locul lor..

Mi au verificat caseta de directie,butucii,bucsile..nu bate si nu au probleme majore.

Nu are nimeni solutie deocamdata 😟😟😟😟

Circul cu masina cam 7-10 000 km pe luna.. in halul acesta nu mai pot merge la drum lung...

O parare ? Ce ar putea fi ?

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor,

Mi ar fi de mare ajutor cateva sfaturi de la membri cu cunostinte in domeniu sau care au intampinat probleme similare.

Asadar...am un BMW x5 e53 cumparat de 2 luni de la proprietar din Germania,in stare excelenta... la cumparare am constatat o usoara trepidatie in volan la franare..am zis ok..discurile sunt ..se simtea foarte putin.. cu timpul insa... s a accentuat ..am mers la mecanic si am schimbat discurile de frana..am pus originale.. dupa aproximativ 3000 de km parcursi se simtea iar aceeasi trepidatie in volan la franare..😬😬😬

Am fost iar la mecanic si singura concluzie..discurile de frana..

Fiind in garantie mi le a schimbat rapid...

Am pus alte discuri si surpriza...dupa 500 km parcursi acelasi lucru..la franare doar...

Plimbare la mecanic iar.. discutii...si doar atat.

A verificat tot ce tine de directie si sistem de franare..totul ok..nu bate nimic...toate la locul lor..

Mi au verificat caseta de directie,butucii,bucsile..nu bate si nu au probleme majore.

Nu are nimeni solutie deocamdata 😟😟😟😟

Circul cu masina cam 7-10 000 km pe luna.. in halul acesta nu mai pot merge la drum lung...

O parare ? Ce ar putea fi ?

 

 

Si eu am patit la fel pe X3. Prima data am pus discuri aftermarket TEXTAR. Volanul trepida foarte tare. Le-am dat jos si am pus discuri originale. Volanul tot trepida (totusi nu asa de tare ca si cu cele aftermarket). Le-am dat jos si pe cele originale si le-am schimbat pe garantie cu altele, tot originale. Din pacate volanul tot trepideaza. Si mie mi-a verificat mecanicul tot ce se putea verifica si singura concluzie este "discuri ovalizate". La fiecare set de discuri am pus placute noi, ca sa beneficiez de garantie. Nu stiu ce ar trebui sa fac mai departe. Suspectez totusi pistonasul de la un etrier (cu toate ca mecanicul l-a verificat si nu sunt probleme), asta deoarece un disc de frana se incalzeste mai tare decat celalat. Daca s-ar fi gasit de cumparat separat as fi schimbat pistonasul, dar asa sa cumpar etrierul doar pentru o banuiala, nu-mi da mana. O sa urmaresc acest topic, poate gasesti tu o rezolvare. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Acumulare (neuniforma) de material de pe placute. Ori schimbati placutele (cu unele cu coeficient de frictiune mai mare), ori va schimbati modul de a sofa (fara picior pe frana la semafor, fara franari agresive pana cand se opreste complet roata etc - adica orice actiune care implica contact static prelungit intre placuta si disc atunci cand acesta este incins). Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Pentru cristi23: n-ai nevoie de alt pistonas, trebuie schimbate garniturile de la etrier(i), exista kit dedicat in comert.

Am schimbat garniturile, mecanicul mi-a spus ca pistonasul lucreaza normal, dar discul tot se incalzeste mai tare decat celalalt (nu este diferenta foarte mare, dar totusi este sesizabila).

Link to comment
Share on other sites

Kit reparatie etrier cu tot cu pistonas trebuie sa cumperi.

Nu exista asa ceva pentru E83 LCI.

Am comandat kit-ul cu Part Number 34216750163 (Repair set brake caliper) pentru ca poza codului respectiv din BMW Parts Catalog arata ca acel kit contine si pistonas, dar in realitate nu este asa. Kit-ul contine doar garnituri. Si am dat pe kit 110 lei!!!

BMW Parts Catalog

 

Edited by cristi23
Link to comment
Share on other sites

Trepidatia pe franare se datoreaza in proportie de 98% de la discuri, dar daca spuneti ca au fost schimbate cu tot cu placute noi mergeti si echilibrati foarte bine rotile pe fata, este din cauza anvelopelor deformate (bataie pe verticala) sau eventual imprumutati un set de roti de acelasi tip si vedeti daca se elimina cauza. Va garantez ca problema vine sigur di roti. Roata trebuie in primul rand optimizata si apoi echilibrata.
Link to comment
Share on other sites

Trepidatia pe franare se datoreaza in proportie de 98% de la discuri, dar daca spuneti ca au fost schimbate cu tot cu placute noi mergeti si echilibrati foarte bine rotile pe fata, este din cauza anvelopelor deformate (bataie pe verticala) sau eventual imprumutati un set de roti de acelasi tip si vedeti daca se elimina cauza. Va garantez ca problema vine sigur di roti. Roata trebuie in primul rand optimizata si apoi echilibrata.

Am doua seturi de jante, pentru iarna si pentru vara, in stare perfecta. Pe ambele am pus anvelope noi premium si le-am echilibrat la vulcanizari diferite. Cu ambele seturi trepidatia la franare este aceeasi.

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am si eu. La viteza mare cand calc pedala vibreaza podu` pedalier si se simte si-n volan. Am o oferta pentru discuri ATE la 195/buc. sau OEM la 400 lei/buc. Diferenta e considerabil de mare si cred ca si calitatea. Din ce am vazut multi au avut probleme cu ATE si asta ma ingrijoreaza. Voi ce-ati alege ? Eu sunt tentat sa merg pe OEM. Dar inainte de toate vreau sa ma duc sa verific rotile sa fie bine echilibrate ca tocmai ce le-am pus pe cele de vara pe 17.
Link to comment
Share on other sites

Incearca sa gasesti un prieten cu acelasi tip de masina si imprumuta rotile lui de pe fata, vezi daca mai face

 

Daca nu mai trepudeaza ibseamna ca rotile tale nu sunt optimizate si echilibrate corect

 

Scuze de greseli am scris in graba

Ambele seturi de jante sunt OEM BMW, facute pentru E83 LCI si sunt in stare perfecta. Dupa cum am mai scris, am pus pe ele anvelope premium (Dunlop Winter Sport 4D si Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2) cu dimensiunile din talon (pentru cele pe 17" de iarna 215/60, iar pentru cele pe 18" de vara 235/50) si le-am echilibrat la vulcanizari diferite pentru a scoate din calcul eroarea de echilibrare. Mai mult de atat nu cred ca se poate pentru ca rotile sa fie "optimizate si echilibrate corect".

Sunt convins ca nu rotile sunt problema. Foarte multi mecanici mi-au spus ca au intampinat probleme cu discurile pentru BMW, chiar si cu cele originale, care sunt facute tot in China. Mai ales cele facute pentru Europa de Est sunt de o calitate foarte proasta. O varianta ar fi achizitionarea unui set de discuri de la o reprezentanta BMW din Germania.

Link to comment
Share on other sites

Acumulare (neuniforma) de material de pe placute. Ori schimbati placutele (cu unele cu coeficient de frictiune mai mare), ori va schimbati modul de a sofa (fara picior pe frana la semafor, fara franari agresive pana cand se opreste complet roata etc - adica orice actiune care implica contact static prelungit intre placuta si disc atunci cand acesta este incins).

 

La ambele schimburi de discuri au fost schimbate si placutele noi-noute..ATE..

Link to comment
Share on other sites

Acumulare (neuniforma) de material de pe placute. Ori schimbati placutele (cu unele cu coeficient de frictiune mai mare), ori va schimbati modul de a sofa (fara picior pe frana la semafor, fara franari agresive pana cand se opreste complet roata etc - adica orice actiune care implica contact static prelungit intre placuta si disc atunci cand acesta este incins).

Nu cred ca, la discurile noi, dupa 500 km poate fi vorba de acumulare (neuniforma) de material de pe placute.

Iar in ceea ce priveste placutele, eu am pus 3 seturi de placute cu coeficient de frecare diferit: primul set au fost TEXTAR, urmatorul FERODO, iar acum am ATE.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Acum 3 zile am pus un set nou de discuri originale si un set nou de placute. De data asta am luat placute Jurid. Volanul nu mai trepideaza la franare. Sunt curios cati km vor tine.

 

 

 

Au tinut cam 1000 km.

Intre timp am pus etriere noi si inca vreo 3 seturi de discuri si placute. Degeaba, tot trepideaza.

Nu-mi dau seama ce strica discurile. Cand le pun nu trepideaza si dupa aproximativ 1000 km, treptat, incep sa trepideze. Dupa ce am schimbat etrierele discurile lucreaza normal (se incalzesc uniform). In afara de calitatea proasta a discurilor ce-ar mai putea fi? Mi-a spus un mecanic ca ar putea fi un butuc cu probleme si acesta strica discul. Alt mecanic mi-a zis ca nu a auzit pana acum de butuci cu probleme deoarece sunt facuti dintr-un material foarte dur. Voi ce credeti?

Link to comment
Share on other sites

Placute ai pus tot originale?

Intreb pentru ca eu am schimbat la E60 LCI, discuri si placute originale, am facut 4000km de atunci si nu au nici o problema. E drept ca prima mie de km le-am menajat insa apoi am condus normal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.