Jump to content

Ulei n42b20a


sorinSTS

Recommended Posts

Salut am tot citit si rascitit multe forumuri despre ce ulei e recomandat sa bagi in acest motor, n42b20a. Nimic concret, sunt pareri pro si contra despre anumite firme si ce ulei trebuie bagat in acest motor.

 

A venit vremea sa ii fac schimbul, masina o am de 6 luni (a fost facuta revizia inainte sa o iau, dar nu am intrebat ce ulei a bagat), am facut cam 12000 km, masina are la bord 160000 km (nu stiu cat de reali). In 12 k km motorul a papat cam 2L de ulei, neavand urme pe scut sau sub masina ca ar pica sau arunca pe undeva), singurul loc unde gasesc umed e in zona de la filtru de ulei (am impresia ca imi arunca pe la garnitura) atunci cand fortez putin motorul.

 

Ma orientasem spre Liqui Molly Synthoil High Tech 5W-40, cei de la liqui molly am inteles ca isi fabrica produsele exclusiv in Germania si as vrea sa raman pe acest brand.

 

Va rog sa imi recomandati un tip de ulei cu argumente si ce LL (01,04,98) sa fie?

 

Va multumesc si imi cer scuze ca am deschis din nou un topic despre ulei, dar nu mai inteleg nimic.

Link to comment
Share on other sites

Nu am consum exagerat de ulei, din cate am citit alții au mai mult. Problema cu simeringurile sau oricare ar fi problema scurgerii de ulei o s-o rezolv dupa sezonul de iarna. DeocamdatĂŁ vreau sĂŁ ii fac revizia neaparat.

 

Ok ll04, dar sa bag 5w40 e ok?

 

Mulțumesc frumos pt rĂŁspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

Eu am folosit Motul 5w40 si la N46 si acum folosesc la N42, sunt multumit. Consumul tau de ulei este normal, nu trebuie sa iti faci griji. Daca mergi cu ea doar prin oras si schimbi doar la 2500 ture, iar consumul de ulei trece de 300-400ml la 1000km, de'abia atunci e cazul sa te gandesti la schimbat semeringuri. As rezolva totusi scurgerea de la corpul filtrului de ulei. Poate sa ajunga sa piarda foarte mult pe acolo.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am un stil de mers foarte economic, mers cu ea mixt oras/extern mi-a consumat cam 2L. Am facut comanda la 5w40 Liqui Moly TOP Tec 4100 si filtru ulei Mahle. Defapt am luat toata gama Mahle pt revizie. Ma gandesc ca si pe la garnitura aia am pierdut ceva, deci n-a fost un consum cat sa ma gandesc la simeringuri sau la alte probleme. Am observat si pe la capacul unde ii bagi ulei (urmeaza schimbat la revizie) si la ala am pierderi, la mers turat imi arunca si se prelinge pe galeria de evacuare, asta am vazut asta vara cand am incercat prima tentativa de burnout si mi-a mirosit a ulei incins. Atunci am realizat ca acest motor este asa cum zic multi: "sensibil".

 

Va multumesc pt raspunsuri si toate cele bune!

Edited by sorinSTS
Link to comment
Share on other sites

Nu te lua dupa cei care spun ca e noarmal sa consume 2-300 ml ulei/1000km !

Schimba simeringurile si rezolva scurgerile de ulei si poti sa schimbi si in 4000 ture ca nu iti consuma gram.

 

P.S: Am un N42B18, care consuma 1l/1000km pana la schimb simeringuri. Acum dupa 1500km, nivelul pe joja e identic.

Si inca ceva ... e vorba despre benzina, nu motorina, deci nu, nu e "noarmal" sa consume ulei !!!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

hf_now, bag mana in foc ca daca mergi 1000km de autostrada cu 160-180 constant, iti mananca si tie ulei. E imposibil in ritmul asta de mers sa nu manance. Totul depinde de stilul de condus si unde este folosita masina preponderent. Daca este folosita doar in oras si nu se merge turat cu ea, nu e normal sa manance. Dar daca o tii la 4500-5000 ture constant...

 

Eu nu recomand schimbarea semeringurilor la consumul asta, eu zic sa rezolvi scurgerile si sa mai vezi dupa.

Link to comment
Share on other sites

Astazi a venit uleiul, maine ajung filtrele. Mai intai o sa ma duc pe la un service sa vad ce si cum. Mi se aduna ulei exact in scobitura de langa filtru de ulei si se prelinge in jos (revin maine cu poza), a inceput sa ajunga pana la scut.

 

Imi puteti recomanda un baiat din Bucuresti care se pricepe la acest motor, eventual niste date de contact? Poate dau maine o tura pana la el sa vada despre ce e vorba.

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca sunt sute de topicuri deschise pe aceasta tema. Este unul expre gen "schimb simeringuri supape 316i" sau ceva de genul . Garniturile la corpul filtrului de ulei sunt foarte usor de schimbat,vreo 3,4 suruburi sunt care trebuie desfacute. Eu iti recomand daca te apuci de inlocuit garnituri si o-ringuri sa iei pe original. Iar la simeringuri elring sau victor reinz. Bafta
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.