Jump to content

PowerTech vs Completechip


lucianWRC

Recommended Posts

1 minute ago, alex230ro said:

Si care ar fi avantajele JB4 / RaceChip? crezi ca daca le pui o sa ai valori "normale" ? 

Pot limita turbo boost din aplicatie. De ex, pot seta o limita la 1.5bar (22psi) iar masina nu va depasi acea limita, indiferent cat de tare o calci.

Link to comment
Share on other sites

@claudiu1892 te strezezi prea mult si inutil parerea mea. Daca e vreo pb la motor, va pica ceva cu sau fara soft. atata timp cat nu mergi "la blana" tot timpul si utilizezi masina normal, cu cap si rational, folosesti plusul de putere doar cand e nevoie ( depasiri, etc ) nu la fiecare semafor, daca softul e facut cu cap, cu toate limitarile necesare, si protectiile aferente, daca nu e impins la maxim ( mai sunt si pasionati de astia care scot si ultimul magar din motor ) parerea mea e ca nu are rost sa-ti faci griji, si sa te bucuri de masina.

Eu as face oricand o resoftare in detrimentul unor powerbox-uri care sunt universale, si sunt facute sa se muleze pe orice masina, cand softul e facut exact pe masina ta.

Eu personal am deja peste 300k km cu masini resoftate si nu am avut absolut nicio problema cu niciuna. Revizii la timp, maxim 10k km, filtre si ulei de calitate, nu fortat masina la rece, lasat sa se raceasca dupa o tura mai in forta, chestii de bun simt si normale pentru orice masina.

Urmeaza si la mine la M40d un Stage 1, numai sa scap de rechemarea cu EGR si racitor 🙂 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, claudiu1892 said:

Pot limita turbo boost din aplicatie. De ex, pot seta o limita la 1.5bar (22psi) iar masina nu va depasi acea limita, indiferent cat de tare o calci.

In locul tau m-as interesa mult despre puterile nominale (continuous) si peak-urile suportate de modelul turbo montat pe masina ta, date pe care cred ca le poti gasi la producator. Nu cred ca afecteaza grav cateva varfuri (cresteri de presiune) care nu sunt constante (continuous).

Ca si analogie, iti dau un exemplu. Sunt difuzoare audio care au 350W continous si 550W maximum peak. Adica ele merg fara absolut nicio problema la 350W continuu pe perioade lungi de timp dar suporta si varfuri de pana la 550W dar pe perioade mai scurte/limitate, fara sa afecteze difuzorul in vreun fel.

13 hours ago, claudiu1892 said:

Sunt cateva, dar problema e ca nu se stie daca si cand au aparut probleme. Cele mai frecvente sunt la cutia de viteze sau cutia de transfer (desi alea sunt cazuri extreme, cu cresteri de cuplu f mari)

Cutia de viteza si cea de transfer pe care le ai, au fost montate si pe alte masini cu motorizari mult mai puternice stock. Nu cred ca ai de ce sa te ingrijorezi pt ele in cazul motorizarii tale, chiar si cu soft.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, DJ Allexinno said:

In locul tau m-as interesa mult despre puterile nominale (continuous) si peak-urile suportate de modelul turbo montat pe masina ta, date pe care cred ca le poti gasi la producator. Nu cred ca afecteaza grav cateva varfuri (cresteri de presiune) care nu sunt constante (continuous).

Ca si analogie, iti dau un exemplu. Sunt difuzoare audio care au 350W continous si 550W maximum peak. Adica ele merg fara absolut nicio problema la 350W continuu pe perioade lungi de timp dar suporta si varfuri de pana la 550W dar pe perioade mai scurte/limitate, fara sa afecteze difuzorul in vreun fel.

Nu am gasit ceva oficial, dar neoficial, turbo motorului B48B20B ar avea un peak de 22psi (1.5bar), iar pentru functionare continua undeva la 18-19psi (1.25-1.3bar).

Riscul la peste 1.5 bar este nu doar sa se strice turbo - asta ar fi ieftin de inlocuit (pana intr-o mie de eur), insa creste riscul de detonatii la motor, si in functie de cat de grave sunt, se pot produce pagube de cateva mii de eur lejer.

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, claudiu1892 said:

Nu am gasit ceva oficial, dar neoficial, turbo motorului B48B20B ar avea un peak de 22psi (1.5bar), iar pentru functionare continua undeva la 18-19psi (1.25-1.3bar).

Riscul la peste 1.5 bar este nu doar sa se strice turbo - asta ar fi ieftin de inlocuit (pana intr-o mie de eur), insa creste riscul de detonatii la motor, si in functie de cat de grave sunt, se pot produce pagube de cateva mii de eur lejer.

atunci e destul de simplu 🙂 pune ceea ce te face pe tine fericit si impacat.

eu iar fac parte din tabara celor cu soft custom facut pe masina si pana in ziua de azi 0 probleme.

cand te gandesti ca sunt atatia oameni care folosesc soft-urile custom la etape de drag race si pica ambreiaje , cutii , planetare ( orice altceva mai putin turbine ) , daramite tu care ii dai o blana care sa o poti duce macar prin 3 trepte de viteza ca nu iti permite patria noastra draga de mai mult... ce se poate intampla la tine ?

Daca Race Box-ul acela te face sa dormi seara linistit go for it ( cu toate ca si eu ma alatur celorlati colegi care nu sunt adeptii powerbox-ului / race box sau cum ii zice .

Sa nu intelegi ca si cum postarea mea te ataca in vre-un fel 🙂 departe de mine acest gand

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Benilika said:

atunci e destul de simplu 🙂 pune ceea ce te face pe tine fericit si impacat.

eu iar fac parte din tabara celor cu soft custom facut pe masina si pana in ziua de azi 0 probleme.

cand te gandesti ca sunt atatia oameni care folosesc soft-urile custom la etape de drag race si pica ambreiaje , cutii , planetare ( orice altceva mai putin turbine ) , daramite tu care ii dai o blana care sa o poti duce macar prin 3 trepte de viteza ca nu iti permite patria noastra draga de mai mult... ce se poate intampla la tine ?

Daca Race Box-ul acela te face sa dormi seara linistit go for it ( cu toate ca si eu ma alatur celorlati colegi care nu sunt adeptii powerbox-ului / race box sau cum ii zice .

Sa nu intelegi ca si cum postarea mea te ataca in vre-un fel 🙂 departe de mine acest gand

Stai linistit, nu am luat raspunsul ca pe un atac in niciun caz.

In alta ordine de idei, tu ai B58, e un motor mult mai potent si pe ala l-as si resoftat linistit fara sa stau pe ganduri.

Apropos, unde ai facut softul - poti scrie in privat daca nu vrei aici.

merci

 

Link to comment
Share on other sites

Nu are soft 🙂 tocmai din acest motiv am vrut sa vad ce recomanda baietii.

La E60 535 LCI facusem soft la A-Team Oradea ( ceea ce nu recomand in urma review-urilor proaste ) dar ciudat in cazul meu masina dadea f mult fum dar si tragea destul de tare ( 341 cai masurati pe dyno )

In zona de S-V a tarii nu sunt tuneri foarte buni ( imi este f departe sa ma duc pana la buzau sau pana la iasi pt stage 1 )

Ideea era ca toate masinile mai putin G30`ul le-am avut softate si nu am avut probleme cu ele dar desigur le exploatam exact cum ziceau colegii mai sus ( o talpa pe autostrada din cand in cand si depasiri pe nationale )

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Benilika said:

Nu are soft 🙂 tocmai din acest motiv am vrut sa vad ce recomanda baietii.

Ai ceva de mers, dar probabil WPP la București; au experiență cu motorul. Vei avea nevoie de soft și la cutie (presupun că este automată). B58 este detunat din fabrică și cifrele oficiale sunt subestimate. Cu un Stage 1 relaxat ajungi la 400+cp și vreo 600Nm. Doar să te țină celalte componente 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Din pacate , chiar daca ai revenit inapoi la softul standard , tot ai garantia anulata din cauza resoftarii.

Reprezentanta vede imediat ce conecteaza testerul ca s-au efectuat interventii software la ecu motor si anuleaza pe loc garantia , indiferent ca tu ai revenit la soft stock.

Aceeasi situatie a fost la o cunostinta cu X5 F15 40d cu remapare , dupa o saptamana a revenit la stock tocmai din cauza garantiei. A fost la reprezentanta sa faca o rechemare pentru racitor + egr si in ciuda faptului ca masina avea softul stock instalat inapoi , garantia i-a fost anulata din acest motiv. Realitatea cruda , ca in stilul caracteristic , N57 a invartit cuzinetii in perioada in care masina ar fi fost in garantie . Dar de care nu a beneficiat.

286132291_700136687943828_7237192346641831573_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

@andrei91gl - cu tot respectul, cine i-a făcut rollback la softul original nu i l-a făcut cum trebuie. Înainte de orice resoftare se face un backup al hărții originale a ECU-ului care se păstrează pe un mediu de stocare extern; în caz de nevoie se pune acel backup înapoi. În cazul de mai sus cel mai probabil acel backup nu mai exista. Se pot șterge urmele de tuning și fără acel backup, dar este mai complicat și presupune umblatul în cod (de obicei C, dar nu întotdeauna) pentru a modifica valori.

Pe de altă parte dacă ai un motor diesel complex, cunoscut pentru fiabilitatea proastă (precum este N57D30T1 în cauză) și îi faci soft "pentru mai mult power", cam cauți probleme cu lanterna.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, andrei91gl said:

Din pacate , chiar daca ai revenit inapoi la softul standard , tot ai garantia anulata din cauza resoftarii.

Reprezentanta vede imediat ce conecteaza testerul ca s-au efectuat interventii software la ecu motor si anuleaza pe loc garantia , indiferent ca tu ai revenit la soft stock.

Aceeasi situatie a fost la o cunostinta cu X5 F15 40d cu remapare , dupa o saptamana a revenit la stock tocmai din cauza garantiei. A fost la reprezentanta sa faca o rechemare pentru racitor + egr si in ciuda faptului ca masina avea softul stock instalat inapoi , garantia i-a fost anulata din acest motiv. Realitatea cruda , ca in stilul caracteristic , N57 a invartit cuzinetii in perioada in care masina ar fi fost in garantie . Dar de care nu a beneficiat.

286132291_700136687943828_7237192346641831573_n.jpg

A facut rollback la softul original, totul e original cum era inainte de remap, nimeni nu poate depista nimic. Am verificat cu un amic din reprezentanta, el nu vede nimic dubios dupa ce a verificat masina.

In plus, nu e garantie de producator, este Premium Selection (oferita prin Real Garant).

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Interesant, poate programul vede un “istoric” si inclusiv citește datele de timp de update/software a modulelor si atâta timp când nu s au făcut in reprezentanta, detectează “modificari”. 
 

 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Viper05 said:

Poti sa faci ce roll back vrei , la g-uri se vede ca a fost umblat. Cum am mai spus si mai sus dupa 2019 parca nici nu mai poti rescrie nimic doar piggy back

Sunt niste coduri de eroare "DME data modified"/ "DME data invalid" etc ce sunt stocate in "info memory", plus valorile citite de senzori, care pot fi in afara parametrilor din fabrica atat timp cat exista remap-ul.

Dupa ce se face reverse, daca e facut cum trebuie, o data sterse toate codurile, e cam imposibil sa detecteze cineva ceva. Repet, astazi am verificat asta la reprezentanta - nu s-a vazut absolut nimic.

Saptamana viitoare o sa merg la o alta reprezentanta sa vedem, poate aia sunt mai destepti. Doar asa, de fun, oricum nu ma intereseaza, cum spuneam. Nu am facut reverse pentru garantie, ci pentru presiunea turbo.

LE: Am inteles ca remap-urile facute prin OBD, s-ar putea depista. Cele facute pe banc, insa, imposibil.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Viper05 said:

Poti sa faci ce roll back vrei , la g-uri se vede ca a fost umblat. Cum am mai spus si mai sus dupa 2019 parca nici nu mai poti rescrie nimic doar piggy back

Nu chiar. Se poate face orice, este vorba doar de coding până la urmă. În mod specific pentru flag-ul respectiv ("S 0777") sunt tuneri care pot modifica parametrii din ECU pentru a nu-l declanșa. Sunt destui în Germania care oferă serviciul ăsta (exemple pe ebay kleinanzeigen). Costă destul de mult, dar poți evita situația de la bun început dacă tuningul se face cum trebuie.

38 minutes ago, WIN60 said:

Interesant, poate programul vede un “istoric” si inclusiv citește datele de timp de update/software a modulelor si atâta timp când nu s au făcut in reprezentanta, detectează “modificari”.

Pare să fie doar un flag din ISTA (interfața de diagnoză pe care o folosește BMW) care se declanșează în anumite condiții. Nu este un cod static și nu este stocat ca atare în ECU.

9 minutes ago, claudiu1892 said:

Sunt niste coduri de eroare "DMS data modified"/ "DMS data invalid" etc ce sunt stocate in "info memory", plus valorile citite de senzori, care pot fi in afara parametrilor din fabrica atat timp cat exista remap-ul.

Ai rezumat destul de bine. Evaluarea se face pe baza unor parametrii din NVRAM și de valorile pe care le returnează anumiți senzori.

Pentru cine vrea să citească mai mult, aici.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.